Dalis Entusiaster - Side 444

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 444 av 743 FørsteFørste ... 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 440 441 442 443 444 445 446 447 448 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste
Viser resultater 8,861 til 8,880 av 14842
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Takker for svar:-D

Det høres jo veldig bra ut og det stemmer i grunn med noe av det de sa på HiFi Klubben også De så også mye av det samme som Stylus skrev.

Men det er jo veldig betryggende å få bekreftet det fra dere som har Dali og har en del kunnskaper om forsterkermatching o.s.v

Ser du har Parasound.

Har du kjennskap til NAD C275BEE og er det en Parasound som du mener er ett bedre alternativ enn NAD C275BEE og som samtidig ikke koster mye mer enn NAD C275BEE? (Tenker da på Parasound NC 2125, men den er kanskje en del svakere enn C275BEE med tanke på effekt/strøm? )

Og i tilfelle du har kjennskap til NAD C275BEE og for eksempel Parasound NC 2125 (som sikkert ligger Nad nermest i pris) hva er de største forskjellene mellom de? Tenker da på efffekt/strøm og hvem av de som har mest muskler og mer på "lager" og forskjellen i lydsignatur ikke minst? Og selv om Parasound NC 2250 er for dyr for meg kann du gjerne skrive litt om hvordan den er i forhold til C275BEE:-D (viss du kjenner til NADen da selvfølgelig:-D )

Beklager for mange spørsmål, men prøver å innhente litt info før det eventuelt kann bli en helgetur for demo av en av de effektforsterkerne eller kanskje begge i løpet av samme helg

Andre med kjennskap til disse effektforsterkerne må gjerne også svare og komme med tips og råd:-D Det hadde jo bare vært helt supert med litt hjelp her:-D

Takker for svar
    Lydmessig liker jeg Parasound noe bedre. Men mellom disse hadde jeg gått for Nad`n. Mer effekt, samt mer forsterker for kronene. Men synes også det er noe bedre lyd i de nye Nad modellene kontra de gamle.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke på spec`n til Nad forsterkeren,om hva den kan trekke fra nettet. Men du skal ikke kjimse av 2x125 watt som NC 2125 leverer. Den trekker 550w fra nettet, og med oppgitt effekt på 2x125 så er den strømsterk. Har en A23 som er nesten tilsvarende NC2125 som jeg har testet på frontene mine. Og den klarte å dra de ganske godt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Lydmessig liker jeg Parasound noe bedre. Men mellom disse hadde jeg gått for Nad`n. Mer effekt, samt mer forsterker for kronene. Men synes også det er noe bedre lyd i de nye Nad modellene kontra de gamle.

Tenker du på NAD C275BEE som en av de nye Nad modellene?

Beklager viss det virker som ett dumt spørsmål, men har ikke så veldig god peiling på hva som regnes som nye eller gamle modeller fra Nad:?

Edit: Går ut fra att du tenker på NAD C275BEE som "de nye modellene" siden det ikke er alternativer fra NAD til denne effektforsterkeren i denne prisklassen, men mulig eg tar feil

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Tenker du på NAD C275BEE som en av de nye Nad modellene?

Beklager viss det virker som ett dumt spørsmål, men har ikke så veldig god peiling på hva som regnes som nye eller gamle modeller fra Nad:?

Edit: Går ut fra att du tenker på NAD C275BEE som "de nye modellene" siden det ikke er alternativer fra NAD til denne effektforsterkeren i denne prisklassen, men mulig eg tar feil
    Tenker på den som het C272. Det var vel det gamle effekttrinnet.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lørdagskveld med Emotiva Xpa1:D

Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Høres spennende ut.. Emotivia skal vel ha en "parasound" sound (dvs typisk amerikansk ). Spent på tilbakemeldinger .
    Hehe Tok nesten ryggen bare for å få disse beistene på plass:P 35kg pr stk er ganske heavy for en sofasliter:P

Da de var på plass hadde jeg mine tvil om glassplata de står på tålte 70kg:P
    Men det gikk bra heldigvis (Se bilde)

Nå over til lyden: Jeg har faktisk ikke hørt på noen Parasound effekt trinn før så kan ikke ta noen direkte sammenligning her.
    I forhold til mine MA 4.1 låt ihvertfall Emotiva veldig massivt og utrolig kontrollert! Ingen tegn til puste problemer på denna rakkern her (Utrolig stram og fin bass), kan vel med dette konstatere at Helicon låter stadig bedre med masser av kraft bak seg;D
    MEN synes faktisk at MA 4.1 hadde et mer detaljert lydbilde (skilte mer tydelig frem instrumentene slik at musikken ble formidlet mer tydelig i mine ører). Det er klart Emotiva utmerker seg stort på Mellomtone/diskant også, men med noe mindre finesse enn det jeg er vant til fra MA 4.1 (tross i noe mindre klarhet og krisp i toppen enn MA presterer). Men til syvende og sist så er jo dette tross alt et Amerikansk produkt, så det ligger jo litt korta

Men for den som er ute etter noe skikkelig tungt og en GOD konkurrent til JC-1 (har JEG hørt rykter om) er det et veldig gunstig kjøp! Man får så det basser av kraft i disse:lol: bare å passe på dollar kursen nå:P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Tenker på den som het C272. Det var vel det gamle effekttrinnet.

Det var det eg håpet og trodde du mente også

Har stor tro på NAD C275BEE, men du har sikkert rett i att Parasound NC 2125 kunne blitt veldig bra også.

Det skall ikke være enkelt, men er kanskje som du sier att en med NAD C275BEE får "mer effekt, samt mer forsterker for kronene" enn med Parasound NC 2125.

Men fikk ett veldig bra inntrykk av hvordan en NAD på 2 x 80 watt var på Lektor 6. Likte den komboen veldig bra så det spørs om det kanskje blir demo av NAD C275BEE på Lektor 6 om ikke så lenge

Er jo veldig fornøyd med lyden med Yamaha 1900 på Lektor 6 også, men eg tror det blir en del bedre med C275BEE. Men vi får se hva det blir til og det får tiden vise

Takk for svarene

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Desverre så er jeg på ferie i Sverige når turen til Dali-land blir arrangert.
    Jeg hadde nok blitt med hvis ikke. Det er jo bare et hopp på et lakk over dammen fra Kristiansand.
    Tror kanskje responsen hadde vært bedre når vi kommer ut i september oktober. Når det drar seg til mot høst, våkner "sitte inne å spille musikk/se film" interressen seg på igjen.
    Tror det hadde vært lettere å arrangere noe da i steden for nå i disse sitte ute å nyte sommer og ferie tider.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og gammern er hvertfall med på turen ! Håper alt går i orden, stor opplevelse uten tvil

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hadde veldig lyst å bli med på turen men kan desverre ikke pga økonomien sier nei

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hey!

Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Hmm.. Har selv H800. Har vært litt på tanken på å skaffe en tre kanaler. Trur du Xpa 3 har nok overskudd til å drive Helicon 800?
    Jeg vil tro at Emotiva XPA 3 holder for Helicon 800 også. Evnt så kjøper du 2stk XPA 1 - da har du mer enn nok. En ting er jeg veldig sikekr på og det er at du kommer til å nyte lyden.. Du blir nok overrasket over hvor stramt det blir både i bunne, men også i toppen når vi snakket om lydbildet..

Husk at dersom du bestiller, be om svarte lister i front - det blir drøyt mye tøffere.. ser skikeklig bra ut

Jeg leste MENGDER med tester, reviews og innlegg på div forum før jeg tok valget og ja det er flere med Helicon 400 og 800 som er veldig fornøyde med Emotiva. Jeg har Marantz SR 8002 som spiller fletta sammen med denne frekke Emotiva.. hehe..

Lykke til! Håper på en tilbakemelding fra deg dersom du går for Emotiva.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hey!

Sitat Opprinnelig postet av vodrup
    Jeg vil tro at Emotiva XPA 3 holder for Helicon 800 også. Evnt så kjøper du 2stk XPA 1 - da har du mer enn nok. En ting er jeg veldig sikekr på og det er at du kommer til å nyte lyden.. Du blir nok overrasket over hvor stramt det blir både i bunne, men også i toppen når vi snakket om lydbildet..

Husk at dersom du bestiller, be om svarte lister i front - det blir drøyt mye tøffere.. ser skikeklig bra ut

Jeg leste MENGDER med tester, reviews og innlegg på div forum før jeg tok valget og ja det er flere med Helicon 400 og 800 som er veldig fornøyde med Emotiva. Jeg har Marantz SR 8002 som spiller fletta sammen med denne frekke Emotiva.. hehe..

Lykke til! Håper på en tilbakemelding fra deg dersom du går for Emotiva.
    En ting til: Jeg kjører oppsettet mitt med Van Den Hul kabler - The name.. Der får du virkelig dynamikk og opplæøsthet som ønsket.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan desverre ikke bli med på Dali tour, grunnen er ganske enkelt, jeg er i pappaperm .

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikkert mange av dere som har sett denne filmen fra før, men til dere som ikke har sett den : DALI FACTORY TOUR

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vodrup
    En ting til: Jeg kjører oppsettet mitt med Van Den Hul kabler - The name.. Der får du virkelig dynamikk og opplæøsthet som ønsket.
    Stemmer hvis du ser et par hakk over ser du mitt inlegg ang. XPA1;D Fikk faktisk låne de av en kompis i helga som var.

Jeg bruker balanserte kabler, til frontene mine (Taralabs) noe som må være en av de beste investeringen jeg har gjort i anlegget mitt. Bruker selv Van den Hul på mine Bakkanaler. Det ble en merkbar forskjell ifra det jeg husker fra det gamle jeg hadde så kan si meg enig i hva du beskriver Kabler har faktisk en del å si når man har passert budsjett- klasse elektronikk.. Jeg selv var ikke av den oppfatningen før jeg hadde fått prøvet det:P Van den hul har jo også faktisk specs som faktisk forklarer at kabelen er bra, noe som er reelt .

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Stemmer hvis du ser et par hakk over ser du mitt inlegg ang. XPA1;D Fikk faktisk låne de av en kompis i helga som var.

Jeg bruker balanserte kabler, til frontene mine (Taralabs) noe som må være en av de beste investeringen jeg har gjort i anlegget mitt. Bruker selv Van den Hul på mine Bakkanaler. Det ble en merkbar forskjell ifra det jeg husker fra det gamle jeg hadde så kan si meg enig i hva du beskriver Kabler har faktisk en del å si når man har passert budsjett- klasse elektronikk.. Jeg selv var ikke av den oppfatningen før jeg hadde fått prøvet det:P Van den hul har jo også faktisk specs som faktisk forklarer at kabelen er bra, noe som er reelt .
    Ser.. høres veldig bra ut.
    Kabler kan man høre forskjell på ja! veldig fornøyd selv iallefall.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har prøvd noen pa forsterkere på dali? Jeg har nå en crown xti4000 på mine ikon 6, og lyden er HELT annerledes. To helt forskjellige høyttalere sammenliknet med denon2808. Nå er det skikkelig bass. Digg.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Post Dali 104

Hei,
    Redda ett par dali 104 fra døden idag som ser ganske ok ut men det er desverre blitt noen hull i det ene mellomtone/basseelementet... lurer på om noen vet å få tak i ett rep.sett til dette...?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bård E.
    Hei,
    Redda ett par dali 104 fra døden idag som ser ganske ok ut men det er desverre blitt noen hull i det ene mellomtone/basseelementet... lurer på om noen vet å få tak i ett rep.sett til dette...?
    Jeg ville sjekka med nærmeste HFK butikk, det er mulig delelageret til Dali kan ha slikt liggende. Det er lov å håpe.

Newcomer Beach sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Jeg har et par Dali Ikon 5.

Skal investere i en ny receiver nå, og trenger litt råd her i denne (lange) tråden.

Beklager at jeg ikke har tatt meg tid til å lese hele, for det har jeg rett og slett ikke tid til. Jeg er sikker på at svaret på mitt spørsmål er et sted i tråden, men jeg prøver meg allikevel:

På generelt grunnlag: Hvilke receivere matcher best med Ikon? Tenker da på merker. Trenger et sted å begynne før jeg sirkler meg inn.

Har vurdert Onkyo (Muligens 608 )

På forhånd takk til evt hjelpende sjeler

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Beach
    Hei! Jeg har et par Dali Ikon 5.

Skal investere i en ny receiver nå, og trenger litt råd her i denne (lange) tråden.

Beklager at jeg ikke har tatt meg tid til å lese hele, for det har jeg rett og slett ikke tid til. Jeg er sikker på at svaret på mitt spørsmål er et sted i tråden, men jeg prøver meg allikevel:

På generelt grunnlag: Hvilke receivere matcher best med Ikon? Tenker da på merker. Trenger et sted å begynne før jeg sirkler meg inn.

Har vurdert Onkyo (Muligens 608 )

På forhånd takk til evt hjelpende sjeler
    Ta en titt på Denon avr 2310 eller 3310

Side 444 av 743 FørsteFørste ... 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 434 440 441 442 443 444 445 446 447 448 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 584 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •