Dalis Entusiaster - Side 454

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 454 av 742 FørsteFørste ... 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 ... SisteSiste
Viser resultater 9,061 til 9,080 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Ja, helt enig.. For en lille prisforskjellen så kommer de så langt, jeg hadde bestemt meg for C8, så hørte jeg på L6, og syntes personlig den spilte mye bedre. Så Dali har gjort det bra der

Hva må jeg ut med for en brukt og grei effektforsterker fra Parasound til Lektor 6? :-|
    +1
    Se om du kan finne noen eldre Vincent, Parasound, Yamaha etc, dette er forsterkere som passer utmerket til dine høytalere.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk

Jeg bruker ikke LP, bruker CD..

Men skal vurdere og kjøpe en LP-spiller..

Jeg vil allefall anbefale disse høyttalerene til alle som ikke vil bruke en helt lommebok på Høyttalere..

Har et spørsmål:

Spiller den nederste bass/Mellomtone - dypere/mer bass en den oppe? Syntes det når jeg hører inntill. Men kanskje jeg som bare innbiller meg det
    det nederste elementet tar seg av alt under 700hz det neste tar alt under 2900hz å diskanten tar alt over 2900. det vil si at det nederste elementet spiller bare den dypeste bassen ja tror de står i separate kammer også.. der det nederste er med bassreflex. geniale høyttalere de fleste av nykomling merkene (eksempel xtz) har kopiert dette systemet, dali burde tatt patent (er ikke sikker om det var dali som kom først med 3veis filter på en 2 veis høyttaler)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, helt enig.. For en lille prisforskjellen så kommer de så langt, jeg hadde bestemt meg for C8, så hørte jeg på L6, og syntes personlig den spilte mye bedre. Så Dali har gjort det bra der

Hva må jeg ut med for en brukt og grei effektforsterker fra Parasound til Lektor 6? :-|
    Jeg betalte 5200 for min A23. Burde gå an å få tak i en slik for rundt 5-6000kr. Du kan med stort hell sikte deg ut en NC2125 også, som burde gå an å få tak i til rundt 4000kr.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...5797&cat=last7

Nå ligger det en A23 her til halvpris, mangler riktignok embalasje men alt er vel mulig.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superb
    Har sett at flere mener NAD blir noe lyst sammen med IKON 8 og at Parasound er perfekt match.

Jeg har følgende erfaring fra forrige måned:

Jeg kjøpte meg et par brukte IKON 8 en tid tilbake og har benyttet min gamle NAD C370. Syntes dette lå meget bra, men ble skikkelig giret og ville oppgradere ytterligere. Kjøpte derfor en brukt Parasound NC2100 og en NC2250.

Testet dette skikkelig ut med følgende resultat:
    NAD'en på 2x120W (kontinuerlig effekt) ga minst like mye trøkk, og om mulig mere trøkk, enn Parasound'en på 2x250W (oppgitt som rms).
    Klarte heller ikke å høre at NAD'en var noe lysere ann Parasounden. Testet med masse forskjellig musikk og høyt og lavt (og bak og fram.........)

Jeg hadde innstilt hodet mitt på at Parsound ville bli bedre men allikevel klarte jeg ikke å høre noen forbedring som var verdt prisforskjellen uansett om jeg gjerne ville (hadde jo overtalt kona og argumentert for at dette ville bli mye bedre).

Konklusjonen min ble i hvertfall klar, NAD'en fikk bli mens Parasound måtte ut da dette oppsettet ikke var verdt de ekstra kronasjene!!!!!

PS: dette er min subjektive mening og er ikke ment som en brannfakkel, men et innspill om at det er kun testing som kan gi svar i forhold til eget behov.

Tenkte å bro-koble to stk NAD C370 (evt. C270) men står i manualen at høytalerne da må ha minimum 8 ohm siden forsterkeren da vil se halvparten. Kan bli litt lite med 6 ohm som IKON 8 har!?
    Ser at det er det samme med NAD C372 og C375.

Noen som har erfaring med dette?

kamerat av meg hadde dali ikon 7 og han hadde en nadc372 til hver høytaler. funka veldig bra. nå kjører han det samme på ikon 8. depå hifiklubben sa ikke noe om at det ikke var lurt. tror han biampa og da får du vel ikke problemer med impedansen eller tar jeg feil nå?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du roger? hvordan gjorde du det med isolasjonen på kablene dine når du hadde dali bananasene? helt naken leder til siste skrue å kullfiber isolasjonen til første? sliter med at jeg skrur den første skruen helt igjennom når det er naken leder hele veien

Intermediate Danke sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,368
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen her som kan gi meg råd? Vurderer Dali og lurer på hva som er største forskjellen mellom Ikon serien og Lektor... Er sikkert sagt før men håper noen kan si det igjen.

Jeg skal bruke høytalerne med Yamaha1900 med XTZ effekt..
    Noen som vet hva som kan passe til dette?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Danke
    Noen her som kan gi meg råd? Vurderer Dali og lurer på hva som er største forskjellen mellom Ikon serien og Lektor... Er sikkert sagt før men håper noen kan si det igjen.

Jeg skal bruke høytalerne med Yamaha1900 med XTZ effekt..
    Noen som vet hva som kan passe til dette?
    Lektor kom vel som et produkt for dem som ikke var like happy i den veldig avslørende diskanten som IKON har. For noen kunne det bli litt for mye av det gode! Concept ble da for dårlig allround for mange.

Lektor er en kjempe høyttaler!!! Men Ikon var også veldig bra, den nye mk2 versionen er vannvittig bra. Problemet med MK1 var i mine "øyne" forsterker matching, som var litt vanskelig å få til. Mk2 er noe helt anna, anbefales .

Men alt til sitt bruk, er POP, rock og Techno ditt bord, så er nok Lector 6 eller 8 et superb valg. Lektor er ikke "dårligere" enn Ikon, bare annerledes, samt rimeligere å produsere(tydeligvis).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ser ut til at jeg har bestemt meg for å beholde mine dali ikon7, kjøpe vokal 2 og selge 2 av forsterkerene mine. får jeg solgt begge forsterkeren blir det kjøp av reciever rundt til maks 5000kr og med tiden en emotiva xpa 5 til å drive front og center og la reciever ta seg av bakht. bakht blir nok svs sss

trenger da forslag til reciever. lurer litt på yamaha rx-v767

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,368
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    ser ut til at jeg har bestemt meg for å beholde mine dali ikon7, kjøpe vokal 2 og selge 2 av forsterkerene mine. får jeg solgt begge forsterkeren blir det kjøp av reciever rundt til maks 5000kr og med tiden en emotiva xpa 5 til å drive front og center og la reciever ta seg av bakht. bakht blir nok svs sss

Er selv veldig fornøyd med min Yamaha1900, men jeg har hørt at de kan bli litt for skarp for Ikon.. Det er iallefall ryktet som går, noen andre som vet noe annet?

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ville kansje omvurdert emotiva på Dali IKON 7. Har hørt andre som syns Dali IKON og Emotiva ikke var noe bra matsj. For lyst. Men det er hva jeg har lest. Du må jo selvsakt prøve ut selv.

NB: hvis du alikavel skal ha effekt forsterkere, ville jeg anbefalt Yamaha 667, heller. Har alt det 767 har. Anbefalt av testerne i "Hjemmekino"

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange som bruker emotiva til klipsch og når det funker med hornet til klipsch så tenkte jeg at det må funke med dali ikon. virker nesten som om at jeg må kjøe parasound for å få diskanten som jeg vil ha den. er dyrt og vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente at det skal dukke opp noe på bruktmarkedet. input hjulet på 767 er faktisk verd de ekstra lappene når forsterkeren skal stå i stua for min del faktisk

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    mange som bruker emotiva til klipsch og når det funker med hornet til klipsch så tenkte jeg at det må funke med dali ikon. virker nesten som om at jeg må kjøe parasound for å få diskanten som jeg vil ha den. er dyrt og vet ikke om jeg har tålmodighet til å vente at det skal dukke opp noe på bruktmarkedet. input hjulet på 767 er faktisk verd de ekstra lappene når forsterkeren skal stå i stua for min del faktisk
    Emotiva og dali passer ikke sammen (ihvertfall ikke mtp. båndiskanten):P Det man får da er cerwin vega lyd i dali format..
    styyr unna det der! Holder heller en knapp på parasound.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superb
    Har sett at flere mener NAD blir noe lyst sammen med IKON 8 og at Parasound er perfekt match.

Jeg har følgende erfaring fra forrige måned:

Jeg kjøpte meg et par brukte IKON 8 en tid tilbake og har benyttet min gamle NAD C370. Syntes dette lå meget bra, men ble skikkelig giret og ville oppgradere ytterligere. Kjøpte derfor en brukt Parasound NC2100 og en NC2250.

Testet dette skikkelig ut med følgende resultat:
    NAD'en på 2x120W (kontinuerlig effekt) ga minst like mye trøkk, og om mulig mere trøkk, enn Parasound'en på 2x250W (oppgitt som rms).
    Klarte heller ikke å høre at NAD'en var noe lysere ann Parasounden. Testet med masse forskjellig musikk og høyt og lavt (og bak og fram.........)

Jeg hadde innstilt hodet mitt på at Parsound ville bli bedre men allikevel klarte jeg ikke å høre noen forbedring som var verdt prisforskjellen uansett om jeg gjerne ville (hadde jo overtalt kona og argumentert for at dette ville bli mye bedre).

Konklusjonen min ble i hvertfall klar, NAD'en fikk bli mens Parasound måtte ut da dette oppsettet ikke var verdt de ekstra kronasjene!!!!!

PS: dette er min subjektive mening og er ikke ment som en brannfakkel, men et innspill om at det er kun testing som kan gi svar i forhold til eget behov.

Tenkte å bro-koble to stk NAD C370 (evt. C270) men står i manualen at høytalerne da må ha minimum 8 ohm siden forsterkeren da vil se halvparten. Kan bli litt lite med 6 ohm som IKON 8 har!?
    Ser at det er det samme med NAD C372 og C375.

Noen som har erfaring med dette?
    Skal det bli helt bra med Parasound så blir du nok nødt til å prøve noe fra Halo serien:P DA hører du forskjell!

Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    4,368
    Takk & like
    Nevnt
    5 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer den rimelige Ikon6 håper denne vil innfri, eller skal jeg brått velge en Lektor.... vanskelig valg dette.... har allsidig musikksmak.. alt fra klassisk, synth, progrock og triphop,hiphop.....

Noen tips til mitt oppsett.. Lektor eller Ikon, er så vanskelig å velge....

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    .

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er selv veldig fornøyd med min Yamaha1900, men jeg har hørt at de kan bli litt for skarp for Ikon.. Det er iallefall ryktet som går, noen andre som vet noe annet?
    går ikke yamaha for å være varmere i klangen en denon som mange her bruker til ikon?

Active St3ffaN sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    378
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har prøvd Yamaha på Ikon 6 og det blir for skarpt for min smak. Men det er vel bare å låne med seg hjem fra HFK for å teste. Av Ikon vs Lektor så holder jeg en knapp på Ikon.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer den rimelige Ikon6 håper denne vil innfri, eller skal jeg brått velge en Lektor.... vanskelig valg dette.... har allsidig musikksmak.. alt fra klassisk, synth, progrock og triphop,hiphop.....

Noen tips til mitt oppsett.. Lektor eller Ikon, er så vanskelig å velge....
    Jeg ville valgt Dali Ikon 6/7 MK2 uten tvil, det er så mye som ligger i denne kandidaten så du vil ikke ane at det var mulig. Dette er en høytaler flere burde få med seg, de siste høytalerne i MK2 serien er på vei til de fleste butikker nå. Er man på jakt etter noe nytt så ikke nøl å ta en lytt på denne kandidaten, en virkelig nydelig høytaler som jeg kan anbefale uten å blunke. Det som er fint med denne nye serien at du har et spekter med forsterkere du kan koble den til, lydbildet er som natt og dag forhold til den gamle modellen.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

unnskyld..

Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Emotiva og dali passer ikke sammen (ihvertfall ikke mtp. båndiskanten):P Det man får da er cerwin vega lyd i dali format..
    styyr unna det der! Holder heller en knapp på parasound.
    Her bommer du nok ganske kraftig. Cerwin Vega lyd i Dali format..?
    Da lurer jeg på hvordan du hører lyd? :wink:

Har selv et pat Dali Helicon 400 med Marantz og Emotiva XPA3 og dette fungerer helt rått. Ikke for lyst, gromt, dynamikk, kraft og utrolig luftig og reint i toppen. Her gjør Emotiva det den skal og litt til. Klart man kan farge lyden som man vil med de ulike merkene, men Cerwin lyd....??? NEI helt feil!!

Side 454 av 742 FørsteFørste ... 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 444 450 451 452 453 454 455 456 457 458 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 594 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •