Dalis Entusiaster - Side 424

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 424 av 743 FørsteFørste ... 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 420 421 422 423 424 425 426 427 428 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 ... SisteSiste
Viser resultater 8,461 til 8,480 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    I dag fikk jeg et øre til Dali Ikon Mk 2 som jeg synes var en overraskende bra høytaler, de tidligere modellene kan være litt lyse og blir lett spisse i toppen som er veldig ubehagelig om de ikke matches med omhu.

Denne gangen har Dali virkelig gjort sitt beste med kontruksjonene sine, nå har vi fått en høytaler som spiller veldig bra og godt detaljnivå som mange vil sette pris på. Jeg synes dette er en høytaler evt første gangskjøpere burde ta en lytt på, vil nesten si det sånn at det er bedre å legge 10k på bordet og bli knallfornøyd enn å legge igjen halvparten og selge med tap ved evt salg. Har man ikke penger til de beste nøyer man seg med det nest beste, det er en byttetrang på noen og slik koster bare masse penger og frustrasjon. Om jeg skulle hatt noen høytaler til denne prisen så hadde jeg ikke nølet, synes desginet var minimalistisk og sprekt jeg. Kanskje ikke alle synes det men man får disse i 3 forskjellige farger så noe for alle finnes, gjør det ikke det da?

Nå som det er nevnt så skal denne ha litt Mentor kvaliteter samt litt strammere bass, høytalerne var koblet på NAD 375 og C565 som kilde men det synes jeg funka veldig bra. De er ikke så kresne på forsterkeri lengre, den varmere klangen ligger i høytalerkontruksjonen og mer tydlig nå enn før. Dette er nok en høytaler som vil selge i bøtter og spann når folket får et øre til den, men jeg håper de som er ute etter en god allrounder i denne prisklassen vil kikke på Dali's nye modeller i Ikon serien. Jeg har troen det ville fungert skikkelig knall som et filmanlegg med Ikon fullrange tvers over fjæla.

Musikken som ble testa er Dali CD Vol. 2, Puddle Of Mudd, Mark Knopfler osv, synes de spilte godt på disse platene. Det luktet godt og nytt av hele høytalern også, er litt stas å få noe som lukter så nyprodusert også synes jeg.

Alt i alt så synes jeg de spilte forbausende bra og prisen til 10k er jo latterlig for så mye kvaliteter som denne har, det som er moro med Dali er at de har god kvalitet for en "snill" penge.

Vel, løp og lytt så kjøp.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig spent på Mk2 av Ikon.. spessielt IKON2 mk2 . Siden jeg skal ha stativ høyttaler i stua .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har sjekka ut denne?

Parasound 2250 THX forsterker - FINN Torget

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Veldig spent på Mk2 av Ikon.. spessielt IKON2 mk2 . Siden jeg skal ha stativ høyttaler i stua .
    Det hadde vært moro å hørt hele settet i stuen som en fullrange kino, men kanskje noen tar turen ut for en demo og deler det med oss?

Jeg har stortro på denne serien så det er ikke noe som er bedre enn det, håper selv at de lager en Mentor MK2 med tid og stunder men vi får leve i håpet som det heter på fint.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det hadde vært moro å hørt hele settet i stuen som en fullrange kino, men kanskje noen tar turen ut for en demo og deler det med oss?

Jeg har stortro på denne serien så det er ikke noe som er bedre enn det, håper selv at de lager en Mentor MK2 med tid og stunder men vi får leve i håpet som det heter på fint.
    Den Parasounden er vannvittig rimelig .

Ikon mk2 blir nok en storselger, var å hørte på BW 685 idag, en het kandidat til å erobre stuehifi'en.. men fytte rakkern, jeg har blitt "Dali lyd" frelst!! Så nå kommer de jo med mk2 av ikon .

Mentor kommer nok ikke med noe MK2 med det første, den er så si "perfekt" i mine ører . Og nevner, som jeg gjør så ofte, Mentor 6: FANTASTISK!!!! Synd ikke Fidelity har fått testet denne krabaten! Ikon serien har vært lenge ass, 5-6 år?! hehe.. snakke om å bygge en vinner når dem førstes skulle lage en "best buy" høyttaler .

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den Parasounden er vannvittig rimelig .

What Hifi har hatt Ikon serien som favoritt i mange år, dette er snakk om full surroundpakke som de har og det er en leken serie vil jeg mene og påstå.

Ikon mk2 blir nok en storselger, var å hørte på BW 685 idag, en het kandidat til å erobre stuehifi'en.. men fytte rakkern, jeg har blitt "Dali lyd" frelst!! Så nå kommer de jo med mk2 av ikon.

Mentor kommer nok ikke med noe MK2 med det første, den er så si "perfekt" i mine ører . Og nevner, som jeg gjør så ofte, Mentor 6: FANTASTISK!!!! Synd ikke Fidelity har fått testet denne krabaten! Ikon serien har vært lenge ass, 5-6 år?! hehe.. snakke om å bygge en vinner når dem førstes skulle lage en "best buy" høyttaler .
    Det er jo perfekt som du sier men forbedringer er bare moro det, litt Helicon kvaliteter på detaljnivået skader ikke. Men som sagt så synes jeg første møte med nye Ikon gir meg nada problem og anbefale den videre, nesten se hvordan 7'ern er også da.

B&W er bra men de krever så store krav til elektronikk, man må nesten kjøpe 2-3X dyrere el. enn hva høytalerne koster. Det blir litt feil men håper Bowers kan komme med noe mindre strømkrevende med tiden, men godt du har blitt en Dali fantast med tiden og skal si meg ærlig at du har fått deg en super høytaler i heimen selv. Man tråkker ikke helt feil med Helicon heller men den er litt mer krevende på elektronikken, men har man nok futt så er det bare å kjøre på så det griner etter. Hadde vært moro å prøvd JC1 til Parasound, tror det ville rocket rimelig bra og ikke minst stålkontroll tvers igjennom....

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er jo perfekt som du sier men forbedringer er bare moro det, litt Helicon kvaliteter på detaljnivået skader ikke. Men som sagt så synes jeg første møte med nye Ikon gir meg nada problem og anbefale den videre, nesten se hvordan 7'ern er også da.

B&W er bra men de krever så store krav til elektronikk, man må nesten kjøpe 2-3X dyrere el. enn hva høytalerne koster. Det blir litt feil men håper Bowers kan komme med noe mindre strømkrevende med tiden, men godt du har blitt en Dali fantast med tiden og skal si meg ærlig at du har fått deg en super høytaler i heimen selv. Man tråkker ikke helt feil med Helicon heller men den er litt mer krevende på elektronikken, men har man nok futt så er det bare å kjøre på så det griner etter. Hadde vært moro å prøvd JC1 til Parasound, tror det ville rocket rimelig bra og ikke minst stålkontroll tvers igjennom....
    Syns faktisk Dynamic'en min har bra kontroll hele veien på Heliconene . Men så har den vistnok blitt testa på BW 801D og, når den var inne for test hos fidelity!!! Og den er vel endel mer krevende .

Mentor er en helt annerledes høyttaler enn Helicon syns jeg, mye morro i mentor, mens Helicon er veldig "seriøs". Det er nok endel mer detaljer i Helicon slik sett, men gud bedre å bassen i Mentor serien er morro , samt at detaljene og lydbildet er veldig bra, sett ut ifra prisen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Syns faktisk Dynamic'en min har bra kontroll hele veien på Heliconene . Men så har den vistnok blitt testa på BW 801D og, når den var inne for test hos fidelity!!! Og den er vel endel mer krevende .

Mentor er en helt annerledes høyttaler enn Helicon syns jeg, mye morro i mentor, mens Helicon er veldig "seriøs". Det er nok endel mer detaljer i Helicon slik sett, men gud bedre å bassen i Mentor serien er morro , samt at detaljene og lydbildet er veldig bra, sett ut ifra prisen.
    Jeg har kommet ditt jeg ville med høytalervalg og holder meg her, ser ikke noe grunn til å bytte de ut med noe på stående fot. Dette spiller så bra så jeg ser ikke vitsen rett og slett, når man først har et anlegg som spiller bra og kult så hvorfor bytte sier jeg. Grunnen til at jeg falt på Mentor er at den har det som kalles "morofaktor" masse bass og skikkelig bra detaljnivå som holder veldig bra. Den er også litt avslørende på mindre bra innspillinger så det ligger litt "high-end" kvaliteter i disse rakkerne. Det er jo noen beist med andre ord men dem slår der dem skal slå og vel så det.

Til mandagen får jeg en mulighet til å prøve Parasound A21 på oppsettet mitt, Da-ty@online no er så snill og tar med seg sin forsterker på testing. Det er noe jeg virkelig ser frem til, men da vil det kanskje komme et par ord ut fra dette også. Tenkte vi skulle spille litt på 2250 med en plate så tar vi den samme på A21 for å sjekke om vi finne noen vesentlige forskjeller. Da gjenstår det å se på testens store dag.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjempe Spennende !! Gleder meg til å få høre Ikon MK2:grin:

Anlegget mitt skal selges nå til fordel for noen mindre høyttalere, mest sannsynlig stativ h.t, med ordentlig god lyd.

Noen som har nøyaktig pris på Dali Ikon 1/2 MK2 ?

Ser 685 til B&W går for en veldig bra pris også nå, så dette blir spennende.

Intermediate tor rasmussen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    3,559
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters, jeg er i utgangspunktet også fornøyd med mine Ikon 7 mk1, men etter å ha hørt mk2 sin snillere diskant og mere kontante bass har jeg virkelig lyste å bytte til mk2.
    (mine mk1 ligger på brukten ja!)

Så du skal ikke se vekk i fra at du er strålende fornøyd med dine Mentor, så kommer det en mk2 versjon, og du ender opp i samme suppa. :-D

Men enig med det du skriver. Bra at Dali klarer så pass mye god lyd for en forholdsvis "rimelig" penge. Nå er det rimelig for oss her inne, men for mannen i gata som vanligvis kjøper høytalere til 3.990 der man kjøper vaskemaskiner, og jo dette et markant steg opp.

Husker den gang jeg gikk fra Jamo-elkjøphøytalere, og skulle inn på HiFi klubben.
    Selv om jeg kun skulle handle i sjiktet Suite 1.7 eller 2.8, og drev med testing frem og tilbake mellom de billige høytalerene. Så følte jeg meg litt som en HiFi freak allerede. "Var inne på dyre HiFi-klubben og testet høytaler A mot B, og tilbake igjen".
    Og i dag er jo jeg fortsatt i budsjettklassen med mine Ikon 7. Men morro er det.

Skal ikke se bort i fra at Ikon mk2 virkelig kommer til å ta mange test og seierstitler i løpet av året.
    Husker da mk1 kom hvordan WhatHiFi og hvem vet hvor mange aktører som rangerte Ikon mk1 høyt oppe. Og med mk2 sine forbedrede kvaliteter så vil vi nok se en reprise av den situasjonen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av VTEC
    Kjempe Spennende !! Gleder meg til å få høre Ikon MK2:grin:

Anlegget mitt skal selges nå til fordel for noen mindre høyttalere, mest sannsynlig stativ h.t, med ordentlig god lyd.

Noen som har nøyaktig pris på Dali Ikon 1/2 MK2 ?

Ser 685 til B&W går for en veldig bra pris også nå, så dette blir spennende.
    Det er bare å sjekke med den lokale HFK sjappa å se hva de har inne, regner med de andre modellene vil komme før eller seinere. Vil tro prisen vil være på noenlunde likt nivå som de gamle med kanskje par hundre lapper fra eller til, ikke helt sikker på prisene på alle modellene enda men de kommer vel.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Roger Waters, jeg er i utgangspunktet også fornøyd med mine Ikon 7 mk1, men etter å ha hørt mk2 sin snillere diskant og mere kontante bass har jeg virkelig lyste å bytte til mk2.

Så du skal ikke se vekk i fra at du er strålende fornøyd med dine Mentor, så kommer det en mk2 versjon, og du ender opp i samme suppa. :-D

Men enig med det du skriver. Bra at Dali klarer så pass mye god lyd for en forholdsvis "rimelig" penge. Nå er det rimelig for oss her inne, men for mannen i gata som vanligvis kjøper høytalere til 3.990 der man kjøper vaskemaskiner, og jo dette et markant steg opp.

Husker den gang jeg gikk fra Jamo-elkjøphøytalere, og skulle inn på HiFi klubben.
    Selv om jeg kun skulle handle i sjiktet Suite 1.7 eller 2.8, og drev med testing frem og tilbake mellom de billige høytalerene. Så følte jeg meg litt som en HiFi freak allerede. "Var inne på dyre HiFi-klubben og testet høytaler A mot B, og tilbake igjen".
    Og i dag er jo jeg fortsatt i budsjettklassen med mine Ikon 7. Men morro er det.

Skal ikke se bort i fra at Ikon mk2 virkelig kommer til å ta mange test og seierstitler i løpet av året.
    Husker da mk1 kom hvordan WhatHiFi og hvem vet hvor mange aktører som rangerte Ikon mk1 høyt oppe. Og med mk2 sine forbedrede kvaliteter så vil vi nok se en reprise av den situasjonen.
    Det som er fint med Ikon 7 MK7 er at den skrikete diskanten er borte, er jo et meget stort pluss at de har tatt fatt på problemet og laget en høytaler som spiller jevnt. Du vil jo bare få en bedre høytaler så det er jo bare å selge den du har, ta med deg gobitene og kjøre på så sitter lydbildet enda bedre.

Om det da kommer en Mentor MK2 så får man bare ha den i tankene leke litt med tanken, vi får se hva disse danskene foretar seg i nær fremtid. Jeg synes de skal bruke god tid men promotering av Ikon igjen, er esom en legende har våknet til livet og har stor tro på dette.

Elkjøp har jo begynt å bli litt mer seriøse på lyd og bilde de også, men dem har enda langt igjen når dem baserer seg på en haug med plastanlegg til 2990.

Ikon serien er nok Dali's kanskje mest solgte som den seriøse Hifi høytaler, men det er bare å vente på tester og slik så får vi se hva de skriver om disse. Det er i hvertfall ikke grunn til å ikke mislike dem på noe som helst vis, synes dette var et positivt spark fra Dali.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Ikon 7 mk1 er en god høyttaler. Jeg forstår ikke helt hva folk har imot diskanten på denne. Den er nydelig, men med forbehold om at jeg kanskje kun har hørt denne med matchende rom og elektronikk. Når det gjelder bassen, så er jeg enig i at den har sine begrensninger. Den er kjapp og dyp, men når du drar på med volum, så hører du at den er litt hul/kasseaktig. Den mangler ikke valører, men det skorter litt på trøkk og fylde. I sin prisklasse er den imidlertid etter mitt skjønn bedre enn konkurrenter jeg har hørt, også konkurrenter i klassen opp mot 20K (Dynaudio, Epos, Proac, SA, Tannoy).

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vurderer sterkt vincent sv 326 til ikon 7 nå. har mk1 og sliter som sagt med diskanten.noen som har prøvd denne på dali ikon?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Ikon 7 mk1 er en god høyttaler. Jeg forstår ikke helt hva folk har imot diskanten på denne. Den er nydelig, men med forbehold om at jeg kanskje kun har hørt denne med matchende rom og elektronikk. Når det gjelder bassen, så er jeg enig i at den har sine begrensninger. Den er kjapp og dyp, men når du drar på med volum, så hører du at den er litt hul/kasseaktig. Den mangler ikke valører, men det skorter litt på trøkk og fylde. I sin prisklasse er den imidlertid etter mitt skjønn bedre enn konkurrenter jeg har hørt, også konkurrenter i klassen opp mot 20K (Dynaudio, Epos, Proac, SA, Tannoy).
    Vil si meg helt enig i det ang diskanten. Samme diskant modul i alle Ikon modellene. Samme frekvensgange er det også. Mulig delefilteret kan ha en liten innvirkning, men at den er skrikete er jeg ikke enig i.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    vurderer sterkt vincent sv 326 til ikon 7 nå. har mk1 og sliter som sagt med diskanten.noen som har prøvd denne på dali ikon?
    Har hørt Vincent på Ikon. Det er en god match.

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Vil si meg helt enig i det ang diskanten. Samme diskant modul i alle Ikon modellene. Samme frekvensgange er det også. Mulig delefilteret kan ha en liten innvirkning, men at den er skrikete er jeg ikke enig i.
    Ved feilmatching så kan den bli litt vel synes jeg da. Matchet korrekt er det nada galt med den i mine ører. Til film er IKON helt fantastisk IMHO.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Ved feilmatching så kan den bli litt vel synes jeg da. Matchet korrekt er det nada galt med den i mine ører. Til film er IKON helt fantastisk IMHO.
    Helt enig, men det gjelder alle Ikon modellene og ikke spes Ikon 7 som mange påpeker.
    Har du flyttet sørpå?

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Helt enig, men det gjelder alle Ikon modellene og ikke spes Ikon 7 som mange påpeker.
    Har du flyttet sørpå?
    Det har du helt rett i, er vel på en prikk samme diskant? Eller tar jeg feil?

Ja, jeg flytta sørover i september i fjor. Fikk et jobbtilbud pengeboka ikke klarte å si nei til:lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Det har du helt rett i, er vel på en prikk samme diskant? Eller tar jeg feil?

Ja, jeg flytta sørover i september i fjor. Fikk et jobbtilbud pengeboka ikke klarte å si nei til:lol:
    Stemmer det. Det har vel blitt nevnt tidligere. Med flott pengebok blir det flott HiFi Diskantmodulene er helt like ja.

Side 424 av 743 FørsteFørste ... 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 404 414 420 421 422 423 424 425 426 427 428 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 554 564 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •