Dalis Entusiaster - Side 415

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 415 av 743 FørsteFørste ... 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 411 412 413 414 415 416 417 418 419 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 ... SisteSiste
Viser resultater 8,281 til 8,300 av 14851
    Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Virker som du har rimelig grei teknisk innsikt i hifi verdenens mystikk å mysterium Alef? har et spørsmål som sikkert treffer bra i ditt kunskapspekter? det angår dette med oppgitt volum fra forsterker sin side.. jeg har for meg 2 forsterkere... en denon hjemmekino reciever å en vincent stereo forsterker begge oppgir volum i -xxdb men det som forundrer meg veldig er at denon'en må opp i -15db for å tilfredstille meg på lyttevolum mens vincent'en begynner å spille veldig høyt på rundt -30db og når begge står på -60db så er denon'en så og si helt tyst mens vincent'en fortsatt gir fra seg "bakgrunns lytte volum". det går fortsatt an å høre hele lydbilde tydelig på -90db med vincent'en... hvordan kan det ha seg? er det ikke meningen at -xxdb skal være en standardisert indikasjon på hva volum som spilles i?
    Hvordan kan det være slik når disse to frosterkerne ikke er like? Mange faktorer som spiller inn. Hvis du sammenligner tekniske data på modellene du nevner så forstår du hvorfor.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Øhh, er nok på litt tynn is her, men dB-tallet skal vel være det forforsterkeren demper kildens signal med. Grunnen til at lydstyrke varierer på samme demping regner jeg med har med forsterkerens inngangsfølsomhet å gjøre. Dette betyr jo ikke noe i praksis, før man er der at man ikke får det høyt nok (eller lavt nok).
    Helt riktig.

Newcomer Ghandi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Hvordan klang er det i denne Dussun V8i ampen da? Er i samme boks som Stylus her, har knapt hørt om merket tidligere.. Vil du si det er en bra match til Dali?
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Likte oppbygningen på den der... låter den bra?
    Har nå lyttet til Dussun V8i ampen noen dager, med Dali Helicon 400. Først må jeg gjøre oppmerksom på at jeg har lite å sammenligne med siden dette er første anlegg i prisklassen 100 000kr. Hadde fra før en NAD T743 på 5x50W, og brukte den første måned med Heliconene før jeg kjøpte Dussun`en. Forskjellen er stor. Mens det med NAD`en føltes litt som å sitte i en liten fødestue, følte jeg pluttselig at jeg satt midt på en svær musikkarena med kongekrone og septer da jeg byttet til Dussun. Lyden fyllte hele stua og fulgte etter meg ut i hele huset, selv om volumet ikke er høyere enn det jeg spilte med NADen. Liker det. Har hørt på følgende plater:

Yello - Baby: Denne skiva vant pris for beste lydinnspilling i 1991. Kan anbefales til alle lytteglade. Vred volum opp til 3 av 12, og da ristet det allerede godt i stua, særlig på "Blender". Vred opp til 4, ble enda bedre og Dussunen hadde fantastisk kontroll på hele lydbildet. Videre oppover til 6 ble det i høyeste laget og syns det låt litt ubehaglig høyt og skrikete. Holdt meg på volum under 4 i den videre lyttingen, dvs 1/3 av full styrke.

Madrugada - Industrial silence: Helt ypperlig, flott klang og skikkelig konsertopplevelse! Tenkte at stemmen til Sivert måtte være som skapt for dette anlegget.

Madonna - Confessions on a Dance Floor: Helt rått, ny stor konsertopplevelse. Fikk kritikk av fruen for at vinglassene flyttet seg i glasskapet, og at jeg kunne vekke ungene.

Rammstein - Sehnsucht: Spiller bra. Antydninger til å bli litt skrikete på gitar-riff og høye toner. Skal jo låte hardt og har hatt mye morro med denne plata, men ble kanskje litt for hardt for min smak sammenlignet med de andre (eller er det bare et aldringstegn?).

Faithless - Reverence: Dette låt virkelig helt fantastisk. Skiva har man jo hørt overalt i snart 15 år, men har aldri opplevd noe i nærheten av dette. Første gang jeg har giddet å spilt hele "Insomnia", den lød så knallsterkt at jeg nesten begynte å grine. Dussun`en hadde full kontroll på bass, mellomtone og diskant, uten at jeg er i stand til å utdype det noe nærmere. Men skikkelig stort!

Lenger har jeg ikke kommet i lyttinga. Virker på meg som Dussun har full kontroll på Helicon. Er egentlig sjokkert over hvor bra det låter. Minuset er litt skrikete diskant på høye volum, men tror ikke mange har glede av å høre på så høye volum. Har forøvrig slått meg at det er lenge siden jeg har handlet CD`er. Har blitt Mac og Itunes siste åra, men den samlinga låter bare dritt sammenlignet med CD. Hjalp litt med DAC gjennom Cambridge-spilleren, men syns det er langt igjen. Tar gjerne imot noen tips til skiver som låter eksepsjonelt bra med Dali!

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var morsom lesning Ghandi!
    Fikk veldig lyst på ett par cd`er og nytt utstyr egentlig :???:

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @Ghandi

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Denne er jo en flott test plate, men styr unna alle disse referanseplatene som er rundt. Spill musikk du liker og ikke musikk som bare låter bra, er altfor mange som kun hører på lyd og ikke musikken og da er det morsomme fokuset borte.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De beste testplatene er de man kjenner godt til fra før Da har man noe å ta utgangspunkt i.. Men sikkert mange gode sanger som avslører det meste av en høyttaler på den plata der Roger!

Nightwish forblir enda min favoritt

Newcomer Ghandi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    @Ghandi

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Denne er jo en flott test plate, men styr unna alle disse referanseplatene som er rundt. Spill musikk du liker og ikke musikk som bare låter bra, er altfor mange som kun hører på lyd og ikke musikken og da er det morsomme fokuset borte.
    Godt tips, det tar jeg med meg. Mye ukjent på den plata, men ser Skunk Anansie er med, det gir gode minner fra Roskilde i `99. Putter Hedonism i handlekurven.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ghandi
    Godt tips, det tar jeg med meg. Mye ukjent på den plata, men ser Skunk Anansie er med, det gir gode minner fra Roskilde i `99. Putter Hedonism i handlekurven.
    Ellers synes jeg Within Temptation - A acoustic night at the theatre er en flott plate som de fleste med god musikksmak burde ha i samlingen sin.

Kari Bremnes Live er også en flott kandidat, masse å velge mellom.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare nevne, Kari Bremnes - Løsrivelse !
    Blir morsomt tilogmed her
    (Synes jeg)

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da-ty (og forsåvidt resten),

Har du noen gang testet NAD M3 som rent effekttrinn på Euphoniaene dine, Helicon eller Mentor, og sammenlignet med A21, med samme forforsterker?

Jeg lurer på å bytte ut M3'en min med A21 eller noe tilsvarende, men undres hva som gir størst gevinst, bytte pre eller trinn. Bruker i dag NC2100 og M3's integrerte pre litt om hverandre. Føler at det er mer å hente enn hva jeg får ut av disse. Ser mot Primare PRE30 eller SP31 som ny pre, men vurderer å hive ut M3 i samme slengen til fordel for et balansert trinn fra Parasound, Primare eller EC til 800MK2'ene mine.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Motif som senter?

Har to Dali Fazon høyttalerne og basis 100 sub i et 2.1 pr nå.

Tenkte nå muligens på å kjøpe meg en til Fazon for å bruke til senterhøyttaler. Men har også tenkt på Dali Motif som en eventuell senter?

Noen av dere som har Motif? Noen tanker om det er lurt å bruke den som senter når jeg har fazon som fronthøyttalere?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av drizzt

Tenkte nå muligens på å kjøpe meg en til Fazon for å bruke til senterhøyttaler. Men har også tenkt på Dali Motif som en eventuell senter?

Noen av dere som har Motif? Noen tanker om det er lurt å bruke den som senter når jeg har fazon som fronthøyttalere?
    Har nok ikke Motif men har noe erfaring med de har jeg, Motif er jo en LCR høytaler så den kan brukes som Left, Center, Right i et oppsett. Den er jo fleksibel til det meste, du kan jo bruke den på alle måter egentlig.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke noe problem. Samme klangbalanse i disse. Men Motif har litt mer fylde.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hedon
    da-ty (og forsåvidt resten),

Har du noen gang testet NAD M3 som rent effekttrinn på Euphoniaene dine, Helicon eller Mentor, og sammenlignet med A21, med samme forforsterker?

Jeg lurer på å bytte ut M3'en min med A21 eller noe tilsvarende, men undres hva som gir størst gevinst, bytte pre eller trinn. Bruker i dag NC2100 og M3's integrerte pre litt om hverandre. Føler at det er mer å hente enn hva jeg får ut av disse. Ser mot Primare PRE30 eller SP31 som ny pre, men vurderer å hive ut M3 i samme slengen til fordel for et balansert trinn fra Parasound, Primare eller EC til 800MK2'ene mine.
    Har hatt M25 på MS4, så det er den og A21 jeg kan samenligne med. M3 og M25 låter helt likt. Synes Nad`n er noe tilbakelent kontra Parasound. Hele lydbilde føltes mer innestengt med Nad. Så om du har mulighet for bytte, så hadde valget vært enkelt. A21.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask tilbakemelding "Roger Waters" og "da-ty@online.no" !!

Da blir det nok en Motif på meg =)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rask tilbakemelding "Roger Waters" og "da-ty@online.no" !!

Da blir det nok en Motif på meg =)

Gratulerer med et flott valg.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali 800 Helicom - FINN Torget

En stot eier av helicoM

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Oppgradert medlemsskap?

Nå har jeg vært nedgradert Dali-løs medlem i denne entusiasttråden/klubben en stund og derfor vil jeg med dette søke om fullverdig medlemsskap i Dalis Entusiaster.

Da både forforsterker, effektforsterker, cd-spiller og blu-ray spiller savner noe å gi lyd til, har det seg sånn at Stylus har lagt inn ordre på ett par Dali Mentor 6 i svart utførelse. Danskene får beskjed på førstkommende lørdag om hendelsen, og er jeg riktig heldig har jeg dem i hende på onsdag eller torsdag neste uke.
    Gleder meg som en unge, og har forventningene klare til å få dem i hus.

Håper på rask behandlingstid

Stylus

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Medlemskapet innviliges når beviset er på sin plass, i mens har du midlertidig medlemskap. Dette blir fornyet til et fullverdig et når Daliene har vist sitt sanne jeg, dvs avbildet i hus og du tenker kanskje at vi er litt kravstore nå. Vi må sette krav til våre entusiaster. Det blir nok fett når disse kommer i hus og en ny verden åpner seg for å si det sånn, du har litt å se frem til og ikke glem å spille dem inn og det er ikke rent lite men pokker så bra det blir når alt løsner.

Det blir aldri feil med en Mentor i hus, jeg ser ikke grunn til å skifte ut no mer med det første så dette spiller knall hos meg selvom ørene skulle vært bedre. Pytt pytt.....

Danskene svikter sjeldent og M6 er lagervare så de kommer til deg til tiden.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, snyltetiden er over :lol: ! Tipper du vil få utallige timer med moro med de høyttalerne..

Side 415 av 743 FørsteFørste ... 275 285 295 305 315 325 335 345 355 365 375 385 395 405 411 412 413 414 415 416 417 418 419 425 435 445 455 465 475 485 495 505 515 525 535 545 555 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •