Dalis Entusiaster - Side 420

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 420 av 743 FørsteFørste ... 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 416 417 418 419 420 421 422 423 424 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 ... SisteSiste
Viser resultater 8,381 til 8,400 av 14851
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Kane
    Ingen av de vil klare å følge frontene dine.
    Det er sant som du sier Kane! Men måtte jo sjekke opp dette. Blir ikke sub nå med det første tror jeg. Senter`n kommer først, så mulig bakhøytallere, men der får Dali C2 holde en liten periode hvertfall.

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grattis og håper salget går fint for seg, godt å bli kvitt litt saker og ting som opptar plassen i heimen.

Fordel å ta noe i Klipsch for å holde stilen til resten du har.
    Ja, men suben synes ikke så mye uansett, så produsent på denne spiller ingen rolle igrunn, men ser heltklart tanken din

Active Hvar1 sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    306
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til system

Hei! Det er mulig det finnes svar på dette spørsmålet et eller annet sted i mylderet av poster i denne tråden, men siden det er over 400 sider så spør jeg likevel uten å sjekke alle disse først

Jeg har kjøpt meg et par Ikon 5-høytalere som med tiden er planlagt som bakhøytalere med Ikon 6 front (7 blir litt for stor i fysiske mål tror jeg), Ikon senter og antakelig samme serie sub. Dette betyr at jeg trenger en ny forsterker (har en Cambridge 340r nå), og det er da også det første prosjektet videre på lista. Har fått anbefalt NAD T765HD av folka på HiFiklubben der jeg kjøpte høytalerene, men jeg hadde helt klart blitt lykkelig hvis det gikk an å oppdriver et godt alternativ som kostet under 10.000. Tidligere utgave NAD T765 et alternativ? Samtidig har jeg hørt at NAD kan bli vel spiss og hard i kombinasjon med Ikon-høytalerene, men har ingen personlige erfaringer. Noen som har noe konkret å foreslå? Jeg er på ingen måte noen ekspert på området, så på forhånd takk for alle bidrag og hjelp

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hvar1
    Hei! Det er mulig det finnes svar på dette spørsmålet et eller annet sted i mylderet av poster i denne tråden, men siden det er over 400 sider så spør jeg likevel uten å sjekke alle disse først

Jeg har kjøpt meg et par Ikon 5-høytalere som med tiden er planlagt som bakhøytalere med Ikon 6 front (7 blir litt for stor i fysiske mål tror jeg), Ikon senter og antakelig samme serie sub. Dette betyr at jeg trenger en ny forsterker (har en Cambridge 340r nå), og det er da også det første prosjektet videre på lista. Har fått anbefalt NAD T765HD av folka på HiFiklubben der jeg kjøpte høytalerene, men jeg hadde helt klart blitt lykkelig hvis det gikk an å oppdriver et godt alternativ som kostet under 10.000. Tidligere utgave NAD T765 et alternativ? Samtidig har jeg hørt at NAD kan bli vel spiss og hard i kombinasjon med Ikon-høytalerene, men har ingen personlige erfaringer. Noen som har noe konkret å foreslå? Jeg er på ingen måte noen ekspert på området, så på forhånd takk for alle bidrag og hjelp
    Denon sin AVR-3310 kan være et alternativ. Den bør ha nok strøm til høyttalerne du nevner gitt at du kun skal høre lyden innendørs... :-D

Selges både på Elkjøp og HK.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mentor!

Da var Mentor 6 i hus Skikkelig moro!!

På grunn av jobb kunne jeg ikke hente dem før idag, men fikk da tatt meg en tur etter arbeid idag for å hente høyttalerne i Moss... Er jo et lite stykke unna her jeg bor, men en knapp times kjøring går jeg med på for å få god service

Foreløpig har jeg bare satt dem opp, koblet til høyttalerkablene og fått lyd ut av dem. Har ikke fått testet stort enda, men ser for meg at morgendagen blir brukt til litt lydmoro!
    Det lille jeg har hørt er lovende, og jeg tror Parasound gjør jobben den skal med de relativt små Mentorene...

Om det er av interesse kan jeg se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert. Må bare finne ut hvordan jeg gjør det

Gleder meg virkelig til å få gi dem litt musikk å tygge på, og ikke minst litt film. Har et par plater jeg er klar for å mate cd spillern med!!
    Hører rykter om at det er laaaang innspillingstid på disse, så jeg har masse godt i vente

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus

På grunn av jobb kunne jeg ikke hente dem før idag, men fikk da tatt meg en tur etter arbeid idag for å hente høyttalerne i Moss... Er jo et lite stykke unna her jeg bor, men en knapp times kjøring går jeg med på for å få god service

Foreløpig har jeg bare satt dem opp, koblet til høyttalerkablene og fått lyd ut av dem. Har ikke fått testet stort enda, men ser for meg at morgendagen blir brukt til litt lydmoro!
    Det lille jeg har hørt er lovende, og jeg tror Parasound gjør jobben den skal med de relativt små Mentorene...

Om det er av interesse kan jeg se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert. Må bare finne ut hvordan jeg gjør det

Gleder meg virkelig til å få gi dem litt musikk å tygge på, og ikke minst litt film. Har et par plater jeg er klar for å mate cd spillern med!!
    Hører rykter om at det er laaaang innspillingstid på disse, så jeg har masse godt i vente
    Din søknad til Dali's Entusiaster er herved innvilget, du har nå er permatent medlemskap som du selv velger hvordan du vil utnytte. Du får med dette medlemskap et livslangt tilbud på tips og råd, tilbud på demo hos trådstarter som du allerede har opplevd et par ganger. Du har nå tilgang til alle våre fasiliteter og muligheter til en flott og vennlig "samtale" her hos oss, ta vare på dine Dali høytalere og hygg deg max med dem.

Gratulerer med et topp kjøp og nå har du mange timer med moro foran deg, disse spiller forbausende bra og dette gir glede og mye go lyd. Du får legge ut et bilde og dele med oss, er ikke så vanskelig som du tror.

1. Du kan legge opp bilder her Bildr.no - Gratis opplastning av bilder for blogger, auksjoner og forum

2. Når bildet er lastet opp klipper du ut linken Bildr.no etter / vil det komme opp ett nummer som er ditt bilde.

3. Etter du har klippet ut linken med bildet ditt så trykk på knappen med måne og fjell på og lim inn linken som du ser lik ut som den jeg har laget et eksempel på.

4. Voila.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Forsterker til IKON8

Heisann,

etter å ha fulgt med på denne tråden en god stund har jeg blitt en lykkelig eier av et par brukte IKON8. Vel, brukte er vel feil ord siden de kun er et halvt år gamle. Uansett, disse drives nå av en gammel NAD 370. Er veldig fornøyd med høytalerne, men ønsker noe varmere lyd og litt mere effekt. Kunne en Parasound HCA-1500A gjøre jobben??? Hva med for-forsterker til denne, forslag??

Tips taes imot med takk! Bra tråd!!!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superb
    Heisann,

etter å ha fulgt med på denne tråden en god stund har jeg blitt en lykkelig eier av et par brukte IKON8. Vel, brukte er vel feil ord siden de kun er et halvt år gamle. Uansett, disse drives nå av en gammel NAD 370. Er veldig fornøyd med høytalerne, men ønsker noe varmere lyd og litt mere effekt. Kunne en Parasound HCA-1500A gjøre jobben??? Hva med for-forsterker til denne, forslag??

Jeg ville nok Prøvd Vincent, Ec, Abrahamsen, Parasound, Yamaha etc. Nad kan bli noe spiss/hard i toppen, den Parasounden du snakker om her funker nok bra det. Det er viktig med varmklang så da er de nevnte kandidatene verdt å titte på, du vil som regel finne mye av disse sakene på bruktmarkedet om du er int å spare noen kroner.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Din søknad til Dali's Entusiaster er herved innvilget, du har nå er permatent medlemskap som du selv velger hvordan du vil utnytte. Du får med dette medlemskap et livslangt tilbud på tips og råd, tilbud på demo hos trådstarter som du allerede har opplevd et par ganger. Du har nå tilgang til alle våre fasiliteter og muligheter til en flott og vennlig "samtale" her hos oss, ta vare på dine Dali høytalere og hygg deg max med dem.

Gratulerer med et topp kjøp og nå har du mange timer med moro foran deg, disse spiller forbausende bra og dette gir glede og mye go lyd. Du får legge ut et bilde og dele med oss, er ikke så vanskelig som du tror.

1. Du kan legge opp bilder her Bildr.no - Gratis opplastning av bilder for blogger, auksjoner og forum

2. Når bildet er lastet opp klipper du ut linken Bildr.no etter / vil det komme opp ett nummer som er ditt bilde.

3. Etter du har klippet ut linken med bildet ditt så trykk på knappen med måne og fjell på og lim inn linken som du ser lik ut som den jeg har laget et eksempel på.

4. Voila.
    Takk skal du ha Raymond!

Har lagt ut et par bilder på minHifi nå... bare å titte for den som måtte være interessert. Skal se om jeg ikke får laget noe mer helhjertet etterhvert

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer til Mentor 6 og IKON 8 eiere. Kjempe høyttalere, men som krever litt jobbing på forsterker fronten . Ofte dukker det opp PArasound og Dynamic Precision på nettet, selv gamle DP'er er veldig gode på Dali med bånddiskanten.

Min DP var 10år gammel når jeg kjøpte den :P. hehe. NAD MAster serien funker også bra på disse høyttalerene. NAD M2 på HElicon 400 syns jeg var magisk iallefall :P. hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Gratulerer til Mentor 6 og IKON 8 eiere.
    Takker og bukker

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei alle sammen!

Vil bare meddele at jeg har kjørt Marantz på Dali i alle år og jeg er meget fornøyd med den kombinasjonen. Det er faktisk undervurdert hva denne komboen får til sammen... bare et lite tips!!

Nå har jeg Marantz SR8002 + Emotiva XPA3 på et par Dali Helicon 400 og det låter rett å slett gromt...Dali slutter aldri å overraske.. hehe

Marius

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vodrup
    Vil bare meddele at jeg har kjørt Marantz på Dali i alle år og jeg er meget fornøyd med den kombinasjonen. Det er faktisk undervurdert hva denne komboen får til sammen... bare et lite tips!!

Nå har jeg Marantz SR8002 + Emotiva XPA3 på et par Dali Helicon 400 og det låter rett å slett gromt...Dali slutter aldri å overraske.. hehe

Marius
    Så bra du har funnet en kombo som passer glimrende Vil tro det bor mye pen lyd i Helicon 400!

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen med ikon8 som gidder å ta batteritesten for å finne ut om elementene går utover eller innover når en kobler pluss fra batteri til pluss på høyttaler (minus til minus)
    mine går innover, trur det er feil......

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer man var nedom klubben å hørte litt selv hin dagen tror muligens det blir m6 på meg og jeg syns det er råe høyttalere kos deg med dem

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Gratulerer man var nedom klubben å hørte litt selv hin dagen tror muligens det blir m6 på meg og jeg syns det er råe høyttalere kos deg med dem
    Takk for det
    De har en kombinasjon av passelig råskap og åpen detaljrikdom som fenger skikkelig! Tror ikke du tråkker veldig feil med dem nei 8)
    Er du i handlemodus?

Skal sette dem igang utover dagen idag, og la elementene få mosjonere seg litt. Er visst en del innspillingstid på dem, men de låter overraskende åpent og lekkert rett ut av boks også. Herlige høyttalere! Tar seg pent ut i stua også hehe.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Superb
    Heisann,

Gratulerer med ikon8 vil anbefale at du prøver vincent sv234 på dem

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det
    De har en kombinasjon av passelig råskap og åpen detaljrikdom som fenger skikkelig! Tror ikke du tråkker veldig feil med dem nei 8)
    Er du i handlemodus?

Skal sette dem igang utover dagen idag, og la elementene få mosjonere seg litt. Er visst en del innspillingstid på dem, men de låter overraskende åpent og lekkert rett ut av boks også. Herlige høyttalere! Tar seg pent ut i stua også hehe.
    Har vert i handlemodus de siste 3 årene jeg brukte nesten et halvt år på å ta avgjørelsen med sv238, blir vel litt luring rundt grøten før jeg klarer å velge meg en høyttaler og :P er så mye bra lyd man kan kjøpe for penger :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei hei

Så bra du har funnet en kombo som passer glimrende Vil tro det bor mye pen lyd i Helicon 400!
    Hyggelig skrevet! Jeg har ikke fått testet Helicon 400 skikkelig enda, men jeg er til nå veldig imponert over fyldigheten, klangen, luftigheten og den kontante bassen. Jeg får iallefall bare lyst til høre med og mer... og det er vel dette musikk og lyd dreier seg om.

Det spiller ingen rolle hva anlegget kostet, billig eller dyrt så lenge man nyter musikken som gjengis!!

Er man kreativ og på jakt er det mye å finne på brukten til en billig penge.
    Selv fant jeg Helicon 400 brukt 100% som nye og reciveren ny men til langt under brukt pris.. genialt..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

spørsmål til alle dere Dali people..

Jeg skal nå begynne å sjekke høyalere for 5.1 oppsett..

Det jeg er usikker på er hvilken kombo jeg skal gå for. Dali Helicon serien blir noe for dyrt å sette som center og bak - sjeldent det kommer noe på brukten også..

Derfor lurer jeg på alternativer.. Personlig mener jeg at det ikke trenger å være samme serien på front og center / bak når man ser film. mulig jeg tar feil...

Trenger råd til en center som er kraftig og rein i klangen.. Bakhøytalerne er det ikke så nøye med, de må bare spille bra til film... Jeg er mest opptatt av stereo, men setter selvfølgelig pris på råskap til film også...

Pris: billig som mulig, men overraskende bra!!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vodrup
    Jeg skal nå begynne å sjekke høyalere for 5.1 oppsett..

Det jeg er usikker på er hvilken kombo jeg skal gå for. Dali Helicon serien blir noe for dyrt å sette som center og bak - sjeldent det kommer noe på brukten også..

Derfor lurer jeg på alternativer.. Personlig mener jeg at det ikke trenger å være samme serien på front og center / bak når man ser film. mulig jeg tar feil...

Trenger råd til en center som er kraftig og rein i klangen.. Bakhøytalerne er det ikke så nøye med, de må bare spille bra til film... Jeg er mest opptatt av stereo, men setter selvfølgelig pris på råskap til film også...

Pris: billig som mulig, men overraskende bra!!
    Baksettet i ikon serien er bra. tror det skal passe greit sammen med helicon hvordan det er med forskjellig senter å frontsett vet jeg ikke.. men tror senter spiller en avgjorende rolle i hjemmekinoen så ville ikke satset på en kjipere senter enn frontsettet

Side 420 av 743 FørsteFørste ... 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 410 416 417 418 419 420 421 422 423 424 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 560 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •