Dalis Entusiaster - Side 40

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 40 av 743 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 540 ... SisteSiste
Viser resultater 781 til 800 av 14851
    Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Når du nevner det så satt jeg faktisk å tenkte på det igår når jeg så film på men 2807 også. Men det er ikke så ekstremt, og det varierer fra film til film men det ligger der ja og kontrasten blir ofte ganske stor......men jeg ser liksom ikke på det som et stort problem.
    Ja, det er noe i det. Det plager meg ikke så fryktelig, men får litt klager på volumet når jeg ser på film og effektene står på som verst hehe. I tillegg er det litt irriterende når man ser på film og vil kunne bable litt underveis.
    Er det et Denon "problem" eller ligger det mest i hvordan filmene er innspilt?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Kanskje det som er løsningen ja! Lurer på det... Får ta en titt på økonomien og mulighetene fremover.
    Hvis jeg kjøper en Parasound NC2100, da har jeg muligheten for det? Vet jeg må ha en effektforsterker også da. Hvordan kobles det i såfall?? Har aldri vært borti det før, bare hørt at det går an
    Det er så enkelt som en ekstra inngang på forforsterkeren/integrert forsterker som låser volumet på et visst nivå, evt. bypasser forforsterkeren og sender signalet direkte videre til effektforsterkerdelen. Pre ut fra receiver og inn i stereoutstyret. CD-spiller og annet stereoutstyr kobler man rett i stereoutstyret som et vanlig stereoanlegg. Forsterkeren virker da som en ren effektforsterker nå man bruker receiveren. Klønete forklart kanskje...

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er noe i det. Det plager meg ikke så fryktelig, men får litt klager på volumet når jeg ser på film og effektene står på som verst hehe. I tillegg er det litt irriterende når man ser på film og vil kunne bable litt underveis.
    Er det et Denon "problem" eller ligger det mest i hvordan filmene er innspilt?
    Jeg vet ikke om dette er noe annerledes på Denon enn på andre receivere. De fleste har det vel slik at hvis man skal høre all dialog, blir effektene relativt heftige. Men det meste av utstyr har vel settinger som skal flate ut dette etter det jeg kan huske. Tror man må skru det på både i kilden (DVD-spilleren) og i receiver. "Dynamic compression" eller noe slikt. Kan settes som av, medium eller max. Lurer på om det kun virker på Dolby Digital (ikke DTS). Vet ikke om dette finnes på BD-spillere/HD-lydformater.

Edit: Har også sett dette omtalt som "night-" et eller annet (meningen å bruke det hvis noen sover i nærheten ;-))

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Det er så enkelt som en ekstra inngang på forforsterkeren/integrert forsterker som låser volumet på et visst nivå, evt. bypasser forforsterkeren og sender signalet direkte videre til effektforsterkerdelen. Pre ut fra receiver og inn i stereoutstyret. CD-spiller og annet stereoutstyr kobler man rett i stereoutstyret som et vanlig stereoanlegg. Forsterkeren virker da som en ren effektforsterker nå man bruker receiveren. Klønete forklart kanskje...
    Hmmm, må tygge litt på den der før jeg er helt på nett ja
    Men om det er mulig å gjøre det på den måten høres jo det ut som noe for meg egentlig... Skal undersøke litt nærmere når jeg er på østlandet i juleferien! Kanskje det blir julegave på meg selv i år hehe!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmmm, må tygge litt på den der før jeg er helt på nett ja
    Men om det er mulig å gjøre det på den måten høres jo det ut som noe for meg egentlig... Skal undersøke litt nærmere når jeg er på østlandet i juleferien! Kanskje det blir julegave på meg selv i år hehe!
    Om du skal ha deg en Parasound NC 2100 så kan du sjekke på denne siden, hvis du kan leve med en sølv utgave så kan du spare 2k fra nypris på den som er et serdeles godt tilbud.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Om du skal ha deg en Parasound NC 2100 så kan du sjekke på denne siden, hvis du kan leve med en sølv utgave så kan du spare 2k fra nypris på den som er et serdeles godt tilbud.
    Mm, har sett det tilbudet, og lurer på om jeg er nødt til å slå til! Det er jo et glimrende tilbud, og jeg vil jo HELST ha sølv... Må bare komme med en tur ned på østlandet snart hehe.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Jeg vet ikke om dette er noe annerledes på Denon enn på andre receivere. De fleste har det vel slik at hvis man skal høre all dialog, blir effektene relativt heftige. Men det meste av utstyr har vel settinger som skal flate ut dette etter det jeg kan huske. Tror man må skru det på både i kilden (DVD-spilleren) og i receiver. "Dynamic compression" eller noe slikt. Kan settes som av, medium eller max. Lurer på om det kun virker på Dolby Digital (ikke DTS). Vet ikke om dette finnes på BD-spillere/HD-lydformater.

Edit: Har også sett dette omtalt som "night-" et eller annet (meningen å bruke det hvis noen sover i nærheten ;-))
    Takk for tips! Skal undersøke saken litt nærmere. Kan jo være det er ting som kan gjøres, og vips er alt som jeg vil ha det hehe!

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Kanskje det som er løsningen ja! Lurer på det... Får ta en titt på økonomien og mulighetene fremover.
    Hvis jeg kjøper en Parasound NC2100, da har jeg muligheten for det? Vet jeg må ha en effektforsterker også da. Hvordan kobles det i såfall?? Har aldri vært borti det før, bare hørt at det går an
    Hadde NC 2100 hjemme til test for 1/2 år siden. Da ble den testet opp mot AVR 2808. Denne ble testet grundig. Fire timer med aktiv lytting. Alle sjangere du kan tenke deg. Samme sporene om og om igjen. Hørte ingen forskjell. NADA. Slutten på visa var at NC 2100 ble levert tilbake. Men med P3 var det markante forskjeller. Men synd det ikke er prossesor inngang på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Hadde NC 2100 hjemme til test for 1/2 år siden. Da ble den testet opp mot AVR 2808. Denne ble testet grundig. Fire timer med aktiv lytting. Alle sjangere du kan tenke deg. Samme sporene om og om igjen. Hørte ingen forskjell. NADA. Slutten på visa var at NC 2100 ble levert tilbake. Men med P3 var det markante forskjeller. Men synd det ikke er prossesor inngang på den.
    Du verden... Jeg lærer stadig.
    Hvis jeg skal kjøre ren stereo, men vil beholde muligheten for å kjøre surround også, så er løsningen rett og slett å kjøpe en effektforsterker for å drive mine fremtidige Mentor 8, og så leve godt med stereo fra 2808?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Du verden... Jeg lærer stadig.
    Hvis jeg skal kjøre ren stereo, men vil beholde muligheten for å kjøre surround også, så er løsningen rett og slett å kjøpe en effektforsterker for å drive mine fremtidige Mentor 8, og så leve godt med stereo fra 2808?
    Mulig det kan være forskjell på egenskapene hvis det er Mentor 8 som skal brukes. Testet den opp 2808 på mine gamle B&W 804. Ingen forskjell. Så til SPM ditt Ja, sluttrinn er det jeg ville har brukt kronene på først. Mentor 8 fortjener masse effekt. Som foreks fra NC 2250.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig det kan være forskjell på egenskapene hvis det er Mentor 8 som skal brukes. Testet den opp 2808 på mine gamle B&W 804. Ingen forskjell. Så til SPM ditt Ja, sluttrinn er det jeg ville har brukt kronene på først. Mentor 8 fortjener masse effekt. Som foreks fra NC 2250.
    Ja, har vært og hørt på litt av hvert og Mentor 8 har stukket seg ut som den kandidaten jeg har fått "måha" følelsen!
    Har tenkt NC2250 ja. Den later til å være mye for penga. Hehe, er så mange mligheter, men da kan det nok være jeg rett og slett beholder 2808n min, og kjører på med effektforsterker, selv om det bare blir stereo oppsett dit jeg flytter. Det er rimeligste og enkleste egentlig. Billig blir det jo ikke uansett,men du verden så herlig lyd det er i Mentor 8!
    Apropo det å bruke kroner. Jeg lurer på å kjøpe NC2250 først, og spare til Mentor 8 til sommern omtrent.
    Dette er kanskje litt OT, men vil en slik være for kraftig for 10år gamle Wharfedale Valdus 500 med 2x8 toms bass, 1x8toms mellomtone pluss diskant? Kan for mye effekt ta knekken på litt rimeligere høyttalere?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Ja, har vært og hørt på litt av hvert og Mentor 8 har stukket seg ut som den kandidaten jeg har fått "måha" følelsen!
    Har tenkt NC2250 ja. Den later til å være mye for penga. Hehe, er så mange mligheter, men da kan det nok være jeg rett og slett beholder 2808n min, og kjører på med effektforsterker, selv om det bare blir stereo oppsett dit jeg flytter. Det er rimeligste og enkleste egentlig. Billig blir det jo ikke uansett,men du verden så herlig lyd det er i Mentor 8!
    Apropo det å bruke kroner. Jeg lurer på å kjøpe NC2250 først, og spare til Mentor 8 til sommern omtrent.
    Dette er kanskje litt OT, men vil en slik være for kraftig for 10år gamle Wharfedale Valdus 500 med 2x8 toms bass, 1x8toms mellomtone pluss diskant? Kan for mye effekt ta knekken på litt rimeligere høyttalere?
    Nei. Ingenting er for kraftig. NC 2250 vil dra Wharfedale HT uten å skade dem på noen som helst måte. Du skal jo selvsagt ikke dra volumet i bånn, men ved normale lyttenivåer så er det ikke noe å tenke på.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei. Ingenting er for kraftig. NC 2250 vil dra Wharfedale HT uten å skade dem på noen som helst måte. Du skal jo selvsagt ikke dra volumet i bånn, men ved normale lyttenivåer så er det ikke noe å tenke på.
    Fenomenalt! Greit å ha noen kloke hoder å snu seg til
    Takk for hjelpen! Da kan jeg sove godt i natt og hehehe

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fenomenalt! Greit å ha noen kloke hoder å snu seg til
    Takk for hjelpen! Da kan jeg sove godt i natt og hehehe
    Spørs vel det. Du blir vel liggende våken å tenke på Parasound du nå

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har sendt deg en PM Stylus

Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kort fortalt:

Jeg har bra bass hele veien, alt i en varm klang og stål kontroll helt opp i registeret. Dette er rett og slett veldig behagelig spør du meg, her finnes ikke noe annet enn trøkk og dynamikk. Det er god fyldighet i lyden og den kommer frem der du skal ha den om du spiller lavt eller høyt, jeg testa den ut i helga og jeg tør enda ikke å dra den på full guffe. Det er skremmende mye power ute og går, så her vil du ikke savne noe mere spør du meg.

Denne høyttaleren høres jo bare utrolig fristende ut=) Forventningene er høye. må få kommet meg på klubben=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er Parasound NC 2100 forforsterker og NC 2250 Effektforsterker.

Vil jeg trenge både forforsterker og effektforsterker til Ikon 8 i stereo???

dette er jeg redd blir dyrt. må da finnes en stereoforsterker som håndterer disse?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=Stylus]Heisann!

Ser du nevner lavt volum på dialog igjen, og jeg må si jeg har merket det veldig på min 2808 og. Det har faktisk irritert meg en del, og jeg vurderer bytte. Digger jo surround, men det er litt teit å måtte justere volumet midt i filmen fordi det er så lavt når det snakkes... Når først effektene kommer, smeller det jo som rakkern!
    Samtidig lurer jeg litt på å gå over til stereo, for dit jeg flytter om et halvårs tid er det nesten umulig å få til surround.
    Vet du eller noen andre her om det er bedre å kjøpe rent stereooppsett, og heller bytte tilbake til surround senere? 2808 funker jo fint på stereo også, men det er kanskje finere lyd å hente med et rent stereooppsett?[/QUOT

Hei. vi har akkurat samme problem skjønner jeg. Det er for tynt dialogmessig. Svakt av Denon hvis det ikke er å få gjort noe med. Jeg irriterer meg max over det. Opplever det samme med at når effektene kommer så smeller det. Ikke noe å si på effektene til Denon hvert fall=)

jeg har ikke så mye erfaring med rent stereooppsett, men vurderer dette selv. Jeg har blitt fortalt at en ren stereo forsterker vil yte mer enn en surroundforsterker, men kommer jo ann på prisen. Hvis du vil ha surround senere er det kanskje lønnsomt for deg å beholde surroundforsterkeren og kjøpe en effektforsterker??? Sånn at du får glede av både surround og stereo=)

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dere kan jo prøve med oppdateringen til 3808A. Kan jo hende det nye dynamiske systemet der kan løse deres problem. har Vokal 2 selv, og synes ikke den er så veldig dårlig på ren dialog. Kanskje det ville hjelpe å dempe frontene litt ? Hvis de spiller for høyt i forhold til centeren, gjør kanskje det at den faller litt ut.

Selv har jeg drømmer om å anskaffe meg en Dali Mentor Vokal for den veien å få litt mer kraft i center kanal.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spørs vel det. Du blir vel liggende våken å tenke på Parasound du nå
    Hehe du skal ikke se bort fra at tankene kretset fint rundt Parasound og Mentor nei
    Det er gøy å være lydinteressert!!
    Sjekk innboks

Side 40 av 743 FørsteFørste ... 10 20 30 36 37 38 39 40 41 42 43 44 50 60 70 80 90 100 110 120 130 140 150 160 170 180 540 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •