Dalis Entusiaster - Side 45

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 45 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 545 ... SisteSiste
Viser resultater 881 til 900 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fatboy1640
    Ja tenkte det. Er ute etter party anlegg igrunn. som også låter greit til vanlig da. Synes igrunn nad`ene funker til det. Men er veldig usikker på om klipsch faktisk kan måle seg med ikonene. Var utrolig fornøyd med de, kunne spille så høyt jeg bare ville og det var like klart synes jeg. Også kjøpte jeg den nye platen av lil wayne eller hva han heter. Og der var det så trøkk i høytalerene at det dirret så at synet ble uklart Men vi ble sittende ute i boblekaret og spille ut alt for høyt så det var derfor de røyk. huet er ikke alltid med når promillen er der.
    Skal man over på "party" høytalere blir det vel heller over på Cerwin Vega? Det sies at Klipsch skal være bra saker og de egner seg godt til film sies det, men det er mere skeptisk over til musikk i 2 kanaler. Er enten så liker du de eller hater man dem, selv har jeg aldri hørt på slike høytalere. Hvis det blir mere boblebad og søl så skaff deg en boomblaster å ha med deg rundt, det blir veldig dyrt om du skal spille for naboen og deg selv på engang. Det må ha trøkka no ille mens du har guffa på, lukta godt i leiligheten etterpå?`

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var bare spolene som brant seg fast, så merket ikke noe. har faktisk tenkt på cerwin. men de er så stygge at tror nok det blir noe annet. men var lyd nok i haugevis med ikonene, og man lærer jo når man blåser 15 lapper på en kveld. har vært og hørt på rf 62 synes de var greie. men butikken skal få inn 63 til uken så får høre på de da. men kanskje gå for noe brukt. ser det står endel rf 83 til salgs, men da må jeg vel bytte forsterker og tipper jeg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var bare spolene som brant seg fast, så merket ikke noe. har faktisk tenkt på cerwin. men de er så stygge at tror nok det blir noe annet. men var lyd nok i haugevis med ikonene, og man lærer jo når man blåser 15 lapper på en kveld. har vært og hørt på rf 62 synes de var greie. men butikken skal få inn 63 til uken så får høre på de da. men kanskje gå for noe brukt. ser det står endel rf 83 til salgs, men da må jeg vel bytte forsterker og tipper jeg.
    Ok, det er kjedelig å ødelegge så dyre ting altså, hadde begynt å grine og det er ikke kødd engang. Cerwin er ikke det peneste man kan få tak på nei, skal ærlig innrømme at jeg ikke er no fan av de selv. Åssen prisklasse har du tenkt å ligge på til et evt nytt kjøp da? Det er jo mye snacks å få tak på, men bytter du en ting så må resten gå etter. Kan si det har gått slag i slag her en liten stund, men jeg har følt at jeg har fått roen over meg nå så jeg er fornøyd. Du kan sikkert se på profilen min om du vil, kan se mitt oppsett også om du ikke har vært der inne før.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Den er rolig å behagelig spør du meg, det finnes alltid bedre alternativer enn ikon 8 osv. Men jeg liker den så godt så jeg synes det er moro at flere får opp øya for den også, det er jo en rolig diskant på de. Det beste er å ikke lese disse testene, den store gleden er å dra på en sjapp å sjekke dem ut selv.
    Ok, men diskanten trekker seg ikke tilbake i lydbildet liksom? Så vokal blir "lenger borte" enn resten?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hei Tronna!

Jeg vet egentlig fint lite om Cambridge... vet egentlig ikke allverden om Parasound heller, kun det jeg leser og hører her pluss andre tester

Men hva med å ta ting over litt større tidsrom? Du kan jo begynne med enten effekt eller høyttaler.
    Jeg har vært veldig uenig med meg selv om hva jeg skal gjøre, og har endret planen fra å være kun å kjøpe Ikon 8, til å bli at jeg vil ha NC2250 og Mentor 8. Jeg har på ingen måte masse penger, men tenkte at jeg skal prøve å benytte meg av bruktmarkedet litt Først effektforsterker, så fantastiske høyttalere.

Du har jo høyttalere nå som du egentlig er misfornøyd med. Du kan jo gjøre det litt omvendt av det jeg har tenkt?
    Kjøpe Ikon 8 over nyttår, og heller spare og vente et halvt års tid og følge med på bruktmarkedet etter den effektforsterkeren du har lyst på Du får helt sikkert noen tusen igjen for Conseptene dine, og da har du jo allerede redusert innkjøpet av Ikon 8 betraktelig.
    Som Roger nevner, så kan du være heldig å få pent brukte ting til halv pris selv om de kanskje ikke er mer enn ett år gamle.

Har du prøvd å selge conseptene dine forresten?

Nei, jeg vil ikke legge de ut for salg før jeg kan kjøpe Ikon 8, da har jeg jo ikke noe å høre på i mellomtiden=)

Men selger jeg de til våren vil de fortsatt bare være 8-9 måneder gamle, så kanskje jeg kan forlange 4500 for de? Kostet 7 000.

Hva synes du forresten om din Ikon Sub? Jeg må skru opp volumet betraktelig for å bli fornøyd. men stram og fin bass=)

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er godt at Dali arven går også fra din far, synes du skal la han få seg en lytt på dem så han kan rocke opp gamle lp platene igjen. Skeive skiver...
    Ja Dali 450 var liksom mitt første møte med "hifi" :-D

Ja jeg skal anbefale de til han, han var litt keen på samme Klipsch høyttalere som meg men jeg vet ikke om han er klar over hva han må legge i på forsterkersiden for at det skal kunne spille bra... Er spent på hva han blir å synes om Lector da 8)

Og ja, lp plater har han også en del av! Lp er knall det

Det skal også sies at jeg var lysten på et par med Mentor 6 eller 8 før jeg kjøpte Klipschene, men siden jeg bruker anlegget like mye til film og tv-spill valgte jeg Klipsch pga at de er såpass gode allroundere og har heftig lyd :twisted:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Ok, men diskanten trekker seg ikke tilbake i lydbildet liksom? Så vokal blir "lenger borte" enn resten?
    Ta en lytt selv så finner du fort ut hva dem er gode for, anbefales på det sterkeste.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Ja Dali 450 var liksom mitt første møte med "hifi" liksom :-D

Ja jeg skal anbefale de til han, han var litt keen på samme Klipsch høyttalere som meg men jeg vet ikke om han er klar over hva han må legge i på forsterkersiden for at det skal kunne spille bra... Er spent på hva han blir å synes om Lector da 8)

Og ja, lp plater har han også en del av! Lp er knall det
    Min første Dali var Ikon 7 og den gikk fort ut av døra her, holdt jo på å miste hue her inne på denne skarpe diskanten den drassa med seg.

Åssen låter Klipsch på musikk da, er så mye delte meninger på den delen der og vanskelig å matche kanskje? Det er godt det er liv i gamle lp plata, ingen av gamlingene mine har sans for anlegg og på dem går det på Sony og Panasonic minianlegg, det er vel greit for noen det også. Jeg tror han kan falle for lector gitt, det er bra saker til prisen å bedømme. Håper Dali kommer med mer spennende i år.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kredittkortet har lyst til å brukes merker jeg=)

Ikon 8 før jul?=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min første Dali var Ikon 7 og den gikk fort ut av døra her, holdt jo på å miste hue her inne på denne skarpe diskanten den drassa med seg.

Åssen låter Klipsch på musikk da, er så mye delte meninger på den delen der og vanskelig å matche kanskje? Det er godt det er liv i gamle lp plata, ingen av gamlingene mine har sans for anlegg og på dem går det på Sony og Panasonic minianlegg, det er vel greit for noen det også. Jeg tror han kan falle for lector gitt, det er bra saker til prisen å bedømme. Håper Dali kommer med mer spennende i år.
    hvordan er Lektor 8 i forhold til Ikon 8? Noen markante forskjeller?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kredittkortet har lyst til å brukes merker jeg=)

Ikon 8 før jul?=)
    Kreditt er makt og det synes jeg du skal bruke, det er bare å handle og nedbetale så kjøpe noe annet moro igjen. Det er sånn jeg har gjort for spare er helt umulig for meg, så da er dette nok en grei løsning om ønsket er så stort som du beskriver her. Dette vil du ikke angre på, gode høytalere har sin pris og med denne prisen får du med masse moro. Jeg synes du skal unne deg de, og du er ikke den første her som drar kortet for å si det sånn. Er en grunn til du har et slikt kort. USE IT OR LOSE IT!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvordan er Lektor 8 i forhold til Ikon 8? Noen markante forskjeller?
    Jeg har kun fått noen minutter med Lector 8 og jeg synes du skal sette dem begge opp mot hverandre og se hvem du liker best. Det vil vel komme noen norske tester på denne høytalern snart håper jeg, greit å se hva "expertpanelet" synes om disse da. Det jeg tror at de ligger et hakk under Ikon i lyd og et hakk over Concept serien. Er bare å teste ut begge, tror du kan like begge to. Det er ikke no ekkel diskant på Lector, de har lært nå tror jeg.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, det er kjedelig å ødelegge så dyre ting altså, hadde begynt å grine og det er ikke kødd engang. Cerwin er ikke det peneste man kan få tak på nei, skal ærlig innrømme at jeg ikke er no fan av de selv. Åssen prisklasse har du tenkt å ligge på til et evt nytt kjøp da? Det er jo mye snacks å få tak på, men bytter du en ting så må resten gå etter. Kan si det har gått slag i slag her en liten stund, men jeg har følt at jeg har fått roen over meg nå så jeg er fornøyd. Du kan sikkert se på profilen min om du vil, kan se mitt oppsett også om du ikke har vært der inne før.
    Tenkte rundt 15-16k, men legger man det i brukt får man jo plutselig mye bedre Går jo sikkert ann å kjøre på nadene litt og heller oppgradere der senere, kanskje:-?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kreditt er makt og det synes jeg du skal bruke, det er bare å handle og nedbetale så kjøpe noe annet moro igjen. Det er sånn jeg har gjort for spare er helt umulig for meg, så da er dette nok en grei løsning om ønsket er så stort som du beskriver her. Dette vil du ikke angre på, gode høytalere har sin pris og med denne prisen får du med masse moro. Jeg synes du skal unne deg de, og du er ikke den første her som drar kortet for å si det sånn. Er en grunn til du har et slikt kort. USE IT OR LOSE IT!
    jaq n

Hehe....nå fikk jeg en vill ide=) Så var det det om jeg klarer å la være=)

Krerdittkort er farlig=)

Må få kommet meg på klubben å hørt hvert fall. Men da kan jeg være solgt hvis jeg liker dem=)

Eneste jeg ble redd for nå er diskanten. Vil liksom at Josh Grobans massive stemme skal presses ut i rommet=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte rundt 15-16k, men legger man det i brukt får man jo plutselig mye bedre Går jo sikkert ann å kjøre på nadene litt og heller oppgradere der senere, kanskje:-?
    Det kommer mye fint på bruktmarkedet så det er ikke noe problem, er bare å passe på som en hauk så kan man virkelig gjøre et realt kupp. Man oppgraderer mens man har penger til det, ellers blir det veldig kostbart og her snakker jeg om egne erfaringer.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Åssen låter Klipsch på musikk da, er så mye delte meninger på den delen der og vanskelig å matche kanskje?
    Tja, de låter heftig rett og slett! Det er såpass at man gir seg lenge før høyttalerne sier stopp!

Mine RF-63 er 2,5 veis hvor 6,5" spiller fra 30-1700hz og hornet tar over, bassen er tørr og spiller veldig kontrollert, men dypt nok i massevis. Hornet er rett og slett rosinen i pølsa her, på enkelte låter kan de spille så fint at man blir rørt, men man merker fort at de liker musikk med litt fart i

Det spiller veldig naturlig i forhold til mye annet jeg har hørt, det er liksom ingenting som stikker seg nevneverdig ut som verken for lyst eller for mørkt imo, så man har ingen problemer med å ikke få med seg noe på verken film eller musikk. Men en annen ting jeg har lagt merke til etter nesten et år med de er at mye annet av høyttalere som f.eks jbl, focal, monitor audio, psb, kef og mange fler blir for tamt når man er vant til Klipsch sounden! Det blir rett og slett for kjedelig! Dali Lector høyttalerne er de eneste jeg har hørt i det siste som appellerte til "min referanse" for hvordan en høyttaler skal låte...

Klipsch funker fett til musikk, men man skal ikke se bort ifra at det blir et par Dali til musikk den dagen jeg kjøper hus og kan flytte Klipschene inn i et dedikert kinorom! For det er virkelig på filmlyd klipschene kommer til sin rett

Eneste ankepunktet jeg har på mine høyttalere er at de må ha endel effekt for å få liv i bassen, MYE effekt faktisk! Nad c372+c272 var såvidt nok til å vekke liv i de! :roll:

I morgen kommer en kompis innom med en Parasound NC 2250 som jeg skal prøve! Gjett om jeg gleder meg!!!!!

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger, hva synes du egentlig om Concept 8?=)

vet du har Ikon 8, men hvis du ikke sammenligner hva synes du?

måtte bare spørre=)

Selv synes jeg diskanten skriker litt for mye på høyt nivå, mellomtonen er ikke klar nok og bassen ikke kraftig nok=)

Oi.....på tide med en oppgradering etter den analysen om sin egen høyttaler=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jaq n

Hehe....nå fikk jeg en vill ide=) Så var det det om jeg klarer å la være=)

Krerdittkort er farlig=)

Må få kommet meg på klubben å hørt hvert fall. Men da kan jeg være solgt hvis jeg liker dem=)

Eneste jeg ble redd for nå er diskanten. Vil liksom at Josh Grobans massive stemme skal presses ut i rommet=)
    Da synes jeg du skal ta med deg kortet ditt og en god plate du kjenner til, sjekke ut disse høytalerne og bestemme seg for hva du vil hva. Så drar du kortet og skriver under så bærer du godsakene hjem.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger, hva synes du egentlig om Concept 8?=)

vet du har Ikon 8, men hvis du ikke sammenligner hva synes du?

måtte bare spørre=)

Selv synes jeg diskanten skriker litt for mye på høyt nivå, mellomtonen er ikke klar nok og bassen ikke kraftig nok=)

Oi.....på tide med en oppgradering etter den analysen om sin egen høyttaler=)
    Jeg har kun hørt concept 2 og ingen andre i den serien desverre, så jeg kan lissom ikke fått sagt hva jeg mener om dem andre. De må vel matches med omhu, ellers blir det skjærings og merka det når jeg brukte Ikon 7 på Denon. Det var helt jævli...... Hørselen er skadet enda, huff

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har kun hørt concept 2 og ingen andre i den serien desverre, så jeg kan lissom ikke fått sagt hva jeg mener om dem andre. De må vel matches med omhu, ellers blir det skjærings og merka det når jeg brukte Ikon 7 på Denon. Det var helt jævli...... Hørselen er skadet enda, huff
    Hørselsskada du å?=)

Alltid hatt litt dårlig hørsel jeg. kjedelig.

kanskje det hjelper med en reall ørespyling her. lol

Side 45 av 743 FørsteFørste ... 5 15 25 35 41 42 43 44 45 46 47 48 49 55 65 75 85 95 105 115 125 135 145 155 165 175 185 545 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •