Dalis Entusiaster - Side 445

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 445 av 743 FørsteFørste ... 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 441 442 443 444 445 446 447 448 449 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste
Viser resultater 8,881 til 8,900 av 14850
    Intermediate Ultima sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1,170
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Hei! Jeg har et par Dali Ikon 5.

Skal investere i en ny receiver nå, og trenger litt råd her i denne (lange) tråden.

Beklager at jeg ikke har tatt meg tid til å lese hele, for det har jeg rett og slett ikke tid til. Jeg er sikker på at svaret på mitt spørsmål er et sted i tråden, men jeg prøver meg allikevel:

På generelt grunnlag: Hvilke receivere matcher best med Ikon? Tenker da på merker. Trenger et sted å begynne før jeg sirkler meg inn.

Har vurdert Onkyo (Muligens 608 )

På forhånd takk til evt hjelpende sjeler
    Ettersom Dali er beryktet svært lyse, vil jeg anta de mørkeste og slappeste forsterkerne passer. F.eks. fra Yamaha, Denon eler NAD.
    Sony KD 55X8509C | Denon AVR X6200W | Cambridge Azur 840W | Hegel HD11 | Cambridge Azur 751 BD | PS3| Tecnnics SL-Ma1| B&W 804 Diamond, B&W HTM4 Diamond, B&W PV1D, Dali Suite R0,8, B&W M1, Focal Dome | Apple TV |

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    56
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali Lektor?

Hei!

Er det noen som har erfaring med Dali Lektor-serien? Hvordan er disse i forhold til Concept og Ikon?
    Er på jakt etter nye høyttalere. Vurderer alt fra Concept 8 opp til Ikon 8, selv om sistnevnte sannsynligvis blir i dyreste laget.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ultima
    Ettersom Dali er beryktet svært lyse, vil jeg anta de mørkeste og slappeste forsterkerne passer. F.eks. fra Yamaha, Denon eler NAD.
    Ikke alle Dali modellene har lys klangbalanse, samt Denon er den av de tre som passer minst til Dali.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nyere denon har e hørt skal være varmere i klangen enn de gamle og med mk2 utgaven av ikon tror e det ikke er så ille. noen som har prøvd?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det lyst ut for Dali turen? Noen som har fått med seg noe som jeg ikke har hørt? :-?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,

Hvordan tror dere det vil være å parre et Dali Ikon 6 MK2 hjemmekino-sett med en RX-V2065 fra Yamaha?

På forhånd takk for alle tips og kommentarer :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av martinz
    Hei,

Hvordan tror dere det vil være å parre et Dali Ikon 6 MK2 hjemmekino-sett med en RX-V2065 fra Yamaha?

På forhånd takk for alle tips og kommentarer :-D
    Perfekt match, Yamaha med dens klang er en klar vinner der.

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Jeg vurderer og gi opp cerwin vega og kjøpe dali ikon 6 eller lektor 6 Lurer på hva som er forskjellen mellom de to? Er det mye bass?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Hei Jeg vurderer og gi opp cerwin vega og kjøpe dali ikon 6 eller lektor 6 Lurer på hva som er forskjellen mellom de to? Er det mye bass?
    Forskjellene mellom slike høytalere er at du får mer konstant og presis bass, mer åpent lydbilde. Når det kommer til trøkk kommer det litt ann på hva slags musikk og forsterkeri du mater de med, men ta gjerne en tur til nærmeste Klubb og sjekk ut om det er en av dine kandidater. Selv synes jeg Ikon Mk2 er et skikkelig scoop, men det er noe med smak og behag. Det er vel ca 2500 som skiller disse høytalerne i pris, om lommeboka tillater et slikt kjøp så er Ikon det du leiter etter.

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Forskjellene mellom slike høytalere er at du får mer konstant og presis bass, mer åpent lydbilde. Når det kommer til trøkk kommer det litt ann på hva slags musikk og forsterkeri du mater de med, men ta gjerne en tur til nærmeste Klubb og sjekk ut om det er en av dine kandidater. Selv synes jeg Ikon Mk2 er et skikkelig scoop, men det er noe med smak og behag. Det er vel ca 2500 som skiller disse høytalerne i pris, om lommeboka tillater et slikt kjøp så er Ikon det du leiter etter.
    OjaHmm..Har egentlig ikke råd tilhelt nye visst jeg skal fåråd til noen lunde forsterkeri

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OjaHmm..Har egentlig ikke råd tilhelt nye visst jeg skal fåråd til noen lunde forsterkeri
    Dali høytalere - FINN Torget

Kan jo sjekke denne linken, her kan du kjøpe Lektor 6 billigere enn i butikken.

Ellers har du noen latterlige billige Concept høytalere her.....

Ubrukte Dali Concept 6 Høyttalere - FINN Torget

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er NAD 375 sammen med den nye Dali Ikon 6 MK2? Er det blitt en bedre match enn før? Skulle jeg hatt den nye Ikon serien, må de bli drevet av NADen min. Selger den ikke på lenge tror jeg, med mindre det skjer noe med div. priser. Jeg syns Dali sin "Nye" Ikon serie er blitt meget interessant, må ta meg en tur å høre litt ekstra på Ikon 2 og Ikon 6 av den nye typen snart

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Åssen er NAD 375 sammen med den nye Dali Ikon 6 MK2? Er det blitt en bedre match enn før? Skulle jeg hatt den nye Ikon serien, må de bli drevet av NADen min. Selger den ikke på lenge tror jeg, med mindre det skjer noe med div. priser. Jeg syns Dali sin "Nye" Ikon serie er blitt meget interessant, må ta meg en tur å høre litt ekstra på Ikon 2 og Ikon 6 av den nye typen snart
    Jeg har hørt NAD 375 på Ikon MK2 og det fungerer faktisk bra sammen, før virka den spiss og lite god i toppen men nå som MK2 serien kom har hele lydbildet forandret seg. Dette betyr at høytalerne er mindre kresne til forsterkeri, nye Ikon synes jeg gir mye for pengene så den er gullverdt. Best value i den prisklassen er vel ikke feil å si, men det skader ikke med en lytterunde så det er bare å satse hardt så blir nok ønsket oppfylt. Nå kommer jo Ikon 7 i august sammen med resten av MK2 serien, kan være en ide å ta hele sortimentet til lytt og sammenligne litt.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da får jeg glede meg til august :-D Ikon 6 og 2 er vel de mest aktuelle hvis det skulle bli noe Ikon på meg. Veldig spent på hvordan Ikon 2 MK2 blir iforhold til DM685 på NAD 375. De kommer jeg mest sannsynlig til å ta med på hjemlån, de skal sammenlignes grundig.

Ser at Ikon 2 MK2 ikke har bassporten foran, er det en myte at det blir mindre bass enn med porten foran? Har aldri sammenlignet en stativhøyttaler med porten foran kontra en med bak. 685ene mine har jo porten foran, og jeg syns de spiller kanonbra og hvertfall i forhold til prisen, men som sagt, har ikke sammenligningsgrunnlag på port foran og bak på stativer.

Sånn som 685ene mine står nå, er de 20 cm ut ifra veggen, men skal fikse et mere "lydrom" (Gleder meg ) i august måned, og da kan jeg forhåpentligvis sette høyttalerne lenger ut fra veggen og det er vel et kjempe pluss til Ikon 2 MK2 (hvis det skulle bli dem) siden de har porten bak? Eller tar jeg feil?

(Leser i instruksjonsboka til Dali at Ikon 5,6,7 og Sub bør stå minimum 20 cm ut ifra bakvegg)

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon & Abrahamsen?

Har akkurat benyttet meg av Elkjøps helge tilbud og får snart et par Abrahamsen V4 i posten (blir brokobling).

Noen her som har hørt denne sammen med Helicon før?

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan bruke xti2000 til å drive ikon serien. Det er faktisk god match. Diskanten blir ikke forandret heller. Bare mye bedre bass.

VTEC:
    Ikon spiller sykt bra når de er rundt 50 cm ut fra vegg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Du kan bruke xti2000 til å drive ikon serien. Det er faktisk god match. Diskanten blir ikke forandret heller. Bare mye bedre bass.

VTEC:
    Ikon spiller sykt bra når de er rundt 50 cm ut fra vegg.
    Ja,det hadde vært drømmen Men skal jeg ha ikon må jeg selge crownen..

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lurer litt på å slå til på et par dali grand til 5000 kr... noen som vet hva de ca kostet i sin tid?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Helicon & Abrahamsen?

Har akkurat benyttet meg av Elkjøps helge tilbud og får snart et par Abrahamsen V4 i posten (blir brokobling).

Noen her som har hørt denne sammen med Helicon før?
    Tror det kan bli bra jeg. tenkt litt i samme baner selv, men blir nok beholden DP'en en stund fremover.

Du må dog ikke glemme selve dirigenten i et system: Forforsterkeren, den har vannvittig mye å si på selve lyden!

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har i det siste brukt mine Suite 2.8 som phantom centers,og har funnet ut at dette er myyyye bedre enn va min Lektor LCR klarer å prestere.
    Så fra nå av vil min center høyttaler kun bli brukt dersom det er flere enn kun meg som skal se film i min kåk.
    Mye bedre punchbass,jevnere lyd når en bil fks passerer fra høyre til venstre høyttaler,grovere og mere naturligere menneskestemmer er stikkord på det som er bedre når jeg kjører phantom.

Side 445 av 743 FørsteFørste ... 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 435 441 442 443 444 445 446 447 448 449 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 585 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •