Dalis Entusiaster - Side 457

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 457 av 743 FørsteFørste ... 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 453 454 455 456 457 458 459 460 461 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 ... SisteSiste
Viser resultater 9,121 til 9,140 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HFKTrondheim
    Hei!
    Vi har demomodeller av Ikon 8, 6,5 og 2 til salgs i butikken vår i Trondheim. Dere kan se prisene på våre hjemmesider.

Med vennlig hilsen
    Hi-Fi Klubben Trondheim
    Velkommen til dere også, hadde ikke regnet med å se HFK butikkene her inne men da er vi tydeligvis godt etablert med denne tråden. Disse modellene burde gå rimelig fort siden dem har en meget snill pris for tiden.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    endeleg kom pakken eg har ventet på, eit par svarte ikon 8
    må sei eg blei overasket kor store dei var og ikkje minst at eg fekk lov å ha dei i stua av min bedre halvdel har berre hørt litt på dei, men kor lenge bør dei spilles inn?? berre ikkje dra skikkeleg på i begynnelsen??
    men lyden er ganske ulikt av de eg er vant med sio eg er vant me lyden i bilen med trøkk som får øyrene til å flakse, og lyd som er litt så som så:-? men steike, hørte masse detaljer på sangene som eg aldri har hørt før trur eg må tidleg ner i huset i måro å "jobbe":lol:

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye ht, spilte ca 100 timer+ på mine.lyden blir bedre og bedre så bare og glede seg,,sett på radion og la de spille mens du ikke er hjemme :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tikkakjell
    endeleg kom pakken eg har ventet på, eit par svarte ikon 8
    må sei eg blei overasket kor store dei var og ikkje minst at eg fekk lov å ha dei i stua av min bedre halvdel har berre hørt litt på dei, men kor lenge bør dei spilles inn?? berre ikkje dra skikkeleg på i begynnelsen??
    men lyden er ganske ulikt av de eg er vant med sio eg er vant me lyden i bilen med trøkk som får øyrene til å flakse, og lyd som er litt så som så:-? men steike, hørte masse detaljer på sangene som eg aldri har hørt før trur eg må tidleg ner i huset i måro å "jobbe":lol:
    Grattis med snaxy høytalere og håper dem innfrir dine forventninger.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg må få si at dette er en meget god tråd for og med mennesker med god smak når det gjelder lyd. Jeg begynte å lese denne tråden fra begynnelsen, tok litt for mye tid, jeg har tross alt kone, barn og hund...:-), så jeg datt av ved nærmere side 170 el. noe sånt. Men meget underholdende var det. Takk til deg Roger Waters, for opprettingen av denne lille perlen!
    Nå gleder jeg meg til Ikon 8 kommer i hus, selv om jeg har en anelse om at fruen ikke helt vet hva hun har sagt ja til...:-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimbo
    Jeg må få si at dette er en meget god tråd for og med mennesker med god smak når det gjelder lyd. Jeg begynte å lese denne tråden fra begynnelsen, tok litt for mye tid, jeg har tross alt kone, barn og hund...:-), så jeg datt av ved nærmere side 170 el. noe sånt. Men meget underholdende var det. Takk til deg Roger Waters, for opprettingen av denne lille perlen!
    Nå gleder jeg meg til Ikon 8 kommer i hus, selv om jeg har en anelse om at fruen ikke helt vet hva hun har sagt ja til...:-)
    spørs ka hu seie når hu ser dei, for dei va store:smile: har nett komt heim etter ein time med musikk, berre heilt fantastisk;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimbo
    Det er moro at folket trives her inne på tråden og den ser ikke ut til å flate vekk med det første, vi har våre faste skribenter her inne og flere blir vi med tiden. Dette er kanskje en av de største høytalertrådene her på forumet pr. dags dato og dere alle skal ha en stor takk for den lever i beste velgående.

Ellers skjer ikke så mye her hjemme for tiden men jeg holder på male om hele leiligheten her så jeg har vært litt opptatt med det i siste. Jeg kommer til å bytte ut de fleste bildene på profilen min med tiden, planen min er å få minimalisert litt her hjemme. I det siste har jeg tatt soverom, fjernet gardinen der og erstattet med persienne som jeg ble meget fornøyd med. Ellers har jeg freshet opp stueveggen der anlegget står. Det begynner å ta form så jeg skal ta noen bilder i løpet av uken eller asap. Jeg vil dele dette med dere fort jeg får tid og mulighet.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei alle sammen.

Jeg trenger litt hjelp / tips..

Har et par Helicon 400 som jeg bruker til musikk og film.
    Nå tenkte jeg å utvide litt med sub.. Jeg har lurt på XTZ sin 10", men er usikker på om jeg heller bør ta 12"..?

Noen som mener noe her?

Grunnen til jeg har sett mest på Xtz er pris, utseende og omtaler..
    Tar jeg feil her må dere arrestere meg!

Setter pris på alt av svar.

Marius

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,514
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Litt vanskelig for meg å sammenligne 10" og 12", men kommer med mine betrakninger omkring 8" og 12".

Jeg har XTZ sin 12", og en kammerat kjøpte 8" pga pris.

Må ærlig innrømme at jeg synes hans sub er veldig spinkel i lyden i forhold til min 12".
    Så gå for 12" er min anbefaling.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vodrup
    Jeg trenger litt hjelp / tips..

Har et par Helicon 400 som jeg bruker til musikk og film.
    Nå tenkte jeg å utvide litt med sub.. Jeg har lurt på XTZ sin 10", men er usikker på om jeg heller bør ta 12"..?

Noen som mener noe her?

Grunnen til jeg har sett mest på Xtz er pris, utseende og omtaler..
    Tar jeg feil her må dere arrestere meg!

Setter pris på alt av svar.

Marius
    Hva med Helicon sub'en da ?? Den ville vært perfekt med oppsettet ditt Den er ihvertfall noe jeg har siklet på (JL Fathom er også et alternativ da:P) Prisen er litt stiv men det er mye bra på å finne på brukten

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Hva med Helicon sub'en da ?? Den ville vært perfekt med oppsettet ditt Den er ihvertfall noe jeg har siklet på (JL Fathom er også et alternativ da:P) Prisen er litt stiv men det er mye bra på å finne på brukten
    Selvfølgelig, men pris er litt viktig i denne sammenheng... Jeg har ikke 17000.- å legge i en sub nå, det er heller ikke veldig ofte en ser Helicon subben til salgs brukt.

Tenkte å begynne med Xtz sin sub pga valutta for penga og utseende...

12" er jo gromt det ja.. hvordan er kvaliteten på disse Xtz..?

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    363
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvfølgelig, men pris er litt viktig i denne sammenheng... Jeg har ikke 17000.- å legge i en sub nå, det er heller ikke veldig ofte en ser Helicon subben til salgs brukt.

Til musikk er XTZ sub-en fin,men til film ville jeg anbefalt noe som går litt dypere.
    I entry level dypbass har du SVS PB/PC12 NSD blant annet,den koster rundt 6300kr hos Lsound.no.
    Byggkvaliteten og finishen på XTZ subene er flott,duger vel helt greit til film også men som nevnt de går ikke særlig dypt.
    Dersom du bestemmer deg for XTZ sub så mener jeg at du bør gå for 12",koster bare 1000kr mer enn 10"-ern.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

tja... hva med denne ? :P
    Hjemme kino i Hi End klassen luxus - FINN Torget

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

Ja jeg har sett på den pakka... Ikke dumt det der. Men det var dette med penger igjen da...

Tror muligens det blir sub Xtz sin 12" til å begynne med..

Tusen takk for alle svar. Genialt!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg har sett på den pakka... Ikke dumt det der. Men det var dette med penger igjen da...

Tror muligens det blir sub Xtz sin 12" til å begynne med..

Tusen takk for alle svar. Genialt!
    Du kommer ikke til å angre. Spiller ganske så bra på musikk. Men den mangler litt dypbass slik SVS gjør, men den er verdt hver krone. Kan jo oppgradere til to stk senere. Og ikke minst ser den meget flott ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du kommer ikke til å angre. Spiller ganske så bra på musikk. Men den mangler litt dypbass slik SVS gjør, men den er verdt hver krone. Kan jo oppgradere til to stk senere. Og ikke minst ser den meget flott ut.
    Det er helt klart noe jeg kan gjøre etterhvert!

Takk for innspill. Jeg er ikke utetter dypbass, men mer dynamikk og trykk. Så da tror jeg dette faller i smak gitt.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vincent SP 991

Fått napp på et par slike, men enda ikke helt bestemt meg . Hadde vært morro å testet det på Helicon 800... men de blir jo så forbanna varme :S. Også spent på om strømkursen takler dem :P...

Men uansett, gir ca 10000kr for dem, og regner med å kunne selge dem igjen for det samme... men om de blir likanes.. så går Dynamic Precision ut døra da :P. Regner med en pris på 8-10000kr for den og...

TENKER!!!! :P.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Fått napp på et par slike, men enda ikke helt bestemt meg . Hadde vært morro å testet det på Helicon 800... men de blir jo så forbanna varme :S. Også spent på om strømkursen takler dem :P...

Men uansett, gir ca 10000kr for dem, og regner med å kunne selge dem igjen for det samme... men om de blir likanes.. så går Dynamic Precision ut døra da :P. Regner med en pris på 8-10000kr for den og...

10K til sammen for begge too? Itte dårlig. Skulle dem ikke være helt hva du syns send meg en PM, menda snakker vi om maks 10K for to da8)

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob

Konge forsterkere. Hadde to slike selv på et par BW804. Spiller syktbra men blir sykt varme. Trekker vel 100 watt hver på tomgang.
    NB!! det er ikke softstart på disse. Har du en 10A B sikring, så sørg for at alt på kursen er av. 16A B kategori bør gå bra. Vil si prisen er bra da Vincent har satt opp prisene sine. Gleder meg til å høre om hva du synes.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Konge forsterkere. Hadde to slike selv på et par BW804. Spiller syktbra men blir sykt varme. Trekker vel 100 watt hver på tomgang.
    NB!! det er ikke softstart på disse. Har du en 10A B sikring, så sørg for at alt på kursen er av. 16A B kategori bør gå bra. Vil si prisen er bra da Vincent har satt opp prisene sine. Gleder meg til å høre om hva du synes.
    Jau.... Er veldig spent selv :P. Men handelen er ikke helt i boks.... sliter med frakt :P.

Vincent har både imponert og vært OK for min del . Så får vi se da . Blir mer eller mindre for å teste :P. Regner med å selge dem igjen går greit uten tap. Og funker de ypperlig... så er det Dynamic'en som reiser .

Side 457 av 743 FørsteFørste ... 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 447 453 454 455 456 457 458 459 460 461 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 597 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •