Dalis Entusiaster - Side 42

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 42 av 743 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 542 ... SisteSiste
Viser resultater 821 til 840 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    De spiller som om livet deres stod på spill :P
    Bra at det er liv i tråden og det ser ut som om det kommer til å holde seg livlig her videre
    Mater de med alt som er :P
    Alt fra Bruce Springsteen, AC DC, Metallica, Greenday, CCR og radio Ålesund :P
    Har også Nightwish med - Phantom of the Opera (Genial sang)(Joda det finnes 18åringer som syns Opera er TØFT, men bare visse sanger) :P
    Det er godt å høre og her blir det ikke stille med det første og godt er det, er jo plass for alle Dali folk her inne. Er noen som faller fra her, lenge siden han Ratata her vært her inne nå. Han var en av dem som kjøpte Ikon 8 etter meg, så han står først i tråden. Bare å mate ikonene med alt som kan trøkke og presse, er ikke noe å være besjeden for. Ikon elsker watt og bedre blir det når dem får litt å tygge på.

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei Roger. Nå har jeg gått dypere i research av Ikon 8. Denne frister så veldig.

Men bare en ting jeg stusser på som står i testen til lyd og bilde. At diskanten er litt tilbakeholden. Er den liksom ikke så fremtredende og sterk, eller er det bare det at den ikke skriker? Må innrømme at en diskant som ikke skriker virker fristende. Men vil jo at vokalen til den som synger skal være frempå i lydbildet.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    De spiller som om livet deres stod på spill :P
    Bra at det er liv i tråden og det ser ut som om det kommer til å holde seg livlig her videre
    Mater de med alt som er :P
    Alt fra Bruce Springsteen, AC DC, Metallica, Greenday, CCR og radio Ålesund :P
    Har også Nightwish med - Phantom of the Opera (Genial sang)(Joda det finnes 18åringer som syns Opera er TØFT, men bare visse sanger) :P

På Tronna_83 sitt spørsmål, har jeg følgende svar :

Jeg bruker bare Denon 3808, MEN jeg skal ha parasound etterhvert (når jeg er ferdig med skolen).
    Jeg er veldig fornøyd med denon, men jeg har ikke fått fininnstilt den, siden jeg ikke er noe flink til slikt og ingen jeg kjenner er det heller..
    Liker du Ikon 8 og har kapital til det (husk å forsikre de) så kjøp de raskest mulig! Du kommer så absolutt ikke til å angre.
    Effekt kan du bare kjøpe senere. De fleste bygger seg videre fra punkt A til B når de bygger hjemmekino (i alle fall de fleste jeg kjenner).
    Ta deg en tur på hifiklubben og hør deg frem, men jeg tror du kommer til å bli forelsket med Dali Ikon8 etter første tone. Prøv de med forskjellige forsterkere, men jeg tror at du bare kan beholde 3808 og bruke den til du kjøper effektforsterker og bruker 3808 på resten av anlegget e.l .
    Du har nå nesten en perfekt Ikon hjemmekino når du har kjøpt Ikon 8, så løp og kjøp..
    LYKKETIL, mvh Spectos

Tusen takk=) Forventningene blir ikke akkurat dempet med all rosen dere gir ikon=)

Men, må innrømme at jeg hadde forventet litt mer av Concept 8 faktisk. men det mangler noe hele veien der. Både ordentlig trøkk i bassen, og i mellomtonen. Diskanten skriker litt også.

men som jeg skjønner er Ikon 8 bedre på alt her, så dette kommer jeg nok til å like=)

Har bestemt meg for å spare opp til Ikon 8 utpå nyåret og ta resten derfra=) Jeg blir ikke helt venner med Denonen, så vi får se om det ikke blir en Yamaha eller Onkyo på sikt=) jeg har jo Ikon Vokal 2 i center og vil helst ikke tro at den er synderen for de litt lave dialogene.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=da-ty@online.no]
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Regner med du mener 272 og ikke 372. Ville heller ha valg Parasound. Er mye mer futt i NC2250
    Det kan ha vært 272 han sa. Husker ikke. Hehe.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Roger Waters]
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no

Helt enig og det er ikke noe mere å spørre om, jeg sier det igjen. Klubben har ikke noe som kan matche denne forstekerkern. Så det er ikke no å nøle med, her får man i bøtter og spann. En Nad forsterker griner når du guffer opp og parasound elsker å henge med på lasset.... Er med til du ikke gidder mere..
    Ok greit at kanskje Parasounden er råest, men hvis jeg ikke har råd til den, hva tror du da om den Cambridge 840A v2 til Ikon 8? Vet du hva slags klang den har?

NC2250 er sikkert rå, men SÅ dyr forsterker MÅ man vel ikke ha for å nyte denne høyttaleren?=)

Hvert fall ikke på 17 kvadrat=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det noen her som vet om kanskje Ikon Vokal 2 kanskje blir litt spe i samspill med Ikon 8 i hjemmekino?

Ser de skriver at den kan brukes med 5, 6 og 7. Men finnes det en dedikert bedre ikon center egentlig?

Intermediate Vincent_vega sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    2,338
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var på HFK tromsø og hørte Dali lektor 8 idag, det er en kjempegod høyttaler i forhold til prisen!

Diskanten i den var helt rå! Mellomtonen holdt godt følge og bassen slo passelig hardt men samtidig dypt nok for de fleste! Men det mest imponerende med de var høyden, bredden og dybden på lydbildet! De hadde en vannvittig god spredning og det var ikke noen problemer med å få med seg noe av lyden uansett om man satt veldig off-center i forhold til sweetspot.

Kort summert en knallgod høyttaler til 10 tusen spenn, må ærlig innrømme at på slutten av demoen satt jeg med en stor klump i halsen pga at jeg fikk både frysninger (på en god måte) og ble rørt av lyden på en og samme tid 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hei hei Roger. Nå har jeg gått dypere i research av Ikon 8. Denne frister så veldig.

Men bare en ting jeg stusser på som står i testen til lyd og bilde. At diskanten er litt tilbakeholden. Er den liksom ikke så fremtredende og sterk, eller er det bare det at den ikke skriker? Må innrømme at en diskant som ikke skriker virker fristende. Men vil jo at vokalen til den som synger skal være frempå i lydbildet.
    Den er rolig å behagelig spør du meg, det finnes alltid bedre alternativer enn ikon 8 osv. Men jeg liker den så godt så jeg synes det er moro at flere får opp øya for den også, det er jo en rolig diskant på de. Det beste er å ikke lese disse testene, den store gleden er å dra på en sjapp å sjekke dem ut selv.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tronna_83]
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters

Ok greit at kanskje Parasounden er råest, men hvis jeg ikke har råd til den, hva tror du da om den Cambridge 840A v2 til Ikon 8? Vet du hva slags klang den har?

NC2250 er sikkert rå, men SÅ dyr forsterker MÅ man vel ikke ha for å nyte denne høyttaleren?=)

Hvert fall ikke på 17 kvadrat=)
    Cambrigde er fine forsterkere det også, men det jeg har opplevd at de er litt "snille" det er ikke så mye trøkk som man ønsker. De er kanskje litt mere finspilte
    av seg, men det er jo bare å prøve disse sakene så ser du hva du liker best. Det er masse alternativer og sjekk for all det ut bruktbørsen, er som regel en del bra og relative "nyere" ting som du kan være heldig å komme over. Sjekk i jevne mellomrom.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vincent_vega
    Var på HFK tromsø og hørte Dali lektor 8 idag, det er en kjempegod høyttaler i forhold til prisen!

Diskanten i den var helt rå! Mellomtonen holdt godt følge og bassen slo passelig hardt men samtidig dypt nok for de fleste! Men det mest imponerende med de var høyden, bredden og dybden på lydbildet! De hadde en vannvittig god spredning og det var ikke noen problemer med å få med seg noe av lyden uansett om man satt veldig off-center i forhold til sweetspot.

Kort summert en knallgod høyttaler til 10 tusen spenn, må ærlig innrømme at på slutten av demoen satt jeg med en stor klump i halsen pga at jeg fikk både frysninger (på en god måte) og ble rørt av lyden på en og samme tid 8)
    Jeg har hørt på Lektor 1 og 8 selv og det er ganske bra høytalere til prisen, for de som ikke har sjekka ut Hifiklubben så har dem satt opp prisene på en del produkter med 1000 og mer. Ikon 8 koster plutselig 16lapper og Mentor 8 er på 34lapper nå. Det er tydeligvis at verdensøknomien sier sitt her nå altså, veldig trist men håper på en reduksjon igjen.

Hva slags forsterker brukte dem på Lector? Da jeg var på klubben på dali lyttekveld brukte dem Nad M serien forsterkern, funka fint den men jeg savnet mer boost i mellomgulvet for å si det sånn. Åssen musikk hørte du på dem da?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei Tronna!

Jeg vet egentlig fint lite om Cambridge... vet egentlig ikke allverden om Parasound heller, kun det jeg leser og hører her pluss andre tester

Men hva med å ta ting over litt større tidsrom? Du kan jo begynne med enten effekt eller høyttaler.
    Jeg har vært veldig uenig med meg selv om hva jeg skal gjøre, og har endret planen fra å være kun å kjøpe Ikon 8, til å bli at jeg vil ha NC2250 og Mentor 8. Jeg har på ingen måte masse penger, men tenkte at jeg skal prøve å benytte meg av bruktmarkedet litt Først effektforsterker, så fantastiske høyttalere.

Du har jo høyttalere nå som du egentlig er misfornøyd med. Du kan jo gjøre det litt omvendt av det jeg har tenkt?
    Kjøpe Ikon 8 over nyttår, og heller spare og vente et halvt års tid og følge med på bruktmarkedet etter den effektforsterkeren du har lyst på Du får helt sikkert noen tusen igjen for Conseptene dine, og da har du jo allerede redusert innkjøpet av Ikon 8 betraktelig.
    Som Roger nevner, så kan du være heldig å få pent brukte ting til halv pris selv om de kanskje ikke er mer enn ett år gamle.

Har du prøvd å selge conseptene dine forresten?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 har gått opp til 34000 på Klubben nå, de har skjønt at folk har mindre penger og legger på prisene. Det er mye penger for dem fleste det der, så her er det bare til å spare i syv lange og 7 breie.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mentor 8 har gått opp til 34000 på Klubben nå, de har skjønt at folk har mindre penger og legger på prisene. Det er mye penger for dem fleste det der, så her er det bare til å spare i syv lange og 7 breie.
    Og fortsatt er de godt verdt penga . Mener jeg da. De har så mange gode kvaliteter, at de kvalitetene som er dårlige, bare blir småtteri. (litt vanskelig å finne rett elektronikk syns jeg).

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Og fortsatt er de godt verdt penga . Mener jeg da. De har så mange gode kvaliteter, at de kvalitetene som er dårlige, bare blir småtteri. (litt vanskelig å finne rett elektronikk syns jeg).
    Jeg tror en Parasound P3 og A21 kunne gjort nytta der jeg altså, synd ikke noen kan få testa det ut så vi kunne fått en god lesning der. Det bor mye i den høytalern og det skal være sikkert og visst, vet med det at Klubben ikke har noe spes som kunne dratt liv i den høytaleren. Synd de ikke kan få inn Parasound som mange andre, de ville de ha tjent på men skal man være "in the box" så skal man det.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror en Parasound P3 og A21 kunne gjort nytta der jeg altså, synd ikke noen kan få testa det ut så vi kunne fått en god lesning der. Det bor mye i den høytalern og det skal være sikkert og visst, vet med det at Klubben ikke har noe spes som kunne dratt liv i den høytaleren. Synd de ikke kan få inn Parasound som mange andre, de ville de ha tjent på men skal man være "in the box" så skal man det.
    Parasound er iallefall midt i blinken for meg . Men tror også Abrahamsen, EC og Thule gjør det godt på Dali med den "spesielle" diskanten. Men Parasound, spesielt effekttrinnet er gromt . P3 syns jeg ødelegger litt, og er nok en klasse for "liten" for A21 ( i mine ører). Men prismessig er den knall, og nydelig for øynene.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mm, har sett det. Litt synd det, men de er fortsatt verdt penga Kommer det noen brukt er det jo supert det og.
    Hehehe, skal spare i syv lange og syv breie jeg. Venter gjerne en stund på noe så bra Får bare håpe Dali ikke kommer med en etterfølger til 40laken som er enda bedre før jeg får kjøpt dem

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Parasound er iallefall midt i blinken for meg . Men tror også Abrahamsen, EC og Thule gjør det godt på Dali med den "spesielle" diskanten. Men Parasound, spesielt effekttrinnet er gromt . P3 syns jeg ødelegger litt, og er nok en klasse for "liten" for A21 ( i mine ører). Men prismessig er den knall, og nydelig for øynene.
    Kan jo kjøre på en bedre forforsterker men da begynner prisene å bli rimelig skumle spør du meg, men det går ann å bruke Abrahamsen også. MAW her på tråden er veldig fornøyd så kanskje brukt 2 stk effekt av dem så hadde ting skjedd. Det er mye på dette markedet men jeg er ikke den typen som skal prøve alt for å komme i mål, det kan bli forbanna dyrt etterhvert.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Mm, har sett det. Litt synd det, men de er fortsatt verdt penga Kommer det noen brukt er det jo supert det og.
    Hehehe, skal spare i syv lange og syv breie jeg. Venter gjerne en stund på noe så bra Får bare håpe Dali ikke kommer med en etterfølger til 40laken som er enda bedre før jeg får kjøpt dem
    Det kan hende de setter ned prisene når denne høytalern begynner å bli utdatert, men det er ikke godt å si når det skjer mens verdensøkonomien er som den er. Jeg stresser heller ikke med å få tak på de høytalerne, har et par visa kort som skal nedbetales først.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er det jo ikke noe nyhet at både Hi-Fi Klubben og Soundgarden sliter litt om dagene. Spesielt Soundgarden....

Tilogmed Elkjøp må riste litt på prisene...

2 stk effekt fra Abrahamsen på Ikon 8 tror jeg ville vært rimelig heftig. Evig masse strøm og 2x280 beinharde watt. 1 stk med 2x70 watt holder fint for meg på mine Mentor 6 men vurderer en til snart, men den skal på senteren aleine. Tror Mentor Vokalen virkelig får liv i seg når den blir matet med 1x280 watt... :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det kan hende de setter ned prisene når denne høytalern begynner å bli utdatert, men det er ikke godt å si når det skjer mens verdensøkonomien er som den er. Jeg stresser heller ikke med å få tak på de høytalerne, har et par visa kort som skal nedbetales først.
    Er fornuftig å gjøre seg ferdig med slike nedbetalinger før man handler mer ja. Du har jo et kjempeanlegg! Bare å nyte det

Side 42 av 743 FørsteFørste ... 2 12 22 32 38 39 40 41 42 43 44 45 46 52 62 72 82 92 102 112 122 132 142 152 162 172 182 542 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •