Dalis Entusiaster - Side 400

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 400 av 742 FørsteFørste ... 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 396 397 398 399 400 401 402 403 404 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 ... SisteSiste
Viser resultater 7,981 til 8,000 av 14837
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Nei, min receiver 4308 er satt til å i sterio spille med subb om det behøves. Men dette har jeg kun opplevd skjer med faktisk Yello. Da slenger de subbsoniske låtene med subben, tro du meg
    Men jeg spiller generelt veldig lavere enn de felste andre. Sjeldent at jeg beveger meg ned mot 36+ i master volum, for å si det slik på CD.
    ah, spennende - tror ikke det er mulig med Yamaha, men nå har jeg uansett satt mine til small - har ikke slike flotte fronter som du vettu

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    Dette rommet ser ikke optimalt ut for Helicon dessverre.

heh ja er klar over det, men plassering blir neste, da det evt blir hus/leilighet med et formål for slike høyttalere på sikt$ har testa litt nå i det siste, og jeg fant et sweet spot.! faktisk.. men det blir ikke praktisk å ommøblere da formålet med disse også er med i et 5.1 oppsett..

Intermediate Vetteman sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    3,922
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av J0rg088
    heh ja er klar over det, men plassering blir neste, da det evt blir hus/leilighet med et formål for slike høyttalere på sikt$ har testa litt nå i det siste, og jeg fant et sweet spot.! faktisk.. men det blir ikke praktisk å ommøblere da formålet med disse også er med i et 5.1 oppsett..
    I see i see:-D

Du får prøve å gjøre det beste ut av det så lenge da vet du. Gode høyttalere er det ihvertfall. Og ikke minst flotte.

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    ah, spennende - tror ikke det er mulig med Yamaha, men nå har jeg uansett satt mine til small - har ikke slike flotte fronter som du vettu
    Okay, spilte akkurat nå med litt ekstra trøkk, og tro om ikke dette gjorde noe med hele rommet. Tror ikke naboene dog var like fornøyde
    Jepp, brukte Yello.
    Du får nesten komme innom en tur når du har tid. Ta gjerne med din egen referanse musikk.

PS: Åja tusen takk for koplimentet

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen som har erfaring med ikon8 her? eg føler eg får altfor lite trøkk...
    skal ikkje ikon8 trøkke bra på? bruker dei ilag med en yamaha rx-v765 reciver å en emotiva xpa-5 effekt....
    måtte koble pluss på høyttaler til minus på forsterker for å få dei til å spele i fase, lurer på om det rett å slett kan vere noe galt med høyttalerene..
    tar gjerne imot tips., har plassert høyttalerene 40cm fra bakvegg også

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av vhjelle
    skal ikkje ikon8 trøkke bra på? bruker dei ilag med en yamaha rx-v765 reciver å en emotiva xpa-5 effekt....
    måtte koble pluss på høyttaler til minus på forsterker for å få dei til å spele i fase, lurer på om det rett å slett kan vere noe galt med høyttalerene..
    Prøv å vinkle dem par cm mot sweetspot, åssen er selve rommet du har dem i. Kan du lage en enkel skisse i paint og legge ut? Det er en fordel å ta romkalibreing på nytt også, ellers kan du kjøpe deg en Parasound 2100 så kan du koble ut receiver på musikklytting og kun bruke emotiva og para. på musikk. Ikon8 har trøkk som pokker men fiks en skisse av rommet så ser vi på det.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var det yamahaen som ga deg beskjed om fasefeilen eller har du sjekket dette selv?

EDIT: Grunnen til at jeg spør, er mange har rapportert om at yamaha varsler om fasefeil ved bruk av effektforsterkere selv om det er koblet riktig.
    Om du er sikker på at pluss på pluss er riktig kan du ignorere meldingen fra yamaha'en. Tror dette også er nevnt i manualen..
    Du er ikke alene om å få denne beskjeden fra yamaha i tilfelle:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...noblokker.html

Hvor stort er rommet ditt, hvor har du lytteposisjon, avstand til vegger osv..?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Var det yamahaen som ga deg beskjed om fasefeilen eller har du sjekket dette selv?

EDIT: Grunnen til at jeg spør, er mange har rapportert om at yamaha varsler om fasefeil ved bruk av effektforsterkere selv om det er koblet riktig.
    Om du er sikker på at pluss på pluss er riktig kan du ignorere meldingen fra yamaha'en. Tror dette også er nevnt i manualen..
    Du er ikke alene om å få denne beskjeden fra yamaha i tilfelle:
    http://avforum.no/forum/receivere-fo...noblokker.html

Hvor stort er rommet ditt, hvor har du lytteposisjon, avstand til vegger osv..?
    var yamahaen som sa ifra om fasefeil ja, men sjekket med et batteri. elementet gikk innover når eg tok pluss fra batteriet til pluss på høyttaleren (det skal vel bety at den spiller ute av fase).....når eg deretter koblet "feil" altså pluss fra forsterker til minus på høyttaler fikk eg ikkje opp fasefeil på yamahaen under romkoreksjonen....
    Har liggende panel i rommet, kan dette vere ugunstig?

kan virkelig høyttaleren vere feilkoblet fra fabrikk?

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    var yamahaen som sa ifra om fasefeil ja, men sjekket med et batteri. elementet gikk innover når eg tok pluss fra batteriet til pluss på høyttaleren (det skal vel bety at den spiller ute av fase).....når eg deretter koblet "feil" altså pluss fra forsterker til minus på høyttaler fikk eg ikkje opp fasefeil på yamahaen under romkoreksjonen....
    Har liggende panel i rommet, kan dette vere ugunstig?

kan virkelig høyttaleren vere feilkoblet fra fabrikk?
    Ikon 8 skal ikke være minusfase, så vidt jeg vet.
    Er det samme på begge HT?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikon 8 skal ikke være minusfase, så vidt jeg vet.
    Er det samme på begge HT?
    jepp, samme på begge....
    Går utifra at denne batteritesten eg har beviser at dei er i feil fase?
    går utifra at elementene skal gå utover når en tar pluss fra batteriet til pluss på høyttaleren..
    Hadde vert greit om noen med ikon8 kunne ta samme testen på sine

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vetteman
    I see i see:-D

Du får prøve å gjøre det beste ut av det så lenge da vet du. Gode høyttalere er det ihvertfall. Og ikke minst flotte.
    jes er enig med deg der. åssen låter Naim for tiden da ?:wink:

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jepp, samme på begge....
    Går utifra at denne batteritesten eg har beviser at dei er i feil fase?
    går utifra at elementene skal gå utover når en tar pluss fra batteriet til pluss på høyttaleren..
    Hadde vert greit om noen med ikon8 kunne ta samme testen på sine

Med + på + og - på - fra batteri til HT skal basselement gå utover

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    83
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med + på + og - på - fra batteri til HT skal basselement gå utover
    jess, men på mine går dei innover
    da er det store spørsmålet om det blir rett når eg kobler motsatt, eller om eg bør ha dei inn til sjekk (service) er fortsatt under 2 år gamle so har vel fortsatt garanti

Active
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    322
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Msport
    Onkyo for svak? Kommer vel an på hva du velger. Feks 1007, 876 og 875 er vel langt sterkere enn feks Yamaha 3900. Har prøvd både Yamaha 3800 og Onkyo 875 på Concept 8 - Onkyo er klart best og leverer mest power. Men.... Når det kommert til en så stor høyttaler som Lektor 8, er det effektforsterker som gjelder hvis du skal dra fult liv i dem
    Jeg sitter fortsatt på sidelinja, og har begynnt å snuse litt på oppsett med effektforsterkere. Hva med en Onkyo 807 i kombinasjon med en Rotel RB-1572, eller vil en Rotel RMB-1565 kunne klare jobben med Lektor 8?

Og hvordan går det å mikse reciever fra en fabrikant med effektforsterker fra en annen, er dette i det hele tatt noe å satse på?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Og hvordan går det å mikse reciever fra en fabrikant med effektforsterker fra en annen, er dette i det hele tatt noe å satse på?
    hmmmm - har det egentlig noe å si?

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av zicoz
    Jeg sitter fortsatt på sidelinja, og har begynnt å snuse litt på oppsett med effektforsterkere. Hva med en Onkyo 807 i kombinasjon med en Rotel RB-1572, eller vil en Rotel RMB-1565 kunne klare jobben med Lektor 8?

Ingen problem å mikse slik, men om Rotel passer til Dali er en annen sak. Finnes flere sluttrinn som passer bedre enn Rotel gjør.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom noen funderer på denne pakken
    Dali Euphonia CS4 & AS2 så kan jeg bekrefte at de er i god stand! Var og hentet litt elektronikk hos jorgenl, og de Euphonia høytalerne er bare grisefine!

Newcomer sv3inung sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Da var Ikon 8 i hus!

Jeg kan jo starte med å si at før jeg og to kompiser dro for å hente dem i Kristiansand i går, ble jeg sittende å lytte til musikk på mine gamle Dali Blue 8008. Jeg lyttet og lyttet og var fremdeles like i tvil som jeg hadde vært helgen i forveien. Kan det bli bedre lyd en dette? Jeg var i grunn redd for at jeg skulle komme hjem med disse høyttalerne og ikke høre noe forskjell.

Vi dro hvertfall til Kristiansand. Jeg slang 9 lapper på bordet til denne herren da jeg fant ut at front dekslene manglet. DALI IKON 8 - FINN Torget

Da jeg kom hjem var jeg ganske spent. Det første sjokket jeg fikk var hvor stor plass de tok. Ikke bare ravet dem høyere over alt det andre i stua de stjeler jo også øyene dine hele tiden.

Jeg ble lettet og glad da jeg hørte forskjellen på lyden. Dette var helt sykt. Det åpnet seg liksom en dør i hodet mitt og musikken slapp inn på en helt annen måte. Det var helt rart. Kompisen på siden av meg som for øvrig er eier av Dali Blue 3003 har ikke så mye peiling, men har et godt øre, var også overbevist om at dette var sykt.

Så nå ser jeg frem til masse musikk lytting i fremtiden. Jeg legger ved et bilde. Det er tatt med mobiltelefonen klokken ni på kvelden, så det er ikke så veldig bra. GOOD SHIT!!

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette er GOOD SHIT - Gratulerer!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sv3inung
    Jeg kan jo starte med å si at før jeg og to kompiser dro for å hente dem i Kristiansand i går, ble jeg sittende å lytte til musikk på mine gamle Dali Blue 8008. Jeg lyttet og lyttet og var fremdeles like i tvil som jeg hadde vært helgen i forveien. Kan det bli bedre lyd en dette? Jeg var i grunn redd for at jeg skulle komme hjem med disse høyttalerne og ikke høre noe forskjell.

Vi dro vertfall til Kristiansand. Jeg slang 9 lapper på bordet til denne herren da jeg fant ut at front dekslene manglet. DALI IKON 8 - FINN Torget

Da jeg kom hjem var jeg ganske spent. Det første sjokket jeg fikk var hvor stor plass de tok. Ikke bare ravet dem høyere over alt det andre i stua de stjeler jo også øyene dine hele tiden.

Jeg ble lettet og glad da jeg hørte forskjellen på lyden. Dette var helt sykt. Det åpnet seg liksom en dør i hodet mitt og musikken slapp inn på en helt annen måte. Det var helt rart. Kompisen på siden av meg som for øvrig er eier av Dali Blue 3003 var også overbevist om at dette var sykt.

Så nå ser jeg frem til masse musikk lytting i fremtiden. Jeg legger ved et bilde. Det er tatt med mobiltelefonen klokken ni på kvelden, så det er ikke så veldig bra. GOOD SHIT!!

Da må jeg komme i rekken med å gratulere deg så mye med et meget godt kjøp, har hatt disse rakkerne selv i over 2 år før jeg byttet. Jeg synes disse spiller med stor autoritet og at dem er store er bare fordel, disse skal tross flytte luft som det heter. Du har også 2 effekter og det må være en stor fordel med tanke på å driftingen av disse, dette blir bare helt konge og håper musikk har gikk deg en ny venn i hverdagen. Man skal ikke fokusere på størrelsen, men heller se på kvaliteter og moro den kan levere og det er ikke direkte småtteri.

Litt rart han ikke hadde frontene til disse, men du kan få bestilt opp slike via Klubben så det er ikke noe problem om du ønsker det.

Side 400 av 742 FørsteFørste ... 260 270 280 290 300 310 320 330 340 350 360 370 380 390 396 397 398 399 400 401 402 403 404 410 420 430 440 450 460 470 480 490 500 510 520 530 540 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •