Dalis Entusiaster - Side 44

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 44 av 743 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 544 ... SisteSiste
Viser resultater 861 til 880 av 14851
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Men så lenge man betaler ned med en gang man har kr på konto så er det helt greit. Slike kort kan fort kost mer enn pener. Men så lenge det er mat på bordet til kona og barna, og alle regninger blir betalt kan jeg jo skjønne det da.
    Hvem vil ikke ha fete Dali HT

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    De brukte forsterker og cd spiller ifra Lyngdorf, tør ikke gjette hva den het men det hørtes bra ut!

Jeg må også påpeke at jeg måtte be selger om å flytte de lenger ut på gulvet før bassen satt, først sto de ca 20cm ifra veggen (wtf?) og bassen hørtes bedre ut når de kom ca. 50cm ut ifra bakvegg! :roll:

Vel, jeg hadde med en "test-cd" med variert musikk i både flac og 320 kbps. Man kan trygt si at det var en salig blanding med Joe Satriani, Karunesh, Sarah Mclachlan, Infected Mushroom, Trentemøller, Jimi Hendrix, Rory Gallagher, Foghat, Hans Theessink, Ferry Corsten, Flo Rida, diverse "fjortis-dunk dunk" osv

Du har nok rett i at mellomtone kunne vært litt mer frempå, men til prisen så synes jeg ikke at det var så verst likevel.
    Det er godt du får tatt noen lytterunder og dele med de andre her inne, er jo koselig om vi fikk inn et par Lector'er her inne også. Når det kommer til plassering av mine høytalere har jeg mine 40 cm fra bakvegg. Det funker bra her i hvertfall, synes at bassen er god på denne plasseringen. Går jeg lengre ut med dem så står dem vedsiden av vinduet plutselig.

Prisen på høytalerne sitter riktig med hva de klarer å levere, flotte saker helt klart.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Drar kortet
    YEAH!

Det er helt klart, om man ser litt på profilen min så har det skjedd en del så kostnadene har blitt høyere med tanke på kjøp og salg med litt tap i bildet. Er jo det som er halve moroa, så jeg synes jeg er i mål nå for en stund i hvertfall. Alle gutter med sans for god musikk vil ha anlegg som låter, for å si det sånn så kommer det aldri på tale med no cerwin vega her i huset.

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, jeg blir nok ikke å kjøpe Lector selv men jeg skal anbefale de til fadern som sitter og lurer på om han skal bytte ut sin Dali 450 snart!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men så lenge man betaler ned med en gang man har kr på konto så er det helt greit. Slike kort kan fort kost mer enn pener. Men så lenge det er mat på bordet til kona og barna, og alle regninger blir betalt kan jeg jo skjønne det da.
    Hvem vil ikke ha fete Dali HT
    Jeg betaler avdragene som jeg pleier men det tar litt tid, men jeg hat mat til både meg, dama og katta så da er det greit for meg. Det er ingen som sulter for å si det sånn. Kjøper heller anlegg enn en bil som ruster og forurenser miljøet.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er godt du får tatt noen lytterunder og dele med de andre her inne, er jo koselig om vi fikk inn et par Lector'er her inne også. Når det kommer til plassering av mine høytalere har jeg mine 40 cm fra bakvegg. Det funker bra her i hvertfall, synes at bassen er god på denne plasseringen. Går jeg lengre ut med dem så står dem vedsiden av vinduet plutselig.

Prisen på høytalerne sitter riktig med hva de klarer å levere, flotte saker helt klart.
    Er det noen som har vinklet frontene sine????? Har gjort det med mine. Testet bla dette på Helicon 400 Mk2 samt Euphonia. Som sagt skal Dali stå rett ut i rommet pga spredningen på diskanten. Fikk to stk til å vinkle mine MS4 litt innover mens de spilte. Vil si stemmer og det som er i senter av lydbildet ble bedre. Stemmene kommer nærmere sweetspot. Bør prøves.
    Ikke vinkle for mye, men litt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Tja, jeg blir nok ikke å kjøpe Lector selv men jeg skal anbefale de til fadern som sitter og lurer på om han skal bytte ut sin Dali 450 snart!
    Det er godt at Dali arven går også fra din far, synes du skal la han få seg en lytt på dem så han kan rocke opp gamle lp platene igjen. Skeive skiver...

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen som har vinklet frontene sine????? Har gjort det med mine. Testet bla dette på Helicon 400 Mk2 samt Euphonia. Som sagt skal Dali stå rett ut i rommet pga spredningen på diskanten. Fikk to stk til å vinkle mine MS4 litt innover mens de spilte. Vil si stemmer og det som er i senter av lydbildet ble bedre. Stemmene kommer liksom nærmere sweetspot. Bør prøves.
    Ikke vinkle for mye, men litt.
    Jeg har de helt rett ut fra veggen men det er noen som sier at en liten vinkling kan gjøre underverker. Det er flere som har prøvd det og fått opp et forbedred lydbilde, men jeg tror jeg ikke ville hørt det så tydelig hvis jeg ikke spikker ørene. Jeg sitter som regel ved siden av høytalern og hører på musikk mens jeg trøkker på datan, synes da det funker greit og sitter i spotten så ligger det godt ann det også. Det kan hende andre folks synes det kunne vært bedre, da trenger jeg et par proffe ører.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg også er veldig dårlig på å høre forskjeller ved endring av plassering og vinkling. Har nok ikke pro-ører, men er nokså god på å høre forskjeller mellom høytalere så lenge jeg får litt tid med dem... :-D

Men jeg forstår IKKE de som bruker maaange hundre tusener på høyttalere. Jeg fikk oppleve Mentor 8 med god elektronikk i godt rom med relativt heftig volum....jeg personlig trenger ikke mer....det reiste seg nedentil...faktisk...

Ikon 8 i sorround med 4x Ikon sub var også noe jeg likte godt!

var plutselig litt OT det innlegget der men... hehe

Men tips til litt plassering? Leser at bittelitt vinkling er å anbefale. Hva med avstand til vegg? Har 20 cm nå. Kanskje i minste laget?

Skal bruke fridagen i morra til å tezzte ut.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Jeg også er veldig dårlig på å høre forskjeller ved endring av plassering og vinkling. Har nok ikke pro-ører, men er nokså god på å høre forskjeller mellom høytalere så lenge jeg får litt tid med dem... :-D

Men jeg forstår IKKE de som bruker maaange hundre tusener på høyttalere. Jeg fikk oppleve Mentor 8 med god elektronikk i godt rom med relativt heftig volum....jeg personlig trenger ikke mer....det reiste seg nedentil...faktisk...

Ikon 8 i sorround med 4x Ikon sub var også noe jeg likte godt!

var plutselig litt OT det innlegget der men... hehe

Men tips til litt plassering? Leser at bittelitt vinkling er å teste ut. Hva med avstand til vegg? Har 20 cm nå. Kanskje i minste laget?

Skal bruke fridagen i morra til å tezzte ut.
    Jeg skjønner heller ikke vitsen med å bruke hundretusener på elektronikk i det heletatt, får å få prisen til å være "normal" må man sitte med anlegget 24t. Ville nok aldri brukt så mye penger på slike ting, man får mye bra under 100lapper mener jeg det står jeg på. Det er ikke noe å nøle med engang, bruk mindre penger og match bedre sier jeg bare. Er ikke alltid anlegget det er noe feil med, er som regel er dårlig utrettet rom mener jeg da. Det er det ikke mange som tenker på som et stort problem, bare å lesse inn krem ala krem så tro alt blir så mye bedre.

Mentor 8 er helt rå så jeg trenger ikke no annet for å bli skikkelig glad, den leverer i bøtter og spann samt enda mer.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Kan love deg du hadde hørt forskjell om du var med på testen vi gjorde med Helicon 400Mk2 ang vinkling.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler ikke Da-Ty! ;-)

Mentor 8 er drømmen, men Helicon eller Euphonia hadde vært toppen det. Men neste høyttaler SKAL ha 2x8"

Selv om Mentor 6 gir mengder bass... 8) Men rommet begrenser de litt. For jeg veit hva de er gode for. Er uansett knallfornøyd!

Men skal antageligvis til utlandet i et år, så da blir alt solgt... og starter med blanke ark når jeg er tilbake....men DET orker jeg ikke tenke på nå. ;-)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    2X8 gir nok bra liv, lurer på åssen en fremtidshøytaler hadde blitt. Mentor 10 feks, det ville slått mannen av hesten i trøkk og dynamikk. De burde ta en hardcore satsing med noe sånt, se åssen de hadde slått ann. Er jo ikke no værre enn den enn JBL Array 1400 med 14" bass da.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ser for meg Mentor 15. 3x15", 2x8" mellomtone og den herlige diskanten. 1,7 meter høye, 100 kg tunge og 40 cm brede, 60 cm dype. (eller noe sånt) Prislapp: 99 999 i pianolakk

Og den nye Mentor Vokal 15...selvfølgelig...

Det hadde vært noe? Hadde trengt et par-tre Parasounds for å få skikkelig liv i dissa? :-P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er lov å drømme da, men tanken var meget god og det er nok en ballsal som kunne få disse til å spille optimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Roger Waters]

Helt enig og det er ikke noe mere å spørre om, jeg sier det igjen. Klubben har ikke noe som kan matche denne forstekerkern. Så det er ikke no å nøle med, her får man i bøtter og spann. En Nad forsterker griner når du guffer opp og parasound elsker å henge med på lasset.... Er med til du ikke gidder mere..
    Må bare si det har kjørt mine ikon 8 på brokoplet nader ( 372-272) og synes det funket utrolig bra. Kom ikke en tåre fra de når jeg guffet på. Men det gjorde det desverre fra høytalerne som brant seg fast da det ble spilt litt for høyt litt for lenge på fest

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=fatboy1640]
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Må bare si det har kjørt mine ikon 8 på brokoplet nader ( 372-272) og synes det funket utrolig bra. Kom ikke en tåre fra de når jeg guffet på. Men det gjorde det desverre fra høytalerne som brant seg fast da det ble spilt litt for høyt litt for lenge på fest
    Hva gjør du med høytalerne nå da? Det er jo ikke noe sjakktrekk å spille drit høyt over lengre tid, hvor mye skader fikk høytalerne? Gikk delefilter og alt eller?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke delefilter, men alle fire bass elementa og diskantene. kostet 11000 å fikse de. så det blir ikke interesant. men synes dette virket voldsomt dyrt da. vurderer å kjøpe klipsch rf 63 nå da. får se det litt ann. prøver åc få litt på forsikringen, skyldte på ungene til søstera mi

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fatboy1640
    ikke delefilter, men alle fire bass elementa og diskantene. kostet 11000 å fikse de. så det blir ikke interesant. men synes dette virket voldsomt dyrt da. vurderer å kjøpe klipsch rf 63 nå da. får se det litt ann. prøver åc få litt på forsikringen, skyldte på ungene til søstera mi
    Da blir det fort penger ut av det, åssen synes du lyden i ikon 8 var før du sprengte dem? Det er jo forbanna mye penger å spenne bort på en fest mener jeg, ble en dyr fest med andre ord. Jeg spiller sjeldent høyt og det er kun når det er budskapskvelder, da kjører jeg bra guffe på en låt eller no og det kan bli litt for mye volum over lengre tid og det orker jeg ikke. Håpe det går greit med den forsikringen din da, kunne jo nesten fått nye høytalere for den prisen. Ganske horribelt, skal du bruke NAD på Klipsch også?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja tenkte det. Er ute etter party anlegg igrunn. som også låter greit til vanlig da. Synes igrunn nad`ene funker til det. Men er veldig usikker på om klipsch faktisk kan måle seg med ikonene. Var utrolig fornøyd med de, kunne spille så høyt jeg bare ville og det var like klart synes jeg. Også kjøpte jeg den nye platen av lil wayne eller hva han heter. Og der var det så trøkk i høytalerene at det dirret så at synet ble uklart Men vi ble sittende ute i boblekaret og spille ut alt for høyt så det var derfor de røyk. huet er ikke alltid med når promillen er der.

Side 44 av 743 FørsteFørste ... 4 14 24 34 40 41 42 43 44 45 46 47 48 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 154 164 174 184 544 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •