Dalis Entusiaster - Side 433

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 433 av 743 FørsteFørste ... 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 429 430 431 432 433 434 435 436 437 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 ... SisteSiste
Viser resultater 8,641 til 8,660 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Superb
    Hadde et par Cerwin-Vega AL750 (12" bass) som hadde en sjærende diskant. Disse ble testet mot Lektor 8. Litt annen bass, men Lektor 8 hadde like bra trykk. Jeg endte opp med et par IKON 8 som selv med en gammel NAD på 2x120W har et kjempe bra trykk. Mye mere trøkk og bedre lyd enn Lektor 8 er min subjektive mening. IKON ble kjøpt brukt for bare en tusenlapp mere enn nye Lektor 8. Jeg er kjempefornøyd.

Kjøpte meg en brukt Parasound NC 2100 forrige helg. Venter bare på å finne en NC 2250 til en fornuftig pris.

Kan bare takke denne tråden for å ha satt meg på riktig spor!
    Det er det jeg mener også når det kommer til trøkk på Dali, er masser av trøkk men man må supplere med en effekt på laget så man får banket de skikkelig. Knallbra at du er superfornøyd med dine Ikon 8, synes det er en kjempe flott høytaler som passer til alle som liker god raffinert lyd og bra bunndrag. Jeg angrer ikke for kjøpet av Ikon 8 når jeg slo til den gangen, synes bare at Dali blir bedre og bedre og ikke minst MK2 serien er en real killer. Ser frem til å høre mere av denne serien, nå passer jo de til NAD også og det gjør jo NAD fansen en stor glede.

Hyggelig at du fant veien til lyden du ønsker deg via oss, koselig å ha deg med på laget så vær fri til å poste.

Har du sett denne?
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3929&cat=last7

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg angrer ikke for kjøpet av Ikon 8 når jeg slo til den gangen, synes bare at Dali blir bedre og bedre og ikke minst MK2 serien er en real killer. Ser frem til å høre mere av denne serien,
    Hei!

Har vært ute av forumet en stund og det blir for mye å lese seg opp på. Er det ikon som kommer som MKII, eller er det en annen serie du mener?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Hei!

Har vært ute av forumet en stund og det blir for mye å lese seg opp på. Er det ikon som kommer som MKII, eller er det en annen serie du mener?
    Ikon MK2 ja

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Stemmer som Da-ty@online.no sier her, men vil poste deg et bilde av den nye Ikon familien.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Ikon MK2 ja
    Takk.

Vet du om de er i gang med flere serier nå, eksempelvis Mentor, eller er det bare Ikon?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stemmer som Da-ty@online.no sier her, men vil poste deg et bilde av den nye Ikon familien.
    Takk for det. Her var det lite endring utvendig. Er det Ikon 7 som blir toppmodellen nå?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den nye Ikon serien ble veldig godt mottatt på messen i Munchen sier ryktene, både folk fra Lyd og bilde lot seg begeistre så dette lover bare en ting. Dette blir en ny toppselger så jeg ser frem til å få en lytt på de andre Ikon modellene som er på vei til butikkene. Jeg har bare møtt på Ikon 6 MK2 og synes den var en skikkelig flott høytaler, gleder meg til å lese tester osv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Her var det lite endring utvendig. Er det Ikon 7 som blir toppmodellen nå?
    Det blir den nye toppmodellen og Ikon 8 går ut, har jo skjedd litt med denne serien da. De har jo fått justert bass og mellomtonen så den blir mindre kresen på elektronikk og låter enda bedre og samt litt andre småforandringer men nå ligner det mer på Mentor lyden og godt er ikke det?

Sentern har blitt 6cm lengre.....

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Vet du om de er i gang med flere serier nå, eksempelvis Mentor, eller er det bare Ikon?
    Foreløpig er det bare Ikon som oppgraderes. Har vel gått noen rykter om Euphonia også, men om dette rykte er sant vet jeg ikke.

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Foreløpig er det bare Ikon som oppgraderes. Har vel gått noen rykter om Euphonia også, men om dette rykte er sant vet jeg ikke.
    har tenkt å kjøpe mentor 6+mentor senter kommer mentor i en mk2 utg ??

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pea
    har tenkt å kjøpe mentor 6+mentor senter kommer mentor i en mk2 utg ??
    Det er vel svart på i innlegget du siterer.

Newcomer pea sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja det er vel det men det

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor, hvorfor rette på perfeksjon:-P ;-)

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sentern har blitt 6cm lengre.....

Har de gjort noe med lyden i senteren? Blir den og mer lik mentor Vokal Tviler, men det kunne vært supert. Bør mentor vokal ha ekstra effekt?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Ostemannen]Har de gjort noe med lyden i senteren? Blir den og mer lik mentor Vokal Tviler, men det kunne vært supert. Bør mentor vokal ha ekstra effekt?[/QUOTE
    Alle de nye Ikon MK2 har de fikset både bass og mellomtone, for meg så virker det som de har gjort den litt varmere i klangen og er mindre kresen til elektronikken.

Mentor vokal burde ha en ekstra effekt, den er nesten like stor som en Ikon 6 omtrent. Lydmessig så skal de ligne mer på Mentor serien men det er enda litt igjen.

http://avforum.no/forum/attachments/...2010-final.pdf

Les om alle forskjellene her, en flott PDF dokumentasjon fra DALI.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Har de gjort noe med lyden i senteren? Blir den og mer lik mentor Vokal Tviler, men det kunne vært supert. Bør mentor vokal ha ekstra effekt?
    Alle de nye Ikon MK2 har de fikset både bass og mellomtone, for meg så virker det som de har gjort den litt varmere i klangen og er mindre kresen til elektronikken.

Mentor vokal burde ha en ekstra effekt, den er nesten like stor som en Ikon 6 omtrent. Lydmessig så skal de ligne mer på Mentor serien men det er enda litt igjen.

http://avforum.no/forum/attachments/...2010-final.pdf
    Tingen er at jeg har bestilt meg en mentor vokal. Hørte på mentor og ikon vokal2 i butikken og da var det stor forskjell. :shock: Da var den bare koblet til denon 3810 eller 4310, eller noe i den dur. Så hvis den har ekstra krefter da, så er det imponerende. Jeg var sykt fornøyd med den. Ikon Vokal var som å høre på en boks egentlig. dvs bokslyd. Får min for 8k så er fornøyd.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mange timer på c10 de siste dagene, og syntes egentlig det nesten blir for mye bass på lavere volum. Det er definitivt en festhøyttaler, som egner seg godt til mitt bruk, men til vanlig bruk blir det litt for mye trykk på lavere volumer.

Vipper bare mer og mer over mot lektor8 nå. Gleder meg til å prøve de ut

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tingen er at jeg har bestilt meg en mentor vokal. Hørte på mentor og ikon vokal2 i butikken og da var det stor forskjell. :shock: Da var den bare koblet til denon 3810 eller 4310, eller noe i den dur. Så hvis den har ekstra krefter da, så er det imponerende. Jeg var sykt fornøyd med den. Ikon Vokal var som å høre på en boks egentlig. dvs bokslyd. Får min for 8k så er fornøyd.
    Da har du i hvertfall bestilt deg en råtass av en center som ikke kan sammenlignes mot Ikon sine, om man ser på dens fysiske størrelse så er det helt klart at her ligger det mye å venter på en med riktig elektronikk. Alle høytalere blir glade for mer trøkk, når det kommer til slike konstruksjoner så synes jeg det fortjener å ofre litt effekt på de får å få skikkelig utbytte av dem.

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har du i hvertfall bestilt deg en råtass av en center som ikke kan sammenlignes mot Ikon sine, om man ser på dens fysiske størrelse så er det helt klart at her ligger det mye å venter på en med riktig elektronikk. Alle høytalere blir glade for mer trøkk, når det kommer til slike konstruksjoner så synes jeg det fortjener å ofre litt effekt på de får å få skikkelig utbytte av dem.
    Hmm. Emotiva eller rotel er spørsmålet. Xpa 3 eller rmb 1095? Det kommer nok litt ned på listen egentlig. Må spare en del penger nå. Gleder meg virkelig.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm. Emotiva eller rotel er spørsmålet. Xpa 3 eller rmb 1095? Det kommer nok litt ned på listen egentlig. Må spare en del penger nå. Gleder meg virkelig.
    Jeg ville heller gå for Emotiva fremfor Rotel, sistnevnte har jeg opplevd litt hard i toppen på Dali men prøv gjerne men Emotiva'en vil nok være en bedre match.

Side 433 av 743 FørsteFørste ... 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 423 429 430 431 432 433 434 435 436 437 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 573 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •