Dalis Entusiaster - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 4 av 742 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 504 ... SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 14837
    Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ratata
    Det er jo det menigheten i denne klubben sliter med, ingen tror på oss når vi sier det er en fryktelig bra høyttaler :-D Jeg skjønner at noen har noe i mot Dali sånn er det bare, smaken er som baken - men du får en utrolig engasjerende høyttaler for en god pris med Ikon 8 og spranget mellom Ikon 5-6-7 til 8 er nesten uvirkelig.
    Forstår ikke hvorfor folk ikke liker Dali. De lager jo kjempe høytalere. Concept serien er ikke akkurat min favoritt, men Ikon serien er jo bare helt konge Men jeg må uansett ha Ikon 8, det andre blir for smått uansett.

Tenkte Nad C372 på diskant jeg og en c272 på hvert bass element Noen meninger om dette?

Intermediate Ratata sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Vegamannen
    Forstår ikke hvorfor folk ikke liker Dali. De lager jo kjempe høytalere. Concept serien er ikke akkurat min favoritt, men Ikon serien er jo bare helt konge Men jeg må uansett ha Ikon 8, det andre blir for smått uansett.

Tenkte Nad C372 på diskant jeg og en c272 på hvert bass element Noen meninger om dette?
    Har ikke hørt den kombo'en men jeg kjenner NAD som strømsterke og kraftige men litt "uengasjert" - de driver høyttalerene liniært meget bra og er fulle av muskler men personlig synes jeg de låter litt "masete" ved høytspilling. Det kan skyldes mange ting og jeg stempler ikke NAD av den grunn, men dette oppsettet kan du jo få prøvd hos HFK? Ingen tvil om at den komboen ville tatt godt tak i Ikon 8 men om det låter spitzenklasse vet ørene dine og det i mellom best :-)

Intermediate Vegamannen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,102
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe.. Ja, har hørt Ikon 8 med Nad C372 og C272 brokoblet. Men vil uansett satse på biamping. Men er egentligt kjempefornøyd med Qln Høytalerene mine

Newcomer Kenneth_T sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei!!
    Da har også jeg blitt en glad eier av ett par Ikon 8
    Kjører dem sammen med en Denon 3808 og en Parasound 2125...

Da jeg spilte Eddie Vedder med "Long Nights" satt jeg meg godt tilbake i godstolen og smilte...

Dette funker bare såååå mye bedre enn Ikon 7'ene (som pent må nøye seg med å være surround høyttalere fra nå av)

Til dere som måtte stusse på dette kjøpet, så tror jeg det skal bli vanskelig å finne noe bedre til under 20k.

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heeeey, da må jeg nesten strekke ut hånda og takke deg for at du valgte vår eksklusive klubb. Dette er en "Guttenklubben Grei" så her er det vanskelig å få innpass...

Kjempe knall at du har kjøpt deg nye flotte høytalere, driver litt å sikler mot Parasound 2250 som effekt trinn om dagen. Håper Posten kan få ut fingern og fikset saken min, så kanskje det blir noe nytt her også med tiden...

GRATTIS OG HJERTELIG VELKOMMEN TIL KLUBBEN!!!! ;d

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er det kommet ut noe test av disse høytallerne enda? eller noen som vet om en framtidig test? ikke det at jeg trenger en test til å vite at disse høytallerne er konge, men hadde bare vært gøy å se..

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet Ikon 8 mot Mentor 6? Har aldri hørt Ikon 8, men er ganske imponert over Mentor 6..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av buljo
    er det kommet ut noe test av disse høytallerne enda? eller noen som vet om en framtidig test? ikke det at jeg trenger en test til å vite at disse høytallerne er konge, men hadde bare vært gøy å se..
    Det er ingen tester av denne høytalern enda som jeg har sett, men det er bare å teste ut selv og lese det andre skriver her inne så du blir nok mektig overbevisst.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Noen som har testet Ikon 8 mot Mentor 6? Har aldri hørt Ikon 8, men er ganske imponert over Mentor 6..
    Jeg har ikke det i hvertfall, men kunne gjerne ha gjort det. Du vil nok bli imponert over Ikon 8 også. En virkelig god høytaler som speller bra for penga du legger igjen i sjappa.. Anbefales.....

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Egon
    Har du råd til Mentor 6, så må jeg nok (selv i denne tråden) si at det er ett hakk opp i kvalitet når det gjelder detaljer, men hvis du har lyst til å spare 5 lapper, og heller kjøpe en bedre forsterker så må jeg si at Ikon 8 ikke skuffer på noen områder..

Men det er jo ikke noe problem for deg å få hørt begge på HFK..

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kenneth_T
    Hei!!
    Da har også jeg blitt en glad eier av ett par Ikon 8
    Kjører dem sammen med en Denon 3808 og en Parasound 2125...

Da jeg spilte Eddie Vedder med "Long Nights" satt jeg meg godt tilbake i godstolen og smilte...

Dette funker bare såååå mye bedre enn Ikon 7'ene (som pent må nøye seg med å være surround høyttalere fra nå av)

Til dere som måtte stusse på dette kjøpet, så tror jeg det skal bli vanskelig å finne noe bedre til under 20k.
    Ooh Hyllet Være Eder Ferske Medlem:-)

Gratulerer, og jeg får si noe lakonisk men velment: Velkommen etter! :-) Bilder av skjønnhetene?

Roger W? Står det ikke noe i medlemsvedtektene at de som startet klubben automatisk skal ha tilsendt noen flasker svingevann av nye medlemmer for å få dekket administrative utgifter :-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,024
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant en artikkel her, artikkel var vel ett fint ord da endel virker copy+paste fra HFK.no

Lyd og Bilde : Eksplosiv lydkvalitet fra Dali

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Gratulerer, og jeg får si noe lakonisk men velment: Velkommen etter! :-) Bilder av skjønnhetene?

Roger W? Står det ikke noe i medlemsvedtektene at de som startet klubben automatisk skal ha tilsendt noen flasker svingevann av nye medlemmer for å få dekket administrative utgifter :-)
    Hehehe!!
    Kanskje det burde være sånn.. Roger W!! En flaske med sprudlevann er på vei i posten, men det er stor fare for at den forsvinner i tollen

Får se om jeg tar noen bilder av min hjemmekino, og legger ut her på forumet!!
    Men takk skal dere ha som tar imot nye medlemmer med åpne armer :-D

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm, det står faktisk noe om det i forskriftene, men vi skal ikke se bort i fra at vedkommende har bestukket oss med no "fyllevann" denne gangen. Det er en eksklusiv klubb, og her koster det en slant for medlemskapet men vi skal gjøre unntak med de som kjøper Ikon 8. Da blir dette en fri klubb heretter, er visst folk som hører på våre råd Ratata.

Det er jo mange som liker Mentor også, sikkert jeg også men ikke min lommebok. Går man på den serien skal alt byttes ut, så den tanken orker jeg bare ikke for å si det sånn. Jeg bygger på det jeg har og er fornøyd med det gitt. Lev ut drømmene deres, men ikke la kemnern ta dere....

Intermediate Egon sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    716
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Lev ut drømmene deres, men ikke la kemnern ta dere....
    Amen! :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 8

Må først bare si at Ikon 8,7 og 6 er knall høyttalere har personlig Ikon vokal 2 og On-wall. Meningen med Ikon 8 fra Dali sin side var å lage en litt mer rocka utgave av de mindre søsknene. Dette klarte de jo meget bra:-D selv om diskanten er den samme som i resten av Ikon serien får du en 6,5" mellomtone, det er i hovedsak dette som gjør at høyttaleren er "varmere" enn 6 og 7 . Dessuten er det gjort en del tweeking på internakustikk for å gi et varmere lydbilde. Har selv nerdet litt rundt på Dali fabrikken:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    21
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikon 8 :)

Ble Ikon 8 på meg og med store centern og on wall

fikk satt opp i går er egentlig fornøyd men må jo høre litt og spille dem inn da

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    131
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Vurderer sterkt å ta meg en tur til Danmark i Sommer

Højttaler - Gulvhøjttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON 8 højttaler

Sjekk prisen. Smugler de inn med Stasjonsvogna

Newcomer Pesy sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    203
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MadShadow
    Højttaler - Gulvhøjttaler | Hi-Fi Klubben: DALI IKON 8 højttaler

Sjekk prisen. Smugler de inn med Stasjonsvogna
    Den prisen er vel desverre pr. stk. :-(

Mvh
    Per S
    Sonus Faber Venere 3.0 +Venere center + Klipsch RS + EPIK Empire
    Parasound P5 + Yamaha RX-V 3067 + Parasound A21
    Squeezebox touch + Sony Blu-Ray

Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    137
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pesy
    Den prisen er vel desverre pr. stk. :-(

Mvh
    Per S
    Jepp!! Hifi klubben i Danmark opererer med stk priser..

Side 4 av 742 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 8 14 24 34 44 54 64 74 84 94 104 114 124 134 144 504 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •