Dalis Entusiaster - Side 430

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 430 av 743 FørsteFørste ... 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 426 427 428 429 430 431 432 433 434 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 ... SisteSiste
Viser resultater 8,581 til 8,600 av 14851
    Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Får vel nesten skrive det her å, siden jeg er vel mye innom denne tråden og leser også :P

Det ble ikke Dali denne gang hehe, men istedenfor ble det B&W DM685 med NAD C375BEE som drivkraft. Fantastisk kombinasjon hittil og er strålende fornøyd Godt å bli kvitt Cerwin lyden, men jeg kommer til å savne den syke råskapen noen ganger tror jeg :P Kanskje neste gang, blir det Dali igjen :wink:

Newcomer Habitats sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en Denon AVR 2809. I følge hifiklubben skulle den klare lektor 8.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Habitats
    Okei takker for svar.

Men om jeg skulle gått enda et hakk opp i pris, måtte jeg ha hatt ny forsterker da?

Vil det være stor merkbar forskjell fra c6 til lektor 8 uten å måtte gå inn for å høre det liksom? Bedre detaljnivå osv høres fint ut osv, men føler ikke jeg helt klarer se for meg hvordan det blir.

Får nok ta en tur til hifiklubben til uka å høre på de
    blir nok MER trøkk med Lektor 8 ellers så er ikon 7 Mk2 noe å vurdere også var innom hfk å hørte på lillebroren av den igår. Blei veldig nære Mentor ihvertfall i bassen noe å tenke på hvis du vil ha trøkk og bra detalj nivå i toppen Og Mk2 er heller ikke kresen på elnikk!! har aldri hørt ikon så bra med 'NAD før får å si det sånn. Men ta med deg de HT'ene du vil kjøpe med hjem, så hører du om det vil bli en bra match!

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt riktig, du vil få lyd, men kan love deg at hvis du kjøper et ekstra effekttrinn, vil du merke stor forskjell

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @J0rg088

Har sett på ikon også, men syntes bare lektor ser så utrolig mye bedre ut. Liker virkelig designet på dem, og tenkte kjøpe med en lektor center med tidne, for å få et matchende oppsett. Men ta med meg hjem? Er det lov å låne med seg høyttalere hjem? Det ville jo vært superoptimalt uten like.

@VTEC

Ja du mener det, hmmm.. Hva koster slikt da? Huff, dette ble plutselig way over my head

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Helt riktig, du vil få lyd, men kan love deg at hvis du kjøper et ekstra effekttrinn, vil du merke stor forskjell
    +1

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @J0rg088

Har sett på ikon også, men syntes bare lektor ser så utrolig mye bedre ut. Liker virkelig designet på dem, og tenkte kjøpe med en lektor center med tidne, for å få et matchende oppsett. Men ta med meg hjem? Er det lov å låne med seg høyttalere hjem? Det ville jo vært superoptimalt uten like.

@VTEC

Ja du mener det, hmmm.. Hva koster slikt da? Huff, dette ble plutselig way over my head
    Hehe ja, det er sånn det begynner! Jeg begynte med Dali concept 10 og sitter nå med Helicon 800, så har man først begynt er det vanskelig å stoppe Men nå er ikke Ikon mk2 stygge heller da, mener nå jeg:P slenger med et bilde her fra tidligere i tråden:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...aster-428.html

Når det gjelder å låne med seg ting og tang fra hfk har jeg ikke måttet spørre to ganger for å si det sånn (gjelder ihvertfall hfk i Kongsberg). Så det burde ikke bli noe problem, det er jo tross alt en del penger man skal bruke. Og de vil jo selvsagt at kunden skal være fornøyd

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    2,306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kamerat som har 2808 på Concept 8 og det fungerer som fjell det.
    Kommer an på hva slags volum man pleier å se på film til tror jeg, om man har naboer eller ikke.

På normalt volum for meg, så var det ingenting spesielt jeg hadde å klage på.

Nå har jo recieveren din pre-out, så hvis du senere skulle få lyst på mer, så kan du sikkert få lånt med deg en effektforsterker og testet

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Eirik84
    Har en kamerat som har 2808 på Concept 8 og det fungerer som fjell det.
    Kommer an på hva slags volum man pleier å se på film til tror jeg, om man har naboer eller ikke.

På normalt volum for meg, så var det ingenting spesielt jeg hadde å klage på.

Nå har jo recieveren din pre-out, så hvis du senere skulle få lyst på mer, så kan du sikkert få lånt med deg en effektforsterker og testet

Hmm.. disse kanskje:P http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/63766

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Hehe ja, det er sånn det begynner! Jeg begynte med Dali concept 10 og sitter nå med Helicon 800, så har man først begynt er det vanskelig å stoppe Men nå er ikke Ikon mk2 stygge heller da, mener nå jeg:P slenger med et bilde her fra tidligere i tråden:
    http://avforum.no/forum/hoyttalere/6...aster-428.html

Når det gjelder å låne med seg ting og tang fra hfk har jeg ikke måttet spørre to ganger for å si det sånn (gjelder ihvertfall hfk i Kongsberg). Så det burde ikke bli noe problem, det er jo tross alt en del penger man skal bruke. Og de vil jo selvsagt at kunden skal være fornøyd
    Veldig enig med det du sier her. Starta med et simpelt Argon hjemmekinosystem, gikk over til Concept 8, videre til CLS 215 og nå DM685

Når det gjelder å ta med ting hjem, går dette veldig på trynefaktor sa en jeg snakka med på HFK i Oslo. Det hender dem tar depositum, men helt ærlig, hvis man vet at man skal bruke tusenvis av kroner, så syns jeg det er på sin plass med hjemlån. Ta med deg Lektor 8 hjem du

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    +1
    Ser du kjører Parasound effekt til Lektor 8, hvordan syns det fungerer ?
    Jeg vurderte sterkt Lektor 8 for ikke så lenge siden, syns de spiller kjempe kult

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her var det mange fine svar og meninger

Huff, tror jeg helst vil slippe å måtte gå til innkjøp av noe mer enn høyttalere. Verken plass eller penger til det akkurat nå.

Da tror jeg at jeg skal prøve å få lånt med meg lektor8 hjem til uka.

Dette blir bra!

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja her var det mange fine svar og meninger

Huff, tror jeg helst vil slippe å måtte gå til innkjøp av noe mer enn høyttalere. Verken plass eller penger til det akkurat nå.

Da tror jeg at jeg skal prøve å få lånt med meg lektor8 hjem til uka.

Dette blir bra!
    det trur jeg nok !! Gi oss en tilbakemelding på hvordan det blei hjemme hos deg, er alltid moro med litt testing!

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Ser du kjører Parasound effekt til Lektor 8, hvordan syns det fungerer ?
    Jeg vurderte sterkt Lektor 8 for ikke så lenge siden, syns de spiller kjempe kult
    Jeg er storfornøyd med lektor og parasound. Det beste valge jeg har gjordt er å skaffe meg mere effekt. Det ble mye mer liv i anlegget, bedre dybde, bedre kontroll, også syns jeg at diskanten blandet seg bedre med bassen etter effektkjøpet.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Jeg er storfornøyd med lektor og parasound. Det beste valge jeg har gjordt er å skaffe meg mere effekt. Det ble mye mer liv i anlegget, bedre dybde, bedre kontroll, også syns jeg at diskanten blandet seg bedre med bassen etter effektkjøpet.
    +1 (helicon)

Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaringer med lektor senteren da? Har concept senter nå.

Kanskje jeg skal lenge med en slik en, om det er verdt det.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har noen erfaringer med lektor senteren da? Har concept senter nå.

Kanskje jeg skal lenge med en slik en, om det er verdt det.
    Jeg har lektor center, å jeg synes at den er ganske god jeg altså. men har ikke hørt consept sin center før da, så har ikke noe grunnlag til å sammenligne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg har et par ganger opplevd noe lignende som deg. Jeg har også opplevd blærete bedrevitere. Fryktelig frustrerende. Heldigvis var det ikke butikkene som helhet det var noe feil ved, men ekpeditørene/selgerne. Når jeg har fått engasjert annen selger/butikksjef, har jeg fått god hjelp.

Jeg har selv ikke så god peiling på hi-fi, og trenger gode råd, men jeg har nok peiling til ganske raskt å avsløre om selgeren har for dårlig greie på det han kan forventes å ha greie på. Når jeg har satt fast en selger, eller merker at selgeren ikke er synderlig interessert i å hjelpe meg, på mine premisser, spør jeg ganske enkelt om det er noen andre i butikken som kan. Og, dét har det vært.

Jeg utelukker ikke at det finnes butikker som er tilnærmet blottet for kompetanse og som mangler selgere som er innstilt på å gi god service, men i de tre butikkene, som jeg tidvis har brukt, har jeg alltid fått god service, selv om det ikke har skjedd sånn med én gang. Jeg har inntrykk av at Hifiklubben ikke så nøye med hvem de ansetter som selgere, og du kan komme utfor mye rart, dessverre, men det generelle inntrykket er at de fleste selgerne er rimelig dyktige og service-innstilte, og at hver butikk har minst én slik selger.

Jeg velger å sette dette med hjemmekino på vent ei lita stund til jeg har vært hos en av de andre HFK butikkene. Er et stykke til nærmeste butikk, men det får heller være. Jeg har brukt nok tid på å prøve å få til en handel i den butikken, vært innom 7-8 ganger uten å komme noe videre. Både butikksjef og selger påstår de har misforstått at jeg ønsket demo på noen varianter før jeg handler, det underlige er at konkurrentene skjønte det straks jeg kom inn i butikken. Og når de er så uengasjerte i forhold til å selge meg noe, hvordan er de da hvis jeg skulle ha behov for assistanse etter kjøp? Eller enda verre, ved eventuelle feil...

Nå skal det sies at salgsjefen for HFK Norge har forsøkt å få meg til å gi den aktuelle butikken en sjanse til, men aldri i verden! HFK som kjede har jeg fortsatt tro på, det er jo bare å se inne på dette forumet, men akkurat den butikken det gjelder er historie for min del. Det nytter ikke å komme løpende etter meg først når de skjønner hvor mye penger det er snakk om!

Så inntil videre får jeg nøye meg med å følge med her inne på forumet. Lærer jo masse og sanker jo andres erfaringer, og det er ikke bortkastet. Grunnen til at jeg ikke bare hopper til og handler når jeg likevel er nybegynner på området er at jeg mener at jeg absolutt er i stand til å høre forskjell på god og dårlig lyd, selvsagt etter mine egne preferanser. Dette med individuell oppfattelse er jo hele grunnen til at dette kan diskuteres :roll:

Takker for alle svar så langt, så håper jeg at jeg kan komme tilbake med bedre nyheter etter hvert. Har ikke gitt helt opp Dali ennå :-)

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gerfalcon
    Jeg velger å sette dette med hjemmekino på vent ei lita stund til jeg har vært hos en av de andre HFK butikkene. Er et stykke til nærmeste butikk, men det får heller være. Jeg har brukt nok tid på å prøve å få til en handel i den butikken, vært innom 7-8 ganger uten å komme noe videre. Både butikksjef og selger påstår de har misforstått at jeg ønsket demo på noen varianter før jeg handler, det underlige er at konkurrentene skjønte det straks jeg kom inn i butikken. Og når de er så uengasjerte i forhold til å selge meg noe, hvordan er de da hvis jeg skulle ha behov for assistanse etter kjøp? Eller enda verre, ved eventuelle feil...

Nå skal det sies at salgsjefen for HFK Norge har forsøkt å få meg til å gi den aktuelle butikken en sjanse til, men aldri i verden! HFK som kjede har jeg fortsatt tro på, det er jo bare å se inne på dette forumet, men akkurat den butikken det gjelder er historie for min del. Det nytter ikke å komme løpende etter meg først når de skjønner hvor mye penger det er snakk om!

Så inntil videre får jeg nøye meg med å følge med her inne på forumet. Lærer jo masse og sanker jo andres erfaringer, og det er ikke bortkastet. Grunnen til at jeg ikke bare hopper til og handler når jeg likevel er nybegynner på området er at jeg mener at jeg absolutt er i stand til å høre forskjell på god og dårlig lyd, selvsagt etter mine egne preferanser. Dette med individuell oppfattelse er jo hele grunnen til at dette kan diskuteres :roll:

Takker for alle svar så langt, så håper jeg at jeg kan komme tilbake med bedre nyheter etter hvert. Har ikke gitt helt opp Dali ennå :-)
    Dette synes jeg høres merkelig ut, alle de 8 gangene, har du ikke klart å si hva du vil høre på? Eller har ikke selgeren spurt om det er noe du vil høre på?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Dette synes jeg høres merkelig ut, alle de 8 gangene, har du ikke klart å si hva du vil høre på? Eller har ikke selgeren spurt om det er noe du vil høre på?
    Det er vel bare jeg som har vært i overkant tålmodig med butikken. Joda, jeg kan skjønne at det høres merkelig ut men sånn er det nå bare. Jeg har ikke unnlatt å be om å få høre men da mister de fullstendig interessen. Det virker som om det er for mye jobb å demonstrere...

Side 430 av 743 FørsteFørste ... 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 420 426 427 428 429 430 431 432 433 434 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 570 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •