Dalis Entusiaster - Side 427

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 427 av 742 FørsteFørste ... 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 423 424 425 426 427 428 429 430 431 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 ... SisteSiste
Viser resultater 8,521 til 8,540 av 14836
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    557
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Dette kan da ikke være riktig? Mentor skal rundspille Evidence på alle måter.
    Husk at Dali var mer fokusert på bassen "før i tiden", Evidence serien spiller dypere enn mye annet og er mer laget for et system uten sub. Nå er det blitt såpass vanlig med sub at Dali har lagt fra seg mye av det arbeidet i dypbassen.

Men av ren nysgjerrighet, hvordan er de dyrere modellene til dali (mentor, helicon og euphonia) når det kommer til skrikende diskant? Har Dali kvittet seg helt med dette problemet her?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Plecto
    Husk at Dali var mer fokusert på bassen "før i tiden", Evidence serien spiller dypere enn mye annet og er mer laget for et system uten sub. Nå er det blitt såpass vanlig med sub at Dali har lagt fra seg mye av det arbeidet i dypbassen.

Men av ren nysgjerrighet, hvordan er de dyrere modellene til dali (mentor, helicon og euphonia) når det kommer til skrikende diskant? Har Dali kvittet seg helt med dette problemet her?
    Det har du kanskje rett i, og mulig at det var grunnen til at jeg valgte de en gang i tiden. Vet at jeg valgte de foran andre litt dyrere alternativer. Er nok ikke annet å gjøre enn å få seg en ordentlig lytteprøve...
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / MDAC / Mac Mini / Samsung UE65HU7505

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det stor forskjell på Helicon vs Helicon MK2 klangmessig eller på annen måte? Ble så jeg bestilt en C200 MK2 til mine helicon 300 (MK1)...

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nytt medlem

Sitat Opprinnelig postet av Monitor
    Er det stor forskjell på Helicon vs Helicon MK2 klangmessig eller på annen måte? Ble så jeg bestilt en C200 MK2 til mine helicon 300 (MK1)...
    jeg var på hifiklubben for ett år siden for og høre på dali sine høytalere og da hørte jeg på den mentorserien.jeg fikk låne med meg mentor 6 og jeg ble helt bettat på måten den spillte.av forsterker så kjører jeg på primare effektforsterker A32 som er på 250 watt -pre 30 og cd 31. som er fullballansert.det er en perfekt match med mentor.jeg har hørt att det er mange som klager på toppen til dali men det er ikke den det er noe galt med,men det som er viktig er matche med riktig forsterker.jeg har også kjøpt meg mentorsubben og som er meget god match.er det ingen her inne som kjører på primare sine ting da for det er helt perfekt match til dali høytalerne.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av john.davidsen@hotmail.com
    jeg var på hifiklubben for ett år siden for og høre på dali sine høytalere og da hørte jeg på den mentorserien.jeg fikk låne med meg mentor 6 og jeg ble helt bettat på måten den spillte.av forsterker så kjører jeg på primare effektforsterker A32 som er på 250 watt -pre 30 og cd 31. som er fullballansert.det er en perfekt match med mentor.jeg har hørt att det er mange som klager på toppen til dali men det er ikke den det er noe galt med,men det som er viktig er matche med riktig forsterker.jeg har også kjøpt meg mentorsubben og som er meget god match.er det ingen her inne som kjører på primare sine ting da for det er helt perfekt match til dali høytalerne.
    Jeg hadde først en ECI 4 til Helicon 300, og det var en miss-match i mine ører. Etter jeg byttet til Primare har jeg ikke savnet noe og det begynner å bli en stund siden, så jeg kan skrive under på at Primare er en fin match med Dali. Jeg synes likevel at det er et stort skitt fra Ikon til Helicon når det gjelder diskanten. Har pøvd Ikon serien hjemme og synes at det ble skrikende i forhold til helicon som jeg er vant til.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,444
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom HiFi-klubben igjen i dag og tok min månedlige HiFi-prat.
    (Skulle egentlig se på deres nye Samsung 3D-tv, men de hadde ikke fått med briller, spiller eller kildemateriale).

Vi kom inn på Ikon mk2 igjen.
    Var en annen ekspeditør jeg snakket med i dag. Han kunne bekrefte for meg at diskant-modulen i Ikon mk2 er samme som i gamle Ikon. Bestillingsnummeret på Ikon-modulen er samme nummer på begge modeller.
    Men delefilteret er forskjellen.
    Han fortalte også da han hadde snakket med Dali på en eller annen konferanse, og han spurte om ikke Bass-elementene i Ikon mk2 var de helt samme som Mentor. Så tolket han svaret fra Dali som "nei, det kan vi ikke selge dem som (men med et "jo det er de"-smil om munden).

Nåja.
    Jeg synes forstsatt Mentor 6 låter bedre enn Ikon 6 mk2.
    Men interresante observasjoner.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Var innom HiFi-klubben igjen i dag og tok min månedlige HiFi-prat.
    (Skulle egentlig se på deres nye Samsung 3D-tv, men de hadde ikke fått med briller, spiller eller kildemateriale).

Vi kom inn på Ikon mk2 igjen.
    Var en annen ekspeditør jeg snakket med i dag. Han kunne bekrefte for meg at diskant-modulen i Ikon mk2 er samme som i gamle Ikon. Bestillingsnummeret på Ikon-modulen er samme nummer på begge modeller.
    Men delefilteret er forskjellen.
    Han fortalte også da han hadde snakket med Dali på en eller annen konferanse, og han spurte om ikke Bass-elementene i Ikon mk2 var de helt samme som Mentor. Så tolket han svaret fra Dali som "nei, det kan vi ikke selge dem som (men med et "jo det er de"-smil om munden).

Nåja.
    Jeg synes forstsatt Mentor 6 låter bedre enn Ikon 6 mk2.
    Men interresante observasjoner.
    Kabinettet har nok mer å si enn om elementene er like. Men ja, interresant .

Snuser litt på Helicon Subben jeg.. men usikker, se om jeg får tatt meg en tur til Marcus Thranegate denne uka...

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Kabinettet har nok mer å si enn om elementene er like. Men ja, interresant .

Snuser litt på Helicon Subben jeg.. men usikker, se om jeg får tatt meg en tur til Marcus Thranegate denne uka...
    Si fra om du kommer innover da

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ny på hjemmekino og har lyst på Dali (tror jeg i allefall...)

Fant plutselig frem til denne delen av forumet I en annen tråd har jeg spurt meg litt frem angående receivere og høyttalere:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...oyttalere.html

Etter mye tviling er jeg vel kommet frem til at det er Dali jeg har lyst på. Men jeg er i tvil om hvilken kombinasjon jeg bør satse på. Har veldig lyst på en Onkyo TX-NR1007 evt. Onkyo TX-NR807 og så vidt jeg klarer å lese meg frem til er Onkyo/Dali en bra match. Når det kommer til høyttalerpakken ser jeg for meg to mulige kombinasjoner, men jeg er absolutt åpen for forslag. Og Ikon 8 er i drøyeste laget for meg akkurat nå.

Alternativ 1:
    Front: Lektor 6 (Lektor 8 er kanskje et alternativ men jeg er redd det blir litt voldsomt i ei litt lita og trangt møblert stue?)
    Bak: Lektor 1
    Senter: Lektor LCR
    Sub: Lektor Sub 12

Alternativ 2:
    Front: Ikon 6
    Bak: Ikon 1
    Senter: Ikon Vokal 1
    Sub: Ikon Sub

Jeg skal selvsagt bruke det til film men ønsker også gode musikkopplevelser. Ser at Nightwish er nevnt i tidligere innlegg og det er absolutt av mine favoritter. Men jeg er ganske altetende og hører på alt fra Metallica til klassisk.

Håper å høre deres meninger og erfaringer da det kribler etter å få kjøpt inn høyttalerne nå

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av gerfalcon
    Fant plutselig frem til denne delen av forumet I en annen tråd har jeg spurt meg litt frem angående receivere og høyttalere:

http://avforum.no/forum/receivere-fo...oyttalere.html

Etter mye tviling er jeg vel kommet frem til at det er Dali jeg har lyst på. Men jeg er i tvil om hvilken kombinasjon jeg bør satse på. Har veldig lyst på en Onkyo TX-NR1007 evt. Onkyo TX-NR807 og så vidt jeg klarer å lese meg frem til er Onkyo/Dali en bra match. Når det kommer til høyttalerpakken ser jeg for meg to mulige kombinasjoner, men jeg er absolutt åpen for forslag. Og Ikon 8 er i drøyeste laget for meg akkurat nå.

Alternativ 1:
    Front: Lektor 6 (Lektor 8 er kanskje et alternativ men jeg er redd det blir litt voldsomt i ei litt lita og trangt møblert stue?)
    Bak: Lektor 1
    Senter: Lektor LCR
    Sub: Lektor Sub 12

Alternativ 2:
    Front: Ikon 6
    Bak: Ikon 1
    Senter: Ikon Vokal 1
    Sub: Ikon Sub

Jeg skal selvsagt bruke det til film men ønsker også gode musikkopplevelser. Ser at Nightwish er nevnt i tidligere innlegg og det er absolutt av mine favoritter. Men jeg er ganske altetende og hører på alt fra Metallica til klassisk.

Håper å høre deres meninger og erfaringer da det kribler etter å få kjøpt inn høyttalerne nå
    Jeg hadde gått for den nye Ikon MK2 serien tvert, den har både flott lyd og passer like godt til film og musikk. Veldig detaljert til prisen er de også, men Lektoren er litt mer tilbakeholden på lydinformasjonen som kommer igjennom anlegget. Nå har jeg bare hørt Ikon 6 sin nye oppgraderte høytaler, men ville gått for det settet om det var disse to som står på ønskelisten. Jeg ville nok valgt Onwall istedenfor Ikon 1, synes onwall tar seg bedre ut. Det som er morsomt nå er at centern har blitt større og det skader ikke på surround, nye pakka er bare pluss i alle kanter...

Om du er usikkert så hør på begge oppsettene i butikken og regner nok med at du vil falle på Ikon.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett dette med en ny Ikon MK2-serie her inne på forumet, men finner dem ikke på Hifi-klubbens hjemmesider. Er de i salg eller må jeg smøre meg med tålmodighet?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett dette med en ny Ikon MK2-serie her inne på forumet, men finner dem ikke på Hifi-klubbens hjemmesider. Er de i salg eller må jeg smøre meg med tålmodighet?
    De er da på lager men kanskje ikke i salg riktig enda, men det er bare å spørre nærmeste butikk når de kommer for salg. Dem er jo på demo i butikkene så de kan ikke være langt unna mener jeg.

Intermediate fordfiesta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    1,071
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 5 ser veldig spennende ut størrelsesmessig. Noen som vet hvilken forsterker de trives med; Nad 372 eller Denon pma 1500?

Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    De er da på lager men kanskje ikke i salg riktig enda, men det er bare å spørre nærmeste butikk når de kommer for salg. Dem er jo på demo i butikkene så de kan ikke være langt unna mener jeg.
    Var innom HFK igjen i dag men de har ikke Mk2 inne. De kan skaffe dersom jeg bestiller men hadde jo lyst å høre på dem først...

Har veldig lyst på Dali ut fra mange anbefalinger rundt om kring men de som jobber i butikken til HFK synes jeg er lite engasjerte i min nysgjerrighet, må liksom "dra" informasjonen ut av dem. Føler at jeg blir sett på som uvitende og en som ikke er helt med i den harde kjerne og derfor er bortimot uinteressant som kunde. Jeg har selvfølgelig mange spørsmål som ny på dette med hjemmekino så det er mulig jeg bare oppfattes som en pest og en plage. Noe skikkelige demonstrasjoner vises det lite interesser for dessverre. Skulle gjerne hørt på litt forskjellige oppsett siden det skal brukes en del lapper på dette. Men, men nok klager... :???:

Har bestemt meg for en Onkyo TX-NR1007 så det gjenstår bare høyttalervalget. Er en del ute og reiser så kanskje det kan være lønnsomt å stikke innom HFK en annen plass :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali hos Hifiklubben

Spurte butikken i Sarpsborg om å få høre:

Mentor 6+8, Helicon 6+8, MS4+5

Det eneste de kunne tilby var Mentor 6. Ble litt skuffa der... ble riktignok hyggelig henvist til butikken i Oslo (som jeg har god erfaring med fra før)
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / MDAC / Mac Mini / Samsung UE65HU7505

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    Spurte butikken i Sarpsborg om å få høre:

Mentor 6+8, Helicon 6+8, MS4+5

Det eneste de kunne tilby var Mentor 6. Ble litt skuffa der... ble riktignok hyggelig henvist til butikken i Oslo (som jeg har god erfaring med fra før)
    MS serien er det vel veldig få som har inne. Helicon burde de fleste derimot kunnedemostrere. Hørte forresten på Denon PMA-2010 på BW CM9 og Mentor 6 igår... passa best til BW den gitt, stikk i strid med min "synsing" om de produsentene....

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,444
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en del ute og reiser så kanskje det kan være lønnsomt å stikke innom HFK en annen plass :-D
    Det tror jeg du skal prøve.
    Nå har jeg selv kun efaring med 3 klubber.
    Den i Bergen, og 2 her i Danmark.
    Men alle de 3 klubbene kan jeg kun skryte av. Stiller opp, demonstrerer og lar meg styre på.

Tar en tur innom min klubb her nede en gang i blant kun for en hifi-prat.

Newcomer bass elsker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    40
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hallo ...
    Jeg fikk en litt sånn tøff idé her når jeg satt og så på diskantene til Ikon serien... jeg har Concept 10 og den idéen jeg fikk var: Går det ant å sette i en Ikon diskant i mine concept 10? funker dette eller må jeg skjifte delefilter? Passer diskanten i det hele tatt i concept 10? ser de like former rundt diskanten men er den like stor?
    Takk for svar

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bass elsker
    Hallo ...
    Jeg fikk en litt sånn tøff idé her når jeg satt og så på diskantene til Ikon serien... jeg har Concept 10 og den idéen jeg fikk var: Går det ant å sette i en Ikon diskant i mine concept 10? funker dette eller må jeg skjifte delefilter? Passer diskanten i det hele tatt i concept 10? ser de like former rundt diskanten men er den like stor?
    Takk for svar
    Neh... Delefilteret blir helt feil.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    xx dobbel post xx

Side 427 av 742 FørsteFørste ... 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 407 417 423 424 425 426 427 428 429 430 431 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 557 567 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •