Dalis Entusiaster - Side 436

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 436 av 743 FørsteFørste ... 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 432 433 434 435 436 437 438 439 440 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 ... SisteSiste
Viser resultater 8,701 til 8,720 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Wharf1980
    Får ta med deg recieveren din neste gang og lytte da
    Tenker kansje jeg låner med meg høytalere hjem, mindre kabler å koble fra, hi hi

Får jo da testet i eget rom også.[/QUOTE]
    Ja det er jo selvfølgelig det aller beste

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad 5x50watt

Har du noen peil på hvor mye jeg kan selge min gamle sony reciver for med sine angivelige 6 x100watt? Synes bare folk ikke ser verdi i ting lenger og skal ha det gratis omtrent.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen peil på hvor mye jeg kan selge min gamle sony reciver for med sine angivelige 6 x100watt? Synes bare folk ikke ser verdi i ting lenger og skal ha det gratis omtrent.
    Hvis den ikke håndterer HD lyd / har hdmi så detter den bra i pris! solgte en reciever H/K AVR 347 for 2200,- ga vel 7500,- for to år siden....
    Det må man nesten regne med når man har en hobby som dette, ihvertfall med tanke på utviklingen på recivere som har tatt helt av,. Det er bare å bite i det sure eplet å prøve å få solgt det fort som F!:P

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Hvis den ikke håndterer HD lyd / har hdmi så detter den bra i pris! solgte en reciever H/K AVR 347 for 2200,- ga vel 7500,- for to år siden....
    Det må man nesten regne med når man har en hobby som dette, ihvertfall med tanke på utviklingen på recivere som har tatt helt av,. Det er bare å bite i det sure eplet å prøve å få solgt det fort som F!:P

Legges den ut på finn så kan du sikkert øke prisen litt, også får du kanskje bud som alikevell er over det som du forventer å få den for.
    La oss si du forventer 3k: Sett prisen i annonsen til 3998 eller noe. Husk at alt i annonsen faktisk stemmer med det du har, eller så driter du hardt på leggen. Så får du bud på 3500 området. Da tror kjøper at han har gjort en god deal, han har jo prutet. Mens du får litt mer og. Folk er ikke så oppdaterte på finn virker det som.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad 5x50watt

Får vel prøve på nytt på finn, har hatt den ute for salg der før. En som kontaktet men han synes det ble for dyrt. Front høytalerene mine er det ikke noe vits i å legge ut for salg lenger.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel prøve på nytt på finn, har hatt den ute for salg der før. En som kontaktet men han synes det ble for dyrt. Front høytalerene mine er det ikke noe vits i å legge ut for salg lenger.
    Hvilke høyttalere har du og hvor gamle er de??:P

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godt å se at tråden lever

Gjør ett comeback på lydfronten i slutten av juni og skal snart innover på HFK for å sjekke ut Ikon 6 mk2/B&W 683/Lektor 8.

Blir i den prisklassen der så får vi se hva jeg havner på.

HFK skrøt veldig av 683 da jeg snakket med dem idag.

Banner vel i kirka nå men

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83

Gjør ett comeback på lydfronten i slutten av juni og skal snart innover på HFK for å sjekke ut Ikon 6 mk2/B&W 683/Lektor 8.

Jeg synes du skal sjekke ut Ikon 7 MK2 mens du er i slaget, har veldig troen på denne nyoppgraderte serien samt de har fått mange gode ord etter messen i Munchen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Heisann!

Moro å se du har tenkt deg litt godlyd igjen
    Er det fortsatt samme rom de skal settes i??

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Heisann!

Moro å se du har tenkt deg litt godlyd igjen
    Er det fortsatt samme rom de skal settes i??
    Heisann

Fortsatt samme rom. Veldig nysgjerrig på mk2 serien. Ønsket meg alltid en større Ikon center og nå har det kommet, men hvorfor de ikke kan putte inn 6,5" elementer i den så den blir litt mer voksen skjønner jeg ikke.
    De andre Ikon-modellene har 6,5" elementer.

Er den like puslete som forgjengeren styrer jeg unna denne serien.

Skal snart innover å høre på ganske så mange alternativer

Ser du har fått deg Mentor 6. Hvordan synes du de er?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann

Fortsatt samme rom. Veldig nysgjerrig på mk2 serien. Ønsket meg alltid en større Ikon center og nå har det kommet, men hvorfor de ikke kan putte inn 6,5" elementer i den så den blir litt mer voksen skjønner jeg ikke.
    De andre Ikon-modellene har 6,5" elementer.

Er den like puslete som forgjengeren styrer jeg unna denne serien.

Skal snart innover å høre på ganske så mange alternativer

Ser du har fått deg Mentor 6. Hvordan synes du de er?
    Hehe, de kunne gjerne laget en litt mer voksen center i ikon mk2 serien ja.

Er veldig fornøyd med Mentor 6 De spiller vanvittig lekkert og åpent samtidig som de overrasker med bra tyngde i de lave frekvensene. Merker at de ikke går superdypt, men det holder finfint til vanlig musikk og trøkket er bra.
    Skal snart få dem inn i et eget rom, så er veldig spent på hvordan det blir der

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,546
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HiFi-klubben i dag for min månedlige hifi-prat i dag.
    Jeg har nylig fått solgt mine gamle Ikon 7 og har tenkt at jeg ville kjøpe Ikon 7 mk2.
    Så viser det seg at Ikon 7 mk2, og en del andre Ikon mk2-ere har release først den 13. august.
    Det er vel Ikon 5 og 6 i mk2-utgaven som står i diverse butikker nå.

Vel jeg hadde det ikke travelt med å skulle handle høyttaler, så 13. august er/var ikke lenge for meg.

Men så viser det seg at jeg nå sitter i stuen og ser rett frem på et par Mentor 6 i kirsebær.
    Ka skjedde?
    Jøsses!

Gleder meg til å få spillt dem litt i morgen.
    Blir for sent nå som resten av huset sover.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg har nylig fått solgt mine gamle Ikon 7 og har tenkt at jeg ville kjøpe Ikon 7 mk2.
    Så viser det seg at Ikon 7 mk2, og en del andre Ikon mk2-ere har release først den 13. august.

Vel jeg hadde det ikke travelt med å skulle handle høyttaler, så 13. august er/var ikke lenge for meg.

Men så viser det seg at jeg nå sitter i stuen og ser rett frem på et par Mentor 6 i kirsebær.
    Ka skjedde?
    Jøsses!

Haha, du gikk den veien ja og da har du jammen gjort et godt kjøp. Gratulerer med topphøytalere i hus og håper dem spiller etter all forventning.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,546
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det som skjedde var.
    (Nå gidder jeg ikke regne om, så vi holder oss til Dansk valuta).

Fikk solgt Ikon 7 for 7000,-dkk
    Var forberedt på å skulle betale ca 12.600,- for nye mk2.

Snakker med han i butikken, og han har noen demo-Mentor 6 stående i kirsebær (som er akkurat min farge).
    Han ville gjerne bestille inn noen sorte Mentor 6 i butikken, siden alle de andre høytalerene var sorte, og det stort sett er sorte han selger.
    På grunn av et plastik reklameskilt som var falt ned på ene mentoren er det et lite (lite lite) hakk i toppen på den.
    Han ville selge meg paret for 15.000,- hvis hakket ikke betydde noe for meg.
    (Noe som det overhodet ikke gjør for meg, men som blir en forhandlingssak den gang jeg skal selge dem til en annen).
    Fikk prutet dem ned til 14.000,- inklusive og 2 dobble sett Dali-spadestikk.
    Han regnet litt på det, vi kikket på hakket, han måtte ha en sigarett, og kom tilbake igjen med et: "Vel, du har vært kunde hos klubben i så lang tid, at jeg vil gi deg et ja, på den prisen med spadestikkene".

Så var det hjem, tenke tenke. Og da vi nærmet oss stengetid på Klubben var det full fart med junior i baksetet ned for å svinge kortet.

Så 1.400,- opp fra kommende Ikon 7 mk2 tror jeg er en ok deal.
    Særlig når jeg kikket tilbake i tråden og fant meg selv rangere høyttalerene slik.
    Mentor 6
    Mentor 5
    Ikon 6 mk2
    osv....

Så tror jeg ikke Ikon 7 mk2 ville gå inn og toppe den listen.

Og jeg må ærlig si. Ikon sitt design har jeg aldri falt for.
    Men Mentoren er altså en hel del bedre å se på.
    Og at de er litt mindre også, synes jeg bare er en fordel, når jeg så hvor stor plass Ikon 7 faktisk tok av stuen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen

Ka skjedde?
    Jøsses!

Gratulerer med en herlig "impuls"handel Jeg har hvertfall aldri angret på innkjøp av Mentor 6, og fargen er jo smak og behag. Når den passet perfekt hos det er det ingenting som er bedre.
    Enig med deg at Mentor tross alt ser bedre ut enn Ikon, også Mk2. Mentor 6 er en veldig pen og klassisk høyttaler.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    2,130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker bruker dere på Mentor 6 ?
    Takknemlig for svar :-)

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sven1978
    Hva slags forsterker bruker dere på Mentor 6 ?
    Takknemlig for svar :-)
    Heisann!

Jeg bruker et stereosett fra Parasound. Forforsterker heter New Classic 2100, og effektforsterkeren heter New Classic 2250.

Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,546
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker Yamaha RX-V3900 som kan bli en anelse lys.
    HiFi-klubben her nede spiller dem med NAD C375BEE. Og den komboen synes jeg en god match.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentorkino!

Hei på dere alle Dalifolk!

Har den siste tiden fått en endring i boligsituasjon, og i løpet av det neste halvåret skal jeg igang med å mekke en liten kino i kjellern
    I den forbindelse blir det et noe begrenset budsjett, men det vil komme utvidelser etterhvert som lommeboka tillater det. Pr dags dato har jeg det dere ser i signaturen min, og det skal inn i kinorommet. Det kan være jeg lar NC2100 gå ut for å være forforsterker til et beskjedent anlegg i stua, og uansett må jeg jo ha en grei receiver til kinoen. I den forbindelse er jeg litt interessert i å høre med dere her om hva jeg evnt burde velge?

Receiverbudsjettet er litt usikkert, men tipper jeg havner på å maks bruke 8000kr. Kan gjerne kjøpe litt brukt, men jeg vil gjerne ha mulighet for alle de nyeste formatene og helst 4hdmi inn, og gjerne 2 ut. Klarer meg nok med 1 ut, men mye vil ha mer...
    I begynnelsen må receiveren drive senterhøyttaler og bakkanaler, også lar jeg NC2250 kose seg med frontene. Kommer ikke til å kjøpe ny senter med det første, men Mentor Vokal er på drømmelista! Har en gammel Wharfedalesenter stående som får gjøre jobben en liten stund. EEElller kanskje bedre å kjøre uten senter i starten?

Jeg har sett på et par (for meg) åpenbare kandidater, nemlig Yamaha rxv1900/2065. Ser jo mange som er fornøyd med Onkyo også, og det kan jo godt være bra saker jeg burde vurdere?

Hva med Denon nå? Hadde en avr2808 før, som jeg syns var litt spinkel i lydbildet... Har dette endret seg noe, så jeg burde ta med Denon i vurderingen? Liker lydbildet jeg får med parasoundelektronikken jeg har idag, og vil gjerne ha en receiver som har litt av den samme lydsignaturen

Noen gode tips eller råd der ute?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke prøvd marantz selv men har lest på forum at marantz har varmklang. kansje det kunne vært et alternativ. husker jeg ikke helt feil.

Side 436 av 743 FørsteFørste ... 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 426 432 433 434 435 436 437 438 439 440 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 576 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •