Dalis Entusiaster - Side 410

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 410 av 743 FørsteFørste ... 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 406 407 408 409 410 411 412 413 414 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 ... SisteSiste
Viser resultater 8,181 til 8,200 av 14842
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Beklager, men jeg hørte det jeg hørte på meget god innspilling. Men så skal jeg igjen legge til at det var min opplevelse og så liker jeg nok en varm lydsignatur. Jeg hørte jo ikke så lenge på det heller. Min opplevelse er at Lyngdorf ikke helt er min greie. Jeg haller evt mer til Hegel i så fall og har vurdert deres DAC. Men igjen, med all respekt å melde, dette er min opplevelse og bare mine inntrykk.
    Jeg har ingen grunn for å tvile på dine opplevelser - tvert imot. Du har både bredere erfaring og bedre kunnskaper om dette enn hva jeg har. Du er dessuten slett ikke alene om å mene at Lyngdorf er en dårlig match, selv om jeg nok ikke har hørt om så mange andre, som har opplevd Ikon 6 sammen med Lyngdorf som så ekstremt vondt å høre på, som du har. Jeg forsøker bare å forstå hvorfor Lyngdorf kan være en fryktelig dårlig match. (Jeg snakker ikke om nyanser her, som kan begrunnes med smak og behag og personlige kjepphester, men om din slakt av kombinasjonen.)

Hvis Ikon 6 og Lyngdorf er en så skrekkelig kombinasjon som du gir uttrykk for at den er, så forstår jeg advarselen din. Hvis innspillingen var bra, så kan vi utelukke at denne var kilden til ditt sterke ubehag, men høyttalerplassering og lytterommets egenskaper har du ikke gjort rede for. Det kan være noe der.

For øvrig er dine og Rogers synspunkter motstridende. Roger klandrer Lyngdorf for å være for "tamt", mens du klandrer Lyngdorf for å være for hissig og aggressiv. Jeg får ikke dette til å rime.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon AVC A1HD

Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    ----------------

Jeg synes Ikon subben er helt konge til mitt bruk, går mest i musikk. Denne subben er bedre på musikk enn det svs er, mest beregegnet for filmbruk mener da jeg. Den blåser nok bedre og dypere.... Men jeg holder fast på min dali ikon sub, synes den speller som en gud når den er riktig kalibrert.
    Jeg kjøpte meg icon concept 8 for noen måneder siden,kjører disse bak i et 7.1 system.Kjører nå en AVC A1HD som er en kraftstasjon,men har egentlig tenkt å kjøre icon 8 med rotel 1090,vet ikke om dette er lurt?8) icon subben hvordan er den?og hvor stor får du den?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Denon AVC A1HD

Sitat Opprinnelig postet av magnuswb
    Skal ikke RXV-3800 ha fantastisk dynamikk? Burde jo være perfekt for Ikon 8 da.

Dessuten virker det som Ikon 8 er en grom og vellåtende høytaler! Bare jeg hadde hatt 15000 på kontoen...
    Jeg kjøre icon 8 med AVC A1HD det er helt rått,har tenkt å bruke rotel 1090 på icon 8 jeg da.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buljo
    må si at jeg savner litt av trykket fra bassen jeg fikk nedpå hifiklubben på test.. kan hende jeg er en kløn å ikke klarer å stille forsterkeren ordentlig da den er helt ny å jeg skjønner ikke en dritt.. skal høytallerne spille lenge før de begynner å "løsne" litt?

ps. hvordan kalibrere subben?
    jeg hvar på hifiklubben og spurte litt,de sa ca 300 timer.men sett på radioen og la de spille hele dagen så går det fortere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hifi

:-D :-D
    Sitat Opprinnelig postet av rufius
    Da er Ikon 8 kjørt en helg og eg må si de imponerer, massevis av trøkk (spes kombinert med Ikon SUB)
    meget fornøyd med invisteringen

Nå er det bare å få ferdig kinorommet slik at de virkelig kan testes:-D
    ja helt enig i det,bygger selv et kinorom nå,så ser fram til testing.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    8
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jahnmar
    Hvordan vil dere Dali eiere beskrive klangkarakteren til Ikon 8!? Har enda ikke fått høre denne høytaleren...
    Løp så fort du kan til hifiklubben,og hør på den ,du kommer til å bli overasket hvordan de spiller...:-D

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Jeg har ingen grunn for å tvile på dine opplevelser - tvert imot. Du har både bredere erfaring og bedre kunnskaper om dette enn hva jeg har. Du er dessuten slett ikke alene om å mene at Lyngdorf er en dårlig match, selv om jeg nok ikke har hørt om så mange andre, som har opplevd Ikon 6 sammen med Lyngdorf som så ekstremt vondt å høre på, som du har. Jeg forsøker bare å forstå hvorfor Lyngdorf kan være en fryktelig dårlig match. (Jeg snakker ikke om nyanser her, som kan begrunnes med smak og behag og personlige kjepphester, men om din slakt av kombinasjonen.)

Hvis Ikon 6 og Lyngdorf er en så skrekkelig kombinasjon som du gir uttrykk for at den er, så forstår jeg advarselen din. Hvis innspillingen var bra, så kan vi utelukke at denne var kilden til ditt sterke ubehag, men høyttalerplassering og lytterommets egenskaper har du ikke gjort rede for. Det kan være noe der.

For øvrig er dine og Rogers synspunkter motstridende. Roger klandrer Lyngdorf for å være for "tamt", mens du klandrer Lyngdorf for å være for hissig og aggressiv. Jeg får ikke dette til å rime.
    Det er så individuelt at du må ta med deg en spade og en saltsekk når du skal inn på nyanser... Jeg har ikon 6 og lånte en SDA2175 og brukte RX-V765 som pre. Dette låt bra. Slankere i bassen, men det regnet jeg med. Det er jo også et resultat av mer kontroll.

Jeg hørte på litt forskjellig musikk og det låt veldig bra og detaljert. Det skal sies at teardrop av Massive Attack ikke var like trykkende som tidligere, men klassisk og ting som ikke har mye bass låt veldig bra.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er Ikon vs Mentor?
    Fikk høre på klubben at Ikon hadde en bedre diskant enn Mentor. Men at Mentor er bedre på, mellomtone/bass.

Stemmer det?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Fikk høre på klubben at Ikon hadde en bedre diskant enn Mentor. Men at Mentor på bedre på, mellomtone/bass.

Stemmer det?
    Det er mulig at du setter i gang en menighetsdiskusjon nå;-)

Jeg har ingen "hands on" info, men etter å ha fulgt med på meninger har jeg forstått det slik at de fleste vil være uenige med deg og dem. Ikon har visst en mer fremtredende diskant enn Mentor, men ikke bedre.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk høre på klubben at Ikon hadde en bedre diskant enn Mentor. Men at Mentor på bedre på, mellomtone/bass.

Stemmer det?
    Jeg synes Mentor er mer presis og bedre på alle mulige måter, har ikke gått så detaljert test på Ikon 6. Hadde 8'ern for litt siden og den var litt "varmere" enn enn Ikonene ellers, Ikon 6 og 7 er litt pågående i diskantområdet og mer detaljert som flere synes, men synes ellers da Mentoren er veldig god og har meget flott separasjon mellom instrumenter. Man må nesten prøve selv og se hvilke av disse kandidatene man liker best, selv synes jeg Ikon og Mentor er knakende gode høytalere, man må nesten sjekke hva man liker for å velge den rette. Mentor 6 spiller veldig overlegent og 8'ern er enda "råere" på alle måter med masse trøkk og moro.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer det?
    Den selgeren kan umulig ha jobbet der lenge. Det blir det samme som å si at diskanten i B&W sin CM serie er bedre enn Diamond serien

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stemmer det?
    Den selgeren ville jeg ha møtt. Hvilken HFK butikk var det du hørte dette i?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig jeg misforsto det han sa, men det var ihvertfall HFK Lillehammer.

Ble litt overrasket når han mente Ikon hadde bedre diskant enn Mentor. Ihvertfall når prisen er det dobbelte for Mentor..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er mulig jeg misforsto det han sa, men det var ihvertfall HFK Lillehammer.

Ble litt overrasket når han mente Ikon hadde bedre diskant enn Mentor. Ihvertfall når prisen er det dobbelte for Mentor..
    Med litt godvilje kan det jo være at han selv synes Ikon er bedre enn Mentor, men å si det på helt generelt grunnlag at Ikon sin diskant er bedre er vel litt på kanten. Kan jo ha vært et dårlig salgstriks for å få deg til å kjøpe Ikon av en eller annen grunn :S

Fikk du høre på dem mot hverandre da?

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Med litt godvilje kan det jo være at han selv synes Ikon er bedre enn Mentor, men å si det på helt generelt grunnlag at Ikon sin diskant er bedre er vel litt på kanten. Kan jo ha vært et dårlig salgstriks for å få deg til å kjøpe Ikon av en eller annen grunn :S

Fikk du høre på dem mot hverandre da?

Jeg skjønte det slik som at han mente diskanten i Ikon var bedre enn Mentor sin, men generelt mente Mentor var bedre.

Jeg hørte bare på Mentor 6, ser ikke helt for meg at Ikon skal gjengi musikken bedre enn Mentor. (?)

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det sannelig dødt Har samtlige Dali eiere dratt på påskeferie? :lol:

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Eller solgt?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har vel noen andre tatt over og ført denne tråden videre vil jeg tro :lol:
    Virker som det går litt i rykk og napp.. Men er jo årets mest uhellige høytid nå, så de er vel unskyldt, selv skal jeg jobbe så mye som mulig i helga

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Er ikke Dalieier (enda), men har ikke tatt helt ferie! Har vært hos trådsjefen og hørt på Mentor 8. Skikkelig rå saker!!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Er ikke Dalieier (enda), men har ikke tatt helt ferie! Har vært hos trådsjefen og hørt på Mentor 8. Skikkelig rå saker!!
    Fikk dere skikk på buldringen? Krefter? Plassering? Fortell!

Side 410 av 743 FørsteFørste ... 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 400 406 407 408 409 410 411 412 413 414 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 550 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •