Dalis Entusiaster - Side 447

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 447 av 743 FørsteFørste ... 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 443 444 445 446 447 448 449 450 451 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 ... SisteSiste
Viser resultater 8,921 til 8,940 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kimbo
    Hei!

Er en av dem som sikler på Ikon 8, men vet kanskje innerst inne at man ikke har plass. Hvor mye rom er et minimum for så store høyttalere?

Setter pris på tilbakemeldinger her for å overbevise kona om at det kanskje er plass allikevel...

Om ikke, er det noen gode alternativer jeg kan se nærmere på, f.eks Lektor??
    Jeg hadde Ikon 8 på 20Kvadrat og det var ikke noe problem, spilte veldig godt her som gav masse trøkk og dynamikk, morsom høytaler fra ende til annen.

Overbevise kona? Bare å si hvor skapet skal stå det, no more discussion!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg hadde Ikon 8 på 20Kvadrat og det var ikke noe problem, spilte veldig godt her som gav masse trøkk og dynamikk, morsom høytaler fra ende til annen.

Overbevise kona? Bare å si hvor skapet skal stå det, no more discussion!
    Eller sett kona i skapet. Da blir det stille

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp en dyr vaskemaskin med masse funksjoner som hu kan leike seg med, så blir det stille.... :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Er en av dem som sikler på Ikon 8, men vet kanskje innerst inne at man ikke har plass. Hvor mye rom er et minimum for så store høyttalere?

Setter pris på tilbakemeldinger her for å overbevise kona om at det kanskje er plass allikevel...

Ikon 8 funker fint på rom som ikke er veldig store

Kjøp inn, finn kone, knytt bind for øya på kone, sett henne i en stol i "søtflekken", skru på yndlingsplata hennes på bra volum og høst automatisk godkjenning fra sjefen selv

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Eller sett kona i skapet. Da blir det stille
    Steng døra er klart et triks, men synes disse hjemmenazistene har fått for mye makt men her er det fritt frem enda. Long live my mentors.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    54
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!

Takker for mer eller mindre gode svar. Det nærmer seg jo bursdagen min snart, så spørs om ikke det burde vanke nye høyttalere på meg selv... Man kan jo ikke si nei til gaver...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe!

Takker for mer eller mindre gode svar. Det nærmer seg jo bursdagen min snart, så spørs om ikke det burde vanke nye høyttalere på meg selv... Man kan jo ikke si nei til gaver...
    Det er klart dama må unne deg å ha no slikt i hus, er jo alle gutters drøm det å ha god lyd. Tror trikset til Stylus kan være noe å tenke på, tror hun vil bli overrasket. Vent å se...... Den som intet våger, intet vinner.....

Lykke til med prosjektet så dette må bli en seier for deg selv, om det ikke går så får du smøre opp litt i forkant.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Minimum størrelse på rom vil variere mht. hvordan utformingen, innredningen og materialet vegger, tak og gulv er laget av er. Samt hvor høyt du spiller, selvsagt. Jeg har nå Ikon 6 i et rom på ca. 12 kvm, hvor de er for store til rommet (slik det er i dag). Jeg hadde Ikon 6 i stua som det er vanskelig å si nøyaktig hvor stor er, siden den er delvis åpen ut mot andre rom, men ca. 25 kvm, kanskje, og der var de for små.

Mentor 6 kan kanskje være et alternativ? Det var det i hvert fall for meg. Disse fyller nå stua med mektig og god musikk, men så er jeg ikke så opphengt i morderisk høyt volum og basstrykk som visse andre. Dessuten, hvis dama di er som meg, så vil hun synes Mentor 6 er vakker, og mye stiligere enn både Ikon og Lektor.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt litt og har kommet frem til at jeg er veldig forvirret om hva jeg skal kjøpe videre ..
    På hifiklubben får jeg beskjed om å kjøpe en dyr forsterker til 12-14k for å drive W2 og center (subben har vel int.grert forsterker og vil kobles i forforsterkeren?) og Ikon 8ene har egen effektforsterker(Parasound Halo A21).

Trenger jeg virkelig å kjøpe inn en forsterker som koster mer enn det smaker for å drive W2 og Ikon Center? evt Ikon-subben?

Husker at noen her inne gav meg ett råd eller to ang forsterkerkjøp, men jeg glemte selvfølgelig å skrive det ned

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Har tenkt litt og har kommet frem til at jeg er veldig forvirret om hva jeg skal kjøpe videre ..
    På hifiklubben får jeg beskjed om å kjøpe en dyr forsterker til 12-14k for å drive W2 og center (subben har vel int.grert forsterker og vil kobles i forforsterkeren?) og Ikon 8ene har egen effektforsterker(Parasound Halo A21).

Trenger jeg virkelig å kjøpe inn en forsterker som koster mer enn det smaker for å drive W2 og Ikon Center? evt Ikon-subben?

Husker at noen her inne gav meg ett råd eller to ang forsterkerkjøp, men jeg glemte selvfølgelig å skrive det ned
    Hva har du av receiver du skal bruke? Ikon center er ikke voldsomt tungdrevet, og det er ikke Ikon W2 heller. Var jeg deg ville jeg prøvd meg med å la A21 fortsette å kose seg med frontene, og latt receiveren ta seg av resten. Etterhvert som pengene og lysten evnt melder seg kan du jo vurdere en A23 på center feks.
    Ikon suben har egen forsterker og trenger ikke annet enn en signalkabel fra sub ut på receiveren

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hva har du av receiver du skal bruke? Ikon center er ikke voldsomt tungdrevet, og det er ikke Ikon W2 heller. Var jeg deg ville jeg prøvd meg med å la A21 fortsette å kose seg med frontene, og latt receiveren ta seg av resten. Etterhvert som pengene og lysten evnt melder seg kan du jo vurdere en A23 på center feks.
    Ikon suben har egen forsterker og trenger ikke annet enn en signalkabel fra sub ut på receiveren
    Forforsterker = Parasound nc2100
    Ikon 8 = halo a21
    Subb= egen
    w2 og center = en eller annen recierver med HD- og optisk inngang

Blir 3 stk forsterkere, men siden jeg liker god lyd fra musikk forblir parasoundene hos meg

men hvilken denon, NAD, eller annet merke forsterker trenger jeg for å utnytte w2 og ikon-center? Syns det var litt rart at jeg trengte noe så sykt som
    NAD T765HD Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    for å drive surrounden.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kjøp inn, finn kone, knytt bind for øya på kone, sett henne i en stol i "søtflekken", skru på yndlingsplata hennes på bra volum og høst automatisk godkjenning fra sjefen selv
    Damer er ikke så interessert i å finlytte som oss gærninger, er min erfaring. Det gjelder derfor å finne det søtpunktet hos dama som gjør at hun tåler en smule galskap hos den mindre gode halvdel. Det å spille damas yndlingsplater er selvsagt en mulig strategi, men jeg har høstet bedre erfaringer med å ta dama på senga med musikk som hun ikke visste at hun likte. Det finnes mange, ukjente godbiter der ute.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forforsterker = Parasound nc2100
    Ikon 8 = halo a21
    Subb= egen
    w2 og center = en eller annen recierver med HD- og optisk inngang

Blir 3 stk forsterkere, men siden jeg liker god lyd fra musikk forblir parasoundene hos meg

men hvilken denon, NAD, eller annet merke forsterker trenger jeg for å utnytte w2 og ikon-center? Syns det var litt rart at jeg trengte noe så sykt som
    NAD T765HD Hjemmekinoreceiver | Hi-Fi Klubben
    for å drive surrounden.
    Dette blir høyst subjektivt, men også en liten plan som jeg har gjort med min egen kommende surroundløsning. Jeg har handlet en rimelig receiver, Denon AVR-2310, som jeg skal bruke til å drive center og bakhøyttalere. Foreløpig har jeg ikke center, men Mentor Vokal er planen. Har en A23 jeg skal bruke til den etterhvert, men foreløpig skal den tjene som stereoforsterker i stua.

Jeg hadde hvertfall ikke hatt problemer med å koble opp komponentene dine mot en slik og latt det stå til. 2310 som nå koster 4800kr, har alle HD formater og skal ikke ha store problemer med å drive Ikon center og noen bakhøyttalere

Hvis du er interessert i brukten kan feks en Yamaha rx-v1900 være et alternativ som vil fungere bra.

Siden du har NC2100 til stereo, tror jeg en ganske rimelig receiver vil gjøre en glitrende jobb til kinobruk

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Damer er ikke så interessert i å finlytte som oss gærninger, er min erfaring. Det gjelder derfor å finne det søtpunktet hos dama som gjør at hun tåler en smule galskap hos den mindre gode halvdel. Det å spille damas yndlingsplater er selvsagt en mulig strategi, men jeg har høstet bedre erfaringer med å ta dama på senga med musikk som hun ikke visste at hun likte. Det finnes mange, ukjente godbiter der ute.
    Hehehe! Damer er noen rare dyr, men ikke så vanskelige å ha med å gjøre hvis man kjenner dem
    Musikk er jo et ganske universalt medium, og kan vekke gode/glade/triste/melankolske/drømmende osv, følelser hos de fleste, så å introdusere ny musikk kan nok også være en glitrende løsning.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette blir høyst subjektivt, men også en liten plan som jeg har gjort med min egen kommende surroundløsning. Jeg har handlet en rimelig receiver, Denon AVR-2310, som jeg skal bruke til å drive center og bakhøyttalere. Foreløpig har jeg ikke center, men Mentor Vokal er planen. Har en A23 jeg skal bruke til den etterhvert, men foreløpig skal den tjene som stereoforsterker i stua.

Jeg hadde hvertfall ikke hatt problemer med å koble opp komponentene dine mot en slik og latt det stå til. 2310 som nå koster 4800kr, har alle HD formater og skal ikke ha store problemer med å drive Ikon center og noen bakhøyttalere

Hvis du er interessert i brukten kan feks en Yamaha rx-v1900 være et alternativ som vil fungere bra.

Siden du har NC2100 til stereo, tror jeg en ganske rimelig receiver vil gjøre en glitrende jobb til kinobruk

Tusen takk for svar, Stylus! Du sparte meg for noen tusenlapper nå! :-D Og det er akkurat sånn vi Sunnmøringer liker det

Skal sjekke litt på brukten og på hifi-klubben for å se hva som dukker opp
    Takk igjen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar, Stylus! Du sparte meg for noen tusenlapper nå! :-D Og det er akkurat sånn vi Sunnmøringer liker det

Skal sjekke litt på brukten og på hifi-klubben for å se hva som dukker opp
    Takk igjen
    Bare hyggelig! ja, det gjelder å være litt bevisst på hvor en legger pengene Går man i butikken er det lett at betjeningen er litt i overkant ivrige på at du "trenger" både det ene og det andre.
    Har nylig hatt en sånn opplevelse hvor jeg ba om litt råd angående en forsterker. Det endte med at fyren anbefalte meg ny forsterker, nye høyttalere og helst nye kabler også... da selvfølgelig av merker de førte.
    Jeg handlet ikke... :P

Brukten er gull! Har fått meg et par godbiter der i det siste 8)

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg vært på Hifiklubben..

Testet da Dali Concept 8 og Dali Lektor 6.. Syntes Lektor spilte mye mer oppløst. Spesielt diskanten var mye mer detaljert i Lektor Vs Dali C8. Syntes C8 var masete i toppen, og mellomtonen var mer hylende. Så jeg likte definitivt best Lektor. Men så Har C8 noen + sider også..

Dali C8 spilte mer dynamitisk iforhold til Lektor 6, men det sier seg selv (At C8 har 8" basser).. Og den kan nok spille høyere som han i forretningen sa.. Jeg står rett og slett foran valget av Lektor 6 eller Dali Concept 8.

Grunnen til jeg vil ha Lektor 6:

- Endel mer oppløst
    - Finere utsende (Min mening )
    - spilte rett og slett mer behagelig

Concept 8:

- Kan spille høyere
    - Litt råere bass

Jeg kommer mest sannsynlig til og gå for Lektor 6, men vil høre litt angående rommet mitt og forsterker.

Rommet er på Ca. 13 Kvadratt, vet at rom er forskjellig. Men kan tenke meg at 2 - 8 tommere blir kanskje litt stort på dette rommet siden det ikke er så stort. (Vil ikke ha bass som slår igjen i vegger osv...) Tenker da at 6/5" kanskje er det beste i dette rommet..

... Og forsterkeren jeg skal bruke er NAD C272 (Kanskje den skiftes i en C375 etterhvert.

Så er det dette med jo sterkere forsterker en høytaler får, jo høyere og bedre spiller den. Det jeg vil frem til er, kan Lektor 6 spille Ca. Like høyt med 272/375 som C8, da C8 krever endel mer fra forsterkeren..

Vil bare forhøre meg litt før dette valget, vil ikke kjøpe feil igjen. :-?

Hadde takket MYE om folk kan bruke litt tid til og svare dypt på spørsmålene :wink:

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Da har jeg vært på Hifiklubben..

Testet da Dali Concept 8 og Dali Lektor 6.. Syntes Lektor spilte mye mer oppløst. Spesielt diskanten var mye mer detaljert i Lektor Vs Dali C8. Syntes C8 var masete i toppen, og mellomtonen var mer hylende. Så jeg likte definitivt best Lektor. Men så Har C8 noen + sider også..

Dali C8 spilte mer dynamitisk iforhold til Lektor 6, men det sier seg selv (At C8 har 8" basser).. Og den kan nok spille høyere som han i forretningen sa.. Jeg står rett og slett foran valget av Lektor 6 eller Dali Concept 8.

Grunnen til jeg vil ha Lektor 6:

- Endel mer oppløst
    - Finere utsende (Min mening )
    - spilte rett og slett mer behagelig

Concept 8:

- Kan spille høyere
    - Litt råere bass

Jeg kommer mest sannsynlig til og gå for Lektor 6, men vil høre litt angående rommet mitt og forsterker.

Rommet er på Ca. 13 Kvadratt, vet at rom er forskjellig. Men kan tenke meg at 2 - 8 tommere blir kanskje litt stort på dette rommet siden det ikke er så stort. (Vil ikke ha bass som slår igjen i vegger osv...) Tenker da at 6/5" kanskje er det beste i dette rommet..

... Og forsterkeren jeg skal bruke er NAD C272 (Kanskje den skiftes i en C375 etterhvert.

Så er det dette med jo sterkere forsterker en høytaler får, jo høyere og bedre spiller den. Det jeg vil frem til er, kan Lektor 6 spille Ca. Like høyt med 272/375 som C8, da C8 krever endel mer fra forsterkeren..

Vil bare forhøre meg litt før dette valget, vil ikke kjøpe feil igjen. :-?

Hadde takket MYE om folk kan bruke litt tid til og svare dypt på spørsmålene :wink:
    Har hørt begge kandidatene en god del, og jeg for min del setter såpass pris på Lektor sine store forbedringer i diskant og mellomtone i forhold til Concept at jeg ikke er i tvil om at jeg ville valgt Lektor.
    Som du sier så er det mer basstrykk i conceptene, men på et såpass lite rom tror jeg du vil oppleve at lektorene trykker rimelig bra de også i bassen, sammen med at de henger mye penere sammen oppover i skalaen.
    At conceptene er mer skrikende kan nok også medføre riktighet. Dette er hvertflal kvaliteter jeg setter svært lite pris på.

Du har ikke vurdert Lektor 8 da? Da får du oppløsningen du satte pris på, og mer basstrykk som du kanskje savnet litt av hos Lektor 6

Hvordan Lektor 6 låter på Nad 272 skal jeg ikke uttale meg om, men jeg syns de funker fint med 375 som du nevner at du kanskje skal ha etterhvert. Syns forøvrig de funker enda bedre med Parasound elektronikk

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for raskt og godt svar

Som du sier, så er det ikke noe vits med noe større en 6,5 " basser på dette rommet. Det vil sikkert være bra med lydtrykk med Lektorene.

Angående Lektor 8, hadde jeg vurdert de, men økonomien stopper opp rett og slett Er 15 år, så har ikke allverden med penger

Parasound har jeg hørt er bra til Dali, ender vel opp med en sånn til slutt

Men lurer forsatt på om jeg kan dra på litt med Lektor 6, tåler denne mer en Concept 6? Har nok power på de sant? :-D

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Svært tregt marked i Ålesund for tiden, mine Mentor 8 leter fremdeles etter nye hyggelige eiere...:

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/65387

Side 447 av 743 FørsteFørste ... 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 427 437 443 444 445 446 447 448 449 450 451 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 577 587 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •