Dalis Entusiaster - Side 416

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 416 av 743 FørsteFørste ... 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 412 413 414 415 416 417 418 419 420 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 ... SisteSiste
Viser resultater 8,301 til 8,320 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Medlemskapet innviliges når beviset er på sin plass, i mens har du midlertidig medlemskap. Dette blir fornyet til et fullverdig et når Daliene har vist sitt sanne jeg, dvs avbildet i hus og du tenker kanskje at vi er litt kravstore nå. Vi må sette krav til våre entusiaster. Det blir nok fett når disse kommer i hus og en ny verden åpner seg for å si det sånn, du har litt å se frem til og ikke glem å spille dem inn og det er ikke rent lite men pokker så bra det blir når alt løsner.

Det blir aldri feil med en Mentor i hus, jeg ser ikke grunn til å skifte ut no mer med det første så dette spiller knall hos meg selvom ørene skulle vært bedre. Pytt pytt.....

Danskene svikter sjeldent og M6 er lagervare så de kommer til deg til tiden.
    Hehe, måtte vel regne med litt arbeid for å få fullverdig medlemsskap Jeg får lufte kameraet litt når de er i hus, og kanskje til og med lage en liten profil!
    Gleder meg som en unge til å få dem i hus, og må nok regne med mange timer innspilling. Blir stas dette!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Gratulerer, snyltetiden er over :lol: ! Tipper du vil få utallige timer med moro med de høyttalerne..
    Hehehe, yes! Jeg satser på akkurat det ja masse godlyd og masse eierglede!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Hehe, måtte vel regne med litt arbeid for å få fullverdig medlemsskap Jeg får lufte kameraet litt når de er i hus, og kanskje til og med lage en liten profil!
    Gleder meg som en unge til å få dem i hus, og må nok regne med mange timer innspilling. Blir stas dette!
    Det er sånn det er i "klubben" desverre men som en bonus varer medlemskapet livet ut og er gratis. Kommer nok til å bli helt konge når alt er i boks hos deg også, leiten etter noe nytt er over og nå er det bare husjakten igjen så dette blir nok ikke annet enn stas. Casa del Waters skulle vært skifta ut for lengst, men da trengs det masse midler og de vokser ikke på trær.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsomt å se at det er fler som har tenkt seg M6

Tar nok litt lenger tid med meg men..

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har hatt HELICON 800 (MK1) åssen er lyden på disse? Dem begynner jo å få noen år på nakken, men fremdeles en høytaller som leverer? Kresen på effekt?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Noen som har hatt HELICON 800 (MK1) åssen er lyden på disse? Dem begynner jo å få noen år på nakken, men fremdeles en høytaller som leverer? Kresen på effekt?
    Det er absolutt en HT som leverer varene. Er vel ingen HT som er kresen på effekt. Jo mer jo bedre. Den krever sitt for å spille opptimalt.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmmm.....sitter og lurer og vurderer.

Oppsettet i heimen er som følger:
    Receiver: Denon AVR-2310
    Front: Dali 104 ('91-modeller, så de er vel ferdig innspilt nå...)
    Senter: Dali Blue C1000
    Bak: Dali Blue R1000

Kanskje ikke det grommeste oppsettet sammenlignet med hva annet som finnes her på forumet, men jeg er fornøyd, jeg. Liker lydbildet og syns det gir god bass. Har fått høre at "motoren" kanskje blir i veikeste laget for såpass tungdrevne høyttalere når man skal dra på litt og har fått anbefalt en to-kanals effektforsterker til frontene. Har foreløpig ikke savnet denne, selv ikke forrige helg da vi hadde fest. Denne er derfor ikke planlagt.

Sub, derimot...savner den vel egentlig ikke, men det er jo før jeg har forsøkt en.

Frekvensgangen på 104'ene er faktisk ikke så gæren (43 - 20' Hz), men receiveren stopper etter det jeg klarer å se på 80Hz. Under der vil den ha en sub...

Finnes det en sub som passer til dette oppsettet? Budsjettet er ikke ubegrenset, og jeg heller mer i retning av ingen sub enn en dårlig sub.
    Foreløpig har jeg en større innsalgsjobb å gjøre på hjemmefronten, men det kan være greit å vite hva man selger...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av frbjerke

Kanskje ikke det grommeste oppsettet sammenlignet med hva annet som finnes her på forumet, men jeg er fornøyd, jeg. Liker lydbildet og syns det gir god bass. Har fått høre at "motoren" kanskje blir i veikeste laget for såpass tungdrevne høyttalere når man skal dra på litt og har fått anbefalt en to-kanals effektforsterker til frontene. Har foreløpig ikke savnet denne, selv ikke forrige helg da vi hadde fest. Denne er derfor ikke planlagt.

Sub, derimot...savner den vel egentlig ikke, men det er jo før jeg har forsøkt en.

Frekvensgangen på 104'ene er faktisk ikke så gæren (43 - 20' Hz), men receiveren stopper etter det jeg klarer å se på 80Hz. Under der vil den ha en sub...

Finnes det en sub som passer til dette oppsettet? Budsjettet er ikke ubegrenset, og jeg heller mer i retning av ingen sub enn en dårlig sub.
    Foreløpig har jeg en større innsalgsjobb å gjøre på hjemmefronten, men det kan være greit å vite hva man selger...
    Du kan endre dette i menyen på receiveren, slik at den spiller fullrange i foreks stereo. Du kan forhåndslager dette med quick memory select på fronten av din AVR. De tre knappene til høyre under volumhjulet.
    Du kan ha tre stk helt individuelle oppsett.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Du kan endre dette i menyen på receiveren, slik at den spiller fullrange i foreks stereo. Du kan forhåndslager dette med quick memory select på fronten av din AVR. De tre knappene til høyre under volumhjulet.
    Du kan ha tre stk helt individuelle oppsett.
    Men om jeg allikevel skulle hatt en sub på dette oppsettet?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men om jeg allikevel skulle hatt en sub på dette oppsettet?
    Spiller ingen rolle. Har du sub kan du enten kjøre med sub eller uten i et stereo oppsett. Dette velger du i menyen. Det samme kan du med delefrekvensen. Men minimum med sub blir 40Hz.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Kanskje ikke det grommeste oppsettet sammenlignet med hva annet som finnes her på forumet, men jeg er fornøyd, jeg.
    <snip>

Noen som kan anbefale en sub til oppsettet?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Enig.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty: Hvordan låter Helicon 800m2 på Classe 2200 powerampen, har ifra før Lyngdorf DPA-1 preamp og en Dynamic Presicion 6.12HP amp... Men veldig spent på hvordan Classe 2200 kan gjøre med Helicon . Synspunkter`? du som sikkert har hørt noe lignende oppsett .

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty: Hvordan låter Helicon 800m2 på Classe 2200 powerampen, har ifra før Lyngdorf DPA-1 preamp og en Dynamic Presicion 6.12HP amp... Men veldig spent på hvordan Classe 2200 kan gjøre med Helicon . Synspunkter`? du som sikkert har hørt noe lignende oppsett .
    Låter ikke så galt, men litt tafatt i bunn. Tror ikke jeg hadde byttet DP`n med Classe. Elcomp 250R eller Parasound sin klangbalanse er et bedre alternativ.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenker disse hadde gjort susen.

Vincent - SP-995 Class A mono amplifier

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har et par Dali Ikon 8 på hånda til 13900 om noen er int, send meg en pm så kan vi se på saken.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre NAD M2 på Helicon 400mk2 idag på hifiklubben. Det virka VELDIG bra altså..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Ingenting.

Side 416 av 743 FørsteFørste ... 276 286 296 306 316 326 336 346 356 366 376 386 396 406 412 413 414 415 416 417 418 419 420 426 436 446 456 466 476 486 496 506 516 526 536 546 556 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •