Dalis Entusiaster - Side 435

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 435 av 743 FørsteFørste ... 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 431 432 433 434 435 436 437 438 439 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 ... SisteSiste
Viser resultater 8,681 til 8,700 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av hanbob123
    er det noen hær såm kan noe om lektor 8 ?
    Er du litt mer spesifikk, er det helt sikkert noen her som kan hjelpe deg med det du måtte lure på om Lektor 8

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hanbob123
    er det noen hær såm kan noe om lektor 8 ?
    Det er en kjempebra høyttaler... men du kan ikke regne med at en reciver under 10000kr drar 2x8" noe bra, er en grunn til at vi har Lektor 6 å velge vettu .

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Skottet bortpå Mentor 6 selv når jeg hørte ikon 6 ja. Men kan ikke tro det er mulig at dali har gjort dem så like, rakk ikke noe a-b test. MEn at Dali virkelig har gode serier ifra budsjett til toppklasse nå er uten tvil!!! Jeg er mektig imponert! Var 90% sikker på at BW 685 skulle i stua.. men nå tror jeg jaggu meg jeg har ombestemt meg :P.

Uansett, hvordan syns du Midgard funker på Dali? Har hatt dem selv på BW, syns liksom ikke det var noe spessielt heldig kombo :S.... Men du har fete høyttalere da .. matchende Center og sub og ser jeg .. hehe.
    Er veldig enig med deg der vurderer sterkt å bytte ut stue/TV anlegget selv med Ikon Mk2

Takker Midgard funker bra det (vel og merke etter at Parasound Halo C2 kom inn).
    Parasound farger på en bra måte i og med at MA er veldig nøytrale MEN må tone de inn litt for å få fram bunnen bedre, det låter da heller ikke unaturlig! så må si meg sjøl ganske fornøyd (foreløpig). Har fått litt trua for å teste ut A21/A51 for å se hvor mye bedre det kan bli:P

Sub'en er en modda CLS-15 (bytta ut elementet med en V-MAx)
    Kanskje helicon sub også om økonomien tillater det:P
    og centeren er foreløpig concept men blir med tida helicon også

Koser deg med H. 800 Mk2 for tida eller??

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, er det noen her inne som har Parasound Halo a21 som pre til en surround forsterker?

Har selv a21 og nc2100, men vil heller ha surround og innganger for optisk og hd-kabel. Noen som vet hva som ville passet til Ikonene mine( 8 ) ?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    1. Hei, er det noen her inne som har Parasound Halo a21 som pre til en surround forsterker?

2. Har selv a21 og nc2100, men vil heller ha surround og innganger for optisk og hd-kabel. Noen som vet hva som ville passet til Ikonene mine( 8 ) ?

1: Du mener selvfølgelig ekstern effekt og ikke pre ;-)

2. Onkyo og yamaha passer bra. Nyere denon har jeg ikke hørt men ser flere nevner de eldre modellene kan være lyse på Ikon. Siden du har god effekt fra før kan du gå for en av de mindre modellene. (så lenge de har pre-out)

Ved kjøp av surroundreciever kan du fortsatt bruke nc2100 som stereo pre, siden den har theater bypass.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Det er en kjempebra høyttaler... men du kan ikke regne med at en reciver under 10000kr drar 2x8" noe bra, er en grunn til at vi har Lektor 6 å velge vettu .
    Denon 2808 driver Concept 8 bra i alle fall, tror den har "7x125 watt".
    Kommer an på hva kjøper er vant til av lydnivåer..

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    1: Du mener selvfølgelig ekstern effekt og ikke pre ;-)

2. Onkyo og yamaha passer bra. Nyere denon har jeg ikke hørt men ser flere nevner de eldre modellene kan være lyse på Ikon. Siden du har god effekt fra før kan du gå for en av de mindre modellene. (så lenge de har pre-out)

Ved kjøp av surroundreciever kan du fortsatt bruke nc2100 som stereo pre, siden den har theater bypass.

ehm, effekt ja

Så jeg kan da ha Ikonene koblet i begge forsterkerne og bruke pre og effekt om jeg skal høre musikk, og effekt og surroundrecieveren når jeg skal se film, uten å måtte bytte om masse kabler hver gang?

Jeg har hatt Denon 3808 og var ikke serlig fornøyd med den. Trenger en reciever med hd og optisk inngang, sånn jeg får utnyttet høyttalerne og bd-spiller

Tusen takk for svar

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ehm, effekt ja

Så jeg kan da ha Ikonene koblet i begge forsterkerne og bruke pre og effekt om jeg skal høre musikk, og effekt og surroundrecieveren når jeg skal se film, uten å måtte bytte om masse kabler hver gang?

Jeg har hatt Denon 3808 og var ikke serlig fornøyd med den. Trenger en reciever med hd og optisk inngang, sånn jeg får utnyttet høyttalerne og bd-spiller

Tusen takk for svar

Du trenger ikke bytte kabler nei. Høyttalere kobles til effekt som du har i dag.
    Musikk kilder kobles analogt til nc2100, og bdspiller/xbox/ps3 osv kobles til surroundreciever.

Nc2100 og surroundreciever må kobles sammen, står beskrevet i de respektive manualer.
    Ved musikk går signalet til nc2100, og du styrer volum fra denne.
    Ved film/spill/tv styres signalet/volum fra reciever og "rett igjennom" nc2100 som om den ikke var tilstede. (theater bypass mode)

Verdt å merke seg er at når du bruker nc2100 så bruker du DAC i avspiller, det kan hende DAC i surroundreciever gjør en bedre jobb (hvis du da kobler avspiller digitalt inn til reciever) Dette er avhengig av hvilken avspillerkilde du bruker.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Du trenger ikke bytte kabler nei. Høyttalere kobles til effekt som du har i dag.
    Musikk kilder kobles analogt til nc2100, og bdspiller/xbox/ps3 osv kobles til surroundreciever.

Nc2100 og surroundreciever må kobles sammen, står beskrevet i de respektive manualer.
    Ved musikk går signalet til nc2100, og du styrer volum fra denne.
    Ved film/spill/tv styres signalet/volum fra reciever og "rett igjennom" nc2100 som om den ikke var tilstede. (theater bypass mode)

Verdt å merke seg er at når du bruker nc2100 så bruker du DAC i avspiller, det kan hende DAC i surroundreciever gjør en bedre jobb (hvis du da kobler avspiller digitalt inn til reciever) Dette er avhengig av hvilken avspillerkilde du bruker.

Kan ikke si at jeg forstod så mye av det siste, men har en kompis som kan oversette ;P hehe.

Har du navnet på noen recievere som kunne klart å drive ikon w2, ikon center 2 og ikon sub?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du navnet på noen recievere som kunne klart å drive ikon w2, ikon center 2 og ikon sub?

Reciever skal bare drive w2 og senter, subben har egen forsterker

Onkyo har jeg ingen problem med å anbefale, f.eks den utgående modellen tx-sr807 gir veldig mye for penga.
    I tillegg dukker det opp mye snadder på brukten, det gjelder å holde øya oppe

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Driver å jakter på noen brukte Concept 10. Når eg leste litt rundtom fant eg motstridende info ang størrelsen på mellomtonen.
    Her (Hjemmesiden til Dali) DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world og her http://dali-speakers.com/productPDF.php?product_id=1104 står det at de har 8" mellomtone.

Mens HiFi Klubben skriver her DALI Concept 10 Høyttalere | Hi-Fi Klubben at de har 6.5" mellomtone.

På bildene eg har sett ser det ut som at det er 6.5", men er det noen som vet? Finnes det flere utgaver av Concept 10?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville en reciever i 14 000 kr klassen (feks Marantz SR7005) vært overkill på Concept 6, Center og 1 ?

Tenker da på om den klarer å formidle den lydkvaliteten en slik reciever har, eller om de rett og slett blir for enkle ?

Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Berlingen
    Driver å jakter på noen brukte Concept 10. Når eg leste litt rundtom fant eg motstridende info ang størrelsen på mellomtonen.
    Her (Hjemmesiden til Dali) DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world og her http://dali-speakers.com/productPDF.php?product_id=1104 står det at de har 8" mellomtone.

Mens HiFi Klubben skriver her DALI Concept 10 Høyttalere | Hi-Fi Klubben at de har 6.5" mellomtone.

På bildene eg har sett ser det ut som at det er 6.5", men er det noen som vet? Finnes det flere utgaver av Concept 10?
    Den har 6,5" mellomtone.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Ville en reciever i 14 000 kr klassen (feks Marantz SR7005) vært overkill på Concept 6, Center og 1 ?

Tenker da på om den klarer å formidle den lydkvaliteten en slik reciever har, eller om de rett og slett blir for enkle ?
    de spiller hvertfall ikke dårligere om du gir dem bra elektronikk du vil ikke få et bedre resultat ved å kjøpe en "kjipere" reciever. vi har en avr2106 som kontroller i vår hjemmekino noe som var en veldig "rimelig" løsning da min romkamerat kjøpte den for noen år tilbake, han sier nå at han angrer på å ikke ha spandert noen ekstra kroner i recieveren... elektronikken er ofte det mest kostbare leddet å fornye å det som blir stående lengst i stereobenken så min anbefalning er å legge litt ekstra kroner der Vi kjører i dag avr2106 til å drive concept senter å concept1 så har vi 2x rotel rb1091 til å drive concept 6 merker det godt hvor det er "mindre krefter"

Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da kan jeg meddele at jeg er den stolte eier av Dali Lektor 8

Men, så i bruksanvisningen (faktisk) at høyttalerne skal stilles rett ut, og ikke pekes mot der folk sitter. Har alltid pekt de mot stolen min, men dette er altså feil?

Kan noen forklare dette for meg?

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Habitats
    Da kan jeg meddele at jeg er den stolte eier av Dali Lektor 8

Men, så i bruksanvisningen (faktisk) at høyttalerne skal stilles rett ut, og ikke pekes mot der folk sitter. Har alltid pekt de mot stolen min, men dette er altså feil?

Kan noen forklare dette for meg?
    gratulerer med flotte høytalere
    ta og test litt ang vinkling over hva som fungerer best hos deg,mine funker best synes jeg når de står rett, jeg sitter jo 6m unna så det har jo noe¨å si

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,541
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På mine tidligere Dali Suite 2.8 og nåværende Ikon 7, får jeg best stereoperspektiv når de står rett ut fra veggen.
    Så det er noe i det Dali skriver.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Valg av front høytalere til nad 5x50watt

[QUOTE=Ostemannen]svak og svak. Det kommer vel ann på øyet som ser. Ikon 2 tror jeg vil passe bra. Kanskje litt lite bass. :???: Ikon 2 har en frekvensgang 42-30.000 Hz. Så du vil mangle en del av det nederste. Tror jeg ville brukt en sub til musikk også.

En stund siden sist jeg var innom nå. Men har fått vært på hifiklubben på lillehammer. Der fikk jeg vite at reciveren(nad t744 5x50watt) min ikke var for svak(kontra hva di sa på hamar), i allefall ikke til mitt bruk siden rommet ikke er så stort, ikke spiller voldsomt høyt eller trenger at bassen skal få husrommet til å riste. Vet ikke hva dere mener om dette da jeg ikke er noen spesialist, rart at man skal få så mange forskjellige formeninger når det er fra samme butikk kjede som har en felles side som forteller litt om hva som skal være riktig.

Der koblet di opp ikon 2 på en av di minste nad forsterkeren di hadde sa di, trur det var denne eller om det var den som heter 315.

NAD C316BEE Integrert forsterker | Hi-Fi Klubben

Synes di spillte mer en høyt nok, høyere en jeg noen gang kommer til å spille.
    Om lyden sjenerelt på Ikon 2 synes jeg di har bra med bass, ikke overdøvende trøkk men godt nok for meg med tanke på størrelsen på høytalerene, god detaljert diskant(kansje en liten tanke for skarp/lys) men allikevel god og varm klang. Føler at jeg fint kan spille musikk uten sub da di gir god nok bass uten å spille for høyt.

Hørte også på disse høytalerene Ikon1

DALI IKON 1 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Synes også i prinsippet at denne også var med en god nok, men ble litt bortskjemt med Ikon 2 og følte at jeg fortere ville koblet til sub.

Hørte også på Lektor 3

DALI LEKTOR 3 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Vurderte denne ganske sterkt da den egentlig gir et ganske godt basstrykk ved lavere lydnivå som jeg liker, men synes at diskanten forsvinner litt i bassen og blir ikke like klar og detaljert som dali sine høytalere.

Hørte også på B&W DM685, ble litt usikker på om det var 685 eller 686 jeg hørte på.

B&W DM685 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Gir bra bass, men synes diskanten og lydbilde blir for grumsette.

Er det slik at stereo forsterkere er sterkere og spiller bedre en hjemmekino recivere reint effekt messig?

Takker for tidligere gode svar!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wharf1980
    Er det slik at stereo forsterkere er sterkere og spiller bedre en hjemmekino recivere reint effekt messig?
    Nei i grunnen ikke, kommer bare an på hvordan man leser spesifikasjonene.

Din reciever med 5x50 watt yter faktisk 50 watt med 5 kanaler i drift.
    Men de fleste recievere blir oppgitt til feks 7x100 watt, men ser man på hvordan målingen er gjort, så er det sjelden med mer enn maks 2 kanaler i drift.

Dermed må man tenke at den vil yte ca det samme effektmessig som en stereoforsterker oppgitt til 2x100 watt. I tillegg har en stereoforsterker ofte en bedre forforsterker-del når det gjelder musikk enn en reciever.

Får ta med deg recieveren din neste gang og lytte da

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nad 5x50Watt

Får ta med deg recieveren din neste gang og lytte da [/QUOTE]

Tenker kansje jeg låner med meg høytalere hjem, mindre kabler å koble fra, hi hi

Får jo da testet i eget rom også.

Side 435 av 743 FørsteFørste ... 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 425 431 432 433 434 435 436 437 438 439 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 575 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •