Dalis Entusiaster - Side 393

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 393 av 743 FørsteFørste ... 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 389 390 391 392 393 394 395 396 397 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 ... SisteSiste
Viser resultater 7,841 til 7,860 av 14850
    Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Ghandi
    Hei! Ny på dette forumet. Hifi-universet har også inntil nylig vært ukjent for meg, men er blitt barnslig fascinert av alle mulighetene som finnes. Det begynte med at jeg bestemte meg for å bytte ut det gamle "Elkjøp-anlegget", og uten å helt kunne forklare hva som skjedde ruslet jeg ut av Hifi-klubben med Dali Helicon 400 LE 25th. Nå står de her i stua og skinner. I tillegg har jeg en Ipod Nano. Det mangler noe i mellom for å si det sånn Er blitt anbefalt Lyngdorf TDAI 2200. Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Eventuelt annet som passer?
    Vannvittig bra.. enig med HFK, TDAI 2200 er knallmatch, selv bruker jeg forforsterkern som sitter i den på Helicon 800mk2. Men, ikke glem NAD m3 heller . Funker som bare det på H400!!! En annen forsterker jeg ville sjekka ut er Hegel sin H100, syns den virker veldig spennende på det meste for tiden! (soundgarden.no).

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Ny på dette forumet. Hifi-universet har også inntil nylig vært ukjent for meg, men er blitt barnslig fascinert av alle mulighetene som finnes. Det begynte med at jeg bestemte meg for å bytte ut det gamle "Elkjøp-anlegget", og uten å helt kunne forklare hva som skjedde ruslet jeg ut av Hifi-klubben med Dali Helicon 400 LE 25th. Nå står de her i stua og skinner. I tillegg har jeg en Ipod Nano. Det mangler noe i mellom for å si det sånn Er blitt anbefalt Lyngdorf TDAI 2200. Noen som har erfaring med denne kombinasjonen? Eventuelt annet som passer?

Velkommen og gratulerer med noen flott høytalere!
    Det du mangler er vel en kabel til Nanoen

Husk å teste forsterkerne før du bestemmer deg for hvilke du vil ha. Stor forskjell på lyd fra merke til merke Mange flinke entusiaster her som kan hjelpe deg!

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Freonor
    Sjekker brukten flere ganger om dagen Men bare på jobbdagene...

x3mhc er de som har best pris på Parasound, som jeg har funnet. Korriger meg om jeg tar feil. Mulig tilbudene på JFS slår det, men har fortsatt til gode å se et tilbud på Parasound. Nå snakker jeg om nye ting, ikke brukt/demo.
    JFS har noe på demo eller modeller som er på vei ut, men prisene har vært gode og han du nevner skal vel gi rundt 15-20% på Parasound etter det jeg har skjønt. Mye fint på markedet men bare ha pengene til riktig tid er en kunst.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bmwen
    er det noen som har tips til noen nye dali høytalere til meg? fyller 15 om noen dager, så har ikke så stort budsjett akkuaratt. noen med fin lyd til en bikkig penge sett på consept 6
    Om du har råd så ville jeg sett på Dali Lektor 6, en flott høytaler som overgår diskantområdet på C6. Jeg har hørt disse godt og har falt litt for Lektor serien, flott budsjett høytaler som passer til det meste. Den er også bedre på bassområdet, koster dog ca 7400kr men denne er leken så gi den litt å tygge på så blir det fort glede i rommet.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei og velkommen til Dali tråden vår og her har du har gjort et knallkjøp og denne høytalern har en nydelig finish. Jeg har nok aldri hørt Helicon 400 men hører bare lovord om denne av de som har hatt denne, når det kommer til forsterkeri så er vi her inne litt pågående at kjøper skal ha noe med varm klang. Det er pga diskantene i Dali høytalerne kan virke veldig pågående og skarpe til tider, når man bruker en "varm" forsterker så kan man få en mer avrundet diskant og mer behagelig. Jeg har hørt Lyngdorf på Helicon 300 og M6 men synes det er litt i det tynneste laget, den spiller veldig fint og detaljert men det mangler noe i bunnpartiet på de.

Noen liker litt mer fylde i lyden og andre er kanskje mer fokusert på mellomtonen og diskanten. Det nok flere som kanskje kan mislike bass i større mengder, men slikt må selvfølgelig prøves og se hva man foretrekker men i mitt perfekte lydbildet skal alt henge sammen. God tight bass og en bra flyt i lydbildet, musikken skal treffe lyttern og føle at man kan se på artisten spille foran deg. Kanskje jeg som synes det er feil? Vi her inne kan komme med masse råd men det er din smak og ører som bestemmer, uansett når du kommer til disse prisklassene får du noe som er bra. Jeg tror du vil bli forbauset med å kjøre på med en Vincent eller disse som Da-ty@online.no nevner her. Det er trygge valg og disse skal gi deg et skikkelig løft i lydbildet, håper du finner en ledsager til dine flotte høytalere i en rimelig klasse som du kan leve med. Ellers hadde vi satt pris på at du laget deg en profil her inne med tiden så vi kan komme tilbake å gi deg god score, beundre ditt verk og slike ting så velkommen skal du være og håper du får en flott tid sammens med oss.

Signed

Waters....

Active Alinoe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Om du har råd så ville jeg sett på Dali Lektor 6, en flott høytaler som overgår diskantområdet på C6. Jeg har hørt disse godt og har falt litt for Lektor serien, flott budsjett høytaler som passer til det meste. Den er også bedre på bassområdet, koster dog ca 7400kr men denne er leken så gi den litt å tygge på så blir det fort glede i rommet.
    Må si meg enig her! Har riktignok bare hørt stativhøyttalerne i de to seriene direkte opp mot hverandre, men Lektor-serien var imponerende til prisen.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alinoe
    Må si meg enig her! Har riktignok bare hørt stativhøyttalerne i de to seriene direkte opp mot hverandre, men Lektor-serien var imponerende til prisen.
    Det er en god killer fra Dali synes jeg, man får seff Ikom om man legger til 2600kr da men om kanskje ikke de pengene er der så er L6 et morsomt valg. Har testa hele sulamitten opp mot hverandre.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2009
    Poster
    234
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Det er en god killer fra Dali synes jeg, man får seff Ikom om man legger til 2600kr da men om kanskje ikke de pengene er der så er L6 et morsomt valg. Har testa hele sulamitten opp mot hverandre.
    Jeg var omtrent på samme stadium som bmwen. Jeg lyttet flere ganger til concept, lektor og ikon 6. Da jeg dro til HFK for å lytte første gang så lå tankene mine på concept da den var rimelig, men etter noen lytterunder så endte det på ikon. Angrer ikke et sekund nå, selv om jeg måtte ut med dobbelt så mye.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte og bestille en Emotiva til consept pakken min. Tenkte da bestille kabler til dette også, ifra Emotiva. Hvilken kabel bør man satse pengene sine på ? noen som har innspill? Skal ha 0,5 eller 1 meters lengder.

Newcomer Ghandi sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forsterker til Helicon 400

Takk til alle som har gitt råd ift forsterker til Helicon 400, det er til stor hjelp. Er foreløpig litt amatør på dette, men det virker naturlig å undersøke bl.a Vincent nærmere ift det dere skriver. Ser den er tilgjengelig i flere nettbutikker, men hvor får man hørt på den(Østlandet)? Vedrørende Lyngdorf TDAI2200, så oppfattet jeg det som den kan motta "informasjonen" fra lydkildene (mp3-spiller, laptop, cd-spiller etc) istedenfor "lydsignalene". Den behandlet selv informasjonen og dermed trengte man ikke en grisedyr cd-spiller for å få perfekt lyd. Det viktigste var at filene var av god kvalitet. Har jeg forstått dette riktig, eller er jeg på bærtur? Og har eventuelt Vincent og de andre noe som svarer til dette? Har brukt noen dager på å lese på nett, men finner ikke helt ut av det så er veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe

Active Stian.V.H sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2009
    Poster
    367
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var innom Hi-Fi klubben i Tromsø på fredag og fikk med meg et gratiseksemplar av The Dali CD volum 2,hyggelig å få en CD gratis.
    Er ikke hjemme nå men gleder meg til å få lyttet til den på mine Dali høytalere,mulig en liten kommentar om selve CD-en legges ut i denne tråden om ikke så alt for lenge.
    Var ikke på noen prøvelytting,har nærmest bestemt meg for ikke å lytte på noen høytalere før jeg har penger klar.
    Er litt redd for å høre noe som er bedre enn de høytalerne som jeg allerede har,tipper man får "blod på tann " da.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei hei...
    Lurte litt på om noen har erfaring med Denon pma510ae? den ligger til rett over 1000lappen på hfk nå å kunne tenkt meg noe som kan dra i gang et sett med consept1 jeg har liggende...

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stian.V.H
    Var innom Hi-Fi klubben i Tromsø på fredag og fikk med meg et gratiseksemplar av The Dali CD volum 2,hyggelig å få en CD gratis.
    Er ikke hjemme nå men gleder meg til å få lyttet til den på mine Dali høytalere,mulig en liten kommentar om selve CD-en legges ut i denne tråden om ikke så alt for lenge.
    Var ikke på noen prøvelytting,har nærmest bestemt meg for ikke å lytte på noen høytalere før jeg har penger klar.
    Er litt redd for å høre noe som er bedre enn de høytalerne som jeg allerede har,tipper man får "blod på tann " da.
    CD til test laget av andre enn meg selv har jeg aldri forstått vitsen med. Jeg har noen test vinyl-lp fra gamle dager, som liksom skal være avslørende, men disse er meg fullstendig likegyldige. Spiller heller lp med musikk som betyr noe for meg, enn slike som betyr noe for folk som er opptatte av såkalt god lyd.

Du vil alltids kunne finne utstyr som er bedre enn det du har. Kunsten er å finne det som er bra nok, slik at du ikke blir forstyrret av tanken på at lyden kunne ha vært bedre, dersom investeringene hadde blitt gjort i utstyr i stedet for i musikk.

Kjøp først og fremst musikk (film), deretter kan du begynne å tenke på utstyr som spiller musikken (filmene) du er interessert i, bra nok. Blodet på tannen skal etter mitt skjønn komme som følge av først og fremst interesse for musikk (evt. også film), dernest som følge av at utstyret skal spille musikken (filmene) du liker bra nok.

Intermediate fabian sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    1,964
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk til alle som har gitt råd ift forsterker til Helicon 400, det er til stor hjelp. Er foreløpig litt amatør på dette, men det virker naturlig å undersøke bl.a Vincent nærmere ift det dere skriver. Ser den er tilgjengelig i flere nettbutikker, men hvor får man hørt på den(Østlandet)? Vedrørende Lyngdorf TDAI2200, så oppfattet jeg det som den kan motta "informasjonen" fra lydkildene (mp3-spiller, laptop, cd-spiller etc) istedenfor "lydsignalene". Den behandlet selv informasjonen og dermed trengte man ikke en grisedyr cd-spiller for å få perfekt lyd. Det viktigste var at filene var av god kvalitet. Har jeg forstått dette riktig, eller er jeg på bærtur? Og har eventuelt Vincent og de andre noe som svarer til dette? Har brukt noen dager på å lese på nett, men finner ikke helt ut av det så er veldig takknemlig hvis noen kan hjelpe
    TDAI har digitale innganger, så hvis du kobler til digitale kilder kan TDAI'en dekode lyden. Den har også Digital XLR(aes/ebu) så hvis du vurderer CD spiller også, ville jeg sett etter en med dette. Også tatt en titt på CD-1 fra lyngdorf, som jeg personlig synes er en fryd å bruke(veldig rask i komandoer).

Vincent er jeg usikker på hvor du kan høre. Men du kan jo bare ta kontakt med Neby, de har sikkert et forslag.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av fabian
    TDAI har digitale innganger, så hvis du kobler til digitale kilder kan TDAI'en dekode lyden. Den har også Digital XLR(aes/ebu) så hvis du vurderer CD spiller også, ville jeg sett etter en med dette. Også tatt en titt på CD-1 fra lyngdorf, som jeg personlig synes er en fryd å bruke(veldig rask i komandoer).

Vincent er jeg usikker på hvor du kan høre. Men du kan jo bare ta kontakt med Neby, de har sikkert et forslag.
    Vincent kan du se og høre hos b.l.a

www.dynabel.no
    www.hifishop.no

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg har nå hatt mine dali ikon 8 sammen med nad 375 bee i et halvt års tid, men har aldri følt det stemte helt, mangler litt dynamikk spesielt under film, og har nå siklet litt etter parasound sine forsterkere,
    spesielt nc 2100 og nc 2250. noen som kan fortelle litt hvordan de låter med dali?

har vurdert parasound sin 7.1 kontroller også men er usikker på om det blir slappt på musikk, har hørt mye om det...

skal forhåpentligvis kjøpe større høytallere med tid og stunder av type dali selvfølgelig. tenkte då på å brokoble 2 stk nc 2250, er det en mulighet?

-jan arne

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound skal være en god match til Dali, så å gå for nc 2100 eller nc 2250 tror jeg kan være med å gi deg bedre lyd. NC serien er også mye finere i sølv, så er det sagt :lol:

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Parasound skal være en god match til Dali, så å gå for nc 2100 eller nc 2250 tror jeg kan være med å gi deg bedre lyd. NC serien er også mye finere i sølv, så er det sagt :lol:
    ja 2 x 250 w burde jo holde i massevis til ikon, men hvor mye "trenger" for eksempel mentor 8.

ja går jo selvsagt for sølv hvis d blir tilfelle, de er meget fine.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mistahjan
    jeg har nå hatt mine dali ikon 8 sammen med nad 375 bee i et halvt års tid, men har aldri følt det stemte helt, mangler litt dynamikk spesielt under film, og har nå siklet litt etter parasound sine forsterkere,
    spesielt nc 2100 og nc 2250. noen som kan fortelle litt hvordan de låter med dali?

har vurdert parasound sin 7.1 kontroller også men er usikker på om det blir slappt på musikk, har hørt mye om det...

skal forhåpentligvis kjøpe større høytallere med tid og stunder av type dali selvfølgelig. tenkte då på å brokoble 2 stk nc 2250, er det en mulighet?

-jan arne
    Du bør bi-ampe og ikke brokople.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    51
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question

Jeg har prøvd å lete litt på nettet etter omtaler av Mentor 5, men har ikke funnet så mye. Tidligere i denne tråden ble den omtalt som skuff ift andre i mentor-serien. Av plasshensyn syns jeg disse virker veldig interessante (stuen min er ikke så stor). Jeg har tidligere blitt mektig imponert av Mentor 2 & 6, men har ikke hørte 5'eren.

Noen med erfaring fra disse som har lyst til å dele?

Side 393 av 743 FørsteFørste ... 253 263 273 283 293 303 313 323 333 343 353 363 373 383 389 390 391 392 393 394 395 396 397 403 413 423 433 443 453 463 473 483 493 503 513 523 533 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •