Dalis Entusiaster - Side 459

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 459 av 743 FørsteFørste ... 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 455 456 457 458 459 460 461 462 463 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 ... SisteSiste
Viser resultater 9,161 til 9,180 av 14842
    Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    var foresten på soundgarden i går å plukket med meg en rega p1... har fått fingrene i et par gamle kiss å nazareth plater fra gamlingen så det ble platesnurring på¨meg til kl halv 2 i går

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    20
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg omsider blitt eier av Mentor 6 :-D
    Jeg er dog ikke helt fornøyd med lyden enda. Vel hjemme og koblet opp høres det litt spinklere ut enn det gjorde på hifiklubben, spesielt da mhp bass.
    Først litt detaljer; de var koblet opp mot Cambridge 840, for/effekt/cdspiller på hifiklubben. Her hjemme har jeg Onkyo 807 med Parasound 2250 og jeg føler det mangler noe i bunn. Det er mye mulig det kommer litt av plassering óg, for øyeblikket står de på langsida av stua rundt en halv meter fra bakvegg. Stua er forøvrig rundt 25kvm, på hifiklubben (Markus Thranes gate) spilte vi fritt i lokalet rundt 2m fra vindu.
    Det er altså punchen i bassen jeg savner, de spilte forøvrig helt fortreffende med Cambrigde kombinasjonen i mine ører.
    Noen som kan bistå en nykommer her?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Jeg har hatt begge rotelene, vincenten, pcen (m 1kw strømforsyning), ps3en å en crt skjerm igang på en 10a kurs typen med gammal skrusikring har ikke tatt noen sikring enda :P
    Du får prøve et par store Vincent blokker så skal du se at strømmen sier god natt til deg også.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    var foresten på soundgarden i går å plukket med meg en rega p1... har fått fingrene i et par gamle kiss å nazareth plater fra gamlingen så det ble platesnurring på¨meg til kl halv 2 i går
    Jeg sikler på platespiller selv og har funnet min kandidat, men den koster litt så den får stå på vent enn så lenge. En dag kommer vel jeg til å snurre litt også, er jo nostalgi med no sånt i huset. God lyd dør aldri!

Denne har jeg siklet på en stund og sikler fremdeles.

Clearaudio Concept Platespiller | Soundgarden

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kimfj
    Jeg er dog ikke helt fornøyd med lyden enda. Vel hjemme og koblet opp høres det litt spinklere ut enn det gjorde på hifiklubben, spesielt da mhp bass.
    Først litt detaljer; de var koblet opp mot Cambridge 840, for/effekt/cdspiller på hifiklubben. Her hjemme har jeg Onkyo 807 med Parasound 2250 og jeg føler det mangler noe i bunn. Det er mye mulig det kommer litt av plassering óg, for øyeblikket står de på langsida av stua rundt en halv meter fra bakvegg. Stua er forøvrig rundt 25kvm, på hifiklubben (Markus Thranes gate) spilte vi fritt i lokalet rundt 2m fra vindu.
    Det er altså punchen i bassen jeg savner, de spilte forøvrig helt fortreffende med Cambrigde kombinasjonen i mine ører.
    Du må regne med litt innspillingstid på disse. Bassen er det som "henger" lengst igjen, var min oppfatning. Prøv gjerne litt tettere på bakvegg, sånn i begynnelsen. Parasound skal være en meget god matsj for disse.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først av alt vil jeg gratulere deg så mye med superflotte høytalere, dette er noe du kommer til å få masse glede av fremover men først er det en del jobb som må til.

Jeg ville jobbet litt med plassering så tatt en ny kalibrering av hele systemet. Det kan være en ide og skaffe seg en Parasound 2100 forforsterker som du kan kjøre bypass på. Du vil oppleve mye bedre lyd i 2kanaler med en stereo forforsterker og effekt enn hva den receivern din klare. Det er mulig å få systemet ditt til å spille bra også, men det krever altfor mye tid for å få den lyden man er ute etter. Det er da min mening......

Jeg har jo Parasound oppsett selv og savner ikke noe ekstra på mine Mentor 8 for å være ærlig. Tror du vinner en stor premie med å sette inn Parasound 2100 i systemet ditt, vil nok tro at du vil få et vel så bredt smil under avspillingen av dine favorittplater.

Det med Bypass er at du kan koble denne på receivern din så kan du bruke for og effekt på musikk og receiver og effekt på film. Jeg ville satset på en sånn løsning for å få den lyden du ønsker deg. Jeg liker helst film og musikk separert, for jeg synes det er pes for å få det til å spille bra i sammen med feks ditt oppsett i dag. Mentor høytalerne spiller veldig godt på riktig elektronikk så du vil ikke savne noe der når de er spillt inn litt, men jobb litt med plassering osv så tar du med deg en kamerat som kan hjelpe deg med dette.

Om det kan være av int?

PARASOUND NEW CLASSIC - JFS SOUND SYSTEMS

Lykke til.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg sikler på platespiller selv og har funnet min kandidat, men den koster litt så den får stå på vent enn så lenge. En dag kommer vel jeg til å snurre litt også, er jo nostalgi med no sånt i huset. God lyd dør aldri!

Denne har jeg siklet på en stund og sikler fremdeles.

Clearaudio Concept Platespiller | Soundgarden
    Rega P3-24 tror jeg er en vel så god spiller til havparten av pengene... ville hørt de opp mot hverandre før du tar den avgjørelsen har hørt rykter om at det er veldig mye "ny teknologi" i den clearaudio spilleren å at det er vanskelig å opgradere/modifiser/justere bort missnøyen med den... men jeg har ingen personlige erfaringer med den så dette er bare ting jeg har hørt var egentlig en p3-24 jeg var ute etter selv men siden jeg aldri har eid en platespiller før så tenkte jeg å begynne med en p1 så ikke det blir så stort tap om jeg ødelegger noe på den fikk den foresten for 3000 ink rega sin Fono Mini riaa

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Dalis entusiaster

Jeg har tenkt å oppgradere høytalere. Jeg har pr i dag B&W 683, og vil ha noe som er noe bedre til musikk med tanke på klarhet og velspillende.

Jeg føler 683 er ikke helt etter min smak, er mer trøkk og mindre "klarhet" i musikken.

Hvordan er Mentor serien i forhold til 683? feks mentor 6? Blir jeg skuffet?

Har også tenkt på IKON MK2, har hørt forrige generasjon Ikon 7, men ble ikke helt imponert i forhold til 683. Med tanke at de er 4k dyrere osv. Hvordan er disse?

SKal brukes med:
    Forsterker: Pioneer SC LX-72
    Sub: SVS PC13-Ultra
    Blu-Ray: Panasonic BD60

Står sikkert noe om det her i tråden fra før av.. men er så mange sider, orker ikke bla gjennom alle

Takker for svar!

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Hei Dalis entusiaster

Jeg har tenkt å oppgradere høytalere. Jeg har pr i dag B&W 683, og vil ha noe som er noe bedre til musikk med tanke på klarhet og velspillende.

Jeg føler 683 er ikke helt etter min smak, er mer trøkk og mindre "klarhet" i musikken.

Hvordan er Mentor serien i forhold til 683? feks mentor 6? Blir jeg skuffet?

Har også tenkt på IKON MK2, har hørt forrige generasjon Ikon 7, men ble ikke helt imponert i forhold til 683. Med tanke at de er 4k dyrere osv. Hvordan er disse?

SKal brukes med:
    Forsterker: Pioneer SC LX-72
    Sub: SVS PC13-Ultra
    Blu-Ray: Panasonic BD60

Står sikkert noe om det her i tråden fra før av.. men er så mange sider, orker ikke bla gjennom alle

Takker for svar!
    Mentor serien er vel temmelig i nærheten av hiend. Du kommer neppe til å bli misfornøyd. Betraktelig bedre oppløsning. Men behovet for bedre elektronikk vil presse seg på igjen på et senere tidspunkt. Kan bli dyrt dette.... Du er herved advart..

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Mentor serien er vel temmelig i nærheten av hiend. Du kommer neppe til å bli misfornøyd. Betraktelig bedre oppløsning. Men behovet for bedre elektronikk vil presse seg på igjen på et senere tidspunkt. Kan bli dyrt dette.... Du er herved advart..
    Hadde håpet at de var såpass bra ja.
    Har hørt på de på Hi-Fi klubben med en Denon 4310. Men siden høytalerne stod i butikk ble jeg ikke helt enig med meg selv. Synd de ikke har "lån med deg hjem" prinsippet. De har lytterom, men de hadde mye å gjøre den dagen så ble ikke noe av. Dette var da Mentor 5.

Hvordan er Mentor 6 i forhold til B&W CM9 da? Fikk godt inntrykk av de. Men manglet litt bass i forhold til mentor. Som jeg merket når de stod i butikk. Kansje det blir bedre hjemme?

Jada.. En Rotel class D effektforsterker ligger snart i handlekurven på L-Sound.
    Som jeg fant ut at var det "rimeligste og beste" løsning.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av aleksanders
    Hadde håpet at de var såpass bra ja.
    Har hørt på de på Hi-Fi klubben med en Denon 4310. Men siden høytalerne stod i butikk ble jeg ikke helt enig med meg selv. Synd de ikke har "lån med deg hjem" prinsippet. De har lytterom, men de hadde mye å gjøre den dagen så ble ikke noe av. Dette var da Mentor 5.

Hvordan er Mentor 6 i forhold til B&W CM9 da? Fikk godt inntrykk av de. Men manglet litt bass i forhold til mentor. Som jeg merket når de stod i butikk. Kansje det blir bedre hjemme?

Jada.. En Rotel class D effektforsterker ligger snart i handlekurven på L-Sound.
    Som jeg fant ut at var det "rimeligste og beste" løsning.
    Er litt usikker på rotel som effkt, ellers igjen du blir neppe misfornøyd...
    Ta deg en tur, send PM til oss mentor eiere 8)

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    er det jeg er mest bekymra for. varmen og oppstartstrømmen... samt forbruket... men til 10k må dem nesten testes.... hehe
    Trur jeg har en kompis som har disse blokkene her han bruker de sammen med noen passelig kravstore Patos høyttalere:P har ikke merket mye til for mye varme men.. Da hadde vi vel spelt ganske bra i time eller to uten at de ble betraktelig varme..

Uansett tror jeg disse vil fungere optimalt med Helicon si ifra da du har fått høre på de beistene selv;D hehe.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Alef

Fått snust litt på dette "hands on" intrykket med å måtte vase meg bort å tafse litt på utstyret hver gang jeg skal bytte spor eller plate nå.... liker litt sjarmen med det jeg

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Trur jeg har en kompis som har disse blokkene her han bruker de sammen med noen passelig kravstore Patos høyttalere:P har ikke merket mye til for mye varme men.. Da hadde vi vel spelt ganske bra i time eller to uten at de ble betraktelig varme..

Uansett tror jeg disse vil fungere optimalt med Helicon si ifra da du har fått høre på de beistene selv;D hehe.
    Tro meg de blir varme selv etter et par timer uten belastning. Trekker 100 watt på tomgang stk.
    Sikker på at det var de samme blokkene?

SKOROB: Mulig det går å justerer bias ( Tomgangsstrømmen ) på disse. Kan sjekke det opp i begynnelsen av august. Varmen er ikke det verste. Er vel heller at det ikke er softstart på de.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt ingen som er sugen på et par Euphonia MS4 samt en CS4 senter??

Legger høyttalerne ut på torget hvis ingen entusiaster melder sin interesse.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no

Sugene og sugene fru blom.....
    koster for mye å være kar vet du og med Mentor er behovet for de siste cm meget lite, desverre...8) 8) :-D :twisted: :cry:

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Send meg gjerne en PM med litt info/alder/pris osv Daniel.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

HADDE vært veldig moro det her. men økonomien er nok ikke enig med meg i år (mtp siviltjeneste:evil: ) ofof... hvor mye kommer prisen til å havne på her da??:P

Newcomer stereofreak... sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    22
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mk2??

Jeg leste om Dali Euphonia MK2 en plass, noen som hvet noe mer om disse ryktene? Det hadde jo vært vanvittig kult med en ny modell av Euphonia Har prøvd å søke på forum, men finner ikke noe.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med, etter min mening, flotte høyttalere! Hvorfor de låter annerledes hjemme enn hos klubben kan skyldes flere ting:

Det kan rett og slett skyldes din egen dagsform og humør. Det er lett å la seg forføre av smarte selgere.

Det kan, som du er inne på, skyldes elektronikk for øvrig. Jeg kjenner ikke utstyret du har, men Cambridge spiller friskt med god snert.

Det kan, som andre har vært inne på, skyldes at høyttalerne mangler innspilling.

Det kan skyldes plassering. Jeg hadde, da mine Mentor 6 kom inn i stua mi, lignende problemer som du har nå. Bassen var riktignok stor og mektig, men manglet snert. Den var for pløsete/upresis. Det kom seg veldig med innspilling og en annen plassering. Jeg har funnet ut at mine Mentor 6 spiller best bass 100 cm fra vegg bak høyttaler, og nå er jeg strålende fornøyd med dem.

Det kan skyldes innredning og rommets beskaffenhet for øvrig, f.eks. hvis rommet ditt er svært godt dempet, så vil du få lite hjelp av refleksjoner.

Ellers, så gjør mange bekker små en stor å: Pass på at høyttaler står stødig. Det samme gjelder utstyr for øvrig. Gulvet er kritisk. I starten prøvde jeg dempeputer under høyttalerne, og fikk da nettopp den dårlige bassen som du beskriver. Løsningen her i huset ble spikes på små tablets med filt under. Det råder stor uenighet om kablers betydning, men min erfaring er at kabler har en liten sådan. Har du interesse og mulighet, så kan det lønne seg en smule å eksperimentere. Mine Tara Labs gir et løft i de lavere oktaver, mens mine Van den Hul er bedre totalt sett.

Lykke til!

Side 459 av 743 FørsteFørste ... 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 439 449 455 456 457 458 459 460 461 462 463 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 589 599 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •