Dalis Entusiaster - Side 41

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 41 av 743 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 541 ... SisteSiste
Viser resultater 801 til 820 av 14850
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    [QUOTE=Tronna_83]
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Heisann!

Ser du nevner lavt volum på dialog igjen, og jeg må si jeg har merket det veldig på min 2808 og. Det har faktisk irritert meg en del, og jeg vurderer bytte. Digger jo surround, men det er litt teit å måtte justere volumet midt i filmen fordi det er så lavt når det snakkes... Når først effektene kommer, smeller det jo som rakkern!
    Samtidig lurer jeg litt på å gå over til stereo, for dit jeg flytter om et halvårs tid er det nesten umulig å få til surround.
    Vet du eller noen andre her om det er bedre å kjøpe rent stereooppsett, og heller bytte tilbake til surround senere? 2808 funker jo fint på stereo også, men det er kanskje finere lyd å hente med et rent stereooppsett?[/QUOT

Hei. vi har akkurat samme problem skjønner jeg. Det er for tynt dialogmessig. Svakt av Denon hvis det ikke er å få gjort noe med. Jeg irriterer meg max over det. Opplever det samme med at når effektene kommer så smeller det. Ikke noe å si på effektene til Denon hvert fall=)

jeg har ikke så mye erfaring med rent stereooppsett, men vurderer dette selv. Jeg har blitt fortalt at en ren stereo forsterker vil yte mer enn en surroundforsterker, men kommer jo ann på prisen. Hvis du vil ha surround senere er det kanskje lønnsomt for deg å beholde surroundforsterkeren og kjøpe en effektforsterker??? Sånn at du får glede av både surround og stereo=)
    Hehe, fikk reaksjoner senest igår da vi så litt på film her. Tydelig ikke bare jeg som har reagert her i huset heller.
    Snakket med en på hifiklubben om det, og han måtte bare innrømme at han hadde opplevd samme på sin 3806... Men han mente det hadde mest med innspillingene å gjøre. Stemmer nok bra det i noen tilfeller, men ikke på alle tror jeg. Skal se litt mer filmer snart og se hva jeg synes da. Det er filmer jeg ikke har sett før på anlegget mitt, så vil nok få en god formening om problemet er til stede der og.

Ja, jeg tipper det blir som du skriver der. Beholde 2808 og supplere med effekt. Så kjører jeg den i stereo til ejg igjen får mulighet til å kose meg med surround.
    Har du bestemt deg for hva du vil gjøre med ditt anlegg? SKjønner du ikke er helt fornøyd :S Blir kanskje Ikon 8 på deg?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Dere kan jo prøve med oppdateringen til 3808A. Kan jo hende det nye dynamiske systemet der kan løse deres problem. har Vokal 2 selv, og synes ikke den er så veldig dårlig på ren dialog. Kanskje det ville hjelpe å dempe frontene litt ? Hvis de spiller for høyt i forhold til centeren, gjør kanskje det at den faller litt ut.

Selv har jeg drømmer om å anskaffe meg en Dali Mentor Vokal for den veien å få litt mer kraft i center kanal.
    Dette er vel litt OT men, etter noen tester med AVC-A1HD med A oppgraderiengen så synes jeg lyden ble litt tafatt. Må skru volumet høyere for å komme på samme nivå som før. Synes også vokaler ble noe tilbakelent. Rett og slett litt kjedelig. Skal få lånt med meg en oppgradert 3808-A og sammenligne med min som ikke er oppgradert.

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T

Selv har jeg drømmer om å anskaffe meg en Dali Mentor Vokal for den veien å få litt mer kraft i center kanal.
    Anbefaleeeeeeeees! :-D

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39615

Dette er supert tilbud og dette må noen her inne slå til på, er så bra så man får vondt om et slikt tilbud går fra en......

Liten gave til seg selv

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde jeg hatt litt overskudd av penger så... ;-)

Er fornøyd med Abrahamsen jeg, og sper heller på med en til hvis jeg trenger mer POWER :-D

Kanskje Parasound på neste anlegg? :-D

Det er uansett et knall tilbud! Slå til de som kan!

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hadde jeg hatt litt overskudd av penger så... ;-)

Er fornøyd med Abrahamsen jeg, og sper heller på med en til hvis jeg trenger mer POWER :-D

Kanskje Parasound på neste anlegg? :-D

Det er uansett et knall tilbud! Slå til de som kan!
    Dette er det beste tilbudet jeg har sett for lenge, er ikke noe å nøle med engang og dette er en pris alle kan leve med. Jeg vil ha råere Parasound varer, men de koster meget mer enn det jeg har råd til for å si det sånn.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kjekt å se at her vrimler av liv enda :P
    har vært uten pc en god stund nå, så jeg har ikke fått fulgt med
    Men livet uten pc har gjort at det tomme rommet har blitt fylt med god musikk og noen filmer fra 2 stk Dali Ikon8, så livet er levelig 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Men livet uten pc har gjort at det tomme rommet har blitt fylt med god musikk og noen filmer fra 2 stk Dali Ikon8, så livet er levelig 8)
    Ikonene spiller etter all forventning ? Det er fortsatt liv og det er vel egentlig ikke vært en stille dag enda så her går det slag i slag. Det er mye Dali som blir pusha rundt her, og det er jo bare det som gjør det litt moro å holde liv i tråden. Åssen musikk mater du ikonene med?

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Stylus]
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83

Hehe, fikk reaksjoner senest igår da vi så litt på film her. Tydelig ikke bare jeg som har reagert her i huset heller.
    Snakket med en på hifiklubben om det, og han måtte bare innrømme at han hadde opplevd samme på sin 3806... Men han mente det hadde mest med innspillingene å gjøre. Stemmer nok bra det i noen tilfeller, men ikke på alle tror jeg. Skal se litt mer filmer snart og se hva jeg synes da. Det er filmer jeg ikke har sett før på anlegget mitt, så vil nok få en god formening om problemet er til stede der og.

Ja, jeg tipper det blir som du skriver der. Beholde 2808 og supplere med effekt. Så kjører jeg den i stereo til ejg igjen får mulighet til å kose meg med surround.
    Har du bestemt deg for hva du vil gjøre med ditt anlegg? SKjønner du ikke er helt fornøyd :S Blir kanskje Ikon 8 på deg?
    Jeg tror Denonen er synderen for dialogene. I Lyd Og Bilde Testen skrev de at dialogene var litt tilbakeholdne.

Det blir nok definitivt Ikon 8 på meg over nyttår, så sant jeg liker det jeg får høre=) Skal innrømme at jeg er kresen på lyd, men har forventninger til denne=)

Hva slags effektforsterker blir det på deg?=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Hvordan låter dine ikon 8 med denonen??

Bruker du kun den uten effekt??

Spent på svar, da jeg selv antageligvis skal kjøpe Ikon 8

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    http://avforum.no/avtorget/showprodu.../product/39615

Dette er supert tilbud og dette må noen her inne slå til på, er så bra så man får vondt om et slikt tilbud går fra en......

Liten gave til seg selv

Ett kanontilbud=)

Men, 9 000 kr er ikke noe jeg har i disse førjulstider=(

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tronna_83]

Jeg tror Denonen er synderen for dialogene. I Lyd Og Bilde Testen skrev de at dialogene var litt tilbakeholdne.

Det blir nok definitivt Ikon 8 på meg over nyttår, så sant jeg liker det jeg får høre=) Skal innrømme at jeg er kresen på lyd, men har forventninger til denne=)

Hva slags effektforsterker blir det på deg?=)
    Riktig. Den må nok ta litt skyld ja! Men bortsett fra akkurat den dialogbiten er jeg egentlig fornøyd med Denon. Liker totalpakken

Tøft!! Skal du handle nytt eller venter du til du finner noe brukt?
    Har hørt litt Ikon 8, men bare drevet av Nad c272. Jeg syns ikke den gav ikonene det jeg tror de trenger. Prøv den på noe kraftigere og varmere om du får muligheten.

Jeg skal kjøpe Parasound NC2250. Tror jeg har bestemt meg helt nå ja hehe. Den får så mye skryt overalt her så da stoler jeg på at den er gode saker. I tillegg har jeg jo funnet noen tester av den, og overalt skrives det om varm lyd og masse krefter, akkurat det jeg vil ha! Får jeg den brukt er det helt kanon, men hvis ikke blir det nok en ny en over nyttår. Har en far som kanskje er på utkikk etter det samme, så da kan vi sikkert få til en bra deal om vi kjøper to av alt

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Stylus]

Riktig. Den må nok ta litt skyld ja! Men bortsett fra akkurat den dialogbiten er jeg egentlig fornøyd med Denon. Liker totalpakken

Tøft!! Skal du handle nytt eller venter du til du finner noe brukt?
    Har hørt litt Ikon 8, men bare drevet av Nad c272. Jeg syns ikke den gav ikonene det jeg tror de trenger. Prøv den på noe kraftigere og varmere om du får muligheten.

Jeg skal kjøpe Parasound NC2250. Tror jeg har bestemt meg helt nå ja hehe. Den får så mye skryt overalt her så da stoler jeg på at den er gode saker. I tillegg har jeg jo funnet noen tester av den, og overalt skrives det om varm lyd og masse krefter, akkurat det jeg vil ha! Får jeg den brukt er det helt kanon, men hvis ikke blir det nok en ny en over nyttår. Har en far som kanskje er på utkikk etter det samme, så da kan vi sikkert få til en bra deal om vi kjøper to av alt

Det blir nok nye høyttalere=) Ringte akkurat klubben og de sa at en Nad C372 i tillegg til denonen ville funke på Ikon 8, men hva vet vel jeg. Hehe.

Parasound ja, den får mye skryt her så der får du nok kraftige saker=)

Er du klar over det tilbudet her inne på NC2250 pluss 2100 til 9 000? Må jo være midt i blinken for deg=)

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=Tronna_83]

Det blir nok nye høyttalere=) Ringte akkurat klubben og de sa at en Nad C372 i tillegg til denonen ville funke på Ikon 8, men hva vet vel jeg. Hehe.

Er du klar over det tilbudet her inne på NC2250 pluss 2100 til 9 000? Må jo være midt i blinken for deg=)
    Regner med du mener 272 og ikke 372. Ville heller ha valg Parasound. Er mye mer futt i NC2250

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=da-ty@online.no]
    Regner med du mener 272 og ikke 372. Ville heller ha valg Parasound. Er mye mer futt i NC2250
    Helt enig og det er ikke noe mere å spørre om, jeg sier det igjen. Klubben har ikke noe som kan matche denne forstekerkern. Så det er ikke no å nøle med, her får man i bøtter og spann. En Nad forsterker griner når du guffer opp og parasound elsker å henge med på lasset.... Er med til du ikke gidder mere..

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

[QUOTE=Roger Waters]
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no

Helt enig og det er ikke noe mere å spørre om, jeg sier det igjen. Klubben har ikke noe som kan matche denne forstekerkern. Så det er ikke no å nøle med, her får man i bøtter og spann. En Nad forsterker griner når du guffer opp og parasound elsker å henge med på lasset.... Er med til du ikke gidder mere..
    Til prisen, da veil på 14k blir det vanskelig. Lydmessig er ikke Nad`n like god. Har vel noe med prisforskjellen å gjøre.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=da-ty@online.no]
    Til prisen, da veil på 14k blir det vanskelig. Lydmessig er ikke Nad`n like god. Har vel noe med prisforskjellen å gjøre.
    Selv har jeg aldri likt NAD men jeg synes M series er veldig bra da, endelig så klarte dem å lage noe som holder kvalitet men alt det andre de har får jeg sår av. Det er ikke nok trøkk i dem til å blåse opp en ballong engang...

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Roger Waters]
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no

Selv har jeg aldri likt NAD men jeg synes M series er veldig bra da, endelig så klarte dem å lage noe som holder kvalitet men alt det andre de har får jeg sår av. Det er ikke nok trøkk i dem til å blåse opp en ballong engang...
    Er ganske så mye futt i de største AVR deres da

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Tronna_83]

Hehe, ja det sa de til meg og. Og det er godt mulig det er nok krefter i den, men jeg syns ikke den gav dem det lydbildet jeg tror de kan levere med skikkelig krefter og varm klang. Uansett burde du dra å høre på det, og er du usikker, så kan du alltids be dem om å låne med deg hjem før du bestemmer deg for kjøp.
    Mm, har sett det tilbudet og er i kontakt med selger Blir spennende å se!

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikonene spiller etter all forventning ? Det er fortsatt liv og det er vel egentlig ikke vært en stille dag enda så her går det slag i slag. Det er mye Dali som blir pusha rundt her, og det er jo bare det som gjør det litt moro å holde liv i tråden. Åssen musikk mater du ikonene med?

De spiller som om livet deres stod på spill :P
    Bra at det er liv i tråden og det ser ut som om det kommer til å holde seg livlig her videre
    Mater de med alt som er :P
    Alt fra Bruce Springsteen, AC DC, Metallica, Greenday, CCR og radio Ålesund :P
    Har også Nightwish med - Phantom of the Opera (Genial sang)(Joda det finnes 18åringer som syns Opera er TØFT, men bare visse sanger) :P

På Tronna_83 sitt spørsmål, har jeg følgende svar :

Hvordan låter dine ikon 8 med denonen??

Bruker du kun den uten effekt??

Spent på svar, da jeg selv antageligvis skal kjøpe Ikon 8
    Jeg bruker bare Denon 3808, MEN jeg skal ha parasound etterhvert (når jeg er ferdig med skolen).
    Jeg er veldig fornøyd med denon, men jeg har ikke fått fininnstilt den, siden jeg ikke er noe flink til slikt og ingen jeg kjenner er det heller..
    Liker du Ikon 8 og har kapital til det (husk å forsikre de) så kjøp de raskest mulig! Du kommer så absolutt ikke til å angre.
    Effekt kan du bare kjøpe senere. De fleste bygger seg videre fra punkt A til B når de bygger hjemmekino (i alle fall de fleste jeg kjenner).
    Ta deg en tur på hifiklubben og hør deg frem, men jeg tror du kommer til å bli forelsket med Dali Ikon8 etter første tone. Prøv de med forskjellige forsterkere, men jeg tror at du bare kan beholde 3808 og bruke den til du kjøper effektforsterker og bruker 3808 på resten av anlegget e.l .
    Du har nå nesten en perfekt Ikon hjemmekino når du har kjøpt Ikon 8, så løp og kjøp..
    LYKKETIL, mvh Spectos

Side 41 av 743 FørsteFørste ... 11 21 31 37 38 39 40 41 42 43 44 45 51 61 71 81 91 101 111 121 131 141 151 161 171 181 541 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •