Dalis Entusiaster - Side 443

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 443 av 743 FørsteFørste ... 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 439 440 441 442 443 444 445 446 447 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 ... SisteSiste
Viser resultater 8,841 til 8,860 av 14850
    Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei, lenge siden sist, folkens!

Noen som har testet "The Dali CD" på anlegget sitt?
    Jeg tok å kjøpte den og ble mildt sagt positiv overrasket over hvor godt musikken klang i høyttalerne Musikken som er på cdn er ikke akkurat mitt førstevalg, men den var ikke så altfor gale heller

Sangene passet perfekt til Ikonene, og musikkopplevelsen var bare fantastisk
    Om dere ikke er for kresne mtp musikksjanger, burde dere teste ut cdn Kjøpes på hi-fi klubben.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,559
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali har gitt ut 2 slike test-cder. (Har begge).
    Men hadde vi kommet oss på Dali fabrikken tror jeg vi alle hadde fått cd 1 og 2 gratis.
    Her nede i Danmark når vi er til events med Dali, ligger det alltid en del snacks i posen på stolen (Dali stash som cd, spadestikk etc.....) . Så et fabrikkbesøk hadde sikkert gitt litt avkastninger det også.

Men til casen igjen. Hvis du liker cd-er med god lyd og er mindre kresen på sjanger, så kan jeg KUN anbefale:
    Stockfish Records - "Closer to the music"
    Er kommet i volume 1, 2, og 3.
    Det er hybridplater med vanlig cd og SACD.
    Og der snakker vi plater som virkelig har dynamikk og gode innspillinger som gjør at man elsker lyden, uansett sjanger.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg skjønner den så det er ikke noe problem, men det er bare litt kjedelig at folk ikke gidder å gi lyd fra seg engang.
    Får håpe noe våkner idag eller imorgen, så det blir tur Hadde jo vært kjempemoro!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Får håpe noe våkner idag eller imorgen, så det blir tur Hadde jo vært kjempemoro!
    Ikke sant så det er lov å håpe men tviler sterkt nå altså, dette ser skikkelig mørkt ut på stående for. :/

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Dali har gitt ut 2 slike test-cder. (Har begge).
    Men hadde vi kommet oss på Dali fabrikken tror jeg vi alle hadde fått cd 1 og 2 gratis.
    Her nede i Danmark når vi er til events med Dali, ligger det alltid en del snacks i posen på stolen (Dali stash som cd, spadestikk etc.....) . Så et fabrikkbesøk hadde sikkert gitt litt avkastninger det også.

Men til casen igjen. Hvis du liker cd-er med god lyd og er mindre kresen på sjanger, så kan jeg KUN anbefale:
    Stockfish Records - "Closer to the music"
    Er kommet i volume 1, 2, og 3.
    Det er hybridplater med vanlig cd og SACD.
    Og der snakker vi plater som virkelig har dynamikk og gode innspillinger som gjør at man elsker lyden, uansett sjanger.
    Må vel testes

Kunne godt tenkt meg på den turen, men jeg jobber 6dagers uke den uken og får ikke fri før i slutten av juli =(

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp. En slik tur er å anbefale. Spes testrommet.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no

Najs "Sikle" "Sikle" hvor det de disse herlighetene befinner seg??

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prata akkurat med en Kompis nå! Han hadde fått skaffa seg 2 stk Emotiva Xpa1 monoblokker som jeg får leike med ikveld!!!! Dette kan bli moro på Helicon!! Oppsummering kommer snart!!!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Det er der du har fått en invitasjon til.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prata akkurat med en Kompis nå! Han hadde fått skaffa seg 2 stk Emotiva Xpa1 monoblokker som jeg får leike med ikveld!!!! Dette kan bli moro på Helicon!! Oppsummering kommer snart!!!
    Høres spennende ut.. Emotivia skal vel ha en "parasound" sound (dvs typisk amerikansk ). Spent på tilbakemeldinger .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke sant! Ser jo utrolig flott ut

Jeg er hvertfall påmeldt, så får vi håpe det blir noe av.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Går det an å reise dit som enkelt privat person, eller må man reise i grupper? Er det deg Waters som har pratet med Dali i Danmark og ordnet dette, eller kan man dra dit ellers?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer seriøst en NAD C275BEE på Lektor 6 nå Mulig det blir allerede neste uke i tilfelle det er flere av dere Dali entusiaster som synes det kann være en "fornuftig" oppgradering til Lektor 6

Noen som vet hva eg kann forvente meg av forandringer i forhold til kunn Yamaha 1900 på de høttalerne?

Er det en oppgradering som merkes og er det verd det på Lektor 6? Eller blir det "overkill" på Lektor 6? Viss det er noe som heter det da

"Fortjener" Lektor 6 også en så seriøs kraftig effektforsterker som NAD C275BEE og eventuelt de kvaliteter denne har i forhold til effekten i 1900'n?

Takker for svar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bildene er fra demorommet til Dali i fabrikken deres i Nørager.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Vurderer seriøst en NAD C275BEE på Lektor 6 nå Mulig det blir allerede neste uke i tilfelle det er flere av dere Dali entusiaster som synes det kann være en "fornuftig" oppgradering til Lektor 6

Noen som vet hva eg kann forvente meg av forandringer i forhold til kunn Yamaha 1900 på de høttalerne?

Er det en oppgradering som merkes og er det verd det på Lektor 6? Eller blir det "overkill" på Lektor 6? Viss det er noe som heter det da

"Fortjener" Lektor 6 også en så seriøs kraftig effektforsterker som NAD C275BEE og eventuelt de kvaliteter denne har i forhold til effekten i 1900'n?

Takker for svar
    Lektor 6 er ikke fryktelig tungdrevne, men du vil nok merke en forbedret kontroll, spesielt på litt volum. Hvis du er det minste usikker vil jeg anbefale å ta den med hjem og sjekke om du syns det er verdt penga Er jo tross alt en del kroner det er snakk om.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Går det an å reise dit som enkelt privat person, eller må man reise i grupper? Er det deg Waters som har pratet med Dali i Danmark og ordnet dette, eller kan man dra dit ellers?
    Det er jeg som har hatt en dialog med danskene, fått avtalt tid fra dem så det er ikke noe tur hvem som helst kan dra på uten avtale.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Waters har jobba litt for å få til dette, så er du gira vil jeg anbefale å melde seg på. Hvis ikke blir det en sjanse som ikke kommer igjen med det første

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lektor 6 er ikke fryktelig tungdrevne, men du vil nok merke en forbedret kontroll, spesielt på litt volum. Hvis du er det minste usikker vil jeg anbefale å ta den med hjem og sjekke om du syns det er verdt penga Er jo tross alt en del kroner det er snakk om.

Det har du jo selvfølgelig helt rett i, men likte veldig godt den lydsignaturen som det ble med den NADen på 2 x 80 watt som eg fikk demo på:-D

Føler ikke att Yamaha 1900 spiller like "tøft" på Lektor 6 og spesielt i bassområdet og syntes NAD på 2 x 80 watt var litt mer "rocka" i lyden kanskje i allefall etter min mening på Lektor 6. (Bruker sikkert litt feil uttrykk, men kommer ikke på en bedre måte å beskrive dette på.)

Da tenkte eg att kanskje NAD C275BEE er ett klokt valg

Kann jo få en demo selvfølgelig, men det koster jo litt å kjøre så langt også, men det er sikkert best å få lyttet på det som du sier

Edit: Blir det ikke litt forskjell i lyden på lavere volum også da med en effektforsterker? Mener å ha lest det, men dette er vel litt alt etter hva en har av høyttalere og effekt kanskje og ingen fasit på noen måte?

Takker for svar

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Edit: Blir det ikke litt forskjell i lyden på lavere volum også da med en effektforsterker? Mener å ha lest det, men dette er vel litt alt etter hva en har av høyttalere og effekt kanskje og ingen fasit på noen måte?

Takker for svar
    Det kommer ann på hvordan forsterkeren er konstruert. Som regel med et kraftig sluttrinn vil det bli mye bedre dynamikk ved lave volum kontra foreks med en AVR. Lydbildet blir mer luftig og åpent.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kommer ann på hvordan forsterkeren er konstruert. Som regel med et kraftig sluttrinn vil det bli mye bedre dynamikk ved lave volum kontra foreks med en AVR. Lydbildet blir mer luftig og åpent.

Takker for svar:-D

Det høres jo veldig bra ut og det med mer luftig og åpent lydbilde stemmer i grunn med noe av det de sa på HiFi Klubben også De sa også det samme som Stylus skrev.

Men det er jo veldig betryggende å få bekreftet det fra dere som har Dali og har en del kunnskaper om forsterkermatching o.s.v

Ser du har Parasound.

Har du kjennskap til NAD C275BEE og er det en Parasound som du mener er ett bedre alternativ enn NAD C275BEE og som samtidig ikke koster mye mer enn NAD C275BEE? (Tenker da på Parasound NC 2125, men den er kanskje en del svakere enn C275BEE med tanke på effekt/strøm? Har den ikke like mye kraft/strøm, strømreserver og muskler som NAD C275BEE så blir den kanskje ikke aktuell )

Og i tilfelle du har kjennskap til NAD C275BEE og for eksempel Parasound NC 2125 (som sikkert ligger Nad nermest i pris) hva er de største forskjellene mellom de? Tenker da på efffekt/strøm og hvem av de som har mest muskler og mer på "lager" og forskjellen i lydsignatur ikke minst? Og selv om Parasound NC 2250 er for dyr for meg nå kann du gjerne skrive litt om hvordan den er i forhold til C275BEE:-D (viss du kjenner til NADen da selvfølgelig:-D )

Beklager for mange spørsmål, men prøver å innhente litt info før det eventuelt kann bli en helgetur for demo av en av de effektforsterkerne eller kanskje begge i løpet av samme helg

Andre med kjennskap til disse effektforsterkerne må gjerne også svare og komme med tips og råd:-D Det hadde jo bare vært helt supert med litt hjelp her:-D

Edit: Har prøvd å ordlegge meg litt bedre og forklare litt mer i detalj
    Takker for svar

Side 443 av 743 FørsteFørste ... 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 433 439 440 441 442 443 444 445 446 447 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 583 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •