Dalis Entusiaster - Side 458

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 458 av 743 FørsteFørste ... 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 454 455 456 457 458 459 460 461 462 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 ... SisteSiste
Viser resultater 9,141 til 9,160 av 14851
    Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Høres spennende ut...:grin:

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som er sugen på et par strøkne Dali Euphonia MS4 samt en CS4 senter er det bare å si ifra. Vurderer å selge disse flott høyttalerne. Tenkte å poste det her i tråden først, før jeg legger de ut på torget.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Er det noen som er sugen på et par strøkne Dali Euphonia MS4 samt en CS4 senter er det bare å si ifra. Vurderer å selge disse flott høyttalerne. Tenkte å poste det her i tråden først, før jeg legger de ut på torget.
    Hva nytt er du på utkikk etter da ? har sett noen steder at du kanskje ympter frempå på B&W denne gangen?

MS4 er en kjempehøyttaler .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Hva nytt er du på utkikk etter da ? har sett noen steder at du kanskje ympter frempå på B&W denne gangen?

MS4 er en kjempehøyttaler .
    Vet ikke hva det eventuelt blir. ML kanskje. Litt usikker på nye BW. Synes de er litt bassfattige samt vanskelige å plassere.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, kanskje jeg skulle bytta ut stuehøyttalerne med MS4 ja
    Er liten tvil om at MS4 spiller vanvittig bra! Har noen her muligheten tør jeg anbefale dem på det sterkeste

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, kanskje jeg skulle bytta ut stuehøyttalerne med MS4 ja
    Er liten tvil om at MS4 spiller vanvittig bra! Har noen her muligheten tør jeg anbefale dem på det sterkeste
    Det synes jeg du skal. Skal til og med levere de på døra di

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det synes jeg du skal. Skal til og med levere de på døra di
    Hehehe!
    Hadde vært lekkert å ha i stua ja, men får vel nesten være fornøyd med at det er Mentorkino under planlegging. Pengene ryker fort der også gitt.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fått napp på et par slike, men enda ikke helt bestemt meg . Hadde vært morro å testet det på Helicon 800... men de blir jo så forbanna varme :S. Også spent på om strømkursen takler dem :P...

Men uansett, gir ca 10000kr for dem, og regner med å kunne selge dem igjen for det samme... men om de blir likanes.. så går Dynamic Precision ut døra da :P. Regner med en pris på 8-10000kr for den og...

TENKER!!!! :P.
    Nice

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob:

Du får heller trøste deg med at du fikk deg et par varmeovner på kjøpet da serru, er ikke hver dag man får gloheite forsterkere. Parsounden min blir ikke varm i det heletatt, men disse Vincent sakene er integrerte varmeovner.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Skorob:

Du får heller trøste deg med at du fikk deg et par varmeovner på kjøpet da serru, er ikke hver dag man får gloheite forsterkere. Parsounden min blir ikke varm i det heletatt, men disse Vincent sakene er integrerte varmeovner.
    Tror det skal være åndsvakt rå lyd i dem og

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Tror det skal være åndsvakt rå lyd i dem og
    Jeg har aldri hatt muligheten til å teste Vincent men hører bare masse godt om dem, synd det ikke er noe i nærheten som kan gi en skikkelig demo av disse beistene de produserer. Dette er jo gamle Sheng-Ya som fikk nytt navn i ettertid, er vel tyskeid navn men produsert i Kina som alt annet?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har aldri hatt muligheten til å teste Vincent men hører bare masse godt om dem, synd det ikke er noe i nærheten som kan gi en skikkelig demo av disse beistene de produserer. Dette er jo gamle Sheng-Ya som fikk nytt navn i ettertid, er vel tyskeid navn men produsert i Kina som alt annet?
    Tror Sheng Ya fortsatt er et eget selskap å at de bygger for Vincent... er ikke så forferdelig lenge siden de kom ut med eget utstyr tror jeg... er bare å gi en lyd om du skulle snuble innom bergen en dag så skal du få høre min du kan tilogmed få kaffi

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skorob:

er det jeg er mest bekymra for. varmen og oppstartstrømmen... samt forbruket... men til 10k må dem nesten testes.... hehe

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det jeg er mest bekymra for. varmen og oppstartstrømmen... samt forbruket... men til 10k må dem nesten testes.... hehe
    Ville ha bekymra meg, også. En del elektriske komponenter har ikke godt av å være utsatt for høy varme over lang tid. Kjenner du til noen rapporter om levetid og driftssikkerhet til disse forsterkerne?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ville ha bekymra meg, også. En del elektriske komponenter har ikke godt av å være utsatt for høy varme over lang tid. Kjenner du til noen rapporter om levetid og driftssikkerhet til disse forsterkerne?
    Er mer meg jeg tenker på .. har vært borti varme forsterkere før, Grunnen til varmen er vel at det er kjøleribbene som blir veldig varme, så dem gjør tydeligvis jobben .

Men ikke hørt noe mer ifra selger... liksågreit EGENTLIG :P.. føler egentlig ikke at jeg trenger det . Uhyre fornøyd med DP'en! Men pris, og nysgjærrighet trigger litt .

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mer meg jeg tenker på .. har vært borti varme forsterkere før, Grunnen til varmen er vel at det er kjøleribbene som blir veldig varme, så dem gjør tydeligvis jobben .
    Ja, det kan bli vel svett, om rommet ikke er stappfullt av iskald øl eller lignende. Forstår at du har vært borti varme forsterkere før, men er det ikke noe som heter at brent barn skyr ilden? :wink:

Ja, men kjøleribbene blir varme fordi det er noe fryktelig varmt som trengs å kjøles ned ved at varmen ledes ut i rommet. Dette fryktelig varme er inni forsterkeren, og jeg spør bare om slikt er holdbart i lengden? Billig kan bli dobbelt så dyrt, hvis levetiden halveres.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Tror Sheng Ya fortsatt er et eget selskap å at de bygger for Vincent... er ikke så forferdelig lenge siden de kom ut med eget utstyr tror jeg... er bare å gi en lyd om du skulle snuble innom bergen en dag så skal du få høre min du kan tilogmed få kaffi
    Det kan være meget mulig at det stemmer, men de bytter vel navn for å selge litt mer tenker jeg selvom produktene er ganske så like. Om jeg skulle havne i Bergen engang så kan jeg gi beskjed, takker for invitasjonen så langt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje tryggest å kople den på en annen kurs om det er 10A som er vanlig på rommet, ellers får du sette opp et strømagregat ute i hagen som kan drive disse. Jeg kunne ikke hatt noe sånt her i stuen for her er det 10A hele veien, da blir det nok greiest med det jeg har fra før for sikkerhetens skyld.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ja, det kan bli vel svett, om rommet ikke er stappfullt av iskald øl eller lignende. Forstår at du har vært borti varme forsterkere før, men er det ikke noe som heter at brent barn skyr ilden? :wink:

Ja, men kjøleribbene blir varme fordi det er noe fryktelig varmt som trengs å kjøles ned ved at varmen ledes ut i rommet. Dette fryktelig varme er inni forsterkeren, og jeg spør bare om slikt er holdbart i lengden? Billig kan bli dobbelt så dyrt, hvis levetiden halveres.
    Brent barn spyr ild

grunnen til at min gir så mye varme er pga den store kjøleflaten, hele kabinettet er aluminium som leder varme veldig godt.. å siden det ikke er noe deksler eller kabinett utenpå kjøleribbene å hele kabinettet fungerer som kjøler går varmen rett ut i rommet... andre konstruksjoner hvor kjøleribbene er på innsiden av kabinettet varmes kabinettet av luften inni som varmes av kjølerne derfor går ikke like mye av varmen ut i rommet, dette er en teori men har vert testet med pc gjentatte ganger... tar jeg av dekselet på pc en så blir rommet varmere mens pcen blir kaldere tar jeg på dekselet blir rommet kaldere men pcen blir varmere, så det at vincentene varmer rommet vil bare si at de er gode på å kvitte seg med varmen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel kanskje tryggest å kople den på en annen kurs om det er 10A som er vanlig på rommet, ellers får du sette opp et strømagregat ute i hagen som kan drive disse. Jeg kunne ikke hatt noe sånt her i stuen for her er det 10A hele veien, da blir det nok greiest med det jeg har fra før for sikkerhetens skyld.
    Jeg har hatt begge rotelene, vincenten, pcen (m 1kw strømforsyning), ps3en å en crt skjerm igang på en 10a kurs typen med gammal skrusikring har ikke tatt noen sikring enda :P

Side 458 av 743 FørsteFørste ... 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 448 454 455 456 457 458 459 460 461 462 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 598 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •