Dalis Entusiaster - Side 446

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 446 av 743 FørsteFørste ... 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 442 443 444 445 446 447 448 449 450 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 ... SisteSiste
Viser resultater 8,901 til 8,920 av 14850
    Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Tror det kan bli bra jeg. tenkt litt i samme baner selv, men blir nok beholden DP'en en stund fremover.

Du må dog ikke glemme selve dirigenten i et system: Forforsterkeren, den har vannvittig mye å si på selve lyden!
    Har "Parasound Halo C2 controller" som pre så trur det blir en god match. kjøpte også DAC'en fra Abrahamsen (V6) sitter å venter på pakker i posten ennå. men regner med å få de linet " opp imorra

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Har "Parasound Halo C2 controller" som pre så trur det blir en god match. kjøpte også DAC'en fra Abrahamsen (V6) sitter å venter på pakker i posten ennå. men regner med å få de linet " opp imorra
    Jeg sikler litt på Abrahamsen Dac selv og prisen var knallgod på Elkjøp sitt lille helgesalg, kanskje du vil komme med noen brukererfaringer når den kommer i hus ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver nå å lytter på anlegget i sommervarmen... Må si jeg er VELDIG trilfreds, har spilt gjennom den nyeste plata til Katie Melua, og nå spiller jeg Roger Waters - Amused to death. Tester for tiden med en UPS på signalkilde og preamp.

Og placebo effekten er ikke å ta feil av . Syns det hele låter bredere nå faktisk... Men sier ikke noe sikkert .. hehe.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Driver nå å lytter på anlegget i sommervarmen... Må si jeg er VELDIG trilfreds, har spilt gjennom den nyeste plata til Katie Melua, og nå spiller jeg Roger Waters - Amused to death. Tester for tiden med en UPS på signalkilde og preamp.

Og placebo effekten er ikke å ta feil av . Syns det hele låter bredere nå faktisk... Men sier ikke noe sikkert .. hehe.
    Takk for du liker plata mi.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon & Abrahamsen?

Har akkurat benyttet meg av Elkjøps helge tilbud og får snart et par Abrahamsen V4 i posten (blir brokobling).

Noen her som har hørt denne sammen med Helicon før?
    Har ikke brukt Abrahamsen mot Helicon, men jeg har brukt det mot Mentor 6 og det fungerte veldig bra. Det låter utrolig varmt og har en veldig bra tyngde i bassen. Jeg synes kanskje noe av de klokkeklare detaljene (den bittelille siste s'n eller plingen hvis du skjønner) i diskanten blir dratt litt tilbake i lydbildet, men kanskje det vil fungere bedre med Helicon. Men ellers låter det utrolig bra sammen! Jeg kjørte kun med 1 V.4 men vil tro at det kommer til å låte dritbra med 2 stk så du har mye å glede deg til!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Har ikke brukt Abrahamsen mot Helicon, men jeg har brukt det mot Mentor 6 og det fungerte veldig bra. Det låter utrolig varmt og har en veldig bra tyngde i bassen. Jeg synes kanskje noe av de klokkeklare detaljene (den bittelille siste s'n eller plingen hvis du skjønner) i diskanten blir dratt litt tilbake i lydbildet, men kanskje det vil fungere bedre med Helicon. Men ellers låter det utrolig bra sammen! Jeg kjørte kun med 1 V.4 men vil tro at det kommer til å låte dritbra med 2 stk så du har mye å glede deg til!
    Hvordan jobba 1 v.4 med mentorene? nok å gå på?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [quote=Roger Waters]Jeg sikler litt på Abrahamsen Dac selv og prisen var knallgod på Elkjøp sitt lille helgesalg, kanskje du vil komme med noen brukererfaringer når den kommer i hus ?

Klart det.Har hørt såvidt på den før sammen med Helicon 800MK2 og halo C2: USB-RCA. Men kommer til å bruke XLR (balansert) så det her kan bli bra tenker jeg! mener at det ble omtalt at den låt litt tamt med RCA. håper bare det ikke blir noe pes med 10m kabel fra PC til DAC'en. Så driver litt nå for tida med å konvertere CD samlinga mi til FLAC.hehe:-D Gleder meg til å sette opp disse flotte komponentene i morgen

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flott med gode referanser her Skjønner hva du mener ang. diskanten Bruker nå MA 4.1 så sitter litt med den beskrivelsen du nevnte:P Er egentlig ute etter: MA's evne til å få frem instrumenter og detaljer. og mer klarhet i toppen (noe som er mer typisk for en transistor forsterker) så håper Abrahamsen er en god kandidat til denne miks

Jeg vil da mene at Mentor er noe farget i forhold til Helicon, så trur ihvertfall at Helicon vil blomstre noe mer enn Mentor i toppen Men vi får se imorra !:-D

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av apsis
    Hvordan jobba 1 v.4 med mentorene? nok å gå på?
    Den hadde nok å gå på og den fulgte med i svingene, men kunne nok trengt en V. 4 kompis å jobbe med av og til. Synd jeg ikke fikk prøvd med 2 stk.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei godtfolk!

Hvilke høyttalere i dagens Dali-portefølje kan best sammenliknes med Dali Blue 8008? Likner de mest på Concept?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen V4 X2+Abrahamsen V6+Helison 800

Den hadde nok å gå på og den fulgte med i svingene, men kunne nok trengt en V. 4 kompis å jobbe med av og til. Synd jeg ikke fikk prøvd med 2 stk.
    Ja da har jeg fått testa litt idag

Førsteinntrykket av lyden var at de låt veldig stivt og lite egasjerende...DET var etter ca to timer at det begynte å løsne litt og Bassen satt som den skulle: Stø som et fjell!! og avrunnsdyp:P og Diskant/mellomtone ble bra skjerpet kontra de gamle MA blokkene det låt aldri slitsomt kan man si. (men pokker så varme disse blokkene ble!!)

Er det virkelig normalt at disse skal bli såå varme? (brant seg jo nesten):P
    Fikk ikke nok grunnlag ikveld på å gjøre opp en mening..Disse blokkene skal visst spilles inn vel nesten 100 timer, før det visstnok skal låte optimalt. så hvis det blir like merkbart som mine to timer med de ikveld.Blir dette bare bedre & bedre

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja da har jeg fått testa litt idag

Førsteinntrykket av lyden var at de låt veldig stivt og lite egasjerende...DET var etter ca to timer at det begynte å løsne litt og Bassen satt som den skulle: Stø som et fjell!! og avrunnsdyp:P og Diskant/mellomtone ble bra skjerpet kontra de gamle MA blokkene det låt aldri slitsomt kan man si. (men pokker så varme disse blokkene ble!!)

Er det virkelig normalt at disse skal bli såå varme? (brant seg jo nesten):P
    Fikk ikke nok grunnlag ikveld på å gjøre opp en mening..Disse blokkene skal visst spilles inn vel nesten 100 timer, før det visstnok skal låte optimalt. så hvis det blir like merkbart som mine to timer med de ikveld.Blir dette bare bedre & bedre
    Har du brokoblet eller bi-ampet dem? Kan være de blir så varme pga impedanskurver som går lavt. Ved brokobling tror jeg ikke de forsterkerne er like fornøyd med lave impedanssvingninger...

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Abrahamsen V4 X2+Abrahamsen V6+Helison 800

--

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Har du brokoblet eller bi-ampet dem? Kan være de blir så varme pga impedanskurver som går lavt. Ved brokobling tror jeg ikke de forsterkerne er like fornøyd med lave impedanssvingninger...
    De er brokoblet. Men hørte de skulle ha litt arb temp. Stod også nevnt i en test at de kunne bli veldig varme. Har ikke vært noe antydning til forvrengt lyd heller så de har dratt lasset hele veien.. har vært borti forsterkere før som kan bli så varme. Og ca etter et par minutter etter jeg slo de av så var de omtrent avkjølt:P hehe regner med det går bra, hadde spilt ihvertfall to timer i strekk og kan ikke si at temperaturen økte mye den siste timen...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De er brokoblet. Men hørte de skulle ha litt arb temp. Stod også nevnt i en test at de kunne bli veldig varme. Har ikke vært noe antydning til forvrengt lyd heller så de har dratt lasset hele veien.. har vært borti forsterkere før som kan bli så varme. Og ca etter et par minutter etter jeg slo de av så var de omtrent avkjølt:P hehe regner med det går bra, hadde spilt ihvertfall to timer i strekk og kan ikke si at temperaturen økte mye den siste timen...
    Høres bra ut
    Helicon har vel ingen ekstreme dipper i impedans heller, så det burde funke fint! Var lurt å slå til på helgetilbudet!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres bra ut
    Helicon har vel ingen ekstreme dipper i impedans heller, så det burde funke fint! Var lurt å slå til på helgetilbudet!
    Jes Hørte også at det var muligheter for å oppgradere kondensator banken på V4'ene også.. hehe, noe peil på hvor mye man kan få ut av de da ?:P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jes Hørte også at det var muligheter for å oppgradere kondensator banken på V4'ene også.. hehe, noe peil på hvor mye man kan få ut av de da ?:P
    Du det aner jeg ikke
    Hvor stor er strømforsyningen i dem forresten? Hva trekker de maksimalt fra strømnettet?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du det aner jeg ikke
    Hvor stor er strømforsyningen i dem forresten? Hva trekker de maksimalt fra strømnettet?
    1000VA tenker jeg 80 000 mikrofarad

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 8

Hei!

Er en av dem som sikler på Ikon 8, men vet kanskje innerst inne at man ikke har plass. Hvor mye rom er et minimum for så store høyttalere?

Setter pris på tilbakemeldinger her for å overbevise kona om at det kanskje er plass allikevel...

Om ikke, er det noen gode alternativer jeg kan se nærmere på, f.eks Lektor??

Side 446 av 743 FørsteFørste ... 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 436 442 443 444 445 446 447 448 449 450 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 586 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •