Dalis Entusiaster - Side 452

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 452 av 742 FørsteFørste ... 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 448 449 450 451 452 453 454 455 456 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 ... SisteSiste
Viser resultater 9,021 til 9,040 av 14836
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    pokker, sku bestille meg ikon 8 på hifi bergen, men dei hadde dei ikkje inne i svart, j... surt:cry:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tikkakjell
    pokker, sku bestille meg ikon 8 på hifi bergen, men dei hadde dei ikkje inne i svart, j... surt:cry:
    De kan jo bestille til deg om det finnes mer på lager, kanskje bestille opp fra en annen butikk?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Takker

Takk takk fikk et enda litt bedre tilbud enn 30% av
    Har enda ikke funnet en cdspiller som overgår mediasenteret mitt :S har prøvd litt forskjellig sony, denon, marantz, osv alt fra 3k til 20k... er ganske god dac i lydkortet mitt å all musikken min er lagret i lossless kvalitet så er redd cd spiller blir å kaste penger i do for min del :S men LP spiller står nest høyest på ønskelisten nå... gamlingen sitter på en rimelig heavy platesamling som jeg tenkte å få kloen i alt fra Roger Whittaker Til Kiss å Nasareth kunne tenkt meg en pro-ject rpm5 eller en rega p5 med rørbasert riia
    Nå som lageret tømmes for Ikon MK1 modellene så er det kanskje mulighet til å gjøre gode handler, mulig selgerne gir litt mer avslag for å bli kvitt disse varene. Det koster en del å ha alt dette på lager så da er det like godt å selge de ut fortere enn fy, men moro du fikk kloen i et par til snasen pris og slik gir jo litt glede i hverdagen.

Jeg er kanskje litt gammeldags som foretekker cdplaten, er det fysiske media som gjør trekker meg inn i dette lydnirvana. Sikler også litt på platespiller men det er ikke så mye plass til det her nå, men hva som kommer i fremtiden er det ingen som vet men men den som lever får se....

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ringe litt rundt om i måro å spør, typisk dette når eg har fått tillatelse fra min bedre halv del

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var fordi det siste parret fikk være med meg hjem i helgen :P de har et par i wenge igjen da

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    skal ringe litt rundt om i måro å spør, typisk dette når eg har fått tillatelse fra min bedre halv del
    Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her :S

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå fikk jeg litt dårlig samvittighet her :S
    hehe, , ordne seg sikkert til slutt, skal nå få tak i noen svarte til slutt

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg er kanskje litt gammeldags som foretekker cdplaten, er det fysiske media som gjør trekker meg inn i dette lydnirvana. Sikler også litt på platespiller men det er ikke så mye plass til det her nå, men hva som kommer i fremtiden er det ingen som vet men men den som lever får se....
    Jeg spiller av fra både cd, vinyl og harddisk, men hver til sin bruk. Artister som først og fremst uttrykker/uttrykte seg vha. vinyl foretrekker jeg å lytte til vha. vinyl. Artister som har hatt eller har cd som hovedmedium foretrekker jeg å lytte til vha. cd. Harddisk/minnebrikker ser jeg ikke som et kunstnerisk virkemiddel/medium, men som et arkiv eller en jukebox, mens artister som har datafiler som hovedmedium foretrekker jeg å lytte til vha. harddisk. Streaming via Internett benytter jeg kun til å oppdage/vurdere ny og ukjent musikk. Jeg kjøper ikke streamingtjenester, men ser på dette som en form for radio on demand eller en erstatning for platebarens tilbud om en prøvelytt før eventuelt kjøp.

De taktile og visuelle sidene ved verkene ignorereres i stadig større grad av nye generasjoner musikkelskere. Stadig flere går nesten utelukkende for avspilling vha. harddisk eller i form av streaming. Pussig nok er en del av disse opptatt av å ha et anlegg som har troverdig (high fidelity) lyd, men verket for øvrig forvrenger, forminsker og forsimpler disse etter eget forgodtbefinnende – historie- og respektløst nok. I hvor stor grad de kunstneriske uttrykkene misforstås og feilbedømmes ved slik mishandling av verkene er vanskelig å si, men mye tyder på at kunstnere/musikere i framtida vil få et stadig mer likeglad og selvopptatt publikum å forholde seg til, i hvert fall om de ikke klarer å gjøre datafilen til et like mangfoldig og rikt kunstnerisk uttrykksmiddel som cd og vinyl, hvilket vil bli litt av en utfordring. Uansett, taktile sider ved verkene vil artistene være avskåret fra å kunne benytte, og tilsvarende vil publikum miste opplevelser som bare den fysiske tilstedeværelsen av håndgripelige kunstverk kan gi. I framtida vil nok fingrenes ensformige, lille touch på en glatt skjerm (som f.eks. på en iPad) være det fulle og hele som musikere/artister kan spille på av nærhet til verket hos det musikkjøpende publikum.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg spiller av fra både cd, vinyl og harddisk, men hver til sin bruk. Artister som først og fremst uttrykker/uttrykte seg vha. vinyl foretrekker jeg å lytte til vha. vinyl. Artister som har hatt eller har cd som hovedmedium foretrekker jeg å lytte til vha. cd. Harddisk/minnebrikker ser jeg ikke som et kunstnerisk virkemiddel/medium, men som et arkiv eller en jukebox, mens artister som har datafiler som hovedmedium foretrekker jeg å lytte til vha. harddisk. Streaming via Internett benytter jeg kun til å oppdage/vurdere ny og ukjent musikk. Jeg kjøper ikke streamingtjenester, men ser på dette som en form for radio on demand eller en erstatning for platebarens tilbud om en prøvelytt før eventuelt kjøp.

De taktile og visuelle sidene ved verkene ignorereres i stadig større grad av nye generasjoner musikkelskere. Stadig flere går nesten utelukkende for avspilling vha. harddisk eller i form av streaming. Pussig nok er en del av disse opptatt av å ha et anlegg som har troverdig (high fidelity) lyd, men verket for øvrig forvrenger, forminsker og forsimpler disse etter eget forgodtbefinnende – historie- og respektløst nok. I hvor stor grad de kunstneriske uttrykkene misforstås og feilbedømmes ved slik mishandling av verkene er vanskelig å si, men mye tyder på at kunstnere/musikere i framtida vil få et stadig mer likeglad og selvopptatt publikum å forholde seg til, i hvert fall om de ikke klarer å gjøre datafilen til et like mangfoldig og rikt kunstnerisk uttrykksmiddel som cd og vinyl, hvilket vil bli litt av en utfordring. Uansett, taktile sider ved verkene vil artistene være avskåret fra å kunne benytte, og tilsvarende vil publikum miste opplevelser som bare den fysiske tilstedeværelsen av håndgripelige kunstverk kan gi. I framtida vil nok fingrenes ensformige, lille touch på en glatt skjerm (som f.eks. på en iPad) være det fulle og hele som musikere/artister kan spille på av nærhet til verket hos det musikkjøpende publikum.
    Jeg har en del musikk på pc’n min men den blir bare spillt igjennom en Squeezeboox boom, men jeg foretrekker fysisk media så cdplaten er ikke død for min del. Det blir spillt mye rart
    av musikk så om jeg finner en ny artist på nett, da er det bare for meg å legge den i en ønskeliste å bestille platen deretter. Platebransjen er ikke som den var og dagens musikk er det ikke mye å skryte av lengre, sjelden jeg hører en virkelig WOW plate så det er vel litt for mye masseprodusert søppel som blir solgt fremfor skikkelig kvalitet. Ekte artister spiller og de bruker ikke platespillere som backup musikk. :

Det er synd at folk skal svikte cdplaten og gjerne vinylen pga harddiskløsninger, når musikk skal spilles så synes jeg det gir en mer riktig følelse å sette inn en plate med favorittmusikken enn skrolle igjennom en harddisk. For min del så blir det litt for simpelt men når jeg flytter tror jeg skal hive meg på Vinyl-bølgen og jakte opp mine favoritter den veien, tror det kan være en ide siden jeg liker mye gammel musikk. De gamle cdplatene har ikke så god lyd som vinylen fra de tider, men det er godt at å se at vinylen lever hos ekte musikkentusiaster en dag i dag. Jeg er ikke glad i referanse musikk for jeg er opptatt av artisten og ikke at alt skal låte så bra, blir for galt å velge artister etter lyd men musikken er i fokus her så.

I dagens digitale hverdag er nok harddiskløsninger veien å gå for mange kjøpere, artister tjener nesten ikke penger på platesalg lengre. Jeg skjønner godt at flere og flere artister legger ut på lange turneer for tiden, er jo der de store pengene ligger så de store velger heller dette enn å gi ut plater i hytt og pine. Når det kommer til plateproduksjon så går det lengre og lengre tid mellom hver plate, men så lenge artistene lever så skal man prise seg heldig for det synes jeg.

Vi kan vel takke Ipod etc. for sviktene platesalg, uten mp3spillere og komprimert musikk så hadde kanskje artistene tjent penger på plater. De tjener bra enda men ikke så mye som de kunne ha gjort, men tidene forandrer seg så får vi bare leve med. Musikken blir ikke sett som et kunststykke lengre, det er altfor mye masseprodusert ”boombox” musikk i disse tider. I det siste har det blitt mindre lokale platesjapper også, de merker på kroppen av sviktende platesalg så de klarer ikke å holde det gående lengre. Er ikke butikkene der får man heller ty til nettsalg for de har enda et meget godt utvalg.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neste veke kommer de ein pakke til meg med eit innhold på 68,8kg:-D
    fytti grisen ka eg glede meg gjenstår berre å bli ferdig me huset så eg får testet dei

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    neste veke kommer de ein pakke til meg med eit innhold på 68,8kg:-D
    fytti grisen ka eg glede meg gjenstår berre å bli ferdig me huset så eg får testet dei
    Ikke værre nei, da snakker vi om koselig vekt på lydogbilde siden. Gratulerer med kjøp i hvertfall, håper alt gir deg den lydgleden du ønsker deg fremover.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra vekt i dei. blei utstillings model, men fekk dei for ein god pris
    ja, håpe eg blir fornøyd, syns ikon 6 va bra lyd i når eg hørte dei sist sommer så etter de va vel ikon 8 drømmen:-D har alldri hørt dei då

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer .

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk. berre håpe dei ikkje blir for store for dama, for hu sku ikkje ha store kasser i stova, kansje berre lime dei fast mens hu e på jobb sjøl har eg aldri sett dei i virkligheten,
    men dei kan ikkje vere så galne vel

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef

Tror du har missforstått litt. en cd er et digitalt lagringsmedium, det vil si at informasjonen på en cd er lagret på akkurat samme måte som på en harddisk, ripper du en cd i et tapsfri codec .flac .wav ol så er informasjonen på harddisken ikke tilnermet, men faktisk helt identisk til informasjonen som befinner seg på den originale cd platen. En cd spiller er bygget på mye samme måten som en datamaskin, en cd spiller må ha et drev, en "minnebank", en prosessor å et lydkort/dac for å kunne fungere, selve cdplaten er i dette tilfelle "minnebanken" (den har nok et intern minne også men det er enormt lite) cd spilleren leser musikk dataene rett fra cdplaten å prosesserer/dekoder det digitale signalet til et analogt signal. denne prosessen er noe som koster unødvendig mye penger i forhold til hvor simpel teknologi det egentlig er. en datamaskin derimot er et aparat som sikter på et annet marked, dette markedet er presset i pris å gjør derfor interne komponenter veldig "billig" så la os si du har et drev på 320gb hvor du kan huse ca 500 plater med "lossless" (tapsfri) musikk, du har en prosessor som kan gjøre ubeskrivelig mange flere kalkulasjoner pr sekund enn den i en tradisjonell cd spiller, du har en minnebank som kan legge titals plater i "kø" for prosessering, å du har et lydkort som er laget for å kode en digital musikk fil til et analogt lydsignal uten å overhode skape forvrengninger. også er jo musikken på en cdplate lagret å redigert via en datamaskin før det endte på cdplaten fra starten av, det vil si at vi i den nyere generasjon ikke nødvendigvis trenger å "forsimple" musikken ved å lagre det på juke boxene våre å den lyden som kommer ut av våre "hi fidelity verdige" stereoanlegg gjennom en kilde til 10k ikke nødvendigvis er dårligere enn cdspilleren til 20k men kanskje heller tvert imot... rett meg gjerne om jeg tar feil her.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra vekt i dei. blei utstillings model, men fekk dei for ein god pris
    ja, håpe eg blir fornøyd, syns ikon 6 va bra lyd i når eg hørte dei sist sommer så etter de va vel ikon 8 drømmen:-D har alldri hørt dei då
    Du blir ikke skuffet
    Gratulerer!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    takk takk. berre håpe dei ikkje blir for store for dama, for hu sku ikkje ha store kasser i stova, kansje berre lime dei fast mens hu e på jobb sjøl har eg aldri sett dei i virkligheten,
    men dei kan ikkje vere så galne vel
    Gratulerer med nye høyttalere du fikk dem til slutt? Jeg synes ikke det gjør noe at de er store.. de er jo tross alt et par pyntemøbler også men la dem få et par timers innspilling før du setter deg ned å virkelig hører etter

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja fekk dei til slutt, og tillatelse teknkte å kjøpe meg ny forsterker om ei stund og. har berre effekt forsterkeren til cerwin vega, a1,5 eller nå ka den hette, har skjønt at de ikkje blir optimal kvalitet på lyden me ein slik effekt forsterker. noen forslag til ein god forsterker for å hente de beste utav ikon 8?? blir å leite på brukt markedet trur eg. har litt lyst på nad egentleg

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, ja fekk dei til slutt, og tillatelse teknkte å kjøpe meg ny forsterker om ei stund og. har berre effekt forsterkeren til cerwin vega, a1,5 eller nå ka den hette, har skjønt at de ikkje blir optimal kvalitet på lyden me ein slik effekt forsterker. noen forslag til ein god forsterker for å hente de beste utav ikon 8?? blir å leite på brukt markedet trur eg. har litt lyst på nad egentleg
    Gratulerer med mye høytalere!

Jeg tror Crown vill være en veldig god match med dine ikon 8.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har missforstått litt. en cd er et digitalt lagringsmedium, det vil si at informasjonen på en cd er lagret på akkurat samme måte som på en harddisk, ripper du en cd i et tapsfri codec .flac .wav ol så er informasjonen på harddisken ikke tilnermet, men faktisk helt identisk til informasjonen som befinner seg på den originale cd platen.
    Takk for interessante synspunkter og opplysninger. Jeg har ingen innvendinger til de tekniske aspektene du tar opp. Jeg forstår derfor ikke hva det er jeg eventuelt skal ha misforstått. :wink:

En cd er for meg ikke først og fremst et digitalt lagringsmedium, men et medium for formidling av informasjon, kunst og underholdning. Jeg har riktignok også gjort bruk av cd som lagringsmedium ved å brenne filer, men hovedsaklig har cd for meg vært et kulturindustrielt medium for artister (musikere, produsenter, billedkunstnere og designere) som vil uttrykke noe. Jeg klarer ikke særlig godt – og jeg er heller ikke særlig interessert i – å abstrahere musikken fra verket for øvrig. Jeg opplever musikk i kontekst, og det er ikke likegyldig for meg hvordan musikken presenteres/formidles. Har artistene lagt bilder og tekst til datafilene i form av et coverdesign, så er jeg naiv nok til å gå ut fra at datafiler, bilder og tekst hører sammen. Et coverdesign kan dessuten være mye mer og annet enn bilder og tekst. Tenk bare på den første skiva til The Velvet Underground.

Det blir nærmest absurd for meg å høre folk være opptatt av tapsfri (lossless) oversettelse og avspilling siden jeg stadig har i minnet hva som går tapt ved den enorme ignoranse overfor musikkens kontekst som disse ellers utviser. Det er riktig at et coverdesign kan koste mange penger (fotografen som fotograferte utgangspunktet for Led Zeppelins "Houses of the Holy" ventet i dager på det rette lyset, se: URL: Houses of the Holy - Wikipedia, the free encyclopedia ), men jeg syns ikke at dette er et argument for å hevde at det er unødvendig eller overflødig. Ei heller er det et argument for å konsentrere seg utelukkende om harddisk. Det har så langt ikke vært vanlig for musikere eller artister for øvrig å uttrykke seg vha. harddisk. Noen artister formidler kun datafiler via Internett, og slike filer kan gjerne samles på harddisker framfor å brennes på cd, men disse artistene er foreløpig få. De gir for øvrig avkall på de kunstneriske og materialmessige virkemidler som vinyl og cd representerer. Den vold på det autentiske ved analoge verk som digitaliseringen innebærer vil sikkert fortsette av praktiske og økonomiske hensyn, men i framtida vil vi nok se flere artister legge stadig flere, interessante tags til sine musikkfiler. Det vil i framtida, som det er i dag, være musikken i kontekst som vil bety noe – hvilket stadig flere artister vil forstå å utnytte. Uansett, så er din harddisk ditt eget verktøy, på samme måte som dine reoler for bøker og plater er/var. Den er de kunstneriske uttrykk temmelig uvedkommende og tilfeldig.

Side 452 av 742 FørsteFørste ... 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 442 448 449 450 451 452 453 454 455 456 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 592 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •