Dalis Entusiaster - Side 455

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 455 av 743 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 458 459 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 ... SisteSiste
Viser resultater 9,081 til 9,100 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    takker for svar vodrup. frister veldig å prøve men kjit å bruke så mange tusen og så prøve å elge igjen men funker det så blir det garantert bra

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound er tingen til Dali, om du har penger og mulighet så funker Abrahamsen og Electrocompaniet også. Når det kommer på tale så har du høytalere som står opp fra de døde.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde ikke vært dumt om de sto opp fra de døde nei :P. hadde 5125 funka når 4 kanaler på ikon7 og siste på vokal 2 eller blir den for liten? satster på å finne en brukt i så fall

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hadde ikke vært dumt om de sto opp fra de døde nei :P. hadde 5125 funka når 4 kanaler på ikon7 og siste på vokal 2 eller blir den for liten? satster på å finne en brukt i så fall
    Liten og liten, høytalere får aldri nok av effekt jo mer jo bedre sies det bestandig. Hender det dukker opp en 2250 innimellom til snill pris, er jo bare å følge med på brukten her, finn og hifisentralen. Da er du godt beredt i hvertfall, men sjekk ann markedet og ha is i magen.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vodrup
    Her bommer du nok ganske kraftig. Cerwin Vega lyd i Dali format..?
    Da lurer jeg på hvordan du hører lyd? :wink:

Har selv et pat Dali Helicon 400 med Marantz og Emotiva XPA3 og dette fungerer helt rått. Ikke for lyst, gromt, dynamikk, kraft og utrolig luftig og reint i toppen. Her gjør Emotiva det den skal og litt til. Klart man kan farge lyden som man vil med de ulike merkene, men Cerwin lyd....??? NEI helt feil!!
    PA lyd blir mer "rettferdig" kanskje, nå har ikke jeg prøvd med Marantz, så kan ikke uttale meg noe der.... men har prøvd med Parasound C2 uten spes hell! kjørte de da med Helicon 800. men DET er jo ørene til hver enkelt som bestemmer lyden...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.,.

Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    PA lyd blir mer "rettferdig" kanskje, nå har ikke jeg prøvd med Marantz, så kan ikke uttale meg noe der.... men har prøvd med Parasound C2 uten spes hell! kjørte de da med Helicon 800. men DET er jo ørene til hver enkelt som bestemmer lyden...
    Riktig! :-D Tror det er mange forskjellige oppfatninger av hva som er bra også.. og selvfølgelig blir vi alle preget av dette.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hjelp! Hva skal jeg velge?

Hadde egentlig bestilt et par Ikon 8 i lys valnøtt, men fikk beskjed i dag at den fargen får man ikke lenger. Men jeg kunne få de i svart, eller vurdere Ikon 7mkii. Hvordan er den nye ikon 7 i forhold til ikon 8? Hva burde jeg velge?
    Hadde jo egentlig bestemt meg for ikon 8, men er egentlig ikke så glad i svarte høyttalere.

Fillern og...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er forskjellen i bassen mon tro? Er for eksempel Lektor 8 et alternativ?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimbo
    Hvordan er forskjellen i bassen mon tro? Er for eksempel Lektor 8 et alternativ?
    Bassen mellom de kan ikke sammenlignes, Ikon har mye mer stram og hardere bass med dens 8" elementer. Ta deg en i sjappa og lytt så finner du ut om den holder mål.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Bassen mellom de kan ikke sammenlignes, Ikon har mye mer stram og hardere bass med dens 8" elementer. Ta deg en i sjappa og lytt så finner du ut om den holder mål.
    Ja, men hvis det reelle alternativet står da mellom svarte ikon 8 og ikon 7 mk2? Som sagt var jeg veldig klar for ikon 8, men hadde da ikke tenkt meg dem i svart. Er ikon 7mk2 et fullverdig alternativ? Hvordan kan man tro er den største forskjellen mellom disse?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, men hvis det reelle alternativet står da mellom svarte ikon 8 og ikon 7 mk2? Som sagt var jeg veldig klar for ikon 8, men hadde da ikke tenkt meg dem i svart. Er ikon 7mk2 et fullverdig alternativ? Hvordan kan man tro er den største forskjellen mellom disse?
    Ikon 7 er vel ytterst få butikker som har fått inn enda men de er på vei inn, selv har jeg ikke hørt dem så jeg kan ikke si noe der. Jeg har hatt Ikon 8 selv og synes det er en morsom høytaler, bare sørg for å gi den nok strøm for disse elementene krever litt for å få saksa i sving.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da f... så vanskelig det skulle være å bestemme seg...:???:
    Som sagt hadde jeg bestemt meg for ikon 8 i lys valnøtt, men etter 3 uker får jeg beskjed om at dette får man ikke tak i lenger. I utgangspunktet ikke fan av sorte høyttalere, men som han fyren på Hifi-klubben sa, at i grunn så har jeg to valg, enten gå for sorte ikon 8 eller ikon 7 mk2 i lys valnøtt, som visstnok var veldig flotte høyttalere.
    Er litt redd for at jeg mister noe bass hvis jeg velger ikon 7...
    Valgets kvaler...
    Har forresten Ikon 2 senteren i lys valnøtt...
    Skal drive frontene med en Parasound NC2250 som jeg var så heldig å finne brukt her på avtorget, også viste det seg at fyren bodde 5 min. unna, så da var det enkelt å bestemme seg...

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, er ikke alltid lett og bestemme seg:-D

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for Ikon 8, har hørt MYE godt om den.. Men hvis det ikke er mulighet for annet en svart er jo Ikon 7 ett valg ja.

Men ta deg en lyttetur på Ikon 7 & 8...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Hehe, er ikke alltid lett og bestemme seg:-D

Hadde jeg vært deg ville jeg gått for Ikon 8, har hørt MYE godt om den.. Men hvis det ikke er mulighet for annet en svart er jo Ikon 7 ett valg ja.

Men ta deg en lyttetur på Ikon 7 & 8...
    Det virker som Hifiklubben kvitter seg med Ikon 8, så det viser seg å være vanskelig å få lyttet nærmere til den.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle MK1 modeller blir solgt ut til 30% så mindre og mindre er å få tak på, men du kan jo se åssen lagerstatusen er på de ellers. Om de ikke har i butikken så kan de kanskje bestille opp for deg fra hovedlageret, men det er bare å gi et signal til nærmeste butikk så løser det meste seg. Ikon 8 trenger en del strøm så min 2250 fra Parasound var ikke for ikke for stor for å si det sånn, håper det er mulig å oppnå ønskene deres i nær fremtid.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var da f... så vanskelig det skulle være å bestemme seg...:???:
    Som sagt hadde jeg bestemt meg for ikon 8 i lys valnøtt, men etter 3 uker får jeg beskjed om at dette får man ikke tak i lenger. I utgangspunktet ikke fan av sorte høyttalere, men som han fyren på Hifi-klubben sa, at i grunn så har jeg to valg, enten gå for sorte ikon 8 eller ikon 7 mk2 i lys valnøtt, som visstnok var veldig flotte høyttalere.
    Er litt redd for at jeg mister noe bass hvis jeg velger ikon 7...
    Valgets kvaler...
    Har forresten Ikon 2 senteren i lys valnøtt...
    Skal drive frontene med en Parasound NC2250 som jeg var så heldig å finne brukt her på avtorget, også viste det seg at fyren bodde 5 min. unna, så da var det enkelt å bestemme seg...
    2250 kan fint drive Ikon 8/Mentor 8 etc, du slipper å tenke på strømforsyning med det første. Du vil nok miste noe men det kommer helt ann på hva du ønsker selv, ønsker du mye trøkk eller litt roligere lydbilde så kan 8"erne skremme deg godt.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Alle MK1 modeller blir solgt ut til 30% så mindre og mindre er å få tak på, men du kan jo se åssen lagerstatusen er på de ellers. Om de ikke har i butikken så kan de kanskje bestille opp for deg fra hovedlageret, men det er bare å gi et signal til nærmeste butikk så løser det meste seg. Ikon 8 trenger en del strøm så min 2250 fra Parasound var ikke for ikke for stor for å si det sånn, håper det er mulig å oppnå ønskene deres i nær fremtid.
    Er det noen som vet hvorfor de velger å avslutte ikon 8, og kjøre ikon 7 som den største fra nå av?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2250 kan fint drive Ikon 8/Mentor 8 etc, du slipper å tenke på strømforsyning med det første. Du vil nok miste noe men det kommer helt ann på hva du ønsker selv, ønsker du mye trøkk eller litt roligere lydbilde så kan 8"erne skremme deg godt.
    Hva mener du med roligere lydbilde i forhold til 8"erne...?
    Hvordan er Ikon 8 når man spiller dempet?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som vet hvorfor de velger å avslutte ikon 8, og kjøre ikon 7 som den største fra nå av?
    Ikon 8 solgte ikke så bra så de valgte å fjerne den, satser mere på bestselgerne sine og fokuserer på mindre modeller. MK2 serien er en real killer men det vil alltid komme en Ikon 8 på brukten før eller seinere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva mener du med roligere lydbilde i forhold til 8"erne...?
    Hvordan er Ikon 8 når man spiller dempet?
    Den har ikke så store elementer så bassen blir ikke så hard som på 8'ern. 7'ern slår ikke så hardt pga størrelsen på elementene. Er ikke noe annet enn det? Har du strøm til det så spiller 8ern veldig bra på lave volumer om det var det du lurte på ?

Side 455 av 743 FørsteFørste ... 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 445 451 452 453 454 455 456 457 458 459 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 595 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •