Dalis Entusiaster - Side 439

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 439 av 742 FørsteFørste ... 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 435 436 437 438 439 440 441 442 443 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 ... SisteSiste
Viser resultater 8,761 til 8,780 av 14836
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Monster1
    Tusen takk for svar

Glemte og si at jeg senere kommer til og kjøpe subwoofer også..

Ja, kan kanskje ta meg en tur ned på HFK og høre på de.
    Spiller/Tåler C10 endel mer en C8? Har hørt C6 før, og de spilte for lavt før de ga seg. Det er jeg også litt redd for. Men siden denne har 8 Basser er det sikkert endel bedre på det punktet.

Men hvis jeg i seinere avledning kjøper en til NAD C272 blir det vel nok på C10 hvis dette går, på HFK sin side står det at C10 bruker 6Ohm. Går vel ikke an og brokoble det?

Det viktigste er at det spiller bra i rommet, så kanskje C8 hadde blitt bedre iforhold til størrelsen på rommet. Men er redd for at de ikke tåler nok Liker og spille høyt av og til :-D Så derfor håper jeg noen har hørt C8 og kan komme med anbefalinger.

Takker for svar

Rommet, sånn jeg skal sette det opp/har det nå. Skråtaket går oppover på venstre side.
    Vel, siden du skal ha sub senere så trenger du ikke akkurat noe stort større enn C8, er vel ikke vits å kjøpe mere enn man trenger i dette tilfellet. Jeg ville gått for 8'ern med det du har fra før i dag, spiller for lavt blir jo litt hvordan forsterker man bruker. Jo mer strøm og jo bedre.

Jeg ville heller valg biamping fremfor brokobling, da bruker du en forsterker til hver av høytalerne og sparer kreftene til de må brukes samt du slipper å ødelegge forsterkern. Det er til et hvis antall Ohm før det kan gå riktig så galt, prøv biamp du for sikkerhet og ditt eget beste.

Ingen rom er like så kanskje et hjemlån lønner seg mere for din del, det er desverre ingen fasit som sier om dette spiller bra eller ikke. Det med lyd og bilde er en prøv og feil situasjon, oftest så er man heldig men man må jobbe litt for for et godt resultat. Litt mer arbeid med plassering jo bedre lydbilde, er desverre mange rom eter bass som godteri så her må du bare prøve deg frem.

Lykke til...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for svar

Glemte og si at jeg senere kommer til og kjøpe subwoofer også..

Ja, kan kanskje ta meg en tur ned på HFK og høre på de.
    Spiller/Tåler C10 endel mer en C8? Har hørt C6 før, og de spilte for lavt før de ga seg. Det er jeg også litt redd for. Men siden denne har 8 Basser er det sikkert endel bedre på det punktet.

Men hvis jeg i seinere avledning kjøper en til NAD C272 blir det vel nok på C10 hvis dette går, på HFK sin side står det at C10 bruker 6Ohm. Går vel ikke an og brokoble det?

Det viktigste er at det spiller bra i rommet, så kanskje C8 hadde blitt bedre iforhold til størrelsen på rommet. Men er redd for at de ikke tåler nok Liker og spille høyt av og til :-D Så derfor håper jeg noen har hørt C8 og kan komme med anbefalinger.

Takker for svar

Rommet, sånn jeg skal sette det opp/har det nå. Skråtaket går oppover på venstre side.
    Impedansen er variabel, men den har 6 ohm som nominell. Ikke heng deg så mye opp i det. Heller bi-amp enn brokobling.

Intermediate Monster1 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men om jeg ikke husker feil så har ikke Concept serien tilgang for bi-Amping? Og det er utrolig synd.

Men trenger jeg noe mer effekt på C8 om jeg går for de? Kan jeg spille høyt uten forvrenging?

Men lurer litt på Lektor 6 som ligger i samme prisklassen, er denne mye mer oppløst iforhold til Concept? Eller er de nesten på samme nivå?

(Uansett så er jeg ganske sikker på at jeg kommer til og gå for C8 - KANSKJE C10)..

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, men om jeg ikke husker feil så har ikke Concept serien tilgang for bi-Amping? Og det er utrolig synd.

Men trenger jeg noe mer effekt på C8 om jeg går for de? Kan jeg spille høyt uten forvrenging?

Men lurer litt på Lektor 6 som ligger i samme prisklassen, er denne mye mer oppløst iforhold til Concept? Eller er de nesten på samme nivå?

(Uansett så er jeg ganske sikker på at jeg kommer til og gå for C8 - KANSKJE C10)..
    Sant det du sier med muligheter for tilkobling. Det er kun brokobling som gjelder i dette tilfellet siden Concept serien ikke har terminaler mulig - gjort for bi amping.

Har selv hatt Concept 10 i et 20m2 rom, synes faktisk ikke det låt optimalt heller jeg men. dessuten har jeg hørt noen tilfeller med at diskanten kan ryke på disse C10. ihvertfall hvis den ikke får nok overskudd på effekt sida. Trur nok C8 vil passe utmerket, men ta disse beistene med deg hjem å test så er DU ihvertfall enig med deg selv;D

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser ut til at de fleste sier at jeg skal velge C8. Da blir det vell de da

Men trenger ikke mer effekt på de ettervert vell? :-|'

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, ser ut til at de fleste sier at jeg skal velge C8. Da blir det vell de da

Men trenger ikke mer effekt på de ettervert vell? :-|'
    8" får aldri nok av effekt, jo mer jo bedre kontroll i hele registeret.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, selvfølgelig.

Men den blir vell ikke for svakt sånn at diskanter osv - ryker?

Newcomer Cerwin Vegaaa ! sin avatar
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, selvfølgelig.

Skal du selge Naden din?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, selvfølgelig.

Er vel oftest basselement og slik som går, men det er vel sånn som skjer når man drar på for fullt så ikke forsterkern klarer mere.

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men i praksis "holder" den vell

Men kommer til og kjøre på med noe som er bedre etterhvert. Som F.eks. Rotel/Midgard. Men det er når den tid kommer. Nå etter dette kjøpet må jeg skaffe en god Subwoofer.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Er vel oftest basselement og slik som går, men det er vel sånn som skjer når man drar på for fullt så ikke forsterkern klarer mere.
    Diskanten er faktisk ganske utsatt når det klipper. Som regel er det den som ryker først ved lav forvrengning.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Diskanten er faktisk ganske utsatt når det klipper. Som regel er det den som ryker først ved lav forvrengning.
    Det er en fordel å ikke spille grisehøyt når man ikke har forsterker til det, selv har jeg aldri klart å sprenge noe som kanskje er en fordel.

Intermediate hobbinn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    528
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er en fordel å ikke spille grisehøyt når man ikke har forsterker til det, selv har jeg aldri klart å sprenge noe som kanskje er en fordel.
    En er da ikke fulbefaren hifi entusiast før en har sprengt en diskant eller to:twisted:

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål..

Noen som vet hva som er en god forsterker match (Merke Osv....) sammen med Concept?

Har nå NAD, men noe annet rundt den prisklassen som klarer og hente mer fra de?

Takker på forhånd

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Joda, men i praksis "holder" den vell

Men kommer til og kjøre på med noe som er bedre etterhvert. Som F.eks. Rotel/Midgard. Men det er når den tid kommer. Nå etter dette kjøpet må jeg skaffe en god Subwoofer.
    Eller skaffe deg en 272 til:P Har en kompis som kjører de brokoblet, Spiller fletta av det meste og har ihvertfall bra kontroll på C10 med de .. hehe Han har også CV215 så det er knall hvis man i utgangspunktet er en CV mann

Medlem siden
    Jul 2009
    Poster
    763
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, brokobling er selvfølgelig en ting. Men Blir kanskje litt tungt for forsterkerene. Siden C8 er på 6 Ohm.

Ja, har vært CV mann, men skal ha meg noe som spiller skikkeligere nå

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har et spørsmål..

Noen som vet hva som er en god forsterker match (Merke Osv....) sammen med Concept?

Har nå NAD, men noe annet rundt den prisklassen som klarer og hente mer fra de?

Takker på forhånd
    Hvis man er ute etter optimale forhold når det gjelder valg av Forsterker/Pre så er Parasound et godt valg. Hadde før en H/K Reciever som pre koblet til Midgard+Embla, og ble veldig misfornøyd med lyden på "allround" egenskapene særlig da ble problemområdene Mellomtone-diskant (toppen ble altfor frempå).(Har en veldig variert musikk smak kan man si*) og siden det er Dali vi snakker om, så er de veldig kravstore på Pre og evt. slutt trinn.
    Så for ca en måned siden kjøpte jeg en Prosessor(pre) Parasound C2 og fant ut hvordan det egentlig kan låte, jeg kunne da mate på med hva som helst av musikk uten at det var noe savn i lydbildet man bør finne en god match for å få disse til å låte mest korrekt. Men det er klart, det avhenger en del av hvor kresen man er..

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, brokobling er selvfølgelig en ting. Men Blir kanskje litt tungt for forsterkerene. Siden C8 er på 6 Ohm.

Ja, har vært CV mann, men skal ha meg noe som spiller skikkeligere nå
    Husker ikke i farta hva impedansen ble da vi brokoblet 2 stk 272 men det funka som fjell på Concept 10 ihvertfall:P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    En er da ikke fulbefaren hifi entusiast før en har sprengt en diskant eller to:twisted:
    Jeg har faktisk ikke klart det enda, er kanskje pga jeg er litt ekstra forsiktig med sakene jeg har i hus. Når man går til slike kostbare innkjøp så er det ikke om å gjøre å sprenge det, det har man Mythbusters til.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hobbinn
    Holder det å krønsje inn en dome eller tre på skumle benkehjørner?

Side 439 av 742 FørsteFørste ... 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 419 429 435 436 437 438 439 440 441 442 443 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 569 579 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •