Dalis Entusiaster - Side 404

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 404 av 743 FørsteFørste ... 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 400 401 402 403 404 405 406 407 408 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 ... SisteSiste
Viser resultater 8,061 til 8,080 av 14850
    Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Grunnen til at dette ble mismatch så hadde jeg engang en Denon 4306 på denne Rotel 1070 med Dali, men i mine ører ble dette altfor lyst og passet ikke sammen i det hele tatt. Det kan hende noen liker lyse pågående diskanter, men det er ikke noe for meg i hvertfall. Når setningene mine ble skrevet så ble ikke dette nevnt, men nå vet dere grunnen til mine utalelser om denne mismatchen. Det er en del spørsmål om matching, vi har kommet frem til at forsterkere med varmklang er veien å gå med Dali på slep. Rotel, Denon, Nad etc kan bli i det lyseste laget, men folk må gjerne prøve hjemme for det er jo de som skal like dette. Håper folk vil ta sjansen med å dra rundt på lytterunder og slik fremover, man får mye igjen for det i lengden og da blir man litt kjent med produktene også. De fleste selgere tillater hjemlån, det blir en stor premie og hente for det rette valget.

Jeg har ikke prøvd så mye ustyr igjennom årene så jeg bruker Messene som blir holdt rundt som en lite preferanse, da vet man hva som passer sine ønsker og lommebøker. Ikke meningen og virke krass med "mismatch" samtalen min her, men har prøvd og det passet bare så jeg ønsker ikke at andre skal gå i samme fellen og kjøpe noe de ikke vil like. Vil folkene her inne sitt eget beste og skal være trygg på sine kjøp.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Grunnen til mismatch så hadde jeg en gang 4306 Denon og det ble for meg altfor lyst, da er det ikke noe annet å gjøre og hive driten på dør. Rotel med Denon på Dalii skreik om hverandre, ikke godt for ører og lite engasjerende. Godt den tiden er forbi. Nå er det liv og røre i heimen. Hehe.......
    Slike bastante påstander kan skremme fanden på flat mark. Dette holder ikke mål.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Siden jeg dyrker mest stereo om dagen har lekt litt med tanken på å prøve ut helicon 400 mkII.
    Mulig jeg tar turen innom klubben i morgen for å høre om det er aktuelt med hjemlån.

Noen som har gode erfaringer med 400 mkII kontra mentor 8?
    Av det jeg har hørt virker helicon mer musikalsk og "hifi korrekt" enn mentor...?
    Ville bedt om en demo med Helicon 400 mot Mentor 6!! Vanvittige konstruksjoner begge 2. Helicon 400 er dyrere å produsere... men ikke dermed sagt den passer deg bedre enn f.eks Mentor 6! Mentor 6 er en vannvittig konstruksjon syns jeg.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av panda
    Slike bastante påstander kan skremme fanden på flat mark. Dette holder ikke mål.
    Ser på opsettet ditt i signaturen "panda", hva liker du Dali pakken? Mangler den noe? Jeg skulle inn å høre på denne fredag eller lørdag, men det kom noe i veien.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Ser på opsettet ditt i signaturen "panda", hva liker du Dali pakken? Mangler den noe? Jeg skulle inn å høre på denne fredag eller lørdag, men det kom noe i veien.
    Til film er det ingen ting som mangler. Det som skal skje er at Subben skal byttes ut med 2 stk ikoner.(enda mer dybde). Når det gjelder musikk er det også mer enn nok trøkk.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film er det ingen ting som mangler. Det som skal skje er at Subben skal byttes ut med 2 stk ikoner.(enda mer dybde). Når det gjelder musikk er det også mer enn nok trøkk.
    Takk for svar. Det som ev blir problem for meg er at jeg ikke har noen vegg bak, så jeg må ev. gå for Ikon 2 eller noe slikt. men er fullt mulig det også.

Det jeg må sjekke på HFK er forskjellene mellom 6-7-8 i serien. Men har også tørt at Concept subben spiller bedre enn Ikonen.. men dette kanskje ikke er tilfelle?

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av skorob
    Ville bedt om en demo med Helicon 400 mot Mentor 6!! Vanvittige konstruksjoner begge 2. Helicon 400 er dyrere å produsere... men ikke dermed sagt den passer deg bedre enn f.eks Mentor 6! Mentor 6 er en vannvittig konstruksjon syns jeg.
    Jeg har mentor 8 pr dags dato så mentor 6 er ikke interessant for meg :wink:
    Fikk ikke muligheten til å stikke på klubben i helga heller, så vi får se hva som skjer til uka.

Det er mest min egen nyskjerrighet som gjør at jeg har lyst å prøve ut helicon her hjemme. Låter det bedre enn mentor er det mulig det blir ett bytte...
    Prøvelytting i butikk gir meg ikke så mye, da det er alt for mange faktorer som spiller inn på hvordan det låter. (i forhold til eget rom/utstyr osv)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar. Det som ev blir problem for meg er at jeg ikke har noen vegg bak, så jeg må ev. gå for Ikon 2 eller noe slikt. men er fullt mulig det også.

Det jeg må sjekke på HFK er forskjellene mellom 6-7-8 i serien. Men har også tørt at Concept subben spiller bedre enn Ikonen.. men dette kanskje ikke er tilfelle?
    Ikon subben er langt bedre enn concepten. Den hadde jeg før ASW 610. Jeg mener det er nok med ikon 6 i et kino oppsett der subben skal ta seg av bassen.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg er hvertfall ikke et sekund i tvil om at Ikon suben er vesentlig bedre enn Concept suben
    Mer presisjon, mer kraft og ikke minst mer egnet også til musikk.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor quoter du heller ikke det han har skrevet i posten før din. der får du jo svar på hvorfor. selv du har denon og ikon er fornøyd så må diu jo tåle at andre syns at dette blir for lyst

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    46
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    hvorfor quoter du heller ikke det han har skrevet i posten før din. der får du jo svar på hvorfor. selv du har denon og ikon er fornøyd så må diu jo tåle at andre syns at dette blir for lyst
    Det har igen ting med hva jeg har. Det er snakk om lytte rom. Der er det masse forskjellig som skjer, Og ja jeg har forsøkt mye utstyr og mange forskjellige rom.
    Så det er vell snakk om at lyd har ingen fasit. Om dette er veldig galt så kan sikkert rette person svare selv.:-D

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har igen ting med hva jeg har. Det er snakk om lytte rom. Der er det masse forskjellig som skjer, Og ja jeg har forsøkt mye utstyr og mange forskjellige rom.
    Så det er vell snakk om at lyd har ingen fasit. Om dette er veldig galt så kan sikkert rette person svare selv.:-D
    Tror ikke Mr Waters mente noe vondt med innlegget sitt. Her er det vel bare snakk om ulike preferanser, og det må vi vel tåle

Jeg støtter forøvrig uttalelsen hans, Ikon på denon ble litt vel til musikk,i mine ører også, men i fullt surround-oppsett til film var det utrolig bra. RB1070 har jeg selv hatt, men kun hørt på H400 og ikke Ikon, så kan ikke si noe om den matchen, men ja skummelt å konkludere et merke som en type signatur og ferdig med det.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

fikk bare det inntrykket av postene dine og er enig i resten du skriver faktisk prøver selv å få til denon pma 2000r med ikon 7 men får det ikke helt til. sliter med diskanten

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av evorkahn
    fikk bare det inntrykket av postene dine og er enig i resten du skriver faktisk prøver selv å få til denon pma 2000r med ikon 7 men får det ikke helt til. sliter med diskanten
    Det er et problem i seg selv, Denon er ikke sjans å matche med Ikon 7, har selv hatt den høytaleren og ble veldig pågående i toppen og sleit bigtime. Håper du virkelig parrer den høytalern med noe annet, ellers får du et skikkelig problem og samme hva du gjør er nytteløst. Tro meg..... Er en grunn til Ikon 7 og Denon gikk veldig fort ut døra her.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    posta for tidlig

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har en røreffekt som bare har stått. har satt opp med denon avc 010 se som forforsterker og xbox360 som pre da min marantz dv 6200 sa takk for seg. savner litt i bassen men er nok pga a10se som pre. har ikke fikla så mye med tuning, fordi e skal til å legge nytt gulv til uka og alt skal ut av stua i dag . vurderer å selge pma2000r og finne en pre til røreffekten. frister litt med parasound nc2100 pga tilkoblingene

Newcomer sv3inung sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Familie bilde

Jeg tok noen bilder i dag under en lite opprydning. 8) Dette er altså til glede for dere som husker alle de gode gamle Dali høyttalerene. Dette er altså de høyttalerene jeg har hatt opp igjennom. Nå skal de bort :cry: Kan ikke samle på de i for altid.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken nostalgi. Det er moro du tar vare på slike klenodier i heimen, hvilke spiller best?

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Man ser det uansett på frontbaffelen/grill da denne er ulik på mkI og mkII.
    mkI har to versjoner så vidt jeg vet. en hel trefarget og en hel sort + heldekkende grill.
    mkII har frontbaffel som er halv sort og halv trefarget.
    trudde det var akkurat det problemet som skilte "W" serien med "MK1" serien med frontbaffelen, siden de "W" serien var lagd av tre istedenfor god gammel sponplate:P el?

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dette virker som MK1 dette også, arrester meg om jeg tar feil. Det stod ikke noe annet på lappen bak høytalerne.
    hehe ja gikk litt fort i svingene der.. my bad!

Side 404 av 743 FørsteFørste ... 264 274 284 294 304 314 324 334 344 354 364 374 384 394 400 401 402 403 404 405 406 407 408 414 424 434 444 454 464 474 484 494 504 514 524 534 544 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •