Dalis Entusiaster - Side 421

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 421 av 743 FørsteFørste ... 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 417 418 419 420 421 422 423 424 425 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 ... SisteSiste
Viser resultater 8,401 til 8,420 av 14850
    Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Center HT :)

Sitat Opprinnelig postet av vodrup
    Jeg skal nå begynne å sjekke høyalere for 5.1 oppsett..

Det jeg er usikker på er hvilken kombo jeg skal gå for. Dali Helicon serien blir noe for dyrt å sette som center og bak - sjeldent det kommer noe på brukten også..

Derfor lurer jeg på alternativer.. Personlig mener jeg at det ikke trenger å være samme serien på front og center / bak når man ser film. mulig jeg tar feil...

Trenger råd til en center som er kraftig og rein i klangen.. Bakhøytalerne er det ikke så nøye med, de må bare spille bra til film... Jeg er mest opptatt av stereo, men setter selvfølgelig pris på råskap til film også...

Pris: billig som mulig, men overraskende bra!!
    Denne her står ihvertfall på ønskelista mi: DALI MENTOR VOKAL Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben !! har hørt på den selv, synes faktisk den er bedre enn Helicon

test ut selv så skjønner du hva jeg mener

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmmm

Den er jo heller ikke billig.. hehe... Men absolutt noe å tenke på.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den er jo heller ikke billig.. hehe... Men absolutt noe å tenke på.

Ikon Center'n er jo heller ikke kjip den da8) . MEN styr langt unna Concept centeren! Har den selv og den håndterer ikke dialoger noe særlig bra litt grumsete lyd synes nå jeg..:P Mentor center'n finnes jo sikkert på brukten. og siden den akkurat har detti litt i pris så går det an å få den brukt til ihvertfall halv pris.:P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Har vert i handlemodus de siste 3 årene jeg brukte nesten et halvt år på å ta avgjørelsen med sv238, blir vel litt luring rundt grøten før jeg klarer å velge meg en høyttaler og :P er så mye bra lyd man kan kjøpe for penger :P
    Hehehe!! Men så tror jeg du har gjort et meget bra valg med den Vincenten!
    Helt enig med det. Markedet flommer jo over av glimrende produkter. Før eller siden må man bare ta et valg :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hyggelig skrevet! Jeg har ikke fått testet Helicon 400 skikkelig enda, men jeg er til nå veldig imponert over fyldigheten, klangen, luftigheten og den kontante bassen. Jeg får iallefall bare lyst til høre med og mer... og det er vel dette musikk og lyd dreier seg om.

Det spiller ingen rolle hva anlegget kostet, billig eller dyrt så lenge man nyter musikken som gjengis!!

Er man kreativ og på jakt er det mye å finne på brukten til en billig penge.
    Selv fant jeg Helicon 400 brukt 100% som nye og reciveren ny men til langt under brukt pris.. genialt..
    Det er litt de samme kvalitetene jeg koser meg med når Mentor spiller her i heimen
    Prisen får man bare bestemme ut fra egen lommebok, og brukten er riktig fin for å kunne handle ting man ellers bare kunne glemt å kjøpe helt nytt Sånt liker vi!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    Denne her står ihvertfall på ønskelista mi: DALI MENTOR VOKAL Senterhøyttaler | Hi-Fi Klubben !! har hørt på den selv, synes faktisk den er bedre enn Helicon

En sånn må jeg også ha om jeg skal utvide til surround igjen Får vel kjøpe hus hvor det passer først

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Faktisk ikke sett disse høytalerne før. Trodde Ikon 7 var størstemann men så feil kan man ta. Hvordan låter disse? Hva krever dem av effekt? Har sett på Ikon 6 som noe tam i bassen men helt vidunderlig ellers, så 2x8 må jo gjøre susen?

IKON 8 er helt rått på min DENON AVC H1D,spiller vanvittig bra.:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kult med så mange svar. Tusen takk. må sjekke litt ut.. hehe.. gi tips om det er fler..

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wirgen
    IKON 8 er helt rått på min DENON AVC H1D,spiller vanvittig bra.:-D
    Mener du AVC A1HD-(A)?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal nå begynne å sjekke høyalere for 5.1 oppsett..

Det jeg er usikker på er hvilken kombo jeg skal gå for. Dali Helicon serien blir noe for dyrt å sette som center og bak - sjeldent det kommer noe på brukten også..

Derfor lurer jeg på alternativer.. Personlig mener jeg at det ikke trenger å være samme serien på front og center / bak når man ser film. mulig jeg tar feil...

Trenger råd til en center som er kraftig og rein i klangen.. Bakhøytalerne er det ikke så nøye med, de må bare spille bra til film... Jeg er mest opptatt av stereo, men setter selvfølgelig pris på råskap til film også...

Pris: billig som mulig, men overraskende bra!!
    Et tips som jeg tror veldig mange andre kan skrive under på: Hvis du ikke har råd til en senter som minst matcher fronthøyttalerne dine, så er det bedre å ikke ha senter.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

..

ok.. takk for svar.. da er det bare å overvåke brukten.. hehe..

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hadde vært fint om du kunne utdype om hvorfor den er bedre. Har hørt disse opp mot hverandre noen ganger kan man si, og er absolutt ikke enig.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hadde vært fint om du kunne utdype om hvorfor den er bedre. Har hørt disse opp mot hverandre noen ganger kan man si, og er absolutt ikke enig.
    La det være en smakssak.. Min personlige mening er at Mentoren hadde en del mindre skarp lyd i toppen enn helicon, den låt FOR mye i toppen og mentoren hadde dessuten mer å gi i bånn etter mitt inntrykk. Men la det være sagt at den ikke hadde et optimal forsterker trinn på seg. Da jeg hørte på den, var det med en Denon reciever. Har du hørt den med er ordentlig slutt trinn?

Newcomer Kimosabi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte det var greit å poste spørsmålet her siden det er en kjent Dali forsterker: Noen som kan huske lydmessige forskjeller på Denon PMA 1500R MkII kontra PMA 925R?

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frbjerke
    Denon sin AVR-3310 kan være et alternativ. Den bør ha nok strøm til høyttalerne du nevner gitt at du kun skal høre lyden innendørs... :-D

Selges både på Elkjøp og HK.
    Takk for svar! Det ser ut som et interessant alternativ, og hvis jeg er med, så kan jeg vel eventuelt supplere med en effektforsterker senere? Jeg er ingen ekspert på området som dere kanskje skjønner... Har også sett på NAD 775, H/K AVR 460 og Onkyo TX-NR1007 og Pioneer VSX-LX52. Jeg lurer litt på de ulike lydsignaturene og hvilke produsent som passer best med Dali Ikon. Det er litt av en jungel hvis man ikke er orientert på forhånd har jeg fått erfare! 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Takk for svar! Det ser ut som et interessant alternativ, og hvis jeg er med, så kan jeg vel eventuelt supplere med en effektforsterker senere? Jeg er ingen ekspert på området som dere kanskje skjønner... Har også sett på NAD 775, H/K AVR 460 og Onkyo TX-NR1007 og Pioneer VSX-LX52. Jeg lurer litt på de ulike lydsignaturene og hvilke produsent som passer best med Dali Ikon. Det er litt av en jungel hvis man ikke er orientert på forhånd har jeg fått erfare! 8)
    Nettopp! Et to-kanals effekttrinn til frontene, for eksempel.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    glem mitt inspill... jeg leste feil :S

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La det være en smakssak.. Min personlige mening er at Mentoren hadde en del mindre skarp lyd i toppen enn helicon, den låt FOR mye i toppen og mentoren hadde dessuten mer å gi i bånn etter mitt inntrykk. Men la det være sagt at den ikke hadde et optimal forsterker trinn på seg. Da jeg hørte på den, var det med en Denon reciever. Har du hørt den med er ordentlig slutt trinn?
    Det kan selvsagt være en smaksak, men synes Helicon er bedre. Den enkle grunnen at den har liten egenklang. Det er heller elektronikken som gir lydbildet på Helicon kontra Mentor. Mentor modellene har mer egenklang eller kall det farging av lyden. Mentor har mørkere klang enn Helicon. Har hørt de fleste modeller av Mentor og Helicon på forskjellig elektronikk. Denon og Dali er jo heller ikke den beste matchen. Men det kan nok stemme det med at det den er litt fyldigere i bunn. Det synes på frekvensgangen.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Det kan selvsagt være en smaksak, men synes Helicon er bedre. Den enkle grunnen at den har liten egenklang. Det er heller elektronikken som gir lydbildet på Helicon kontra Mentor. Mentor modellene har mer egenklang eller kall det farging av lyden. Mentor har mørkere klang enn Helicon. Har hørt de fleste modeller av Mentor og Helicon på forskjellig elektronikk. Denon og Dali er jo heller ikke den beste matchen. Men det kan nok stemme det med at det den er litt fyldigere i bunn. Det synes på frekvensgangen.
    Ja det er klart! Blir spennende å se, har nylig skaffa meg en parasound C2 så kommer nok til å teste med ordentlig slutt trinn så fort økonomien gjør det mulig! er som natt og dag kontra den gamle recicveren

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Midgard + Parasound + Helicon 800=:)

Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Jeg tror dette kan bli bra. Min erfaring er at midgard ikke farger lyden noe bemerkningsverdig, så da kan jo Parasounden gjør det, og med dali er parasound en god match. Så test og gi oss en tilbakemelding.

Det blei faktisk som å ha nye høyttalere i stua det her! oppleves langt ifra lyse i mine ører, det låter sånn det skal låte: veldig korrekt, til og med mellom tonen stod mye mer klart frem, bassen ble mye mer fyldig og riktig. Diskanten var akkurat der jeg vil ha den. Fikk også avklart problemer med (i diskant) en tidligere nevnt SACD her i denne tråden. Blei GOD oppgradering i forhold til den gamle reciveren grei investering, slipper å bruke en haug med penger på nytt effektrinn ihvertfall!!8)

Side 421 av 743 FørsteFørste ... 281 291 301 311 321 331 341 351 361 371 381 391 401 411 417 418 419 420 421 422 423 424 425 431 441 451 461 471 481 491 501 511 521 531 541 551 561 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •