Dalis Entusiaster - Side 451

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 451 av 742 FørsteFørste ... 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 447 448 449 450 451 452 453 454 455 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 ... SisteSiste
Viser resultater 9,001 til 9,020 av 14836
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    hei, ska snart bestille meg dali ikon 6mk2 tenkte eg, hadde mest lyst på ikon 8 men dei blir alt for store å ha i stova sier min bedre halvdel:???:
    men stova blir 63 kvadrat siden eg har open løysning til kjøkkenet, er vinkel stove. kommer de til å bli veldig tamt med ikon 6 i så stort rom?? kjedeleg vist eg må kjøpe små høytalere nå som eg har lagt kabler i veggen og alt( bygger nytt)
    prøvde å finne bilde av rom løysinga men de fant eg ikkje i farten.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tikkakjell
    hei, ska snart bestille meg dali ikon 6mk2 tenkte eg, hadde mest lyst på ikon 8 men dei blir alt for store å ha i stova sier min bedre halvdel:???:
    men stova blir 63 kvadrat siden eg har open løysning til kjøkkenet, er vinkel stove. kommer de til å bli veldig tamt med ikon 6 i så stort rom?? kjedeleg vist eg må kjøpe små høytalere nå som eg har lagt kabler i veggen og alt( bygger nytt)
    prøvde å finne bilde av rom løysinga men de fant eg ikkje i farten.
    Det kan være en ide å prøve seg frem og siden du har så stort rom så er det noe mulig at lyden kan bli litt tam med en ikon 6, men ville tatt med meg de hjemlån og kanskje tatt med Ikon 7 MK2 samme slengen og se hva som spiller best. Ikon 8 spiller nok mer moro siden du har så stort rom, men littt godsnakk med dama så kanskje ting løsner seg. Ta med dem på hjemlån og spill favorittmusikken hennes.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2009
    Poster
    33
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sku hatt dei heime å prøvd, men bur langt fra nermeste hifi klubb. får god snakke litt me hu, ikon 8 va satt ganske bra ner i pris og nå:-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tikkakjell
    sku hatt dei heime å prøvd, men bur langt fra nermeste hifi klubb. får god snakke litt me hu, ikon 8 va satt ganske bra ner i pris og nå:-D
    Det stemmer og alle Mk1 selges til en gunstig pris for tiden, er vel ikke lenge til så er vel resten av MK2 sortimentet på lager og det var i August tror jeg.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så nå ikon 7 hadde gått lit ned i pris ja. jeg angrer fælt på at jeg ikke solgte de, men venta. dumme dumme meg

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Lektor 6 har Low-Loss. Vil det si at jeg kan spille lavt og få en fyldigere lyd?

Eks, når jeg spiller musikk om kvelden :roll:

Vil jeg da få bedre bass/detaljer på lavt volume? Ser også ganske nice ut med trefiber 8)

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først: Ikke døm meg, jeg er Sunnmøring

Jeg ser på hi-fi klubben sine nettsider at det er mye å hente på å kjøpe MK1 av Dali. Er det stor forskjell på MK1 og MK2? Jeg sparer en del på å kjøpe MK1 av W2 og Center om jeg kjøper det nå, burde jeg gjøre det?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    så vidt e har fått med meg er det forandring i delefilet sånn de ikke er så vanskelige å matche med forsterkeri.. elementene er vel å forbedretvil e tro.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er på jakt etter effektforsterker og tråler bruktmarkedet, så lurer jeg på hvordan Rotel rb-1092 vil passe med Ikon 8?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimbo
    Er på jakt etter effektforsterker og tråler bruktmarkedet, så lurer jeg på hvordan Rotel rb-1092 vil passe med Ikon 8?
    Ville ikke ha kjørt klasse D trinn på Dali. Kan tippe det blir i det lyseste laget. En tanke masete etter min mening. Prøv noe med mørkere klanbalanse. Parasound, Vincent etc.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ville ikke ha kjørt klasse D trinn på Dali. Kan tippe det blir i det lyseste laget. En tanke masete etter min mening. Prøv noe med mørkere klanbalanse. Parasound, Vincent etc.
    Ja, jeg har skjønt at Parasound 2250 er et godt valg. Hvordan vil Vincent sp-331 være til forskjell. Ser denne er i 2x150w. Stor forskjell til Parasound som er i 2x250w?

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har vert på handlletur å tatt med meg et par ikon 8 hjem satt ca 2 timer med en veldig hyggelig selger på min lokale hfk, å fikk demonstrert disse på min egen sv238 denne kjørte jeg ned til dem dagen før, de rigget opp strøm å alt til meg så den skulle være ferdig oppvarmet til demoen dagen etter. fikk demo på ymse å kom frem til at ikon 8 var desidert best lyd VS pris. Har kost meg med dem hele helgen å prøvd dem ut i både hjemmekino oppsettet å i musikk oppsettet, er storfornøyd

Jeg syns det ble dårlig match med 2x rb 1091 på ikon 8 (effektene i hjemmekinoen), ble litt tamm bass å egentlig litt kjedelig å høre på... det er endel "morroefekt" i ikon 8 å det meste av det forsvant med rotelene, 1x rb 1092 er samme effektrinn som 2x rb1091 bare at begge modulene er kommet inn i samme kabinett på 1092, lydmessig er 1x 1092 helt identisk til 2x 1091, vil ikke anbefale dette effektrinnet til musikk lytting men som effekt i hjemmekino ble det bra Vincent derimot syns jeg ble en veldig bra match nå er det slik at vincent sine forsterkere kan høres litt forskjellig ut fra modell til modell men de transistorbaserte som jeg har kjenskap til har mye samme signatur, min sv238mk var en god match med ikon8, detaljert, fyldig å stramt, satt å smilte fra øre til øre med godlåt etter godlåt Vil anbefale på det sterkeste å prøve vincent med ikon 8

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har skjønt at Parasound 2250 er et godt valg. Hvordan vil Vincent sp-331 være til forskjell. Ser denne er i 2x150w. Stor forskjell til Parasound som er i 2x250w?
    SP-331 er ganske så strømsterk. Dobler effekten når impedansen halveres. Den ha også rør på inngangstrinnet, som gjør at den for en varm klang. Lydmessig gir den litt mindre bass kontra Parasound.
    Men gir bedre lyd pr krone.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Jeg har vert på handlletur å tatt med meg et par ikon 8 hjem satt ca 2 timer med en veldig hyggelig selger på min lokale hfk, å fikk demonstrert disse på min egen sv238 denne kjørte jeg ned til dem dagen før, de rigget opp strøm å alt til meg så den skulle være ferdig oppvarmet til demoen dagen etter. fikk demo på ymse å kom frem til at ikon 8 var desidert best lyd VS pris. Har kost meg med dem hele helgen å prøvd dem ut i både hjemmekino oppsettet å i musikk oppsettet, er storfornøyd

Gratulerer med nye høyttalere! =)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

@Kanakas

Gratulerer med nye Ikon 8 i hus, virkelig flotte høytalere som gir mye for pengene. Regner med du slo til på 30% tilbudet de har i disse dager, men det er moro med alt nytt og elektronikken du bruker passer uber. Prøv gjerne en cdspiller med tiden også, er koselig å snurre noen sølvplater innimellom skal jeg si deg.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    SP-331 er ganske så strømsterk. Dobler effekten når impedansen halveres. Den ha også rør på inngangstrinnet, som gjør at den for en varm klang. Lydmessig gir den litt mindre bass kontra Parasound.
    Men gir bedre lyd pr krone.
    Er det noen som har prøvd Vincent sp-331 til Ikon 8? Inntrykk?
    Føler jeg allikevel heller mot Parasound, og krysser fingre for at det dukker noe opp på brukten...

Men jeg vil gjerne ha meninger om Vincent og Ikon 8...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føler jeg allikevel heller mot Parasound, og krysser fingre for at det dukker noe opp på brukten...

Les de første sidene i denne tråden Tror det står litt der.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Parasound Classic 2250 er ofte på brukten til rundt 7-8000kr... anbefaler at du sitter litt på gjerdet .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har ikke hørt sp-331 på Ikon, men på Mentor. Låter veldig bra, spes diskant og øvre mellomtone. Varm og fyldig lyd.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Gratulerer med nye høyttalere! =)
    Takker

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Gratulerer med nye Ikon 8 i hus, virkelig flotte høytalere som gir mye for pengene. Regner med du slo til på 30% tilbudet de har i disse dager, men det er moro med alt nytt og elektronikken du bruker passer uber. Prøv gjerne en cdspiller med tiden også, er koselig å snurre noen sølvplater innimellom skal jeg si deg.
    Takk takk fikk et enda litt bedre tilbud enn 30% av
    Har enda ikke funnet en cdspiller som overgår mediasenteret mitt :S har prøvd litt forskjellig sony, denon, marantz, osv alt fra 3k til 20k... er ganske god dac i lydkortet mitt å all musikken min er lagret i lossless kvalitet så er redd cd spiller blir å kaste penger i do for min del :S men LP spiller står nest høyest på ønskelisten nå... gamlingen sitter på en rimelig heavy platesamling som jeg tenkte å få kloen i alt fra Roger Whittaker Til Kiss å Nasareth kunne tenkt meg en pro-ject rpm5 eller en rega p5 med rørbasert riia

Side 451 av 742 FørsteFørste ... 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 441 447 448 449 450 451 452 453 454 455 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 591 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •