Dalis Entusiaster - Side 397

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 397 av 742 FørsteFørste ... 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 393 394 395 396 397 398 399 400 401 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 ... SisteSiste
Viser resultater 7,921 til 7,940 av 14836
    Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    DALI IKON 8 - FINN Torget

Dette er knallpris så her er det løp og kjøp som gjelder.

Selges på grunn av naboenes musikksmak. :roll: En grunn til å spille enda høyere. Btw, det er feil høytaler på bilde nr 2 ;P

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    DALI IKON 8 - FINN Torget

Dette er knallpris så her er det løp og kjøp som gjelder.

typisk nå som e ikke har penger og så nærme som et er også. pokker

Newcomer J0rg088 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    182
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Fuzz på gitar skal kunne høres litt vel skarpt ut, så dette behøver ikke å bety noen svakhet ved hverken pre eller utstyret for øvrig. En god del innspillinger er dessuten ikke særlig gode på transparent utstyr. I hvor stor grad du er villig til å ofre transparens på behagets alter er opp til deg. Helicon er ikke transparente i den forstand at de ikke farger eller har egenklang, men de er transparente i den forstand at de avdekker og formidler endringer foran i kjeden. De er ikke nøytrale, men relativt følsomme. Særlig følsomme i øvre mellomtone- og diskantområdet, nettopp der en kan plages av skarphet. Dette betyr at årsaken til skarpheten du hører kan ligge hos innspillingene, like gjerne som i en for dårlig match med pre, eller en for dårlig match med effekt, for den saks skyld.

Skarphet som følge av plassering (avstander og vinkling) og rom, slik du er inne på, er godt mulig. Ta først og fremst hensyn til førsterefleksjoner og harde, store flater. Demping (absorpsjon) og brytning (diffusjon) her kan gjøre underverker. Det samme kan vinkling av høyttalere gjøre.

Dette med plassering er viktig. Jeg selv sliter noe fryktelig med dette i disse dager.
    Da har jeg ihvertfall fått testa Dire straits: Brothers in arms, med spotify merker ikke den samme mugne lyden som var på SACD'en. skal prøve det orginale sporet på SACD'en også for å være sikker. Fikk også en kompis til å teste på sine Focal HT'ere u/SACD han hadde heller ikke samme symptomet(og sefølgelig ingen hybrid diskant:P). Er nok på tide å tenke på en ordentlig PRE amp her uanz..-:P

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En liten godbit fra Finn, kanskje noen er i kjøpemodus.

Dali & Emotiva - FINN Torget

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har vært på messa, og måtte ettersjekke mitt eget opplegg og det sto ikke tilbake for noe av det jeg har hørt til nå. Puh8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rotja
    Har vært på messa, og måtte ettersjekke mitt eget opplegg og det sto ikke tilbake for noe av det jeg har hørt til nå. Puh8)
    Messen var ikke stor men jeg synes det som var der var bra, thumps up til arrangørene og lille Menuet'en spillte skikkelig morsomt.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente etter å ha hørt meget gode høytalere og elektronikk, var det kjerkomment å bare konstantere at mine Dali Mentor med min elektronikk faktisk ikke er så verst alikavel...8) 8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mente etter å ha hørt meget gode høytalere og elektronikk, var det kjerkomment å bare konstantere at mine Dali Mentor med min elektronikk faktisk ikke er så verst alikavel...8) 8)
    Det er vel ingen som skal føle at de sitter med "dårlig" anlegg når man har høytalere til 23000kr samt god elektronikk, skal heller prise seg stolt over slik og jeg har hørt litt anlegg igjennom tidenene. Når det kommer over på skikkelig dyrt så kneler anlegget på feks metall og slik, de spilte Nils Lofgren på Oslo Hifisenter sitt rom og det låt bra som pokker. Når de satt på Rammstein synes jeg anlegget knelet sammen... Kanskje bare min oppfatning, man trenger ikke anlegg til en million for å få det til å låte kult.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig sant det du sier her. Mentor 6 er utrolig allsidige. Selv spiller jeg alt fra opera og jazz til ekstrem støyrock og synthpop med kunstig feite bassganger, og Mentor 6 klarer brasene med glans. Jeg er skikkelig imponert over hvor godt de spiller når ting begynner å bli skikkelig sammensatt og komplisert, og på den annen side; hvor enkelt, rent og ujålete de spiller luftige og oversiktlige arrangementer. Gir sting og rockefot der dette hører hjemme, og innsikt i nyanser og fløyelsmyke overganger og overtoner der du kan finne slike. De er like bra til ettertanke og høytid som til fest og utagerende moro. De er dessuten med på notene om du oppgraderer andre ledd i kjeden. Du risikerer å investere veldig mye i god elektronikk før du føler Mentor 6 utgjør det svakeste leddet i kjeden. Bassen er kontrollert og fin, og Mentor 6 må være blant de aller beste og minst kompliserte høyttalere du kan få i ei lita stue. Er du begrenset i huet ditt, og kun nyter bestemt utvalgte genrer og kvaliteter, så finnes det sikkert skreddersydde høyttalere som er bedre, men er du ikke låst og snever i smaken din, så vet jeg ikke om bedre høyttalere.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig sant det du sier her. Mentor 6 er utrolig allsidige. Selv spiller jeg alt fra opera og jazz til ekstrem støyrock og synthpop med kunstig feite bassganger, og Mentor 6 klarer brasene med glans. Jeg er skikkelig imponert over hvor godt de spiller når ting begynner å bli skikkelig sammensatt og komplisert, og på den annen side; hvor enkelt, rent og ujålete de spiller luftige og oversiktlige arrangementer. Gir sting og rockefot der dette hører hjemme, og innsikt i nyanser og fløyelsmyke overganger og overtoner der du kan finne slike. De er like bra til ettertanke og høytid som til fest og utagerende moro. De er dessuten med på notene om du oppgraderer andre ledd i kjeden. Du risikerer å investere veldig mye i god elektronikk før du føler Mentor 6 utgjør det svakeste leddet i kjeden. Bassen er kontrollert og fin, og Mentor 6 må være blant de aller beste og minst kompliserte høyttalere du kan få i ei lita stue. Er du begrenset i huet ditt, og kun nyter bestemt utvalgte genrer og kvaliteter, så finnes det sikkert skreddersydde høyttalere som er bedre, men er du ikke låst og snever i smaken din, så vet jeg ikke om bedre høyttalere.
    +1

Det er ikke mange høytalere som gir slik ytelse i denne klassen, man får det beste fra to verdener og vel så det. Jeg er også veldig fornøyd med Mentor serien, når det kommer til høytalere så har jeg nådd mitt mål og får alt jeg ønsker meg av det lydbildet jeg liker.

Disse spiller kanonbra men skal se etter ny kilde med tiden får å få frem mere klang og instrumenter, prøve med en DAC eller en annen spiller men det er et fremtidsprosjekt så det prøves litt før det skjer noe på den fronten. Men jeg står åpen på forslag til spillere Dac's og evt cdspillere. Tips?

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Personlig trengte jeg egentlig ikke så mye mer da jeg hadde disse, så lenge du gir de en god forsterker. Det er definitivt en av de beste høyttalerne jeg har hørt... og savnet er stort...

Nå har ikke jeg verdens mest fintfølende ører, men jeg har hørt anlegg som koster 3-4x av prisen og jeg synes ærlig talt det ikke er 3-4x bedre...

btw, anlegget ditt ser dritbra ut nå Rogers! En stund siden jeg har vært innom her..

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er virkelig godt å oppleve sånt! Trangen til å prøve nye ting kommer stadig snikende, men du verden så bra man kan få det uten å svi av flere årslønner. Henger meg lett på Roger Waters sin oppfatning av det dyreste anlegget på messa. Satt å tenkte at jeg mer enn gjerne kunne brukt de siste 900k av prisen på et slikt anlegg, på veldig mye annet moro uten å ofre lyden

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    +1!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Personlig trengte jeg egentlig ikke så mye mer da jeg hadde disse, så lenge du gir de en god forsterker. Det er definitivt en av de beste høyttalerne jeg har hørt... og savnet er stort...

Nå har ikke jeg verdens mest fintfølende ører, men jeg har hørt anlegg som koster 3-4x av prisen og jeg synes ærlig talt det ikke er 3-4x bedre...

btw, anlegget ditt ser dritbra ut nå Rogers! En stund siden jeg har vært innom her..
    Hyggelig å ha deg snusende tilbake Magnus, håper du kommer tilbake til Mentor land.

Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He, he..
    selvsakt har dere rett alle sammen. Jeg er meget fornøyd med mine høytalere. Ja de er veldig allsidige, og det kommer godt med i hjemmekinoen. :-D Det eneste jeg lurer bittelitt på er om jeg skulle prøvd meg på en ekstern DAC. Evt mer effekt(senterhøytaleren). Men det er ingen hast med den slags. Tror jeg har oppgraderings spøkelset under god kontroll.

Newcomer sv3inung sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Selges på grunn av naboenes musikksmak. :roll: En grunn til å spille enda høyere. Btw, det er feil høytaler på bilde nr 2 ;P
    Bra pris syns dere? Ekspertene

På tide at jeg bytter ut mine 8008 nå.8)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sv3inung
    Bra pris syns dere? Ekspertene

På tide at jeg bytter ut mine 8008 nå.8)
    Prisen er konge, billigste jeg har sett disse herlighetene på nå i hvertfall.

Vil ikke angre kjøpet på disse, har et par år på baken med disse så dette er virkelig et scoop.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    God pris på Dali Ikon 2 i Sort, passer flott i et hjemmekino oppsett eller til vanlig musikklytting. Supers.

Dali Ikon 2 - Ny pris

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har forsket litt på de nå. Skal kontakte fyren i morgen. Det er ganske mye større en 8008. Det var jeg ikke forberedt på. 16 cm høyere og 10 cm dypere.

Me like

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kamerat av meg har ikon 8 og 2Xnad c372. gled deg

Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    49
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres flott ut. Bridge mode?

Side 397 av 742 FørsteFørste ... 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 387 393 394 395 396 397 398 399 400 401 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 537 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •