Dalis Entusiaster - Side 412

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 412 av 742 FørsteFørste ... 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 408 409 410 411 412 413 414 415 416 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 ... SisteSiste
Viser resultater 8,221 til 8,240 av 14836
    Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott innlegg Roger! Morsom lesing!

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for en fin sammenfletting av inntrykkene fra gårsdagen, Waters! Enig med deg om at dette var en saftig opplevelse, og at Mentorene dine lager liv i leiern.

Har lyst til å legge til et par ting til

Det første er rett og slett at Mentor 8 på Parasound elektronikk stadig overbeviser meg med utrolig lekkert og fyldig lydbilde. Fra man kommer inn døra hos Waters hvor musikken står å tøffer i bakgrunnen, hører man det er liv i hele lydbildet. En av de tingene som gjør disse høyttalerene til en av mine favoritter er nettopp denne evnen til å engasjere helt fra tomgang og videre så langt du måtte ønske. Det gjelder forøvrig resten av Mentor serien også.

Det andre er at målet vårt med dagen var jo å få sjekket om det hadde noe for seg med en effekt til hver høyttaler, og hva vi eventuelt kunne se som fordeler/ulemper med dette.
    Som allerede nevnt fant vi ut at det var mest å hente på ekstreme volumer. Enhver høyttaler har sin grense for hva de tåler, og det vi kanskje kan si er at på volumer opp til vanlig, engasjert lyttenivå og enda et stykke oppover, så duger det med en enkel NC2250. Mentorene er ikke latterlig tungdrevne.

Når derimot vomumt ble skikkelig voldsomt uten å være ubehagelig dukket det opp en ganske tydelig bedre basskontroll. Waters har laget en tråd om Boomy bass ja, og vi testet de låtene han syns hadde vært boomy med bare en effekt. Med to fikk jeg inntrykk av at Waters syns det ble mer kontroll på bassene, og at ved samme volum som han opplevde dem som boomy før, var de ikke lenger boomy. Kontroll er kanskje stikkordet? Ergo, det vi opplevde da vi koblet tilbake med bare en effekt, var at vi kunne guffe opp like mye volum, men at spesielt basskontrollen ble dårligere da.

Jeg vil uansett presisere at vi aldri har spilt så høyt at det har vært i nærheten av å komme ulyder eller noe annet gufs fra hverken høyttalere eller forsterkere. Både Waters og jeg er skjønt enige om at høyt antakelig er medium for en del av brukerne her på Avforum. Antall desibel aner jeg ikke, men lavere enn på mange konserter feks. Det ble aldri ubehagelig for ørene (hvertfall ikke mine )

Correct me if im wrong, Waters

Forøvrig vil jeg også si at dette er en av de tingene ved hobbyen som gjør den verdt å ha. Masse god musikk, trivelig selskap og ikke minst det å prøve seg frem med nye ting og oppsett. Man kan lese seg til veldig mye, men det er enda mer moro å faktisk teste litt for seg selv også. Vi fiklet litt med plassering, prøvde to effekter og konkluderte vel med flere ting.

1. Ved voldsomme volumer er det en fordel med MASSE forsterkerkraft.
    2. Ved med vanlig og høyt lyttevolum er det en fordel med en kraftig forsterker, og ett stk Parasound NC 2250 klarer å levere varene på Mentor 8.
    3. Skal man (les Waters eller meg selv) kjøpe inn utstyr, så kan det være lurt å teste hjemme først. Det viktigste er kanskje å finne ut hvilke behov man har selv, og deretter lete og teste frem sannsynlige alternativer.
    4. Skal man ha det litt moro her i denne hifiverden, må man tillate seg å lytte til musikk og ikke bare lyd.
    5. Forandring (av utstyr) fryder, men er ikke nødvendigvis alltid svaret man leter etter for at ting skal bli bedre.
    6. Det er gøy med god lyd

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra innlegg Stylus, godt vi satt igjen med det samme spørsmålet og fikk det svaret vi ønsket med å teste ut dette. Jeg kan ikke se noe annet at 2stk kan bli smør på flesk, men om han noen tungdrevne saker så kan dette være veien og gå men Dali er så "lette" på fjæra så det er en lek med en og skikkelig runddans med to på laget.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus

Forøvrig vil jeg også si at dette er en av de tingene ved hobbyen som gjør den verdt å ha. Masse god musikk, trivelig selskap og ikke minst det å prøve seg frem med nye ting og oppsett. Man kan lese seg til veldig mye, men det er enda mer moro å faktisk teste litt for seg selv også. Vi fiklet litt med plassering, prøvde to effekter og konkluderte vel med flere ting.

1. Ved voldsomme volumer er det en fordel med MASSE forsterkerkraft.
    2. Ved med vanlig og høyt lyttevolum er det en fordel med en kraftig forsterker, og ett stk Parasound NC 2250 klarer å levere varene på Mentor 8.
    3. Skal man (les Waters eller meg selv) kjøpe inn utstyr, så kan det være lurt å teste hjemme først. Det viktigste er kanskje å finne ut hvilke behov man har selv, og deretter lete og teste frem sannsynlige alternativer.
    4. Skal man ha det litt moro her i denne hifiverden, må man tillate seg å lytte til musikk og ikke bare lyd.
    5. Forandring (av utstyr) fryder, men er ikke nødvendigvis alltid svaret man leter etter for at ting skal bli bedre.
    6. Det er gøy med god lyd
    Takk for utdypende informasjon og enkelte presiseringer. Ikke for å være vrang og vrien, men jeg sitter her fremdeles som et stort spørsmålstegn.

!. Hvorfor tror du det kan være nødvendig å flytte høyttalere lengre ut fra vegg, dersom ikke rommets egenskaper har betydning for en høyttalers egenskaper, blant annet den egenskapen det er å kunne spille høyt uten forvregning? Jeg er enig i at kontroll er et stikkord, men i en liten stue vil du lettere kunne miste kontroll rett og slett fordi rommet er med på graden av kontroll. For å si det enkelt; det er ikke kun forsterker som kan forsterke lyd, men vegger, tak, møbler m.m. Du kommer til en grense der mer forsterkerkraft ikke betyr bedre kontroll, rett og slett fordi forsterker ikke kontrollerer rommet.

Jeg syns ikke konsert er en relevant referanse. På mange konserter kan det være lurt å bruke hørselvern. Syns det virker idiotisk å måtte bruke hørselvern i stua bare for å få realistisk volum her. Dersom du har hatt for vane å gå til konsert uten hørselvern, så kan jeg forstå at du mener at høyt kan være medium for andre, fordi høyt har med både vaner og svekket hørsel å gjøre.

2. Det er uklart for meg om dere mener to forsterkere representer bedre kontroll på andre volumer enn de volumer som Roger allikevel ikke benytter. Det er interessant å teste maks potensiale, men hvorfor kalle det morofaktor når det allikevel ikke er så moro, og når maks potensiale er noe han slett ikke har bruk for å oppnå?

3. Ja, teste hjemme er alltid best, men det er umulig å teste alt mulig til enhver tid. Vi er avhengige av gode råd og andres erfaringer som veiledning, om enn ikke til den endelige beslutningen om hva vi bør gå for, så i det minste til i hvilken retning vi kan se og bevege oss. Derfor er det viktig at vi er ærlige og presise når vi deler egne erfaringer. For meg er det fremdeles uklart om dere mener to forsterkere er smør på flesk, eller om dere mener to forsterkere gir valuta i form av økt morofaktor og bedre basskontroll.

4. Nei, her er jeg helt uenig. Skal du ha det moro med hi-fi så må du konsentrere deg utelukkende om lyd, ellers risikerer du at du finner det morsommere å høre på musikk enn å dille med kabler, forsterkere, frekvensresponser, høyttalere og annet som gjør hi-fi så gøy som det er.

5. Her er vi enige. Forandring fryder og frustrerer.

6. Jeg tror jeg er enig, men jeg vet vel egentlig ikke hva god lyd er. God musikk kan gi meg en tilnærmet betingelsesløs glede. Musikk fra en liten reiseradio kan gjøre meg glad, mens gleden over god lyd og godt utstyr alltid er betinget av at musikken er god.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vi alle synes det er moro å guffe på litt men det går en grense der også som med alt annet, men i hvertfall har jeg og Stylus fått oss en ny opplevelse og fått svar på Biamping i praksis. Det er ikke bedre enn det mener jeg å få prøvd ut ting hjemme og det ble jo bedre, det er ikke vits med 2 effekter om man ikke spiller over det nivået. Kraften smeller til som en kule etter halv på volumhjulet, disse høytalerne spiller så høyt at jeg blir lettere sjokkskada men hadde vært moro å prøvd desibelmåler her. kanskje prøve det en annen gang og se hvor mye trøkk det ligger i rommet.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Takk for utdypende informasjon og enkelte presiseringer. Ikke for å være vrang og vrien, men jeg sitter her fremdeles som et stort spørsmålstegn.

!. Hvorfor tror du det kan være nødvendig å flytte høyttalere lengre ut fra vegg, dersom ikke rommets egenskaper har betydning for en høyttalers egenskaper, blant annet den egenskapen det er å kunne spille høyt uten forvregning? Jeg er enig i at kontroll er et stikkord, men i en liten stue vil du lettere kunne miste kontroll rett og slett fordi rommet er med på graden av kontroll. For å si det enkelt; det er ikke kun forsterker som kan forsterke lyd, men vegger, tak, møbler m.m. Du kommer til en grense der mer forsterkerkraft ikke betyr bedre kontroll, rett og slett fordi forsterker ikke kontrollerer rommet.

Jeg syns ikke konsert er en relevant referanse. På mange konserter kan det være lurt å bruke hørselvern. Syns det virker idiotisk å måtte bruke hørselvern i stua bare for å få realistisk volum her. Dersom du har hatt for vane å gå til konsert uten hørselvern, så kan jeg forstå at du mener at høyt kan være medium for andre, fordi høyt har med både vaner og svekket hørsel å gjøre.

2. Det er uklart for meg om dere mener to forsterkere representer bedre kontroll på andre volumer enn de volumer som Roger allikevel ikke benytter. Det er interessant å teste maks potensiale, men hvorfor kalle det morofaktor når det allikevel ikke er så moro, og når maks potensiale er noe han slett ikke har bruk for å oppnå?

3. Ja, teste hjemme er alltid best, men det er umulig å teste alt mulig til enhver tid. Vi er avhengige av gode råd og andres erfaringer som veiledning, om enn ikke til den endelige beslutningen om hva vi bør gå for, så i det minste til i hvilken retning vi kan se og bevege oss. Derfor er det viktig at vi er ærlige og presise når vi deler egne erfaringer. For meg er det fremdeles uklart om dere mener to forsterkere er smør på flesk, eller om dere mener to forsterkere gir valuta i form av økt morofaktor og bedre basskontroll.

4. Nei, her er jeg helt uenig. Skal du ha det moro med hi-fi så må du konsentrere deg utelukkende om lyd, ellers risikerer du at du finner det morsommere å høre på musikk enn å dille med kabler, forsterkere, frekvensresponser, høyttalere og annet som gjør hi-fi så gøy som det er.

6. Jeg tror jeg er enig, men jeg vet vel egentlig ikke hva god lyd er. God musikk kan gi meg en tilnærmet betingelsesløs glede. Musikk fra en liten reiseradio kan gjøre meg glad, mens gleden over god lyd og godt utstyr alltid er betinget av at musikken er god.

Oi oi det var mye greier :S jeg forsto mye mer av det rw å stylus ilustrerte i sine inlegg enn en brøkdel av en halv setning du prøver å trumfe igjennom her??? hva er poenget med dette inlegget egentlig? er det feil av to entusiaster å fortelle med egne ord hva de opplever av å prøve noe nytt? syns du det var dårlig gjort av dem å skrive gode inlegg som var både informativt og underholdende å lese? Jeg syns deres ilustrasjon var veldig "enkel" å forståelig i form av at de begge var enige i at 2 effekter var morsomt men ikke nødvendig, også en liten detalj, om jeg ikke har lest feil så tror jeg at de mente høyt for dem er medium for andre... ikke omvendt. Bygger ikke opp til sure miner her altså bare syns det er dårlig gjort å gi negativ kritikk på gode inlegg...

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef

1. Jeg har ikke sagt jeg ikke tror rommet har noe å si, for det har det. Poenget er bare å gjøre noe for å få de aktuelle høyttalerne til å fungere i rommet de står i. Jeg kan ikke allverden om akustikk, men jeg kan da bruke hørselen til å avgjøre om en plassering låter bedre enn en annen. For all del, det kan godt være bedre for meg er værre for deg, men det kunne vi ikke ta hensyn til igår

Konserter var bare for å ha ett eller annet lett angripelig å sammenlikne med. De fleste har sikkert vært på en konsert hvor det var for høy lyd. Noen liker å spille omtrent like høyt i heimen uten å ta på hørselvern. Jeg pleier å ha med ørepropper på konsert, men ikke når jeg skal til Waters for å høre på litt musikk og teste litt.

2. Hvis du leser en gang til så kom vi veldig klart frem til at ved normale volum så har 2250 mer enn nok kontroll. Vi prøvde, og fant ut at på voldsomme volumer var det greit med en til, men samtidig er det noe Waters igrunn ikke trenger pga at han ikke hører på så høyt...

3. Selvsagt er det greit å lese seg til et utgangspunkt, men det jeg mener er bare det at har man mulighet, så er det beste å få hørt noen ulike alternativer i sin egen stue. Akkurat som før du handlet Mentor 6, så var du litt redd for at det kunne bli for voldsomt? Men da de kom i hus, og ETTER litt ustering av plassering så falt ting veldig godt i smak
    Jeg avskriver ikke andres råd og meninger, men for min del er det fint å få testet hjemme også for å få et inntrykk av hvordan det låter i mitt rom med min elektronikk, mine kabler, mine glatte vegger, mine bokhyller og mitt kjøkken sammen med mine ører...
    Hvis vi hadde testet Mentor 8 på feks en NC2125 vs 2stk NC 2125, tror jeg forskjellen hadde vært større også på lave volumer. Vi fant ut at NC 2250 har nok krefter på vanlige volumer, og at en til ikke var nødvendig.

4. Her har en av oss skrevet forbi den andre. Vi er nok enige

5. Flott!

6. Ikke lag det mer vanskelig enn det er. Selvsagt kan man sette pris på vidt forskjellige ting i vidt forskjellige settinger. Her var det snakk om god lyd i stua til Waters, med hans elektronikk, høyttalere og cder.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kanakas
    Du Roger? tror du jeg vil kunne dra mentor 8 med min sv238? eller blir den for liten alene?
    Hei!

Jeg er ikke Roger da, men svarer likevel

Tror Vincenten din holder fint til Mentor 8. Er krefter i den saken der, og skal man stole på ryktene vil den matche godt med Dali.
    Vurderer du Mentor 8?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!

Jeg er ikke Roger da, men svarer likevel

Tror Vincenten din holder fint til Mentor 8. Er krefter i den saken der, og skal man stole på ryktene vil den matche godt med Dali.
    Vurderer du Mentor 8?
    er mye som er oppe til vurdering for øyeblikket, listen er som følger Helicon 300mk2, ikon8, mentor6/8 og om jeg har pittelit tolmodighet å pengevett fremover vurderer jeg også helicon 400mk2

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Interessant lesing rundt testen deres. At det ble mer å gå på hva SPL angår kom ikke som noen overaskelse, men hvordan var forskjellen når dere spilte musikk med endel informasjon i bassen når dere spilte på lavt volum? Min erfaring er at bassdynamikken dør ut på lavt volum med mindre strøm. Dette gjør lydbildet litt flatt, mens det løsner når men skrur opp litt. Kjører man på med mere strøm slik dere gjorde her jobber det som regel bedre også på lavt volum
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er mye som er oppe til vurdering for øyeblikket, listen er som følger Helicon 300mk2, ikon8, mentor6/8 og om jeg har pittelit tolmodighet å pengevett fremover vurderer jeg også helicon 400mk2
    Stilig! Tror du skal være trygg på at du har forsterker til å drive alle de der (ikke samtidig da :P)
    Har du testet alle sammen, eller driver du å undersøker litt?

Jeg driver å skal handle nye høyttalere jeg og. Foreløpig tror jeg Mentor 6 ligger best an Regner med å handle over påske en gang.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du Roger? tror du jeg vil kunne dra mentor 8 med min sv238? eller blir den for liten alene?
    Unnskyld for at jeg overså innlegget ditt og ser Stylus svarte på innlegget ditt også, men jeg ser på spesifikasjonene til denne forsterkern du har så er det en meget flott match. Vincent'en din yter 2x200w i 8 ohm så du kommer veldig langt med det, det som er fint med Vincent er at den har den varmeklangen som trengs for å få Dali til å stråle som en sol. Det blir nok bra og anbefaler deg å teste ut evt. aktuelle modeller samt jobbe med plassering. Når du låner med deg høytalere så er dem som regel ikke innspilt, ikke bli skuffet for bassen løsner med tiden og blir mer stram. Ønsker deg lykke til om du evt skal gå for et kjøp i fremtiden, trenger du noe bistand får du ta kontakt.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Interessant lesing rundt testen deres. At det ble mer å gå på hva SPL angår kom ikke som noen overaskelse, men hvordan var forskjellen når dere spilte musikk med endel informasjon i bassen når dere spilte på lavt volum? Min erfaring er at bassdynamikken dør ut på lavt volum med mindre strøm. Dette gjør lydbildet litt flatt, mens det løsner når men skrur opp litt. Kjører man på med mere strøm slik dere gjorde her jobber det som regel bedre også på lavt volum
    Jeg syns hvertfall forskjellen var liten eller ingen på lavt volum. Egentlig er det riktig trivelig og livlig bass med bare en 2250 allerede.
    Kan det være fordi Mentorene egentlig ikke er så fryktelig tungdrevne?

Moderator devilej sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    10,057
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er selvfølgelig helt avgjørende. Ser på produsentens sider at Mentor 8 har en nominell impedans på 6 ohm, men det står ingenting om hvor langt ned de tipper på max
    Mvh
    DevilEj
    Einar Johnsen

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stilig! Tror du skal være trygg på at du har forsterker til å drive alle de der (ikke samtidig da :P)
    Har du testet alle sammen, eller driver du å undersøker litt?

Jeg driver å skal handle nye høyttalere jeg og. Foreløpig tror jeg Mentor 6 ligger best an Regner med å handle over påske en gang.
    Har hatt Helicon 300 i tankene veldig lenge nå men frister mer å mer med en gulvstående. for å være helt ærlig er jeg steike fornøyd med mine 5005 også :P de er gamle men har fortsatt mye å gi spør du meg.... å det artigste med det hele er at de virker sprekere å sprekere ettersom hva elektronikk de får.. begynte med marantz pm7000, så fikk jeg låne et par gamle denon blokker (poa s10 tror jeg de het) det syns jeg var rimelig rått så fikk jeg fingrene i 2stk rotel rb1091 å nå vincent sv238mk 5005ene har imponert mer å mer hver gang... men men hadde vert morro å prøve noe nytt så de gamle får hvilt litt :P

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av devilej
    Det er selvfølgelig helt avgjørende. Ser på produsentens sider at Mentor 8 har en nominell impedans på 6 ohm, men det står ingenting om hvor langt ned de tipper på max
    Jammen da har jeg tenkt riktig hehe
    Skal vi tro Dalirepresentanten som var på messa på Triaden for en tid tilbake, så har de ingen høyttalere som går langt ned i impedans... vet ikke helt hva det skal bety, men han viste et par grafer og på dem var det ingen som var særlig under 4 såvidt jeg husker...

Måten de lager elementer på kan kanskje også ha en del å si. På Mentor serien står det jo fremhevet som en god egenskap at de leverer bra bass på lave volumer også.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hatt Helicon 300 i tankene veldig lenge nå men frister mer å mer med en gulvstående. for å være helt ærlig er jeg steike fornøyd med mine 5005 også :P de er gamle men har fortsatt mye å gi spør du meg.... å det artigste med det hele er at de virker sprekere å sprekere ettersom hva elektronikk de får.. begynte med marantz pm7000, så fikk jeg låne et par gamle denon blokker (poa s10 tror jeg de het) det syns jeg var rimelig rått så fikk jeg fingrene i 2stk rotel rb1091 å nå vincent sv238mk 5005ene har imponert mer å mer hver gang... men men hadde vert morro å prøve noe nytt så de gamle får hvilt litt :P
    Har bare såvidt hørt Helicon 300, men tror de har stort potensiale ja!
    Hehe, er moro hvor mye man kan sparke ut av noen gamle travere Er jo bøttevis med krefter i den Vincenten din. Leste litt om den nå, og den klarer nok å sparke liv i mange høyttalere den.
    Blir spennende å høre hva du havner på, og hvordan det låter når du får saker i hus!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har bare såvidt hørt Helicon 300, men tror de har stort potensiale ja!
    Hehe, er moro hvor mye man kan sparke ut av noen gamle travere Er jo bøttevis med krefter i den Vincenten din. Leste litt om den nå, og den klarer nok å sparke liv i mange høyttalere den.
    Blir spennende å høre hva du havner på, og hvordan det låter når du får saker i hus!
    Du får nok dine M6 i hus først :P må gi tilbakemelding på hvordan det låter i forhold til M8 da?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi oi det var mye greier :S jeg forsto mye mer av det rw å stylus ilustrerte i sine inlegg enn en brøkdel av en halv setning du prøver å trumfe igjennom her??? hva er poenget med dette inlegget egentlig? er det feil av to entusiaster å fortelle med egne ord hva de opplever av å prøve noe nytt? syns du det var dårlig gjort av dem å skrive gode inlegg som var både informativt og underholdende å lese? Jeg syns deres ilustrasjon var veldig "enkel" å forståelig i form av at de begge var enige i at 2 effekter var morsomt men ikke nødvendig, også en liten detalj, om jeg ikke har lest feil så tror jeg at de mente høyt for dem er medium for andre... ikke omvendt. Bygger ikke opp til sure miner her altså bare syns det er dårlig gjort å gi negativ kritikk på gode inlegg...
    Jeg har vært blant dem som har hevdet at man bør ta mye hensyn til rommets egenskaper ved vurdering av utstyr. Roger angriper dette standpunktet ved å kalle det for gnåling.

Da jeg kjøpte Mentor 6, så kastet Roger seg straks på og hevdet at jeg hadde for veik forsterker. Jeg forsvarte min prioritering ved å hevde at det kan være smartere å prioritere kvalitet framfor overflødig kvantitet. Jeg fikk imidlertid ikke noe svar på hvorfor ting jeg mener er smør på flesk og overkill, etter Rogers mening er moro og ønskelig. Testen de nå har gjort, der Roger er inne på tanken om smør på flesk og overflødige krefter, men fremdeles syns at mye effekt er moro, gjør det uklart hva han mener. Det han sier kan tyde på at han nå er mer enig med meg enn han i sin tid var, men også at han syns masse effekt er moro, uten at han kan fortelle hva som er så moro.

Da jeg spurte Roger om forskjellene på Mentor 6 og Mentor 8 (han kjenner begge godt) svarte han at Mentor 8 er tøffere og låt bedre i hans stue. Jeg hadde ingen problemer med at han kunne mene dette, men undres jo nå når han plutselig rapporterer om boomy bass.

Jeg aksepterer selvsagt at vi prioriterer ulikt, men jeg forsøker å forstå hva Stylus og Roger mener og opplever. Hvis det er noe jeg forsøker å trumfe igjennom, så er det dette generelle synspunktet; at større og sterkere ikke nødvendigvis er bedre, og ofte verre. I teorien er Stylus og Roger enige i dette, mens det de gjør i praksis strider mot dette.

Siden du oppfatter innvendingene og spørsmålene mine som dårlig gjort overfor innleggene til Stylus og Roger, så vil jeg beklage dette. Jeg beklager også at jeg har uttrykt meg så uklart at du knapt har forstått en brøkdel av en halv setning, men jeg forstår ikke hvorfor du kan mene at et så uklart innlegg som jeg angivelig har kommet med, kan være så krasst og treffende at det skulle kunne ramme utilbørlig?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får nok dine M6 i hus først :P må gi tilbakemelding på hvordan det låter i forhold til M8 da?
    Det kan jeg godt gjøre Får nok ikke hørt M8 her i huset, men kan jo prøve meg på noen generelle betraktninger om det blir M6 i stua mi snart. Det er veldig fristende!

Jeg har forøvrig skrevet litt om dem på en eller annen side her i tråden, men husker ikke helt hvor.

Alef har hatt en glimrende poeng han har kommet med et par ganger, og det er at ikke nok med at rom, elektronikk osv. har mye å si på lyden, men at vi faktisk endrer oss som lyttere kan påvirke hva man foretrekker. Sånn sett har jeg nok endret litt preferanser de siste par årene. M6 virker som en glimrende kandidat nå!

Side 412 av 742 FørsteFørste ... 272 282 292 302 312 322 332 342 352 362 372 382 392 402 408 409 410 411 412 413 414 415 416 422 432 442 452 462 472 482 492 502 512 522 532 542 552 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •