Dalis Entusiaster - Side 423

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 423 av 743 FørsteFørste ... 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 419 420 421 422 423 424 425 426 427 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 ... SisteSiste
Viser resultater 8,441 til 8,460 av 14851
    Newcomer S0und's sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Jeg ville valgt noe annet enn Cambridge som elektronikk til Dali, dem kan virke litt spinkle i lyden så man får kanskje ikke det lydbildet man ønsker. Når du skal ha deg høytalere så ville jeg holdt en knytneve på Mentor 6, den gir deg mest for pengene. Helicon er litt mer kresen på elektronikken og kan virke litt for korrekt i lyden, men ville da hørt på disse modellene før evt kjøp siden det er ørene dine som skal leve med disse.
    Fikk beskjed om at Cambridge og Dali passet ganske bra sammen, desuten får jeg den så billig at jeg uten tvil kjøper den, skulle det vise seg å være en stor miss får jeg heller bare selge den igjen, worth a try!8)

hva slags forsterker anbefaler du til en evt helicon 300? den som står høyest på ønskelista per dags dato

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av S0und's
    Fikk beskjed om at Cambridge og Dali passet ganske bra sammen, desuten får jeg den så billig at jeg uten tvil kjøper den, skulle det vise seg å være en stor miss får jeg heller bare selge den igjen, worth a try!8)

hva slags forsterker anbefaler du til en evt helicon 300? den som står høyest på ønskelista per dags dato
    Helicon 300 så funker jo de merkene som er nevnt her fra før, men den krever litt mer strøm enn Mentor 6 siden de går på 4ohm. Da krever dem litt mer futt til å våkne så det er bare å prøve det man har tilgang til, selv foretrekker jeg gulvstående for å få mer krutt i tønnene.

Hvilke Cambridge modell er det snakk om ?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helicon 300 så funker jo de merkene som er nevnt her fra før, men den krever litt mer strøm enn Mentor 6 siden de går på 4ohm. Da krever dem litt mer futt til å våkne så det er bare å prøve det man har tilgang til, selv foretrekker jeg gulvstående for å få mer krutt i tønnene.

Hvilke Cambridge modell er det snakk om ?
    840av2 til hele 3400kr :-P en bekjent som flytter og selger unna det han ikke skal ha det med seg er vel 1/2 år gammel og 99% strøken

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    840av2 til hele 3400kr :-P en bekjent som flytter og selger unna det han ikke skal ha det med seg er vel 1/2 år gammel og 99% strøken
    Det er jo en meget fin pris, om du ikke er helt int i den så kan du sikkert tjene en 500lapp på videresalg.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo en meget fin pris, om du ikke er helt int i den så kan du sikkert tjene en 500lapp på videresalg.
    sant! spurte en på webshopen tidligere idag, om hva slags høyttaler han anbefalte.. cm5 / cm 7 evt Mentor 5/6 eller Helicon 300.. synes igrunn (kanskje?) uten å ha prøvd at forsterkeren er i minste laget, men den har et utrolig fint lydbilde da vi prøvde den på mine B&W 704.. så jeg tror den kan drive noe tyngere høyttalere.. skal ta en lytte runde imorgen8) kanskje få noen gode tips fra de ansatte i klubben nær meg :-P

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters.. åssen synes du ditt oppsett fungerer med parasound ? :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Roger Waters.. åssen synes du ditt oppsett fungerer med parasound ? :-D
    Jeg synes det spiller veldig bra, savner ikke noe spes i lydbildet. Har trøkk og flotte detaljer her så det er ikke noe å klage på, alt spiller i fin flyt så det er ikke noe problem. Det er et oppsett som anbefales faktisk.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant! spurte en på webshopen tidligere idag, om hva slags høyttaler han anbefalte.. cm5 / cm 7 evt Mentor 5/6 eller Helicon 300.. synes igrunn (kanskje?) uten å ha prøvd at forsterkeren er i minste laget, men den har et utrolig fint lydbilde da vi prøvde den på mine B&W 704.. så jeg tror den kan drive noe tyngere høyttalere.. skal ta en lytte runde imorgen8) kanskje få noen gode tips fra de ansatte i klubben nær meg :-P
    Fordel å ta en skikkelig lytterunde, men når det kommer til B&W så er de veldig strømsugene i seg selv. Ville nok anskaffet power før du belager deg på noen hardcore høytaler i den serien. Om du liker litt pondus i lyden så er M6 et klokt valg, om du vil vente litt så kommer Ikon Mk2 som har en del kvaliteter fra Mentor serien. Verdt å kikke litt på om du vil ha en hyggelig pris på en toppers serie.

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordel å ta en skikkelig lytterunde, men når det kommer til B&W så er de veldig strømsugene i seg selv. Ville nok anskaffet power før du belager deg på noen hardcore høytaler i den serien. Om du liker litt pondus i lyden så er M6 et klokt valg, om du vil vente litt så kommer Ikon Mk2 som har en del kvaliteter fra Mentor serien. Verdt å kikke litt på om du vil ha en hyggelig pris på en toppers serie.
    Somsagt, er foreløpig i en startfase, men har bestemt meg for å gå for en mer high end type stereo anlegg så blir nok ikke ikon mk2, heller mentor 6 da men skal ta en lytte runde i morgen! så det blir ihvertfall knall!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Somsagt, er foreløpig i en startfase, men har bestemt meg for å gå for en mer high end type stereo anlegg så blir nok ikke ikon mk2, heller mentor 6 da men skal ta en lytte runde i morgen! så det blir ihvertfall knall!
    Du får gjerne komme med noen lytterfaringer du tar med deg på reisen og dele med oss, koselig å se hva andre sier om de forskjellige modellene også.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile Hvilken dali?

Hei, takk for masse nyttig info her inne.:-D

Noen her som har mening om hvilken dali høytaler som passer best til Abrahamsen V4? (etterhvert skal jeg ha 2stk V4).

Kan jeg f.eks gå for mentor 6? -eller bør jeg satse på ikon 8?
    Noen som har hørt Audio System Mantra 60? - Har de noen kjangs mot mentor 6?

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Impala
    Hei, takk for masse nyttig info her inne.:-D

Noen her som har mening om hvilken dali høytaler som passer best til Abrahamsen V4? (etterhvert skal jeg ha 2stk V4).

Kan jeg f.eks gå for mentor 6? -eller bør jeg satse på ikon 8?
    Noen som har hørt Audio System Mantra 60? - Har de noen kjangs mot mentor 6?
    vil si Mentor 6 har mer detaljer enn Ikon 8, men samtidig har ikon 8 noe mere trøkk (pga større elementer samt større volum på kassa utrolig gode høyttalere begge 2! også kommer det jo ann på rom og hva slags preferanser man har! kjenner ikke til abrahamsen, men låter det litt ala electrocomåaniet er det ihvertfall ikke noe *miss match* med dali skal også sies at Mentor serien er mer kresen på elektronikk!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tor rasmussen
    Jeg har ikke hørt Helicon 300, men kan si såpass som at Mentor 6 foran Mentor 5 ANY DAY!

Når vi switched mellom Mentor 5 og 6, så var det rimelig stor forskjell.
    Straks Mentor 6 kom på, så ble det en god del mer "kjøtt på beinet" i musikken.
    Så pass markant forskjell at jeg med Mentor 5 i stuen alltid ville satt og drømmet litt om 6-eren likevel.

Prismessig er det vel ca 10% som skiller Mentor 5 og 6. Men jeg synes det er langt mere enn 10% mere fylde i lyden fra Mentor 6.

Men som nevnt, jeg har ikke hørt Helicon 300.
    Helicon 300 er en HT som leverer sykt bra. Rå på detaljer, samt at den faktisk gir bra med bass. Er nok noe mer fylde i M6, men hadde absolutt hørt på Helicon 300 før eventuelt et kjøp. Hva slags elektronikk skal drive en av disse da?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vil si Mentor 6 har mer detaljer enn Ikon 8, men samtidig har ikon 8 noe mere trøkk (pga større elementer samt større volum på kassa utrolig gode høyttalere begge 2! også kommer det jo ann på rom og hva slags preferanser man har! kjenner ikke til abrahamsen, men låter det litt ala electrocomåaniet er det ihvertfall ikke noe *miss match* med dali skal også sies at Mentor serien er mer kresen på elektronikk!
    Hva menes med trøkk?? Kun i de nederste frekvensene? Har heller en annen oppfatning av hva "trøkk" er.
    Synes M6 "trøkker" mer enn Ikon 8, og da tenker jeg på hele frekvensområdet. Vil egentlig kalle det dynamikk. Mye mer punch og fylde i mellomregisteret kontra Ikon8, selv om Ikon har egen mellomtone. M6 er undervurdert etter min mening. Faktisk en av HT til Dali som er verdt hver krone.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var innom Hi-Fi klubben i dag, de hadde fått inn Ikon 5 mk2. Sammenlignet den direkte med gamleutgaven. Det var hørbare forskjeller i lyden. Mk2 var litt sprekere i bassen men ennå viktigere (i mine ører), den hadde en behageligere diskant.

Utseende messig var de ganske så like, selv om elementene så litt annerledes ut (lignet mer på Mentor). Ellers var det som er sølvfarget på gamle utaven (front og "føtter") sorte på mk2. I alle fall på high gloss hvit som de hadde utstilt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av haber
    Jeg var innom Hi-Fi klubben i dag, de hadde fått inn Ikon 5 mk2. Sammenlignet den direkte med gamleutgaven. Det var hørbare forskjeller i lyden. Mk2 var litt sprekere i bassen men ennå viktigere (i mine ører), den hadde en behageligere diskant.

Utseende messig var de ganske så like, selv om elementene så litt annerledes ut (lignet mer på Mentor). Ellers var det som er sølvfarget på gamle utaven (front og "føtter") sorte på mk2. I alle fall på high gloss hvit som de hadde utstilt.
    De nye modellene skal være mindre kresne til elektronikken, passe på at det er lettere å matche og selv skal jeg ta meg en lytt når tiden byr seg. Jeg har hørt de andre og de kan være litt lyse til tider, men det er jo bare å matche så er vel mye gjort. Det er spennende produkter uten tvil og prisen er heller ikke helt skremmende.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    M6 er undervurdert etter min mening. Faktisk en av HT til Dali som er verdt hver krone.
    Det var godt å høre

Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Helicon 300 er en HT som leverer sykt bra. Rå på detaljer, samt at den faktisk gir bra med bass. Er nok noe mer fylde i M6, men hadde absolutt hørt på Helicon 300 før eventuelt et kjøp. Hva slags elektronikk skal drive en av disse da?
    den var nok rettet mot meg :-P uansett, fikk tak i en billig Cambridge 840av2 som jeg tenkte jeg skulle bruke i starten, hvis det skulle vise seg at denne er *litt puslete* for disse høyttalerne så får jeg heller oppgradere etter hvert.

Ang Helicon 300 vs M6 er jeg fryktelig usikker! Fikk høre M6 på HFK i dag å det låt vanvittig bra! men de hadde jo ikke H300 inne, så da fikk jeg jo ikke hørt den:sad:

Der stereo'en skal stå er det fryktelig kronglete med plass, så en god stativ ht ville vært midt i blinken, men ingen ting er bestemt enda!

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vurderer nå å skaffe et effekt trinn til en fremtidig ny center (som følge av oppgradering til Parasound Halo C2) gjenstår litt testing ang Center. regner med det kan bli Mentor eller Helicon når jeg får muligheten til å teste
    Da har jeg kikka litt på denne: Vincent - SP-996 Mono Amplifier noen som har noe erfaring med denne? resten av oppsettets effekt består av Embla og Midgard..

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til dere som vurderer Mentor surround sett:

Mentor 5.1 surround oppsett - FINN Torget

Har vært å sett på dette selv, og det er helt strøkent !!!! Vannvittig mye for penga mener nå jeg! Han kunne også selge ting hverfor seg, men da var ikke prisene så gode syns jeg . tror Mentor 8 går for 26000kr, tror han sa det iallefall. MEntor 2 for 8000kr, samme for subben..

Tenkte på de som vurderer å kjøpe nå .

Side 423 av 743 FørsteFørste ... 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 393 403 413 419 420 421 422 423 424 425 426 427 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 543 553 563 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •