Dalis Entusiaster - Side 407

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 407 av 743 FørsteFørste ... 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 403 404 405 406 407 408 409 410 411 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 ... SisteSiste
Viser resultater 8,121 til 8,140 av 14850
    Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Hva skal du med sub utgang da? Trenger ikke sub til musikk med mentor 6 eller ikon 8.

Det den ikke har (og som du trenger) er theater bypass, dvs den kan IKKE brukes sammen med en reciever.
    Dette skjønte jeg da Men tenkte da gå over til 2.1 om det skulle kunne gå... men det får jeg se bort ifra

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke sub til de høytalerne, de spiller med stor bass så man trenger ikke noen form for suplement der i gården. Aldri skjønt dealen med å bruke bass på musikk, er det ikke bedre da å gå for større høytalere da i såfall. Uansett så den forforsterkern veldig fristende ut, men er det noe å hente på lyden fra denne kontra 2100 mon tro? Ellers var tilbudet på P3 ganske supert, nesten som jeg skal skulle ha slått til selv.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Hva skal du med sub utgang da? Trenger ikke sub til musikk med mentor 6 eller ikon 8.
    Absolutt helt enig. Er personlig ikke glad i sub til musikk. Synes det aldri blir helt optimalt.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Man trenger ikke sub til de høytalerne, de spiller med stor bass så man trenger ikke noen form for suplement der i gården. Aldri skjønt dealen med å bruke bass på musikk, er det ikke bedre da å gå for større høytalere da i såfall. Uansett så den forforsterkern veldig fristende ut, men er det noe å hente på lyden fra denne kontra 2100 mon tro? Ellers var tilbudet på P3 ganske supert, nesten som jeg skal skulle ha slått til selv.
    Er snakk om penger her da roger :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Er snakk om penger her da roger :P
    Det man ikke får råd til sparer man til, det man ikke sparer til tar man på avbetaling og det er slik jeg fikk mitt utstyr i hus.

Du ender nok opp med et flott anlegg med tiden du og, drømmen er som regel kortere unna enn man tror så det er bare å smøre seg med tolmodighet.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det man ikke får råd til sparer man til, det man ikke sparer til tar man på avbetaling og det er slik jeg fikk mitt utstyr i hus.

Du ender nok opp med et flott anlegg med tiden du og, drømmen er som regel kortere unna enn man tror så det er bare å smøre seg med tolmodighet.
    Kunne gjort det skikkelig lett da:P P3, A21 og Ikon 8... å hadde ikke trengt å bli så dyrt helleR:P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kunne gjort det skikkelig lett da:P P3, A21 og Ikon 8... å hadde ikke trengt å bli så dyrt helleR:P
    Får du det oppsettet i hus kommer smilet ditt til å bli meget bredt.

Det kommer til å rocke som bare pokker, gled deg så det griner etter altså.....

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Litt jeg lurer på er om jeg vill savne HD lyden... tenker litt på dette. Men i værstefall kunne jeg jo bare bygge videre, selge P3 å skaffe litt mer høytallere

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da har jakten begynnt. Da mangler vi bare noen høytallere

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jakten begynnt. Da mangler vi bare noen høytallere
    Posta et par Mentor 6 her i dag til en hyggelig pris.

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Posta et par Mentor 6 her i dag til en hyggelig pris.
    Ja... vurderer dem eller Ikon 8... hva vill gi mest for penga?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon gir deg trøkket og musikken, mentor gir deg flyten og tonene samt en flott detaljert lyd igjennom hele spekteret. Ta deg en lytt på en klubben sjapp så finner du din favoritt, det er en grunn til jeg har gått over på Mentor serien. Der får man bare mere av alt og hvem sier vel nei til noe slik? Ikon8 rocker som pokker og Mentor 6 henger godt med i svingene og skriker ut med detaljer det så det ljomer etter......

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon gir deg trøkket og musikken, mentor gir deg flyten og tonene samt en flott detaljert lyd igjennom hele spekteret. Ta deg en lytt på en klubben sjapp så finner du din favoritt, det er en grunn til jeg har gått over på Mentor serien. Der får man bare mere av alt og hvem sier vel nei til noe slik? Ikon8 rocker som pokker og Mentor 6 henger godt med i svingene og skriker ut med detaljer det så det ljomer etter......
    Jo, men er da en god del forskjell på 6 og 8 i Mentor serien Og er jo endel feste her hjemme så må ha noe som fenger litt

Men hva er beste overføringen fra PC og over til P3:en ?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ikke påstå at avbetaling og forbrukslån er å anbefale for alle :lol:
    Kjøp det man har råd (spare) til, værre er det ikke. Ikke alle kan ha det dyreste og beste, man får ta det man kan. Husk glasset er halvfullt, ikke halvtomt

Misforstå meg rett, har selv brukt utsettelse når jeg meg 100% sikkerhet vet at jeg kan betale i tid

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 er ikke i nærheten av M6. Det som eventuelt skiller er fundamentet helt i bunn. Men synes ikke M6 er dårlig der heller. M6 er mer oppløst, har bedre diskant samt MYE bedre kanalseperasjon. Detaljenivået er på et annet nivå. Hadde ikke vært i tvil på mitt valg iallefall

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Absolutt helt enig. Er personlig ikke glad i sub til musikk. Synes det aldri blir helt optimalt.
    Helt 100% uenig, men forsvarer din rett til å mene det

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Kan vel ikke påstå at avbetaling og forbrukslån er å anbefale for alle :lol:
    Kjøp det man har råd (spare) til, værre er det ikke. Ikke alle kan ha det dyreste og beste, man får ta det man kan. Husk glasset er halvfullt, ikke halvtomt

Misforstå meg rett, har selv brukt utsettelse når jeg meg 100% sikkerhet vet at jeg kan betale i tid
    Man tar aldri opp slike lån om man ikke har penger til å betale med, det sier seg selv så dette må jo evt. lånetaker se på selv. Hfk sitt kort er et snilt kort i forhold til andre aktører på markedet, er man fleksibel og spytter inn bra summer hver mnd så funker jo det bra. Jeg skjønner ikke helt problematikken i det altså.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes heller ikke noe om sub på musikk, har prøvd mentor subben sammens med mentor 6 og synes ikke det passet sammen. Det er bedre for en høytaler og produsere alle frekvensene alene enn bistand fra en dunke boks. Sub er kun for fim i mine ører men aksepterer andre kan like sub på musikk. Føler det er over mitt behovsnivå.

Active
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    349
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare et kort spørsmål, ser det ligger et par Nye Mentor 1 på brukten til en bra pris,
    Åssen vil en Denon AVR 3310 drive dem? Er det en bra match? Blir det for svakt?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Åssen er Dali Helicon 400 MK1 i lyden? bedre enn Mentor 6? Er ikke SÅ stor pris forskjell så det er oppnålig på brukten.

Side 407 av 743 FørsteFørste ... 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 397 403 404 405 406 407 408 409 410 411 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 547 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •