Dalis Entusiaster - Side 409

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 409 av 743 FørsteFørste ... 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 405 406 407 408 409 410 411 412 413 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 ... SisteSiste
Viser resultater 8,161 til 8,180 av 14842
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Sandlien
    Nå burde jeg kanskje ikke blande meg, men det burde funke bra.
    Eller hva tenker du Roger W. ?

Mvh Sandlien
    Jeg har ikke hørt noe særlig på de gamle Dali modellene, kjenner til dagens modeller og lite fra gamle dager men i alle år så har Dali laget kvalitet så det kommer ann på bruken og hva man ønsker selv. Design, lyd, størrelse og alt det spiller et puss til tider, ikke snakke om sure samboere som synes alt skal være usynlig.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    en kamerat av meg har 2 stk nad c372 på ikon 8 og han spiller mest metal og hos han fungerer dette veldig bra
    Ikon 8 har litt mer tilbakelent og varmere lyd enn sine mindre brødre, men det må for all del testes ut og se hva man synes selv. Noen kan synes det kan bli for skarp topp, men andre kan kanskje like skarpe topper. Test og se hva man ender opp med, lytterunder har aldri drept noen.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg sliter jo med mine ikon 7 og denon som sagt.jeg har ikke noe problemer med diskanten hos kameraten min faktisk

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    jeg sliter jo med mine ikon 7 og denon som sagt.jeg har ikke noe problemer med diskanten hos kameraten min faktisk
    Ikon 7 og Denon gikk fort ut av døren hos meg egentlig, synes det ble litt for mye av det "gode" her så det ble totalt mismatch.

Active Sandlien sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt Lyngdorf på mentor Roger W. ?

Var innom klubben for en demo på Mentor 6 nå i uka, da fikk jeg høre at Lyngdorf skulle spille veldig(!) bra på Mentor.

Er redd feriepengene blir borte, ihvertfall etter den demoen 8)

Active Dali B5005 sin avatar
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    402
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Hei og velkommen til oss, med ditt budsjett kan du kikke på noen av linkene over og der finner du litt av hvert. Skulle vel være et par C8 til noenlunde den prisen du kan gi, åssen forsterker skal du drive disse med?
    Men er denne c8 noen god høytaler? Eller ville du spart til noe bedre? Hvordan er den iforhold til c6, og dali blue5005?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Dali B5005
    Men er denne c8 noen god høytaler? Eller ville du spart til noe bedre? Hvordan er den iforhold til c6, og dali blue5005?
    Jeg ville kanskje gått for noe bedre, når man først har kjøpt noe så er alltid noe bedre lysten der før du aner det. Det er en fordel å ta en lytt, finne det lydbildet du ønsker å bygge deg ut derifra. C6 synes jeg er litt slapp i bunnen men C8 er det mye av alt igjen. Ville kanskje sjekket ut Lektor serien, faktisk ikke så ille dyr heller og spiller godt.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt Lyngdorf på mentor Roger W. ?

Var innom klubben for en demo på Mentor 6 nå i uka, da fikk jeg høre at Lyngdorf skulle spille veldig(!) bra på Mentor.

Er redd feriepengene blir borte, ihvertfall etter den demoen 8)
    Jeg synes Lyngdorf spiller litt for rent og naturlig på Mentor, med det navnet Mentor så burde den slå fra seg skikkelig men Lyng'en gjør ikke god nok jobb i bunn. Den er veldig detaljert men slik appelerer ikke meg.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at den burde slå bra i bunn, men jeg vil ha detaljert lyd også. Har du noen forslag til forsterker som har begge?
    Nå er det Mentor 6 jeg vurderer, ser at du har 8`rn. Har ikke hørt den men kan tenke meg at det setter rommet i bevegelse

Mvh Sandlien

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er enig i at den burde slå bra i bunn, men jeg vil ha detaljert lyd også. Har du noen forslag til forsterker som har begge?
    Nå er det Mentor 6 jeg vurderer, ser at du har 8`rn. Har ikke hørt den men kan tenke meg at det setter rommet i bevegelse

Mvh Sandlien
    Prøv de merker som er nevnt tidligere i tråden her så får du god match som gjør det godt for Dali å leve, bassen skal ikke være steril mener jeg og den skal slå i takt med det andre. Er en grunn til folk bytter ut i hytt og gevær, da ender de nok opp med den lyden de ønsker til slutt. Jeg vil ha detaljert lyd og et godt fundament i bunn, vil at du skal kjenne litt på slagene så det sånn det skal være. Jeg har en musikksmak som dekker over mange sjangre og da ønsker man litt slag under seansen, for dem som sitter å hører på referansemusikk hele dagen vil kanskje like "spisse" lyder.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi er ganske enige, men med budsjettet mitt så blir M8 for mye, ikke tror jeg at jeg trenger så stor høyttaler heller. Rommet de skal brukes i er ikke så stort.

Forsterker blir det nok ikke med en gang, først penger til ht:neutral:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror vi er ganske enige, men med budsjettet mitt så blir M8 for mye, ikke tror jeg at jeg trenger så stor høyttaler heller. Rommet de skal brukes i er ikke så stort.

Forsterker blir det nok ikke med en gang, først penger til ht:neutral:
    Hvordan synes du Primare funker på Dali, er jo et merke som var veldig poppis for noen år tilbake men folk har slutta å kjøpe tydeligvis. De har jo en del fete produkter i sitt sortiment, men er vel som Krell osv som dabber av med årene.

Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På 808 så syns jeg det ble litt for lyst i førsten. Mulig jeg bare har blitt vant til det, men syns ihvertfall det låter ganske bra nå.
    På mentor 6 så var jeg helt ærlig redd for at det skulle blir veldig lyst.
    Mye fordi første gang jeg var på demo, så ble det brukt Nad M3 og det syns jeg ble en smule lyst.
    Så jeg tok meg og prøvde min nå i uka, det syns jeg låt bra. Syns bassen var mer tilstede, hørtes mye mer riktig ut i mine ører.
    Men er redd det ikke var så detaljert som med M3`n

Mvh Sandlien

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes Lyngdorf spiller litt for rent og naturlig på Mentor, med det navnet Mentor så burde den slå fra seg skikkelig men Lyng'en gjør ikke god nok jobb i bunn. Den er veldig detaljert men slik appelerer ikke meg.
    Apropo; for en tid tilbake, når jeg var på jakt etter effekt til Consept og vurderte og bytte til IKON, så prøvde jeg IKON 6 med Lyngdorf forsterker, og da var det som atte diskanten til IKON hoppa ut av sokkelen sin og løp bort til meg med en liten jernhammer og dundret løs på trommhinnene mine.
    He, he.. unødvendig å si at det ble litt lyst for meg, men dette er min personlige mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bra du ikke prøvde med denon for da hadde det vært en stor jernhammer :P

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Apropo; for en tid tilbake, når jeg var på jakt etter effekt til Consept og vurderte og bytte til IKON, så prøvde jeg IKON 6 med Lyngdorf forsterker, og da var det som atte diskanten til IKON hoppa ut av sokkelen sin og løp bort til meg med en liten jernhammer og dundret løs på trommhinnene mine.
    He, he.. unødvendig å si at det ble litt lyst for meg, men dette er min personlige mening.
    Ikon 6 er i hvert fall ikke lystklingende. Den har mye energi i både topp og bunn, noe som gjør at den har en loudnesskaraktér. I tillegg er både bass og diskant presise og kjappe, noe som gjør at lydbildet virker svært oppløst, tydelig og detaljert. En følge av dette er at den låter usedvanlig godt på lavt til moderat volum. En annen følge er at den låter godt i dempede rom. Hvis diskanten høres ut som en liten jernhammer, så må dette først og fremst skyldes innspillingen, rommet eller øvrig utstyr. Min teori er at skarp diskant hovedsaklig skyldes dårlige innspillinger. Så følger høyttalerplassering og rommets egenskaper. Deretter vil jeg rette mistanken mot elektronikk, og endelig mot kabler. Det skal mye til før jeg vil konkludere med at en forsterker, som f.eks. Lyngdorf eller Denon, er en mismatch med Ikon 6.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Beklager, men jeg hørte det jeg hørte på meget god innspilling. Men så skal jeg igjen legge til at det var min opplevelse og så liker jeg nok en varm lydsignatur. Jeg hørte jo ikke så lenge på det heller. Min opplevelse er at Lyngdorf ikke helt er min greie. Jeg haller evt mer til Hegel i så fall og har vurdert deres DAC. Men igjen, med all respekt å melde, dette er min opplevelse og bare mine inntrykk.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke hørt noe særlig på de gamle Dali modellene.......,
    "gamle Dali" (ordet som ment i f.eks gammeldansk) har man ikke før man setter opp et par 3B i stua

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Lyngdorf har veldig bra produkter men de passer ikke til Dali, men de spiller som fanden på sine egne høytalere. De har DP1 eller hva dem heter med et par subber så funker det ganske bra, men på Dali har jeg ikke fått puslespillet til å sitte som det skal. Er nok ikke den gode matchen der gitt, blir lett for "tamt" i mine ører og sverger da til rock n roll og fundament under kontroll.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    "gamle Dali" (ordet som ment i f.eks gammeldansk) har man ikke før man setter opp et par 3B i stua

DALI speakers and products. Find the best loudspeakers in the world

Veldig pent eksemplar til å være så gammelt, vet ikke helt når dem kom med dette men er vel fra 80tallet engang ? Dali lager ikke dårlig saker om det er dyrt og billig, de lager saker som kan passe for folk flest.

Side 409 av 743 FørsteFørste ... 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 389 399 405 406 407 408 409 410 411 412 413 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 539 549 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •