Dalis Entusiaster - Side 442

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 442 av 743 FørsteFørste ... 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 438 439 440 441 442 443 444 445 446 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 ... SisteSiste
Viser resultater 8,821 til 8,840 av 14851
    Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har sett på Hifiklubbens nettside, der står det at Concept 6 går til 41 Hz, mens Lektor 6 går til 47 Hz.. Kan dette stemme?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Det er sendt ut en mail til de fleste av dere her inne, fristen på å svare er faktisk i dag og mangler desverre en masse svar fra dere. Jeg setter fristen til over helgen, skjer det ikke noe mer så kansellerer jeg opplegget pga labert oppmøte. :cry:

Gi svar via Privat beskjed snarest.

Mvh

R. Waters

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Gratulere "Asfalt" med dine nye høytalere. Om man velger Lector eller IKON blir et spørsmål om eget ønske om lydsignatur...
    Du har valgt utfra det du ønsket. Ikke la noen ta fra deg det. Dali er noe stadig flere ønsker seg... Vi er en voksende klubbb 8)

Takker for det:-D

Er veldig fornøyd med det valget eg tok og angrer ikke ett sekund på det og det er heller ikke noe tvil om att eg har funnet den rette høyttaleren for meg

Mulig det neste eg bør kjøpe meg er en effektforsterker, men vi får se på det når de er ferdig innspilt og det nermer seg nå:-D

Siden eg likte lyden fra den Nad forsterkeren på 2x 80 watt på Lektor 6 så er det jo mulig att Nad C275BEE vil være en god match til Lektor 6:-D

Hva tror du om en NAD C275BEE som effekt til Lektor 6 og blir det merkbar forskjell på lyden i forhold til forsterkerdelen i Yamaha 1900?

Mulig høyttalerne har litt mer å gå på med tanke på att de nå kunn drives av forsterkerdelen i Yamaha 1900, men har ikke spilt så høyt enda:-D Men kann sikkert prøve hvordan det blir å spille litt høyere med receiveren snart nå når de snart er innspilt:-D

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Den NAD C275 hadde gjort susen på de høyttalerene vil jeg tro

Men har lest at Parasound skal være en ganske bra match sammen med Dali.
    Men disse tror jeg er i dyrere prisklasse enn NAD hvis jeg ikke tar feil..

Nad og Parasound er nå notert.

Likte veldig godt Nad på Lektor 6:-D

Men ingenting er avgjort med tanke på effektforsterker enda. Mulig det går greit uten effektforsterker også, men det vil vise seg etter en stund

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,581
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Heisann

Det er sendt ut en mail til de fleste av dere her inne, fristen på å svare er faktisk i dag og mangler desverre en masse svar fra dere. Jeg setter fristen til over helgen, skjer det ikke noe mer så kansellerer jeg opplegget pga labert oppmøte. :cry:

Mvh

R. Waters
    Kom igjen folkens.
    Dette er nesten høydepunktet i ferien min.
    Stor rød sirkel rundt datoen.
    Jeg begynner å grine hvis det blir avlyst......... :cry:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Kom igjen folkens.
    Dette er nesten høydepunktet i ferien min.
    Stor rød sirkel rundt datoen.
    Jeg begynner å grine hvis det blir avlyst......... :cry:
    Jeg er fanden så enig, dette er noe som de fleste Entusiaster burde få med seg.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Mvh

R. Waters
    Hadde det vært en ide å prøvd igjen på høsten. Tror kanskje mange har ferie og reiser bort den datoen der.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eontel
    Hadde det vært en ide å prøvd igjen på høsten. Tror kanskje mange har ferie og reiser bort den datoen der.

Dette er jo ikke akkurat noe han kan trekke rett utav rumpa når det passer ham da Håper virkelig det blir nok oppmøte... jeg har virkelig lyst å få det med meg

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer meg på om jeg er en sånn "trådstopper" :S 4 av 7 tråder jeg abonerer på er jeg den siste som har lagt fra meg noen ord på flere uker :S

Melding til alle: om jeg er krass i tonen så er det for all del ikke meningeng, er fra bergen så er bare stor i kjeften av natur

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om noen har hørt IKON 5 mk2?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fordfiesta
    Lurer på om noen har hørt IKON 5 mk2?
    Tror ikke den er nådd frem i butikken enda?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Tror ikke den er nådd frem i butikken enda?
    Jo da, jeg hørte den for flere uker siden, i Oslo. Hørte den i direkte sammenligning med mk1 versjonen (som jeg selv har hatt tidligere). Synes absolutt mk2 versjonen var bedre. Litt mer fylde i lyden, bedre bassgjengivelse og etter min menig førte det hele til at diskanten virket noe "roligere" i positiv forstand.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Lurer meg på om jeg er en sånn "trådstopper" :S 4 av 7 tråder jeg abonerer på er jeg den siste som har lagt fra meg noen ord på flere uker :S

Melding til alle: om jeg er krass i tonen så er det for all del ikke meningeng, er fra bergen så er bare stor i kjeften av natur
    Du har ikke sagt noe stygt her så det er ikke noe problem, kanskje det ikke er mer å diskutere i saken siden tråden har stoppa eller noe. Det må litt krefter til for å holde disse i live, min egen tråd har vært død en stund men kommer det en oppdatering så blir det litt liv igjen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eontel
    Jeg har enda ikke fått no spes med svar så jeg regner med at dette ikke er så int, måtte ta denne datoen for det passet best der da. Om jeg må omrokkere på datoer så tror jeg de blir rimelig lei forandringer, det er jo dem det skal passe for og vi er velkommen så fy for å si det sånn. Blir vi 10 så er det greit, men vi er 3 herfra og en er i fra Danmark. Blir litt labert og komme 4stk på et slik besøk. Det er kun en helg lissom så det går ikke utover jobbing og slikt i hvertfall, men vi får se over helga ellers blir det kansellert.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har enda ikke fått no spes med svar så jeg regner med at dette ikke er så int, måtte ta denne datoen for det passet best der da. Om jeg må omrokkere på datoer så tror jeg de blir rimelig lei forandringer, det er jo dem det skal passe for og vi er velkommen så fy for å si det sånn. Blir vi 10 så er det greit, men vi er 3 herfra og en er i fra Danmark. Blir litt labert og komme 4stk på et slik besøk. Det er kun en helg lissom så det går ikke utover jobbing og slikt i hvertfall, men vi får se over helga ellers blir det kansellert.
    Det er ihvertfall trist om turen blir avlyst!
    For min del ville dette kostet for mye tid og penger (tur-retur Ålesund), men det må da være høyaktuelt for dere andre som er bosatt på østlandet?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Det er ihvertfall trist om turen blir avlyst!
    For min del ville dette kostet for mye tid og penger (tur-retur Ålesund), men det må da være høyaktuelt for dere andre som er bosatt på østlandet?
    Jeg skjønner den så det er ikke noe problem, men det er bare litt kjedelig at folk ikke gidder å gi lyd fra seg engang.

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Har sett på Hifiklubbens nettside, der står det at Concept 6 går til 41 Hz, mens Lektor 6 går til 47 Hz.. Kan dette stemme?
    Det kan det sikkert. En annen sikker sak er at det tallet ikke har noe med kvaliteten på utstyret å gjøre. Bare spør dem som har JBL :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hei

Jeg har forsøkt det jeg kan, men får ikke blitt med.. Jeg har mye å gjøre på jobben, pluss at jeg vil være midt oppi en flytteprosess da...

Dette er jo bare et sinnsykt fett opplegg Vi skulle hatt flere som dro igang slike ting!!!

Ellers kan jeg meddele at jeg nå har fått opp anlegget og jeg er ferdig med innkjøp.. Utstyret ble som følgende:

Marantz SR8002
    Marantz SACD 7001 KI Signature
    Emotiva XPA 3
    Dali Helicon 400 mk1
    LG 47 LH 4000
    Playstation 3

For å gi en tilbakemelding til dere.. Helicon med Marantz og Emotiva ble noe så rått som... SINNSYKT!! trodde ikke det ville spille så bra, men steike for en lyd det ble. Jeg har hatt flere innom de siste dagene som har hørt på og de sier det samme.. noe jeg synes er morro

Ble virkelig imponert over Emotiva som man skulle tro kostet det tre dobbelte utifra hva den presterer... Så ja jeg er happy med lyden om dagen! endelig er en stor guttedrøm blitt til virkelighet

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vodrup
    Jeg har forsøkt det jeg kan, men får ikke blitt med.. Jeg har mye å gjøre på jobben, pluss at jeg vil være midt oppi en flytteprosess da...

Dette er jo bare et sinnsykt fett opplegg Vi skulle hatt flere som dro igang slike ting!!!

Ellers kan jeg meddele at jeg nå har fått opp anlegget og jeg er ferdig med innkjøp.. Utstyret ble som følgende:

Marantz SR8002
    Emotiva XPA 3
    Dali Helicon 400 mk1
    LG 47 LH 4000
    Playstation 3

For å gi en tilbakemelding til dere.. Helicon med Marantz og Emotiva ble noe så rått som... SINNSYKT!! trodde ikke det ville spille så bra, men steike for en lyd det ble. Jeg har hatt flere innom de siste dagene som har hørt på og de sier det samme.. noe jeg synes er morro

Ble virkelig imponert over Emotiva som man skulle tro kostet det tre dobbelte utifra hva den presterer... Så ja jeg er happy med lyden om dagen! endelig er en stor guttedrøm blitt til virkelighet
    Hmm.. Har selv H800. Har vært litt på tanken på å skaffe en tre kanaler. Trur du Xpa 3 har nok overskudd til å drive Helicon 800?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vodrup

Marantz SR8002
    Emotiva XPA 3
    Dali Helicon 400 mk1
    LG 47 LH 4000
    Playstation 3

Høres skikkelig flott ut!

Kan se for meg at detaljene til marantz og poweren i emotivaen blir en fin kombo på Helicon
    Det er moro når det sitter skikkelig i sin egen stue!

Side 442 av 743 FørsteFørste ... 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 412 422 432 438 439 440 441 442 443 444 445 446 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 562 572 582 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •