Dalis Entusiaster - Side 425

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 425 av 743 FørsteFørste ... 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 421 422 423 424 425 426 427 428 429 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 ... SisteSiste
Viser resultater 8,481 til 8,500 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når vi kommer frem til Dali Ikon 7 igjen og selv har jeg fortalt om min mismatch med disse høytalerne, men disse ble også testet av magasinet Hjemmekino og da kom det frem at de var skarpe i toppen. Det er jo sikkert noe med matching, men nå har de laget en Ikon serie som spiller mer jevt og varmere så nå er disse MK1 er snart historie.

Det er litt rart dem ikke laget en Ikon 8 MK2, men det kan virke som at høytalern fikk den lyden som er i de nye MK2 fra Ikon serien har fått i dag. Jeg opplevde den som varmere og mindre pågående i toppen enn de andre modellene, håper fler og fler kikker litt på de nye Dali Ikon Mk2. De er i hvertfall bra i mine ører og da får vi se hvor mange som anskaffer seg disse med tiden.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,564
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De som ikke opplever Ikon mk1 som skrikende i diskanten er jo nettopp fordi de har en bedre match.
    Oss som opplever dem skrikende har en dårlig match.

Og en av mk2 sine features er "mindre kritisk til matching av utstyr". Altså resultat blandt andet mindre skrikende diskant for oss som har missmatch.

Når alle vi vet at Ikon mk1 krever god match for ikke å bli skrikende, så blir det for søkt å skrive at "ikon ikke er skrikende" når man har korrekt match.
    Igjen Ikon mk1 skriker når den ikke trives med matchingen. Her er mk2 mer tilgivelig. En feature mange av oss vil sette pris på.

Newcomer jarand sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    111
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er litt rart dem ikke laget en Ikon 8 MK2, men det kan virke som at høytalern fikk den lyden som er i de nye MK2 fra Ikon serien har fått i dag. Jeg opplevde den som varmere og mindre pågående i toppen enn de andre modellene.
    quotet fra rogers innlegg.

dette har jeg lurt på også og siden den kom litt senere en de andre i serien så kan de ha forandret litt på åttern allerede da og gjør det nå med de andre,

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    så blir det for søkt å skrive at "ikon ikke er skrikende" når man har korrekt match.
    Hvorfor blir det søkt å skrive det, når det faktisk er det man opplever?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dagens snacks fra det enorme bruktmarked:

http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/63187
    Denon DVD 3930 - FINN Torget
    Yamaha sacd spiller, CD-S2000 selges

Litt å bite i men det er jo bare å følge med og flotte saker finnes i bøttevis.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ble det en Skiens tur på meg i morra med høyttalerene min for å teste de på en Vincent sv 236

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan nevne et kupp til på AV-torget.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=63197

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Kan nevne et kupp til på AV-torget.

http://avforum.no/avtorget/showprodu...?product=63197
    Flotte høytalere men åssen har du klart å skade de sånn, hadde fått vondt i magan etter å ha slike skader på sakene mine altså. Lykke til med salget.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som det står i annonsen så falt de ut av veggfestene, ned på peisen og så på gulvet. Første natta jeg hadde montert dem. Det kom 'noen' gloser på morningen, kan man si.... Men høyttalerne fungererfint de, har stått bak i kinoen min lenge, og står nå i stua og spiller så flott, atte! Utrolig fin bass i disse små kassene!

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    De som ikke opplever Ikon mk1 som skrikende i diskanten er jo nettopp fordi de har en bedre match.
    Oss som opplever dem skrikende har en dårlig match.

Og en av mk2 sine features er "mindre kritisk til matching av utstyr". Altså resultat blandt andet mindre skrikende diskant for oss som har missmatch.

Når alle vi vet at Ikon mk1 krever god match for ikke å bli skrikende, så blir det for søkt å skrive at "ikon ikke er skrikende" når man har korrekt match.
    Igjen Ikon mk1 skriker når den ikke trives med matchingen. Her er mk2 mer tilgivelig. En feature mange av oss vil sette pris på.
    Klage på diskanten tiil Ikon 7 er en gjenganger, så noe er det med den diskanten, og for den saks skyld diskanten til Ikon 6, som stedvis skaper trøbbel. Jeg mistenker at grunnen er at den gir mer energi, er mer frampå, avslørende og oppløst, enn diskanter flest. Jeg har imidlertid hørt den spille bra med elektronikk fra både Densen, NAD, Marantz og Cambridge. Andre rapporterer om bra resultat med Denon, som det er opplest og vedtatt at er en elendig match. Dette får meg til å mistenke at det kan være andre grunner til at folk kan oppleve den som skrikende, enn dårlig match med elektronikk. Det er ikke mer mystisk og søkt enn som så.

Hvis diskanten hos mk2 er "mindre kritisk til matching av utstyr" enn diskanten hos mk1, uten at dette går på bekostning av de kvalitetene som jeg har lært å sette pris på ved diskanten hos mk1, så er ikke noe bedre enn det. Men det gjenstår å høre om det virkelig er mulig.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,564
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke vet jeg hva som er korrekt og mindre korrekt match.
    Selv kjører jeg med Yamaha RX-V3900. Og brukte tidligere RX-V1700. Mine Ikon 7 synes jeg er litt skrikende.
    Min lokale HiFi klubb kjører Ikon 7 mk1 på sin Denon 4310 i sitt surround oppsett. Og jeg opplever det oppsette også som for lyst og litt skrikende.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Klage på diskanten tiil Ikon 7 er en gjenganger, så noe er det med den diskanten, og for den saks skyld diskanten til Ikon 6, som stedvis skaper trøbbel. Jeg mistenker at grunnen er at den gir mer energi, er mer frampå, avslørende og oppløst, enn diskanter flest. Jeg har imidlertid hørt den spille bra med elektronikk fra både Densen, NAD, Marantz og Cambridge. Andre rapporterer om bra resultat med Denon, som det er opplest og vedtatt at er en elendig match. Dette får meg til å mistenke at det kan være andre grunner til at folk kan oppleve den som skrikende, enn dårlig match med elektronikk. Det er ikke mer mystisk og søkt enn som så.

Hvis diskanten hos mk2 er "mindre kritisk til matching av utstyr" enn diskanten hos mk1, uten at dette går på bekostning av de kvalitetene som jeg har lært å sette pris på ved diskanten hos mk1, så er ikke noe bedre enn det. Men det gjenstår å høre om det virkelig er mulig.

er for det meste når musikk spilles på disse ht at diskanten ikke er godt likt som jeg har fått med meg. type musikk spiller jo også inn så klart.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen i Grimstad området som ønsker seg et par Dali Ikon 8 til 10k ?

meget pene dali ikon 8. selges meget billig - FINN Torget

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sett de og frister noe vanvittig. er jo bare 5 min unna med bil for meg :P

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Flotte høytalere men åssen har du klart å skade de sånn, hadde fått vondt i magan etter å ha slike skader på sakene mine altså. Lykke til med salget.
    Var visst ikke noe problem med å få solgt de fort nei :P

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Neida, det ordnet seg det! :-)

Så var det gi-bort pris også da. 75% rabatt må vel være passe? ;9

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Neida, det ordnet seg det! :-)

Så var det gi-bort pris også da. 75% rabatt må vel være passe? ;9
    Enig :wink:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Var visst ikke noe problem med å få solgt de fort nei :P
    Kan man leve med de kosmestiske skadene så er det ikke noe problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    686
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dali mentor lcr liggende som fronthøyttalere

Jeg prøver meg i denne tråden. Jeg vurderer å skaffe et par mentor lcr som fronthøyttalere liggende under lerretet. De vil da komme en del lavere enn hodehøyde, Jeg kan ha dem på hver side i stedet, men målet er å få høyttalerene bort fra hjørnene i rommet. Jeg har i dag dali helicon 300, men disse er ugunstig plassert nettopp pga sideveggene. Hvordan tror dere dette vil bli i forhold til helicon 300, som i dag? Har vurdert å ha heliconene liggene på stativ, men dette går vel ikke pga bånd diskanten?

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kan man leve med de kosmestiske skadene så er det ikke noe problem.
    Tror ikke jeg hadde klart det, men det er en annen sak :P Fantastisk gode høyttalere er det hvertfall uansett :wink:

Side 425 av 743 FørsteFørste ... 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 415 421 422 423 424 425 426 427 428 429 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 565 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •