Dalis Entusiaster - Side 434

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 434 av 743 FørsteFørste ... 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 430 431 432 433 434 435 436 437 438 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 ... SisteSiste
Viser resultater 8,661 til 8,680 av 14851
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Jeg kjøpte Dali fordi jeg likte best lyden av dem, totalt uavhengig av selgers kompetanse. Han hadde ikke særlig peiling stakkar, men det spilte jo ingen rolle da han ikke ikke fulgte med høyttalerne hjem.
    Alt for mange henger seg opp i selgerne slik at de nærmest står i veien for kjøp.
    Helt feil tankegang. Drit i selgeren selv om han er totalt innkompetent.
    Man kjøper jo ikke en Hyundai av en overmåte hyggelig selger siden selgeren på Audi er totalt fjern?

Dessuten så er vel brødristerslagordet til HFK blitt ganske morsomt i det siste.
    Sist jeg var på Elkjøp så stod det blandt annet en Yamaha Z11 i hyllene...:-D
    Nemlig, du kjøpte Dali fordi du likte lyden av dem :-) Er vel kanskje derfor mange av oss ønsker å høre nettopp lyden av dem før vi handler. Når det ikke lar seg gjøre blir det ingen handel.

Analogien din til bilkjøp følger jeg nok ikke helt. Selv om Audi har rykte på seg for å være en bil med god komfort og mye kjøreglede er det jo ikke sikkert det er det som passer for alle. For noen holder det jo med en Hyundai, ellers hadde de vel ikke fått solgt biler? Mulig du hadde kjøpt Audi uten å få prøvekjøre den, jeg for min del foretrekker å prøvekjøre den før jeg eventuelt handler, selv om Hyundai skulle være uaktuell ;-) Men kanskje jeg etter å ha prøvekjørt Audien fant ut at den BMWen jeg prøvde tidligere var noe jeg likte bedre :roll: Og var selgeren uinteressert hos en Audiforhandler ville jeg nok kontaktet en annen før jeg gav opp. Jeg hadde ikke hoppet til å kjøpt en på nett bare for å få en Audi...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

- Roger Waters: Jeg tenker i samme retning av anlegget ditt med kombinasjon Dali / Parasound.

Hvordan tror du samme elektronikk (parasound front / pre) takler Helicon 400 ?

er dog helt i startfasen av et nytt anlegg, men var et utgangspunkt!

Mvh
    Ole

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Haha, det ville vært bra byttehandel for en av oss hvertfall :-D
    Selg Ikon og kjøp mine mentor!
    hehe, med mitt rom tror jeg det holder med Ikon 8 ja ;P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av olempalm
    Heisann!

- Roger Waters: Jeg tenker i samme retning av anlegget ditt med kombinasjon Dali / Parasound.

Hvordan tror du samme elektronikk (parasound front / pre) takler Helicon 400 ?

er dog helt i startfasen av et nytt anlegg, men var et utgangspunkt!

Mvh
    Ole
    Siden du tenker den veien så synes jeg en Parasound P3 og A21 hadde passet godt sammen på Helicon, da får du kvalitet og noe som ser skikkelig kult ut også. Jeg synes Halo serien til Parasound er bare drit lekker, dessuten kommer det saker på brukten du kan slå til på. Det er faktisk bare å ha is i magen så kan du spare en del kroner med å kjøpe flotte brukte Parasound produkter, se på Finn, avforum og hfisentralen.

Lykke til ved kjøp i nær fremtid, kan bli spennende å se hva du ender opp med.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Siden du tenker den veien så synes jeg en Parasound P3 og A21 hadde passet godt sammen på Helicon, da får du kvalitet og noe som ser skikkelig kult ut også. Jeg synes Halo serien til Parasound er bare drit lekker, dessuten kommer det saker på brukten du kan slå til på. Det er faktisk bare å ha is i magen så kan du spare en del kroner med å kjøpe flotte brukte Parasound produkter, se på Finn, avforum og hfisentralen.

Lykke til ved kjøp i nær fremtid, kan bli spennende å se hva du ender opp med.

Jo takk for det
    Blir brått litt mer *seriøst med P3 / A21 så er noe jeg absolutt skal ta i betraktning

Hvordan synes du anlegget ditt låter? Hadde vært kjempe artig å hørt kombinasjonen din med Mentor er jo et kjempe anlegg du besitter

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Angående Concept-serien:

Er denne definert nok til at du hører forskjell på en god og dårlig reciever på disse ? En kamerat har C8, CC og C8 på en Denon AVR2808 og htpc som kilde og det synes jeg låter veldig bra.

Men er de definert nok til at kunne lyde enda bedre med bedre reciever/forsterker og kilde, eller blir det perler for svin som det heter?

Personlig tenker jeg i første omgang på C6, CC og C1..

Takker for innspill

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! jeg vil jo si at forsterkervalget AVR2808 høres ut som et greit valg!

når du tenker i retning forsterker:

- det er nok ikke *magiske* forskjeller på å kjøpe en større forsterker, men litt er det sikkert å hente

- hvis du går for en annen forsterker vil du få en litt annen lydkarakter:grin: masse gode tips til hva Dali bør matches med i denne tråden her!

Concept 6. Concept CT, Concept 1 høres ut som en alraight start!

kan jeg spørre hvor stort rom du skal ha dette i ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det
    Blir brått litt mer *seriøst med P3 / A21 så er noe jeg absolutt skal ta i betraktning

Hvordan synes du anlegget ditt låter? Hadde vært kjempe artig å hørt kombinasjonen din med Mentor er jo et kjempe anlegg du besitter
    Parasound Halo serien er kjempe bra... MEN, P3 preampen, den hører nok ikke til i det store selskapet, men er mer ment for A23, som er likt prisa. Ville nok sett etter en endra bedre preamp til A21/Helicon komboen, det fortjener dem virkelig.

P3 er kjempebra i sitt segment!!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann! jeg vil jo si at forsterkervalget AVR2808 høres ut som et greit valg!

når du tenker i retning forsterker:

- det er nok ikke *magiske* forskjeller på å kjøpe en større forsterker, men litt er det sikkert å hente

- hvis du går for en annen forsterker vil du få en litt annen lydkarakter:grin: masse gode tips til hva Dali bør matches med i denne tråden her!

Concept 6. Concept CT, Concept 1 høres ut som en alraight start!

kan jeg spørre hvor stort rom du skal ha dette i ?
    Har planer om Marantz SR7005 som forsterker, tenkte bare om denne er for "bra" for Concept, slik at man eventuelt kunne kjøpt noe billigere på de høyttalerne..

Vet ikke rom enda, skal bli når jeg flytter om et års tid.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hifi møbel som matcher H800 (rosewood)

Lurer på om dere her inne kunne hjelpe meg med et valg av hifimøbel (DIY e.l)
    slenger med et bilde. Som dere kanskje ser begynner det å bli passe trangt om plassen:P alle forslag mottas med stor takk, har kikket en del rundt omkring og finner ikke noe som er en klar match med oppsettet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Lurer på om dere her inne kunne hjelpe meg med et valg av hifimøbel (DIY e.l)
    slenger med et bilde. Som dere kanskje ser begynner det å bli passe trangt om plassen:P alle forslag mottas med stor takk, har kikket en del rundt omkring og finner ikke noe som er en klar match med oppsettet.
    Lag ditt eget.

Her er mitt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det noen hær såm kan noe om lektor 8 ?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo takk for det

Du kan få høre P3 / A21 / Mentor 6 hos meg i Halden hvis du vil.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / Bluesound Node2 / Samsung UE65HU7505

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hanbob123
    er det noen hær såm kan noe om lektor 8 ?
    Her er en test fra magasinet Lyd og Bilde, om du ønsker mer informasjon ville jeg tatt de med hjem for en demo.

Musikkelskernes drøm - Lyd og Bilde

Spesifikasjoner fra Dali sine egne sider:

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Lag ditt eget.

Her er mitt.
    det her ser jo ypperlig ut kjøpt alle deler selv her eller? hvor har du fått tak i dette??

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg hørt på Ikon 6mk2 + NAD C326+C515 cdspiller. Det spiller veldig overbevisende. Tok en "sjekke skarplyd" test med Rage against the machine: NADA, dette låter VELDIG godt! Det stor et par gamle Ikon6 der også, forskjellene er STORE!!! Lyden er nok ikke i nærheten av Mentor, men annerledes.

Skjønner godt at dem sier at tilpassing er mye lettere med de nye mk2 modellene iallefall, dette var balsam for ørene!!! Anbefaler en lytt .

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Da har jeg hørt på Ikon 6mk2 + NAD C326+C515 cdspiller. Det spiller veldig overbevisende. Tok en "sjekke skarplyd" test med Rage against the machine: NADA, dette låter VELDIG godt! Det stor et par gamle Ikon6 der også, forskjellene er STORE!!! Lyden er nok ikke i nærheten av Mentor, men annerledes.

Skjønner godt at dem sier at tilpassing er mye lettere med de nye mk2 modellene iallefall, dette var balsam for ørene!!! Anbefaler en lytt .
    Jeg vil tørre å påstå at lyden var "mentor aktig":P ihvertfall mtp bassen

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tørre å påstå at lyden var "mentor aktig":P ihvertfall mtp bassen

Skottet bortpå Mentor 6 selv når jeg hørte ikon 6 ja. Men kan ikke tro det er mulig at dali har gjort dem så like, rakk ikke noe a-b test. MEn at Dali virkelig har gode serier ifra budsjett til toppklasse nå er uten tvil!!! Jeg er mektig imponert! Var 90% sikker på at BW 685 skulle i stua.. men nå tror jeg jaggu meg jeg har ombestemt meg :P.

Uansett, hvordan syns du Midgard funker på Dali? Har hatt dem selv på BW, syns liksom ikke det var noe spessielt heldig kombo :S.... Men du har fete høyttalere da .. matchende Center og sub og ser jeg .. hehe.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det her ser jo ypperlig ut kjøpt alle deler selv her eller? hvor har du fått tak i dette??

Kjøpte mdf plater. Kuttet opp i biter. Pusset godt og sparklet kantene. Grunnet, og malt 5 strøk med svart farge.
    Du trenger også gjengestenger fra biltema. for å få platene der du vil ha de.
    Metalstengene er kjøpt på obs bygg. Det er sånne gardinstenger eller noe. 2 meter lange, og er kuttet og pusset ned. Alle tre delene ligger i water, og er dønn stabile.

eneste negative er at jeg får mentor vokal snart, og da er racket i midten for kort. :evil:
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer DC-15 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg må notere ned Ikon mk2 på listen min over høyttalere som jeg vurderer

Side 434 av 743 FørsteFørste ... 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 424 430 431 432 433 434 435 436 437 438 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 574 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •