Dalis Entusiaster - Side 448

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 448 av 742 FørsteFørste ... 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 444 445 446 447 448 449 450 451 452 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 ... SisteSiste
Viser resultater 8,941 til 8,960 av 14836
    Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Eller sett kona i skapet. Da blir det stille
    Bare ikke finn på å sette kompisen din i skapet mens ting pågår. Jeg har sett hvordan det kan gå;-)

da-ty: Har du noen erfaring med Hegel H200 på noen av Dalis modeller?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Svært tregt marked i Ålesund for tiden, mine Mentor 8 leter fremdeles etter nye hyggelige eiere...:

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/65387
    Det må jo være et greit kjøp? Riktig farge er det jo også. De er nok for store for meg, tar du kappejobben?

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært tregt marked i Ålesund for tiden, mine Mentor 8 leter fremdeles etter nye hyggelige eiere...:

Vi Ålesundere er kjent for å være litt trege

hvorfor selger du?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Bare ikke finn på å sette kompisen din i skapet mens ting pågår. Jeg har sett hvordan det kan gå;-)

Det var ikke et svar til meg men siden du ikke har fått svar på dette enda så har jeg hørt H200 på JBL LS80, det synes jeg virket veldig pågående i toppen og en dårlig match. Men selger på Soundgarden klaget på rommet, men det ert jo helt klart matching i dette tilfelle som gjorde utslaget. JBL er kjent som en livehøytaler som hyler litt i toppen med tanke på horndiskanten, de fleste vet at Hegel har veldig nøytral klang dvs lite farget lyd. I mine teorier så vil nok denne forsterkern bli spiss på Dali også med tanke på dens detaljerte diskant, disse høytalerne trenger litt mer varme i lyden for å yte sitt potensial til max. Men du må gjerne prøve men Hegel hører litt mere til System Audio med tanke på høytalerens klang og balanse.

Jeg bruker JBL som et utgangspunkt siden det er det og System Audio Mantra jeg har hørt denne forsterkern.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det var ikke et svar til meg men siden du ikke har fått svar på dette enda så har jeg hørt H200 på JBL LS80, det synes jeg virket veldig pågående i toppen og en dårlig match. Men selger på Soundgarden klaget på rommet, men det ert jo helt klart matching i dette tilfelle som gjorde utslaget. JBL er kjent som en livehøytaler som hyler litt i toppen med tanke på horndiskanten, de fleste vet at Hegel har veldig nøytral klang dvs lite farget lyd. I mine teorier så vil nok denne forsterkern bli spiss på Dali også med tanke på dens detaljerte diskant, disse høytalerne trenger litt mer varme i lyden for å yte sitt potensial til max. Men du må gjerne prøve men Hegel hører litt mere til System Audio med tanke på høytalerens klang og balanse.

Jeg bruker JBL som et utgangspunkt siden det er det og System Audio Mantra jeg har hørt denne forsterkern.
    Takk for svar. Jeg liker ikke å si Hegel og Dali, fordi det er forskjeller. Siden da-ty sa at det var stor forskjell på Dalihøyttalere, måtte jeg spør. Ref:Sitat: "Ikke alle Dali modellene har lys klangbalanse, samt Denon er den av de tre som passer minst til Dali." Sitat slutt. Derfor skrev jeg også H200, da den er forskjellig fra tidligere Hegelmodeller. Det blir omtrent som å si at engelskmenn lukter vondt, at tyskere er dumme eller at mossinger ikke har luktesans;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Da tror jeg også på rommet.Hørte H200 på LBL LS60,System Audio Ranger og Dynaudio Focus 220.Synes LS60 var mye mørkere og mer behagelig i klangen enn de 2 andre.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Jeg liker ikke å si Hegel og Dali, fordi det er forskjeller. Siden da-ty sa at det var stor forskjell på Dalihøyttalere, måtte jeg spør. Ref:Sitat: "Ikke alle Dali modellene har lys klangbalanse, samt Denon er den av de tre som passer minst til Dali." Sitat slutt. Derfor skrev jeg også H200, da den er forskjellig fra tidligere Hegelmodeller. Det blir omtrent som å si at engelskmenn lukter vondt, at tyskere er dumme eller at mossinger ikke har luktesans;-)
    Jeg skjønner tegningen for å si det sånn, men det må nesten testes ut i praksis og bli opp til hver enkelt hvordan man opplever denne lyden. Det er jo forskjeller men Dali har jo gått for det meste å være veldig detaljerte, derfor kan virke noe spiss i de øvre tonene uten riktig matching. Vi har hatt mest glede å bruke Parasound på Dali, er jo mange her inne nå som kan si det samme så Parasound er helt safe. Hegel har jeg desverre ikke hørt på Dali men vil tro det kan virke pågående og noen andre kan like det. Hver sin smak.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Tusen takk for raskt og godt svar

Som du sier, så er det ikke noe vits med noe større en 6,5 " basser på dette rommet. Det vil sikkert være bra med lydtrykk med Lektorene.

Angående Lektor 8, hadde jeg vurdert de, men økonomien stopper opp rett og slett Er 15 år, så har ikke allverden med penger

Parasound har jeg hørt er bra til Dali, ender vel opp med en sånn til slutt

Men lurer forsatt på om jeg kan dra på litt med Lektor 6, tåler denne mer en Concept 6? Har nok power på de sant? :-D
    Bare hyggelig å dele litt av de erfaringene man gjør etterhvert som tiden går

Jeg er helt sikker på at du får bra med trøkk i det rommet ja. Jeg vil anbefale deg å eksperimentere med å bevege deg litt frem og tilbake for å finne ut hvor du får den beste lyden i dine ører i rommet

Økonomien er alltid en faktor å ta med ja. Viktig å ikke kjøpe seg ting man ikke har råd til.

Nå har jeg ikke hatt Lektor 6 veldig lenge, men de later til å tåle litt. I et ganske lite rom blir nok lydtrykket bra. Det kommer selvsagt an på hvor høyt du er vant med å spille. Når jeg leser på Dali sin hjemmeside er jeg litt usikker på hva jeg skal tro, for de oppgir maks SPL på concept 6 til 110db, men på lektor 6 står det 10... Kan være de har blingsa litt når de skrev det inn, og at det skal stå 110db på den og.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det må jo være et greit kjøp? Riktig farge er det jo også. De er nok for store for meg, tar du kappejobben?
    Hehe, ja tar de med på jobben og kjører de gjennom bordsaga. Skal vi droppe det nederste basselementet?

Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Vi Ålesundere er kjent for å være litt trege

hvorfor selger du?
    Triangle Quartet trakk det lengste strået, og funker bedre i mitt nåværende rom.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Her syns jeg noen bare burde klinke til altså

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Tror ikke den er nådd frem i butikken enda?
    Var på klubben igår, de hadde ikke Ikon 5, men fikk høre på Ikon 6 mk2, det var en litt annen lyd en jeg er vant med, litt kaldere, enn mine Bowers & Wilkins. Ikon 5 er en perfekt størrelse rent fysisk, så håper jeg får høre den iløpet av sommeren, i Bergen eller Oslo.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har hatt Cerwin Vega, så er vant til og guffe opp litt.. Så kan disse bli litt liten når det kommer til maksimal lydstyrke? 110 Db holder vel, men det er om bassene tåler det.

Akkurat det jeg er litt redd for, er litt glad i og guffe opp litt. Det jeg liker med Concept 8. Hadde jeg hatt Penger til Lektor 8, hadde jeg valgt de. Likte lyden i Lektor, knall lyd. Men skal ta og gå ned på HFK igjen en dag rett før jeg skal bestille de, og ta med meg en CD og høre :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har hatt Cerwin Vega, så er vant til og guffe opp litt.. Så kan disse bli litt liten når det kommer til maksimal lydstyrke?

Akkurat det jeg er litt redd for, er litt glad i og guffe opp litt. Det jeg liker med Concept 8. Hadde jeg hatt Penger til Lektor 8, hadde jeg valgt de. Likte lyden i Lektor, knall lyd. Men skal ta og gå ned på HFK igjen en dag rett før jeg skal bestille de, og ta med meg en CD og høre :-D
    Hehe, ja de kan nok ikke stille opp mot støre Cerwin høyttalere med tanke på lydtrykk... Ta deg en tur ned og hør! Guff på skikkelig, og se om det er noe for deg Du kan jo også låne med deg et par hjem og sjekke.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Vil ikke ha Cerwin vega sin bass lenger :-D Skal ha vanlig med bass som ikke slår igjen i vegger og tak, men en presis og fin bass. Men det eneste jeg er litt redd for er om den tåler nok, jeg spiller på halv bass (Tone Defeat). Derfor jeg vurderer C8 litt, bare litt.. Men tror nok Lektor 6 skal tåle nok, var fornøyd med lyden på alle måter iallefall..

Kanskje jeg skal ta meg en lytterunde på Ikon også, men disse er dyrere da, så da måtte jeg isåfall spart LENGE.. Men det er kanskje verdt det? Hva syntes dere som Lektor Vs Ikon (Lektor 6/Ikon 6)?

Bedre på alle måter, eller er det ikke så mye forskjell? Kommer nok til og gå for Lektorene, men alltid litt fint og forhøre seg litt før valget:-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:lol: Har desverre ikke noen spes erfaring med Hegel. Men det sies de har en varm klang.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    :lol: Har desverre ikke noen spes erfaring med Hegel. Men det sies de har en varm klang.

Varm klang? de demoende jeg har hatt er helt omvendt ... diskant som "glass" men vannvittig stramt og rent nedover!

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, Vil ikke ha Cerwin vega sin bass lenger :-D Skal ha vanlig med bass som ikke slår igjen i vegger og tak, men en presis og fin bass. Men det eneste jeg er litt redd for er om den tåler nok, jeg spiller på halv bass (Tone Defeat). Derfor jeg vurderer C8 litt, bare litt.. Men tror nok Lektor 6 skal tåle nok, var fornøyd med lyden på alle måter iallefall..

Kanskje jeg skal ta meg en lytterunde på Ikon også, men disse er dyrere da, så da måtte jeg isåfall spart LENGE.. Men det er kanskje verdt det? Hva syntes dere som Lektor Vs Ikon (Lektor 6/Ikon 6)?

Bedre på alle måter, eller er det ikke så mye forskjell? Kommer nok til og gå for Lektorene, men alltid litt fint og forhøre seg litt før valget:-D
    Om du ikke allerede har Concept, så er det verdt å investere i Lektor. Om du har mer "HIFI" krav, så er IKON bedre og mer "rettspillende" høyttaler. Nye mk2 utgaven av sistnevnte har imponert meg, men de har ikke samme bassmetthet som Lektor 6/8! Men ellers syns JEG Ikon mk2 virker uhyre lovende (kun hørt 6'ern).

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Om du ikke allerede har Concept, så er det verdt å investere i Lektor. Om du har mer "HIFI" krav, så er IKON bedre og mer "rettspillende" høyttaler. Nye mk2 utgaven av sistnevnte har imponert meg, men de har ikke samme bassmetthet som Lektor 6/8! Men ellers syns JEG Ikon mk2 virker uhyre lovende (kun hørt 6'ern).
    Har ikke Concept allerede nei, så derfor ser jeg på Lektor, likte lyden i de..

Men hva mener du sånn egentlig med at Ikon ikke er så bassmetthet. har de mindre bass iforhold til Lektor 6? Eller er det Ikon 6 som har mere bass? (forstod ikke helt hva du mente i den setningen )

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Varm klang? de demoende jeg har hatt er helt omvendt ... diskant som "glass" men vannvittig stramt og rent nedover!
    Nei, ikke vet jeg. Skrev at det sies at Hegel har en varm klangbalanse Har ikke hørt noe fra Hegel.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at Dali Ikon 5 har gått ned sinnsykt i pris, billigere en Lektor 6.

Vurderer denne sterkt nå. Noen som har hørt den og kan dele meninger om den. Den trenger ikke spille spesielt med dynamikk og bass da jeg uansett har bestemt meg om subwoofer senere uansett. Må nesten ha det under film.

Men iallefall, hvordan låter Dali Ikon 5 oppimot Lektor 6, som tidligere skrevet vil jeg dra på endel, men trenger ikke være skamhøyt :twisted:

Og en annen ting jeg lurer på.. Ikon serien har jo mye mer solide elementer iforhold til Concept serien sant? Vil da Ikon 5 med 2 - 5" tåle like mye effekt som Concept 6. Magneten, opphenget og selve høyttalerelementet i Ikon'en er jo bedre, en på Concept.

Men har lyst på eller 7 som nå koster 9596,- :-D Men da må jeg bare spare.. Er det mye forskjeller på "Lydkvaliteten" eller er de nesten identisk? Hvordan er det med diskantene i Ikon 5, er det de samme som ligger i Ikon 6 & 7?
    Er det verdt og legge i litt mer penger i Ikon 7, eller er det ikke så stor forskjell?

De skal drives av NAD C272 som tidligere skrevet, og vil nok ikke ha for lite strøm..

Side 448 av 742 FørsteFørste ... 308 318 328 338 348 358 368 378 388 398 408 418 428 438 444 445 446 447 448 449 450 451 452 458 468 478 488 498 508 518 528 538 548 558 568 578 588 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •