Dalis Entusiaster - Side 456

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 456 av 743 FørsteFørste ... 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 452 453 454 455 456 457 458 459 460 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 ... SisteSiste
Viser resultater 9,101 til 9,120 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den har ikke så store elementer så bassen blir ikke så hard som på 8'ern. 7'ern slår ikke så hardt pga størrelsen på elementene. Er ikke noe annet enn det? Har du strøm til det så spiller 8ern veldig bra på lave volumer om det var det du lurte på ?
    Takk, det var det jeg lurte på. Om mye forsvinner på lavt volum.
    Da jeg planlegger å kvitte meg med subben, så bør jeg vel gå for Ikon 8, for å få mest bass ut av frontene.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimbo
    Takk, det var det jeg lurte på. Om mye forsvinner på lavt volum.
    Da jeg planlegger å kvitte meg med subben, så bør jeg vel gå for Ikon 8, for å få mest bass ut av frontene.
    Subben kan du pent selge for jeg savnet ikke sub når jeg hadde ikon 8 her, de spiller overraskende hardt og bra med en 2250 på laget. Prøv selv så finner du fort ut hva morofaktor er. Hehe.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Subben kan du pent selge for jeg savnet ikke sub når jeg hadde ikon 8 her, de spiller overraskende hardt og bra med en 2250 på laget. Prøv selv så finner du fort ut hva morofaktor er. Hehe.
    blir snart hodegal av å vente på mine nå, flytter inn i nytt hus neste veke å då må eg ha dei på plass

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tikkakjell
    blir snart hodegal av å vente på mine nå, flytter inn i nytt hus neste veke å då må eg ha dei på plass
    Når bestilte du dem ? Det er bare å smøre seg med tolmodighet.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Idag fikk jeg høre Ikon 6 MK2 på NAD 375 og jeg må si at det låt bra Hadde dessverre ikke Ikon 6 MK1 ved siden av, så ble dårlig med sammenligning, hadde vært artig å sjekke ut forskjellene nøyere på samme NAD forsterker. Som sagt flere ganger i tråden, Ikon 6 MK2 er gullverdt med sine 9996,-

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Idag fikk jeg høre Ikon 6 MK2 på NAD 375 og jeg må si at det låt bra Hadde dessverre ikke Ikon 6 MK1 ved siden av, så ble dårlig med sammenligning, hadde vært artig å sjekke ut forskjellene nøyere på samme NAD forsterker. Som sagt flere ganger i tråden, Ikon 6 MK2 er gullverdt med sine 9996,-
    Det er en god kombinasjon synes jeg også, synes de låt renere på Cambridge 650 settet faktisk. Godt Dali fikk fikset opp denne harde diskanten sin, nå er det bare gull og grønne skoger så det skal bli moro å høre den nye Ikon 7. Den har jeg ikke god erfaring med fra gamle dager, men mye er gjort nå så det kan bli litt velstand det der.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kikka litt bort på Ikon 5 MK2 som sto like ved i hvit høyglans, de ser også lekre ut, men du verden så små de er? Man må jo sitte ekstremt lavt for å få det beste ut av de? Noen som har opplevd dem? Heldigvis er ikke sprange opp fra Ikon 5 til 6 så stor med tanke på prisen :-D

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Jeg kikka litt bort på Ikon 5 MK2 som sto like ved i hvit høyglans, de ser også lekre ut, men du verden så små de er? Man må jo sitte ekstremt lavt for å få det beste ut av de? Noen som har opplevd dem? Heldigvis er ikke sprange opp fra Ikon 5 til 6 så stor med tanke på prisen :-D
    Hehe, helt enig.

Da jeg var og hørte Ikon 5 for 3 uker siden, gikk jeg inn i forretningen å ba om og høre Ikon 5, han hentet de og jeg bare momlet "woow de var små"

Men god lyd var det da Som oftest blir de vel kanskje litt "større" når de kommer i hus iforhold til butikklokalet som er stort, og det kanskje står større høyttalere forsiden av...

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mm, sant nok. Har hørt på Ikon 5 MK1 for leeenge siden. Husker at det var overraskende god lyd i dem da og enda bedre nå med MK2 serien sikkert. Jeg endte opp med Concept 8 den gangen, men en er jo nødt til å sitte ganske lavt for å finne det beste i dem tenker jeg?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når bestilte du dem ? Det er bare å smøre seg med tolmodighet.
    bestilte dei tidleg sist veke, men va bestilt frakt til dei på torsdag, så eg må vel berre smøre meg med tolmodighet

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ventetid er noe herk. Jeg oppdaget nylig at tolmodigheten min ikke nødvendigvis er spesielt bra. Var innom hifiklubben i Trondheim i slutten av juni, og endte opp med å bestille meg Mentor 6. Jeg fikk beskjed om at det var minst 10 dager leveringstid på dem, og tenkte at det måtte vel gå greit. Da to uker var gått sendte jeg en epost for å sjekke hvordan det sto til, og jeg fikk til svar at høyttalerene ble sendt fra Danmark tidligst 5. august. "Ok", tenkte jeg, såpass må jeg vel overleve. "Den som venter på noe godt... osv". To dager etterpå var jeg på tur mot Ålesund for å hente Mentor 8 som MindWaste her på forumet solgte. Utolmodighet trenger ikke nødvendigvis å være så negativt
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da blei det sorte Ikon 8!
    Da var det bare å få dem i hus...Moro!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer så mye :-D

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med knall høyttalere :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg en mail at de kanskje ikke fikk tak i sorte heller da de siste går ut nå, men de skulle gi beskjed i morra. Hmmm...
    Kanskje det blir Ikon 7 mk2 allikevel da.
    Synd når det blei rota vekk 3 uker med feilinformasjon fra Hifiklubben sin side om at Ikon 8 i lys valnøtt- bestillinga mi fra 1.juli var satt i gang. Og når jeg sjekker denne uka hvor langt unna de kunne være så finner de ut at de hadde misforstått, at det ikke gikk an å bestille i lys valnøtt lenger.
    Er litt misfornøyd med Hifiklubben akkurat nå...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da fikk jeg en mail at de kanskje ikke fikk tak i sorte heller da de siste går ut nå, men de skulle gi beskjed i morra. Hmmm...
    Kanskje det blir Ikon 7 mk2 allikevel da.
    Synd når det blei rota vekk 3 uker med feilinformasjon fra Hifiklubben sin side om at Ikon 8 i lys valnøtt- bestillinga mi fra 1.juli var satt i gang. Og når jeg sjekker denne uka hvor langt unna de kunne være så finner de ut at de hadde misforstått, at det ikke gikk an å bestille i lys valnøtt lenger.
    Er litt misfornøyd med Hifiklubben akkurat nå...
    Du trår nok ikke helt feil med en Ikon 7 MK2, hadde nok ikke nølt med dette kjøpet gitt. Håper du får disse ganske fort, dem er på hovedlageret så det skal ikke være noe problem å få tak på et par.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestemt meg for og snart selge NAD C272'en og NAD 114..

Da er jeg på jakt etter noe nytt som tar over, da det jeg har nå ikke er av det beste lydmessig (Iallefall NAD 114)..

Jeg har tenkt kraftig på NAD C375BEE. Denne syntes jeg er utrolig i lyden, og uttsende er den også rå :-D Denne har jeg tenkt mest på. Jeg skal ha brukt og kan ikke overstige 6000,-

Hva annet av anbefalinger har dere, skal drive Dali Lektor 6, og vil ha nok power så det ikke blir rotete på høyt volume.. Jeg liker at det er litt lys lyd, men ikke skrikende.

Har sett at Parasound er ett av de beste til Dali. Men tror dette blir litt dyrt. Jeg har tenkt på forsterker som ikke er alt for gammel.

Jeg vil ha mest mulig med detaljer som jeg vet NAD/Parasound gir, men hvordan er det med Cambridge, går det sammen med Dali eller blir det for lyst?

Jeg er utrolig takknemelig for anbefalinger og tips

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!
    Vi har demomodeller av Ikon 8, 6,5 og 2 til salgs i butikken vår i Trondheim. Dere kan se prisene på våre hjemmesider.

Med vennlig hilsen
    Hi-Fi Klubben Trondheim

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho!

Da er det bekreftet...et par Ikon 8 på vei til min stue!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hoho!

Da er det bekreftet...et par Ikon 8 på vei til min stue!
    Gratulerer så mye Kimbo. Koselig å se du valgte Ikon 8 og nå kan du glede deg, for denne kommer til å gi deg mange timer med mye moro. Vil nok tro smilebåndet ditt sitter rimelig godt på plass når dem spiller opp.

Side 456 av 743 FørsteFørste ... 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 446 452 453 454 455 456 457 458 459 460 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 596 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •