Dalis Entusiaster - Side 441

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 441 av 742 FørsteFørste ... 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 437 438 439 440 441 442 443 444 445 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste
Viser resultater 8,801 til 8,820 av 14836
    Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ok

Men skal ta en tur ned på Hifiklubben på lørdag og høre Concept 8 opp imot Lektor 6. Liker også Lektor sitt design som er en + ...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Ok

Men skal ta en tur ned på Hifiklubben på lørdag og høre Concept 8 opp imot Lektor 6. Liker også Lektor sitt design som er en + ...
    Lektor låter MYE bedre enn Concept. Mer detaljert og mer fylde. En mer dynamisk HT.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt og vite

Men vet du om den spiller høyere og tåler mer iforhold til Concept 6?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Godt og vite

Men vet du om den spiller høyere og tåler mer iforhold til Concept 6?
    Det kommer jo ann på tekniske data. Følsomhet, impedanse etc. Hvor mye de tåler? Hvor høyt skal du spille?

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde Concept 6 i 2 uker for 1 år siden sammen med NAD C372, og syntes dette spilte for lavt før bassene ga seg.

Men siden lektor er en mer påkostet høyttaler vil jeg tro at de tåler litt mer, om jeg ikke tar helt feil :roll:

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det Lektor 6 som ble mitt valg etter en liten demo

Er VELDIG fornøyd med lyden i de og det imponerer meg att de har en så fyldig bass på lave volumer også. Mulig det var Nad 2 x 80 watt som sørget for det på HiFi Klubben, men synes de spiller fyldig bass her også med Yamaha 1900. (men kanskje ikke like fyldig som med den Naden på 2 x80 watt på HiFi Klubben (litt usikker).

De spiller ganske så detaljert også synes eg i allefall med tanke på prisen. Min mening er att de ikke trenger subwoofer til musikk, men dette er jo også en smaksak, men det er ikke noe å si på bassen i mitt rom i allefall

Til film blir det selvfølgelig brukt en subwoofer. Men har i grunn aldri likt subwoofer på musikk, men dette er bare min erlige mening.

Stereoperspektivet er også veldig bra synes eg. Har ikke vinklet de så mye inn mot lytteposisjon, men det skall prøves med litt forskjellige plasseringer når høttalerne er ferdig innspilt.

De er under innspilling nå og har ikke fått testet de på litt høyere volum enda så det er mulig att det trengs en effektforsterker til de en gang i nermeste fremtid, men det virker som att Yamaha 1900 er en god match i mitt rom i allefall og tror den leverer nokk effekt selv om det er mulig det hadde gjort seg med en effektforsterker på Lektor 6.

Men det skader vel uansett ikke med en effektforsterker på rundt 2 x 150 watt (tenker litt på om Nad C275BEE kann passe bra sammen med Lektor 6 og 1900 som pre)? Noen som har ett godt tips til effektforsterker på Lektor 6 i tilfelle det trengs når volumet blir litt høyere enn moderat volum som eg spiller på nå under innspilling? Er Nad C275BEE ett bra valg og en god match? Håper det med tanke på prisen:-D

Grunnen til att det ikke ble Ikon mk2 var enkelt og greit att eg ikke hadde råd til dyrere høyttalere enn Lektor 6. Men uansett synes eg att eg har fått utrolig mye godlyd for pengene med Lektor 6

Ikon 6 mk2 spiller mer detaljert og opnere i toppen enn Lektor 6, men de hadde en diskant som var litt mer frempå enn Lektor 6. Dette kann selvfølgelig ha mye med plasseringen av høyttalerne og butikklokalet høyttalerne stod oppstilt i. Det er også mulig att match mellom elektronikk og Ikon 6 ikke passet like bra sammen som samme elektronikk på Lektor 6. (Nad 2x 80 watt) Men å høre på høyttalere i ett stort butikklokale er heller ikke det beste så det er mye mulig att diskanten i Ikon 6 mk2 hadde blitt mer "behagelig" og etter min smak i ett rom som er møblert og bedre dempet enn butikklokalet til HiFi Klubben

Men nå ble det ikke ett så vanskelig valg siden Ikon 6 mk2 var for dyr for meg og selv om Ikon 6 mk2 etter min mening var bedre enn Lektor 6 var Lektor 6 en imponerende høyttaler som eg likte utrolig godt og som overasker meg mer og mer jo mer de blir spilt inn

Er VELDIG fornøyd og føler det er mye godlyd for pengene med Lektor 6 og sist men ikke minst en morsom og engasjerende høyttaler

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med et knall valg . NAD 275 burde fungere som GULL på dem . Morro med mye effekt bak slike høyttalere.. Er som du "sier": Det spiller musikk!!!

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gratulerer med et knall valg . NAD 275 burde fungere som GULL på dem . Morro med mye effekt bak slike høyttalere.. Er som du "sier": Det spiller musikk!!!

Takk for det

Da blir det sikkert en Nad 275 i nermeste fremtid

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Asfalt
    Da ble det Lektor 6 som ble mitt valg etter en liten demo

Er VELDIG fornøyd med lyden i de og det imponerer meg att de har en så fyldig bass på lave volumer også. Mulig det var Nad 2 x 80 watt som sørget for det på HiFi Klubben, men synes de spiller fyldig bass her også med Yamaha 1900. (men kanskje ikke like fyldig som med den Naden på 2 x80 watt på HiFi Klubben (litt usikker).

De spiller ganske så detaljert også synes eg i allefall med tanke på prisen. Min mening er att de ikke trenger subwoofer til musikk, men dette er jo også en smaksak, men det er ikke noe å si på bassen i mitt rom i allefall

Til film blir det selvfølgelig brukt en subwoofer. Men har i grunn aldri likt subwoofer på musikk, men dette er bare min erlige mening.

Stereoperspektivet er også veldig bra synes eg. Har ikke vinklet de så mye inn mot lytteposisjon, men det skall prøves med litt forskjellige plasseringer når høttalerne er ferdig innspilt.

De er under innspilling nå og har ikke fått testet de på litt høyere volum enda så det er mulig att det trengs en effektforsterker til de en gang i nermeste fremtid, men det virker som att Yamaha 1900 er en god match i mitt rom i allefall og tror den leverer nokk effekt selv om det er mulig det hadde gjort seg med en effektforsterker på Lektor 6.

Men det skader vel uansett ikke med en effektforsterker på rundt 2 x 150 watt (tenker litt på om Nad C275BEE kann passe bra sammen med Lektor 6 og 1900 som pre)? Noen som har ett godt tips til effektforsterker på Lektor 6 i tilfelle det trengs når volumet blir litt høyere enn moderat volum som eg spiller på nå under innspilling? Er Nad C275BEE ett bra valg og en god match? Håper det med tanke på prisen:-D

Grunnen til att det ikke ble Ikon mk2 var enkelt og greit att eg ikke hadde råd til dyrere høyttalere enn Lektor 6. Men uansett synes eg att eg har fått utrolig mye godlyd for pengene med Lektor 6

Ikon 6 mk2 spiller mer detaljert og opnere i toppen enn Lektor 6, men de hadde en diskant som var litt mer frempå enn Lektor 6. Dette kann selvfølgelig ha mye med plasseringen av høyttalerne og butikklokalet høyttalerne stod oppstilt i. Det er også mulig att match mellom elektronikk og Ikon 6 ikke passet like bra sammen som samme elektronikk på Lektor 6. (Nad 2x 80 watt) Men å høre på høyttalere i ett stort butikklokale er heller ikke det beste så det er mye mulig att diskanten i Ikon 6 mk2 hadde blitt mer "behagelig" og etter min smak i ett rom som er møblert og bedre dempet enn butikklokalet til HiFi Klubben

Men nå ble det ikke ett så vanskelig valg siden Ikon 6 mk2 var for dyr for meg og selv om Ikon 6 mk2 etter min mening var bedre enn Lektor 6 var Lektor 6 en imponerende høyttaler som eg likte utrolig godt og som overasker meg mer og mer jo mer de blir spilt inn

Er VELDIG fornøyd og føler det er mye godlyd for pengene med Lektor 6 og sist men ikke minst en morsom og engasjerende høyttaler
    Gratulerer med fine høyttalere! Har hørt dem litt, og de spiller utrolig mye bedre og klarere enn concept 6, samtidig som at det er bra med basstyngde.

Når det gjelder effekt tror jeg Naden du nevner er en ålreit match. En annen kandidat kan feks være Parasound NC2125. Koster 8k ny, og dukker innimellom opp på brukten for pen pris.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Gratulerer med fine høyttalere! Har hørt dem litt, og de spiller utrolig mye bedre og klarere enn concept 6, samtidig som at det er bra med basstyngde.

Når det gjelder effekt tror jeg Naden du nevner er en ålreit match. En annen kandidat kan feks være Parasound NC2125. Koster 8k ny, og dukker innimellom opp på brukten for pen pris.

Takk for det

Blir nokk en effektforsterker om ikke alt for lenge ja. Fordelen med Nad er jo att da blir det mulig å få en demo på HiFi Klubben selv om det ikke blir det samme som å teste hjemme.

Kommer sikkert til å sjekke ut litt nermere hvilken effektforsterker som kann være en god match når den tid kommer, men det er jo veldig fint å få gode tips på flere effektforsterkere som kann passe bra

Likte veldig godt den Nad forsterkeren på 2 x 80 watt sammen med Lektor 6 så Nad C275BEE bør eg i allefall få hørt på HiFi Klubben

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den NAD C275 hadde gjort susen på de høyttalerene vil jeg tro

Men har lest at Parasound skal være en ganske bra match sammen med Dali.
    Men disse tror jeg er i dyrere prisklasse enn NAD hvis jeg ikke tar feil..

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Asfalt:

Grattis med flotte høytalere, er faktisk et lite steg mellom Concepten og Lektoren. Synes den spiller veldig bra til prisen å være men de høytalerne som har imponert meg mest nå er Ikon 6MK2. Latterlig bra høytaler for pengene.

Håper du har fått det lydbildet du har ønsket deg, all kred for at du tok til fornuften og handlet inn disse flotte tassene.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Lektor låter MYE bedre enn Concept. Mer detaljert og mer fylde. En mer dynamisk HT.
    Når jeg ville oppgradere fra Concept til Lektor sa du at det ikke var store oppgraderingen.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, der kan du se. Om ikke annet kan det jo være du får bruk for en god effekt da

Hvor høyt satser du om det blir kinobygging da?
    Da satser jeg ganske høyt

Kommer til å bygge over tid.

Er ikke sikkert det skjer før jeg flytter da. Imens vurderer jeg bare å fortsette å spare til jeg har ett bedre rom å ikke kjøpe noe som helst ennå.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Når jeg ville oppgradere fra Concept til Lektor sa du at det ikke var store oppgraderingen.
    Det er ikke en stor oppgradering, men en oppgradering som tilsier at Lektor låter bedre.

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Concept 8 - FINN Torget

Jeg er ikke akkurat noen Dali-ekspert, men dette må da være fin pris?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Asfalt:

Grattis med flotte høytalere, er faktisk et lite steg mellom Concepten og Lektoren. Synes den spiller veldig bra til prisen å være men de høytalerne som har imponert meg mest nå er Ikon 6MK2. Latterlig bra høytaler for pengene.

Håper du har fått det lydbildet du har ønsket deg, all kred for at du tok til fornuften og handlet inn disse flotte tassene.

Takk for det

Er veldig fornøyd med Lektor 6 ja og spesielt med tanke på prisen Ble også veldig imponert over Ikon 6 mk2 med tanke på prisen. Dali kann sine saker det er det ikke noe tvil om

Men sitter her og tenker på hvor mye forskjell det blir med en Nad C275BEE koblet opp på Lektor 6 med Yamaha 1900 som pre i stereo og 4.1 oppsett til film:-? Hva tror du?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Har man Concept.. så burde hoppet til neste oppgradering gå over Lektor ja. Men Lektor er mye bedre syns jeg.. men i nærheten har du jo IKON, som jeg syns spiller bedre enn det meste der ute...

Roger Waters: Helt enig, Ikon6mk2 er en vannvittig sak, er til tider jeg skotter bortepå Mentor 6 og tenker : "What are you looking at..." :P. Litt samme feelingen jeg fikk når 683 ifra BW kom inn (da eide jeg BW 703)

Ikon6mk2 tror jeg kommer til å bli en superslager, som også gir de med mindre lommebøker råd til HIFI! Var en periode jeg syns HFK hadde litt spe utvalg, tenker da på: NAD C372, BWs3... det var liksom greit nok, men nå har dem jo: NAD C 375 (dog endel dyrere) og BW 683. Og nå har jo ikon blitt en mye "enklere" høyttaler med tanke på matching .

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulere "Asfalt" med dine nye høytalere. Om man velger Lector eller IKON blir et spørsmål om eget ønske om lydsignatur...
    Du har valgt utfra det du ønsket. Ikke la noen ta fra deg det. Dali er noe stadig flere ønsker seg... Vi er en voksende klubbb 8)

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ha, ha.. første gang jeg har prøvd å skru receiver til 0 desibel.
    Wow for et lydtrøkk. Nå så jeg 6,5" elementene i mine Mentor 6 bevege seg kraftig. Subbene var også engasjert. Lyden var rett og slett sinsykt høyt. Om det var noen forvregninger noe sted? Nei! Absolutt ikke, det var bare øverdørende høyt. Naboene var selvsakt for øyeblikket ute i hagen

Side 441 av 742 FørsteFørste ... 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 431 437 438 439 440 441 442 443 444 445 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 581 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •