Dalis Entusiaster - Side 431

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 431 av 743 FørsteFørste ... 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 427 428 429 430 431 432 433 434 435 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 ... SisteSiste
Viser resultater 8,601 til 8,620 av 14850
    Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av gerfalcon
    Det er vel bare jeg som har vært i overkant tålmodig med butikken. Joda, jeg kan skjønne at det høres merkelig ut men sånn er det nå bare. Jeg har ikke unnlatt å be om å få høre men da mister de fullstendig interessen. Det virker som om det er for mye jobb å demonstrere...
    Jeg skjønner hva du mener. Men det er jo veldig dumt også for din del, hvis du ønsker å høre på noe, og veldig dårlig kundeservice av HFK. Har du sendt klage til ris og ros? kan du ikke prøve en anne butikk da? Hvilken butikk er det du har vært i?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville nesten tatt det på Ris og ros som Fabian sier, nettet pleier å hjelpe når det kommer til dårlig service. Håper du blir tatt mer vare på neste gang du besøker en slik butikk, siden du har planer for å bruke så mye penger så burde vedkommende bak disken bruke tiden på å demonstrere det du ønsker.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Hva skal du oppgradere til ?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hva skal du oppgradere til ?
    Er ikke bestemt enda, har ett par alternativer som blir vurdert i tiden som kommer :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Ville nesten tatt det på Ris og ros som Fabian sier, nettet pleier å hjelpe når det kommer til dårlig service. Håper du blir tatt mer vare på neste gang du besøker en slik butikk, siden du har planer for å bruke så mye penger så burde vedkommende bak disken bruke tiden på å demonstrere det du ønsker.
    Joda jeg har lagt inn en post på ris og ros på HFKs forum for noen dager siden, samtidig med at jeg bestemte meg for at jeg aldri kommer til å besøke den aktuelle butikken igjen. Føler ikke noe behov for å navngi butikken her på på forumet, men for de av dere som er spesielt interesserte finner dere nok fort ut av det hvis dere vil ;-)

Jeg har planer om et besøk på det som nå blir nærmeste HFK-butikk om ikke altfor lenge, selv om det er et stykke unna. Men det kom til et punkt hvor jeg konkluderte med at det ikke nytter hva de enn måtte komme med av tilbud og unnskyldninger fra den lokale hifi-pusheren :evil: Dermed blir det eventuelt en annen av HFKs butikker jeg legger pengene igjen i. Som flere har vært inne på her på forumet skal jeg være mer enn uheldig om jeg ikke får en bedre opplevelse av andre butikker i kjeden. Derfor satser jeg på at det er verdt å smøre seg med litt tålmodighet fremfor å bare kjøpe noe annet i frustrasjon.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gerfalcon
    Joda jeg har lagt inn en post på ris og ros på HFKs forum for noen dager siden, samtidig med at jeg bestemte meg for at jeg aldri kommer til å besøke den aktuelle butikken igjen. Føler ikke noe behov for å navngi butikken her på på forumet, men for de av dere som er spesielt interesserte finner dere nok fort ut av det hvis dere vil ;-)

Jeg har planer om et besøk på det som nå blir nærmeste HFK-butikk om ikke altfor lenge, selv om det er et stykke unna. Men det kom til et punkt hvor jeg konkluderte med at det ikke nytter hva de enn måtte komme med av tilbud og unnskyldninger fra den lokale hifi-pusheren :evil: Dermed blir det eventuelt en annen av HFKs butikker jeg legger pengene igjen i. Som flere har vært inne på her på forumet skal jeg være mer enn uheldig om jeg ikke får en bedre opplevelse av andre butikker i kjeden. Derfor satser jeg på at det er verdt å smøre seg med litt tålmodighet fremfor å bare kjøpe noe annet i frustrasjon.
    Jeg ser ingen grunn for deg til å handle hos HFK. Dali og HFK er to sider av samme sak. Dårlig service hos HFK er dårlig service hos Dali. HFK er nemlig eneforhandler.

Du skriver du har gode erfaringer med Elkjøp. Hvorfor ikke gå for full pakke der, så får du kanskje også en bra pakkepris? Etter mitt skjønn er god service en forutsetning for amatører som oss, som ikke vet hva vi er ute etter. Demo med prøving og feiling i butikk er helt nødvendig, helst bør du også få lov til å låne saker og ting hjem (mot depositum), men jeg har forståelse for at ikke alle butikker kan ha alle modeller til utlån. Hvis HFK ikke vil gi god service, så la dem ryke og reise. Gå til Elkjøp eller en annen konkurrent som tar deg på alvor, og som gir deg den servicen du har behov for. Personlig har jeg aldri følt meg vel hos Elkjøp, men det er en annen sak.

Noe av grunnen til at jeg har falt for Dali er nettopp den gode servicen som har fulgt produktene. Jeg har hatt et forhold til HFK siden de startet opp i Oslo. Har handlet en del der i årenes løp, men bare unntaksvis støtt på ukvalifiserte og/eller ubehagelige selgere. Til kjede å være, så syns jeg de er svært bra, selv om jeg nok har vært vitne til et lite forfall de seneste årene mht. hvem de tar inn som selgere.

Hvis du allikevel skulle finne på å gjøre et nytt forsøk hos en annen butikk hos HFK, så bruk gjerne telefon i forkant av besøk. Spør og grav på det du lurer på. Holder du en høflig og hyggelig tone, så skal du ikke se bort fra at du kan få avtale om en grundig demo. Håper i hvert fall det. Lykke til!

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Hvis du allikevel skulle finne på å gjøre et nytt forsøk hos en annen butikk hos HFK, så bruk gjerne telefon i forkant av besøk. Spør og grav på det du lurer på. Holder du en høflig og hyggelig tone, så skal du ikke se bort fra at du kan få avtale om en grundig demo. Håper i hvert fall det. Lykke til!
    Jeg kommer nok helt klart til å gjøre et nytt forsøk hos HFK, dog hos en annen forhandler. Jeg er ikke akkurat typen som høvler over folk eller tyr til ufinheter og er generelt tålmodig så jeg engster meg ikke for at jeg ikke skal klare å få til en god dialog med dem hvis de bare er interessert i det. Det er klart at skal man reise annet steds for å se/lytte på produkter krever det en litt annen planlegging enn om man har dem i umiddelbar nærhet. Jeg forventer heller ikke at alt er klappet og klart når jeg kommer uanmeldt men det finnes vel grenser for hvor mye som må meldes :-? Blir for dumt om man må ringe å spørre om det er ok å komme innom for å snakke med dem...

Når det gjelder Elkjøp er jeg virkelig overrasket over både deres holdning og engasjement i butikken her i byen, faktisk ikke bare på brunevarer. Det gjelder butikken som helhet, men jeg har bodd andre steder i landet hvor jeg har har sittet igjen med samme oppfatning som deg. Derfor er jeg også villig til å gi HFK en ny sjanse, bare ikke akkurat den som ligger nærmest meg. Elkjøp eller Soundgarden kan være et alternativ, men jeg hadde ikke lyst å gi opp HFK sånn med en gang...

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Ja takk!
    Bytte mot Ikonene? hehe
    Bor bare 10 min unna ;D

Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lenge tror dere jeg kan forvente å låne med meg et par høyttalere hjem fra HiFi Klubben?

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte Dali fordi jeg likte best lyden av dem, totalt uavhengig av selgers kompetanse. Han hadde ikke særlig peiling stakkar, men det spilte jo ingen rolle da han ikke ikke fulgte med høyttalerne hjem.
    Alt for mange henger seg opp i selgerne slik at de nærmest står i veien for kjøp.
    Helt feil tankegang. Drit i selgeren selv om han er totalt innkompetent.
    Man kjøper jo ikke en Hyundai av en overmåte hyggelig selger siden selgeren på Audi er totalt fjern?

Dessuten så er vel brødristerslagordet til HFK blitt ganske morsomt i det siste.
    Sist jeg var på Elkjøp så stod det blandt annet en Yamaha Z11 i hyllene...:-D

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Habitats
    Hvor lenge tror dere jeg kan forvente å låne med meg et par høyttalere hjem fra HiFi Klubben?
    Normalt en 3-4 dager

Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Såppas ja. Det er jo supert

@ Tigerberget
    Hva med oss imkompetente folk som ikke vet bedre da? Selv har jeg egentlig alltid tatt slegerne hos HiFi klubben for god fisk, og har da endt opp med er alright resultat syntes jeg.

Pleier dog å sjekke med forumet først, slik at jeg har noe å gå etter. Velger å tro at dette hjelper en del, da jeg ikke blir helt totalt clueless i butikken.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Habitats
    Såppas ja. Det er jo supert

@ Tigerberget
    Hva med oss imkompetente folk som ikke vet bedre da? Selv har jeg egentlig alltid tatt slegerne hos HiFi klubben for god fisk, og har da endt opp med er alright resultat syntes jeg.

Pleier dog å sjekke med forumet først, slik at jeg har noe å gå etter. Velger å tro at dette hjelper en del, da jeg ikke blir helt totalt clueless i butikken.
    Akkurat. Avforum hjelper deg mye bedre enn ekspeditørene i butikkene. De kan bare ordne det praktiske med kjøp og prøvelytting.
    Ved å lese seg til kunnskap, når man mye lenger i søken etter godlyden enn å trø inn i en butikk og la selgeren pakke på deg anlegget med best avanse.
    Selv innkompetente kjøpere bør gjøre skikkelig research først. Ellers så ender man ofte opp med utskiftninger av komponenter før man får sakt kake.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Akkurat. Avforum hjelper deg mye bedre enn ekspeditørene i butikkene. De kan bare ordne det praktiske med kjøp og prøvelytting.
    Ved å lese seg til kunnskap, når man mye lenger i søken etter godlyden enn å trø inn i en butikk og la selgeren pakke på deg anlegget med best avanse.
    Selv innkompetente kjøpere bør gjøre skikkelig research først. Ellers så ender man ofte opp med utskiftninger av komponenter før man får sakt kake.
    +1

Avforum har 90328409238409 ganger mer kompetanse enn hfk eller elkjøp tec.

Mange som har misnøye til hfk. Jeg er hvertfall fornøyd med de i Bergen. Skal ikke beskytte de, men de skifter gladelig utstyr for deg, så fremt de har tingen i butikken. Hfk skulle hatt mer typer forsterkere og høyttalere egentlig. Virker hvertfall som de kunne trengt det når de tar nad på alt som skal ha mer effekt. Uten om de dyreste B&W modellene. Emotiva skulle de begynt å ta inn egentlig. Jeg pleier alltid å gå til de butikkene som har hyggelige folk som jobber og steder som jeg vet selger ting jeg er interessert i.

(Jeg har ikon 6, så jeg er med i denne kule klubben:-D )

Har et spørsmål også. Trenger man effekt til mentor Vokal? Har en denon 2808. Vurderer emotiva xpa3, nad 275 eller rotel rmb 1095.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

valg av dali høytalere

Kjøpte meg en nad reciver 5x50watt. Noen som har noe forslag til dali høytalere som front. Til å henge opp på vegg eller sette inn i hylle. Ønsker noen som gir bra med bass/trøkk uten å måtte bruke sub når en spiller musikk. Bruker sub når jeg ser film. Drømmen var disse.

DALI IKON 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Litt skuffende når en får vite at reciveren er for svak til det meste av det en ønsker å ha.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    AVforum, og ofte andre forum har dog endel "synsere" og godtroende (til tester o.l.).

Beste er uansett å stikke å lytte selv! ! ! Er så alt for mange som kjøper på hva andre mener.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wharf1980
    Kjøpte meg en nad reciver 5x50watt. Noen som har noe forslag til dali høytalere som front. Til å henge opp på vegg eller sette inn i hylle. Ønsker noen som gir bra med bass/trøkk uten å måtte bruke sub når en spiller musikk. Bruker sub når jeg ser film. Drømmen var disse.

DALI IKON 2 Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Litt skuffende når en får vite at reciveren er for svak til det meste av det en ønsker å ha.
    svak og svak. Det kommer vel ann på øyet som ser. Ikon 2 tror jeg vil passe bra. Kanskje litt lite bass. :???: Ikon 2 har en frekvensgang 42-30.000 Hz. Så du vil mangle en del av det nederste. Tror jeg ville brukt en sub til musikk også.

Du må nok opp noen prisklasser 5-10k mer for å få stativ htt som gir mye bass. Stativ passer bra på små rom. Ville gått ned å hørt htt uansett. Da kan det hende det er andre som stikker seg mer ut med tanke på bass. Da kan du også sammenlinke de forskjellige seriene til Dali. Lektor, ikon mentor helicon. Ble litt mye synsing fra min side i denne posten, da jeg ikke vet hvordan de andre seriene fra dali spiller. Har Ikon W2 som bakhøyttalere, og de gir masse lyd. Ikon 2 ser jeg på som en blanding mellom w2 og ikon 5 og 6.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Gratulerer sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    1,779
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Du har ikke akkurat en veldig positiv innstilling til kjøp og salg? Mener du at butikker kun ønsker å selge deg det de har høyest avanse på? Det er en strategi som fungerer rimelig kort tid, når strategien blir kjent taper butikken mange kunder. Det viktigste prinsippet for en kremmer som satser langsiktig er at kunden skal være fornøyd med kjøpet sitt og ønske å komme tilbake igjen neste gang han eller hun skal handle.

Forøvrig er det ikke bare-bare å gjøre "skikkelig research" før man handler. Meningene på dette forumet spriker såpass at det er vanskelig å finne tydelige svar om man søker litt.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Ja takk!
    Bytte mot Ikonene? hehe
    Bor bare 10 min unna ;D

Haha, det ville vært bra byttehandel for en av oss hvertfall :-D
    Selg Ikon og kjøp mine mentor!

Side 431 av 743 FørsteFørste ... 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 421 427 428 429 430 431 432 433 434 435 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 571 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •