Dalis Entusiaster - Side 419

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 419 av 743 FørsteFørste ... 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 415 416 417 418 419 420 421 422 423 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 ... SisteSiste
Viser resultater 8,361 til 8,380 av 14850
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Fære?

Jeg har ikke et intrykk over at de er lyse, Jeg kombinerte dem med både thule pre og parasound p3
    Kompisen hadde NC-2100 - MA 6.1 - Klipsch RF-82 og dette syntes ikke jkeg var noe tess, ikke han heller så MA ble byttet ut mot noe fra parasound.

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    Fære?

Jeg har ikke et intrykk over at de er lyse, Jeg kombinerte dem med både thule pre og parasound p3
    Samme her!!:P

Active ..bjørnar.. sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag har jeg hatt en åpenbaring etter å ha temmet et par Dali Blue 6006. Har en NAD C275 på hjemlån nå som fort kan bli fast inventar i hylla som ett ledd i veien mot nye fronter. Har ingen erfaring med effektforsterkere fra før, så for meg er vel dette fra starten av en åpenbaring dere har vært klar over i lengre tid, but still. Et helt annet lydbilde enn receiveren min klarte å trylle frem, "selv" med bi-amping. Den (mildt sagt) litt trettende "booOOoooom"-effekten er borte. Borte. C275 spiller med stålkontroll, og til tross for at resultatet av at mid/sub er med helt opp til øredøvende nivåer er imponerende er det fra lavt volum og opp til "cognac&kos" at den imponerer meg mest i forhold til forventningene. Alt er så utrolig mye bedre definert enn for en time siden. Symbalene i "Sultans of Swing" har for lengst gitt seg med å si "sshhhhh" (uansett volum) og det virker ikke lenger som om gutta boys står på en 2 meter bred scene.

Kveldens åpenbaring: Også Dali i de lavere prisklasser nyter godt av god effekt. Ordentlig godt nyter de det faktisk. Dette er forskjell sjøl a mor hører, og det er f*** ikke verst!
    "Hjemmekino"
    Denon AVR-A100
    Dali Ikon 7 mk2 (LR)
    Dali Ikon Vokal 2 mk2 (C)
    Dali Ikon On-wall mk2 (SLR)
    Dali S1.5 (SW)
    Lo-Fi
    Onkyo A-9070
    Cambridge DACmagic
    Cambridge Azur 640C v2
    Dali Lektor 3

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ..bjørnar..
    Dette er forskjell sjøl a mor hører, og det er f*** ikke verst!
    Det er noe av det flotteste en høyttalerprodusent kan høre :lol:
    Godt å høre du er fornøyd du også!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er en Dali-mann, men på veldig lavt nivå. For øyeblikket har jeg et par Concept 2 drevet av en Nakamichi AV-9, og jeg ble frelst. Planen nå er å kjøre Dali hele veien i stua. Nå blir anlegget riktignok ganske lite, med tanke på at jeg ikke kjører gulvstående høyttalere, men det burde låte ganske bra uansett, særlig når jeg i tillegg får meg en ny Onkyo-forsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    1,841
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Selvom utstyret er smått, er man likefullt et hankjønn! :-)

Newcomer Kimosabi sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Halla!

Ha! Jeg visste at det måtte være en Dali klubb her et sted!

Jeg er på utkikk etter et Denon/Dali system igjen til en grei penge til PC bruk, eller "desktop" som de sier. Sist jeg var inne i loopen ble det innkjøpt Denon PMA 925R og Dali 606 høyttalere og etter å ha tittet rundt litt så skjønner jeg at tidene har forandret seg en smule. Måtte desverre selge anlegget for noen år tilbake men husker fortsatt at jeg falt helt for Denon/Dali komboen. Husker at NAD også funka fett på Dali men aner ikke hvordan det er idag.

Kunne tenkt meg noe lignende Dali 102 kjørt på en Denon eller NAD forsterker av et eller annet slag. Pris ca. 3-5000. Gjerne under 5000. Noen som har noen forslag? Hører på mye metal, rock og ellers dynamisk instrumental musikk, veldig lite techno.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kimosabi
    Halla!

Ha! Jeg visste at det måtte være en Dali klubb her et sted!

Jeg er på utkikk etter et Denon/Dali system igjen til en grei penge til PC bruk, eller "desktop" som de sier. Sist jeg var inne i loopen ble det innkjøpt Denon PMA 925R og Dali 606 høyttalere og etter å ha tittet rundt litt så skjønner jeg at tidene har forandret seg en smule. Måtte desverre selge anlegget for noen år tilbake men husker fortsatt at jeg falt helt for Denon/Dali komboen. Husker at NAD også funka fett på Dali men aner ikke hvordan det er idag.

Kunne tenkt meg noe lignende Dali 102 kjørt på en Denon eller NAD forsterker av et eller annet slag. Pris ca. 3-5000. Gjerne under 5000. Noen som har noen forslag? Hører på mye metal, rock og ellers dynamisk instrumental musikk, veldig lite techno.
    Har ikke forslag, men om du bor i nærheten av Kallak (Ørje), så kan du få lyttet med en NAD C372 her når du finner høytalerene du vil ha.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det KAN være at Dali Concept 1 er det du er på jakt etter. Da muligens i kombinasjon med en Denon forsterker eller receiver. Litt vrient å si så mye om det siste når jeg ikke helt vet hva slags signal du skal ha inn på burken.

Evt kan du gå litt opp i pris på høyttalerne og går for Concept 2 eller Lektor 2.

Jeg har ingen erfaring med disse selv, så mitt beste tips er å sjekke litt på HK sine hjemmesider og så evt bestille en demo på det oppsettet som du syns passer best til bruken og ikke minst lommeboken.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Brukt Ikon kanskje ?

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Wrasko
    Har ikke forslag, men om du bor i nærheten av Kallak (Ørje), så kan du få lyttet med en NAD C372 her når du finner høytalerene du vil ha.
    Hei, bor i Halden så det kan jo godt la seg gjøre. Har bestilt demo hos HiFi Klubben Sarpsborg så vi får se når det blir. Jeg spurte om å få lytte på disse komponentene:

-Dali Concept 1 og Concept 2.
    -Argon 6220

-Denon PMA 510AE
    -Nad C315BEE
    -Cambridge Azur 340A SE

-Denon DCD 510AE

De kjører jo tilbud på 510 serien nå så det kan jo være et bra kjøp. Er litt nyskjerrig på NAD så selv før jeg hører så tipper det litt mot den forsterkeren allerede. Jeg husker at Denon 925'n jeg hadde for noen år sida ble litt lys ved høyere volum. Hvis jeg husker riktig så var det et vanlig Denon symptom i lavere prisklasser.

@fribjerke: Ja, har titta litt på Lektor også men Lektor 2 er litt dyre og Lektor 1 har et stusselig element så jeg tviler på at 1 kan servere samme trøkket som Concept 2. Kjører alt rett på at Auzen Prelude lydkort. Antageligvis så plukker jeg med meg en 510 cd-spiller også.

@Sandlien: Ikon er også aktuelt men helst Ikon 2. Da blir det dyrt å kjøpe nytt men kan jo håpe man finner noen brukte et sted.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Sandlien: Ikon er også aktuelt men helst Ikon 2. Da blir det dyrt å kjøpe nytt men kan jo håpe man finner noen brukte et sted.
    Ikon 2 selges.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon er også aktuelt men helst Ikon 2. Da blir det dyrt å kjøpe nytt men kan jo håpe man finner noen brukte et sted.
    Dra å lytt, test allt det som går innenfor MAXgrensen av hva du kan betale også er det bare og handle Dette er noe jeg ikke klarer, men lett å anbafalle deg å gjøre det

Medlem siden
    Apr 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Namsos eller Trondhjæm! Grei pris kansje men enten om det er post eller jeg kjører selv fra Halden så blir det dyrt nok allikevel. Er litt ueffent å sende sånt i uoriginale forpakninger....

Kekka: Er forberedt på HiFi-effekten. Sist jeg dro til HFK var for å høre på et par 505 en kamerat var keen på. Endte med at jeg dro derfra med ny PMA925 og 606 i tillegg. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    -Denon PMA 510AE
    Den finnes i dette huset den og faktisk.. Blir brukt på noen Dali 104, var brukt på Proson 63mk2 som ligger til salgs på finn nå, så ifølge han gir den nok strøm til å ha fattige 40watt (mrk: watt fra denon virker noe svakere enn NAD watt, men jeg har selv lagt merke til at NAD lager noe spesiell lyd)

Jeg har ikke lyttet stort til den, men han som eier den mener at det låter bra.. Men hvis du tenker Ikon 2 så er vel 372'en, samt rørforsterkeren min litt vel stor kanskje..

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter å ser litt på sub til hjemme kinoen. Er det stor forskjell på Dali Concept Sub 12 og DALI SWA 15 SUB??

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Sitter å ser litt på sub til hjemme kinoen. Er det stor forskjell på Dali Concept Sub 12 og DALI SWA 15 SUB??
    Kjøp deg Ikon subben, mye bedre på alle måter. Swa15 er nesten historie nå.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kjøp deg Ikon subben, mye bedre på alle måter. Swa15 er nesten historie nå.
    Historuie ja... dte jeg tenkte og, men så en på finn i rett farge så måtte spørre =) Dali Concept settet blir solgt idag gitt.

Intermediate Kane sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    3,245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen av de vil klare å følge frontene dine.
    Yamaha CX-A5000, Sherbourn PA 5-200, Arendal Sound 1723 Tower, Arendal Sound 1723 Center, 3 x Arendal Sound 1723 SUB3, SVS SSS-01

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Historuie ja... dte jeg tenkte og, men så en på finn i rett farge så måtte spørre =) Dali Concept settet blir solgt idag gitt.
    Grattis og håper salget går fint for seg, godt å bli kvitt litt saker og ting som opptar plassen i heimen.

Fordel å ta noe i Klipsch for å holde stilen til resten du har.

Side 419 av 743 FørsteFørste ... 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 409 415 416 417 418 419 420 421 422 423 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 559 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •