Dalis Entusiaster - Side 426

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 426 av 743 FørsteFørste ... 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 422 423 424 425 426 427 428 429 430 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 ... SisteSiste
Viser resultater 8,501 til 8,520 av 14850
    Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mentor 6

Var å hørte på et par brukte Mentor 6. Har fra før Evidence 470. Dette er så klart en stor forskjell i pris, men i størrelse på elementer osv er de veldig like. Sitter igjen med et par følelser... ingen stor sesjon, kun en liten halvtime, men får å få litt intrykk. Egentlig så leter jeg vel kanskje etter Mentor 8 eller Helicon 8, veldig usikker fortsatt.

Mentor har utrolig bra klang, lydbilde og evne til å ta frem detaljer. Savner derimot litt av "råheten" og bassen i fra Evidence.

Dette kan da ikke være riktig? Mentor skal rundspille Evidence på alle måter.

Det ble ikke brukt samme elektronikk, og ikke samme rom, så det blir mest subjektiv synsing her.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / MDAC / Mac Mini / Samsung UE65HU7505

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    X
    Sitat Opprinnelig postet av eekeroth
    Var å hørte på et par brukte Mentor 6. Har fra før Evidence 470. Dette er så klart en stor forskjell i pris, men i størrelse på elementer osv er de veldig like. Sitter igjen med et par følelser... ingen stor sesjon, kun en liten halvtime, men får å få litt intrykk. Egentlig så leter jeg vel kanskje etter Mentor 8 eller Helicon 8, veldig usikker fortsatt.

Mentor har utrolig bra klang, lydbilde og evne til å ta frem detaljer. Savner derimot litt av "råheten" og bassen i fra Evidence.

Dette kan da ikke være riktig? Mentor skal rundspille Evidence på alle måter.

Det ble ikke brukt samme elektronikk, og ikke samme rom, så det blir mest subjektiv synsing her.
    Mentor spiller mye bedre. Men det er jo min mening da. Men hvilken elektronikk ble brukt? Din a21 vil spille meget bra med mentor 6.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 6 er vel den høyttaleren av Dali som gir mest highend pr krone ja. Men den nye IKON serien som er rundt hjørnet kan være verdt en titt også... A21 på Dali er uansett ren og kjær elskov .

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Mentor 6 er vel den høyttaleren av Dali som gir mest highend pr krone ja. Men den nye IKON serien som er rundt hjørnet kan være verdt en titt også... A21 på Dali er uansett ren og kjær elskov .
    +1 Jeg har nok ikke A21 men noe som er ganske nær så jeg skriver under på den.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3364&cat=last7

Det er jo en grei pris på denne M6, kanskje noen ønsker å spare litt penger på en knakende god høytaler.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke sagt det før nå,men for et par uker siden klarte jeg å kaste tennisballen til bikkja i mellomtoneelementet på min høyre Suite 2.8. lol :P
    Ble en liten hakk/bølge i pappen på elementet men har til dags dato ikke hørt noen lydforskjell,så jeg avventer med å bytte elementet.
    Fikk god service på HI-FI klubben i Tromsø som undersøkte litt angående nytt element og de ringte meg opp innen kort tid etter jeg var der...

Har funnet min drømmesenter nemlig en Mentor vokal,blir nok den dersom ny senter skal inn en eller annen gang...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Vil takke Raymond "Roger Waters" for nok en hyggelig demo sist mandag.
    Fikk en prøvelytt på Mentor 8 på Parasound og Marantz elektronikk.
    Låt meget godt. Fyldig og oppløst med et fundament av en annen verden. HT`n går meget dybt samt at den leverer stram og presis bass. Vi fikk også tid til å små justere HT fra sweetspot. Med dette oppnådde vi bedre kanalseperasjon. Hadde også med meg min Halo A21 til prøvelytting kontra NC2250. Skiller ikke så veldig mye mellom disse. A21 er ganske mer kraftig, samt noe mer dynamsik. Dempningsfaktoren er noe høyere som utgjør noe bedre bass. Men om dette forsvarer prisforskjellen er opp til hver enkelt å bedømme. Opplevde dette selv med min MS4 når jeg hadde A21 og NC2250 hjemme til test. Holder fortsatt fast på at Mentor er den Dali HT som kan forsvare hver kr.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Har ikke sagt det før nå,men for et par uker siden klarte jeg å kaste tennisballen til bikkja i mellomtoneelementet på min høyre Suite 2.8. lol :P
    Ble en liten hakk/bølge i pappen på elementet men har til dags dato ikke hørt noen lydforskjell,så jeg avventer med å bytte elementet.
    Fikk god service på HI-FI klubben i Tromsø som undersøkte litt angående nytt element og de ringte meg opp innen kort tid etter jeg var der...

Har funnet min drømmesenter nemlig en Mentor vokal,blir nok den dersom ny senter skal inn en eller annen gang...
    Det er ikke bra din drøm av en center det der, hadde jeg hatt en kino så hadde den vært på plass fortere enn fanden. Er ikke så lett når man ikke har så stor plass til å boltre seg på, her får stereo leve en stund til jeg får et annet rom å boltre meg på. Et eget lekerom hadde vært drømmen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Låt meget godt. Fyldig og oppløst med et fundament av en annen verden. HT`n går meget dybt samt at den leverer stram og presis bass. Vi fikk også tid til å små justere HT fra sweetspot. Med dette oppnådde vi bedre kanalseperasjon. Hadde også med meg min Halo A21 til prøvelytting kontra NC2250. Skiller ikke så veldig mye mellom disse. A21 er ganske mer kraftig, samt noe mer dynamsik. Dempningsfaktoren er noe høyere som utgjør noe bedre bass. Men om dette forsvarer prisforskjellen er opp til hver enkelt å bedømme. Opplevde dette selv med min MS4 når jeg hadde A21 og NC2250 hjemme til test. Holder fortsatt fast på at Mentor er den Dali HT som kan forsvare hver kr.
    Tusen takk for meget vennlige ord Daniel

Det var flott at du fikset litt på høytalerplasseringen for meg, meg og Axel fiklet litt også med det men nå flyttet vi mer fra hverandre. Jeg er ikke noen mester på akustikk og plasseringer så jeg tar i mot all hjelp med stor takk, veldig kult at du tok med din flotte effekt. Moro å få sett hva forskjellene mellom min og din effekt var også, men som sagt betaler man mye for design osv men jeg hadde aldri sagt nei til en a21 med p3 på laget for å si det sånn.

Man fikk jo litt bedre og mer konstant bass men 11k forskjell er litt mye penger for 10% mer oppgradering, selv føler jeg at en annen kilde kunne vært moro å prøvd men den tid den sorg. Jeg håper det blir rom for det her med tiden også, men sånn det står i dag så synes jeg det faktisk låter veldig bra. Det er masse trøkk og god oppløst lyd hele veien, til min musikksmak så gjengir anlegget et veldig flott lydbilde.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Høres ut som en trivelig og morsom test!
    Må si meg enig i at det låter rimelig heftig og lekkert hos Raymond nå Mentor 8 leverer godsaker i bøtter og spann.
    Mentor leverer mye for penga, og tror egentlig New Classic serien til Parasound gjør det samme.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er store deler av anlegget solgt, gleder meg enormt til å kjøpe nytt
    Tror det blir noen timer på Hifi Klubben til uka for å si det sånn :P

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    219
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    http://avforum.no/avtorget/showprodu...3364&cat=last7

Det er jo en grei pris på denne M6, kanskje noen ønsker å spare litt penger på en knakende god høytaler.
    Det var disse jeg var å hørte på med hans Lyngdorf SDAI 2175.
    ...
    Parasound A21 / Dali Helikon 400mk1 / MDAC / Mac Mini / Samsung UE65HU7505

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil få et litt varmere lydbilde med Parasound kontra Lyngdorf. Det roer også ned diskanten noe.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Da er store deler av anlegget solgt, gleder meg enormt til å kjøpe nytt
    Tror det blir noen timer på Hifi Klubben til uka for å si det sånn :P
    Lykke til med kjøp og du får dele dine kjøp og gledene med oss her på tråden.

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sjekket akkurat om mine Suiter var i fase ved hjelp av batteritrikset,det var de.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,564
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har nå fått bekreftet av HiFi-Klubben og via Dali at Ikon 8 er helt spesielle.
    Vet ikke hvorfor det er slik.
    Jeg forklarte dem om Ikon 8 som går inn på batteritesten, og her er svaret jeg fikk.

Ikon8 opfører ganske som den skal hvad angår fase> hvis du tester den med et batteri som beskrevet.
    Jeg har for en sikkerheds skyld spurgt ved Dali og de informerer mig at netop Ikon8 adskiller sig fra de andre højttalere i Ikon serien ved at basserne skal bevæge sig indad hvis du bruger et batteri som beskrevet.
    Det er altså ingen fejl som du observerer. Du skal tilslutte dine højttalere helt normalt sådan som det er beskrevet i højttalernes brugsanvisning. Hvis du bruger Audyssey rumkorrektion eller lignende, og du får noget fase-fejlbesked så skal du se bort fra dette hvis du er sikker på at højttalerne er forbundet korrekt

Serviceafdelingen
    Hi-Fi Klubben / AudioNord

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke rart du ble skuffet med Lyngdorfkombinasjonen.
    Har selv erfart hvor ille det er i forhold til Parasound.

De som har Lyngdorf på Mentor 6 er enten offer for hjernevask, totalt uvitende, (som forhåpentligvis jeg var..), eller døv over 10KHz.

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må om ikke så alt får lenge finne meg en ny plass og bo. Å kommer mest sansynlig ikke til å bo der så veldig lenge. Så vurerer får tiden å selge bak høyttalerne og centeren min, samt mine kjære lektor 8, får så å heller kjøpe meg et par litt bedre fronter for å kjøre stereo en stund. Gidder ikke å begynne å legge opp kanaler og ledninger i et rom hvor jeg ikke skal bo noe lenge, og kansje rommet ikke egner seg til surround en gang.
    Blir mest sannsynlig mentor 6, for har vært noen turer på klubben å prøvehørt de å liker veldig godt lyden de gir fra seg. Så spørsmålene er: Hvordan holder lektor sub følge med disse? Å trenger jeg sub sammen med disse? Bruker vanligvis ikke sub til musikk, men hvis jeg skal se film så liker jeg litt dundring.
    Å hvordan passer mentor 6 i surround, får jeg kommer mest sannsynlig til å ha disse en stund, å da etter hvert kjøpe meg enebolig å der blir der hjemmekino!
    Og til slutt, finnes det noen alternativ? syns mentor 8 blir litt dyr i disse tider.

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,802
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Brevik
    Må om ikke så alt får lenge finne meg en ny plass og bo. Å kommer mest sansynlig ikke til å bo der så veldig lenge. Så vurerer får tiden å selge bak høyttalerne og centeren min, samt mine kjære lektor 8, får så å heller kjøpe meg et par litt bedre fronter for å kjøre stereo en stund. Gidder ikke å begynne å legge opp kanaler og ledninger i et rom hvor jeg ikke skal bo noe lenge, og kansje rommet ikke egner seg til surround en gang.
    Blir mest sannsynlig mentor 6, for har vært noen turer på klubben å prøvehørt de å liker veldig godt lyden de gir fra seg. Så spørsmålene er: Hvordan holder lektor sub følge med disse? Å trenger jeg sub sammen med disse? Bruker vanligvis ikke sub til musikk, men hvis jeg skal se film så liker jeg litt dundring.
    Å hvordan passer mentor 6 i surround, får jeg kommer mest sannsynlig til å ha disse en stund, å da etter hvert kjøpe meg enebolig å der blir der hjemmekino!
    Og til slutt, finnes det noen alternativ? syns mentor 8 blir litt dyr i disse tider.
    Om du har Lektor eller Mentor så blir jo lyden av LFE sporet det samme med subben din. Siden du kun bruker subben til film så må du selv finne ut om den tilfredstiller dine krav til hjemmekinobass uavhengig av fronthøyttalere.

Mentor 6 passer bra i en hjemmekino. Sammen med Mentor Vocal så er det en uslåelig kombinasjon i den prisklassen.
    Jeg er godt fornøyd med mitt oppsett som består av de nevnte høyttalerne og Ikon W2 bak.
    Kjør på! :-)

Newcomer Brevik sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget
    Om du har Lektor eller Mentor så blir jo lyden av LFE sporet det samme med subben din. Siden du kun bruker subben til film så må du selv finne ut om den tilfredstiller dine krav til hjemmekinobass uavhengig av fronthøyttalere.

Mentor 6 passer bra i en hjemmekino. Sammen med Mentor Vocal så er det en uslåelig kombinasjon i den prisklassen.
    Jeg er godt fornøyd med mitt oppsett som består av de nevnte høyttalerne og Ikon W2 bak.
    Kjør på! :-)
    godt og høre! bli nok metor 6 uten sub først, fordi jeg må selge subben får å få råd til 6'erne. Så kansje jeg heller kjøper meg en av de svs subben som folk skryter så mye om. Får klare meg uten surround en stund nå, så får jeg heller oppgradere sakte men sikkert etter hvert.

Side 426 av 743 FørsteFørste ... 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 416 422 423 424 425 426 427 428 429 430 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 566 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •