Dalis Entusiaster - Side 39

Sponsorer:
Takk Takk:  1
Like Like:  30
Side 39 av 742 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 539 ... SisteSiste
Viser resultater 761 til 780 av 14836
    Intermediate Tronna_83 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    PS. Kjøp Parasound NC 2250, da har du nok drakraft til Ikon 8

Hvor mye koster den Parasounden???

Holder det med kun den hvis man skulle kun brukt Ikon 8 i ett rent stereoopsett også???

Tanken om å gå over til stereo har også streifet meg, men usikker ennå.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Nei det var ikke det jeg mente. Var kanskje litt uklar der. Men du vil høre tydeligere forskjell ved å heller suplere med en effektforsterker i den prisklassen som RXV3900 ligger i. Jeg tror du vil høre større forskjell da. Også får du en forsterker som kan drive Ikon 8 til de ytterste grensene uten at det blir hissig, skarpt eller skjærende, som mange recievere blir ved veldig høyt volum og kravstore høyttalere....

I tillegg får du avlastet recieveren du har og den vil gjøre en bedre jobb på resterende kanaler....

3900 er utvilsomt en veldig god reciever, men sååå mye bedre enn 3808 er den nok ikke. Og om Yamaha er så mye varmere i klangen enn Denon er jeg litt usikker på. Yamaha er en jo veldig dynamiske og kan bli litt hissige av og til i min mening, men ofte i en positiv retning....

Ok jeg skjønner=) De sa på klubben at de trodde det skulle holde fint med denonen til oppsettet mitt, men ser det er mange som sier at jeg burde ha en effektforsterker.

I ett rent stereooppsett, hva ville du matet Ikon 8 med der??? Det samme?

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tronna_83
    Hvor mye koster den Parasounden???

Holder det med kun den hvis man skulle kun brukt Ikon 8 i ett rent stereoopsett også???

Tanken om å gå over til stereo har også streifet meg, men usikker ennå.
    Den holder som hakka møkk, bruker den selv på mine og den har stålkontroll hele veien, forsterkern koster fra 13.500 til 14.000. Kommer ann på hvor du kjøper denne da, kanskje du er heldig å få den brukt også. Bare å passe på som ei bikkje.

Stereo er ingen dum ting når musikken kommer i første rekker....

Intermediate MaW sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok jeg skjønner=) De sa på klubben at de trodde det skulle holde fint med denonen til oppsettet mitt, men ser det er mange som sier at jeg burde ha en effektforsterker.
    Den holder helt fint til et visst volum... ;-) Men det blir bare bedre jo mer power du gir den...

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den holder som hakka møkk, bruker den selv på mine og den har stålkontroll hele veien, forsterkern koster fra 13.500 til 14.000. Kommer ann på hvor du kjøper denne da, kanskje du er heldig å få den brukt også. Bare å passe på som ei bikkje.

Stereo er ingen dum ting når musikken kommer i første rekker....

Ok og den selges hvor???

Så kun Parasounden og Ikon 8 altså?

Cd spiller tips som matcher?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    [QUOTE=MaW]Den holder helt fint til et visst volum... ;-) Men det blir bare bedre jo mer power du gir den...[/QUOT

Men må jeg seriøst opp i 13-14 000 kr altså på en effektforsterker til Ikon 8???

Begynner å bli svindyrt dette=)

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok og den selges hvor???

Så kun Parasounden og Ikon 8 altså?

Cd spiller tips som matcher?
    Parasound NC 2250

AVshop.no / Parasound New Classic 2250 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver

CD Spiller som matcher fint er feks denne:

Sound Planet - Lyd og bilde på første klasse...

Det er 2 gode kandidater, om du ikke skal ha SACD kan du evt går en rimeligere modell av Marantz.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men må jeg seriøst opp i 13-14 000 kr altså på en effektforsterker til Ikon 8???

Begynner å bli svindyrt dette=)
    Nei nei....men rundt en 10k må du nok opp på. ;-)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja ting koster ja. Sukk. Hehe.

Jeg vet pokker ikke hva jeg skal gjøre. Mye frustrasjon og misnøye med det jeg har. har kostet meg 37 liksom.

det frister med yamaha og ikon settet, det frister også å gi blanke i alt som heter surround...

Hehe, alt er så mye enklere med stereo a gitt=)

Men, er glad i begge deler så ikke lett valg=)

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm...rart du er så misfornøyd. Du har ikke tenkt over rommet ditt da? Rommet er jo veldig viktig og kan gjøre et anlegg bra eller rææævva.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Parasound NC 2250

AVshop.no / Parasound New Classic 2250 2-kanals Effektforsterker Sort/Silver

CD Spiller som matcher fint er feks denne:

Det er 2 gode kandidater, om du ikke skal ha SACD kan du evt går en rimeligere modell av Marantz.
    Mulig jeg har spurt om dette før Roger, men hvordan er klangen egentlig i det du har? Da tenker jeg på Parasounden og Ikon 8 i stereo?

Er det en varm behagelig klang som du har skjønt jeg vil ha, eller er det litt spisst?

Hvordan er det hele, hvis du kan forklare litt?

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MaW
    Hmm...rart du er så misfornøyd. Du har ikke tenkt over rommet ditt da? Rommet er jo veldig viktig og kan gjøre et anlegg bra eller rææævva.
    foldee

Jo tenkt MYE på rommet. det er bare 17 kvadrat (skulle vært større), og jeg får ikke plassert ting midt i rommet pga en trapp som går ned der.

Har hatt mistanke om at lyden blir kvalt og ikke får folde seg ut som den skal.

Frontene står bare ca en halvmeter fra centeren blant annet. det får ikke vært annerledes

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det to parasound forsterkere du har roger? tittet litt på bildene dine

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,696
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Nad forsterkerne? Fikk testet fronterne mine med nad på klubben. ble mer trøkk

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mulig jeg har spurt om dette før Roger, men hvordan er klangen egentlig i det du har? Da tenker jeg på Parasounden og Ikon 8 i stereo?

Er det en varm behagelig klang som du har skjønt jeg vil ha, eller er det litt spisst?

Hvordan er det hele, hvis du kan forklare litt?
    Kort fortalt:

Jeg har bra bass hele veien, alt i en varm klang og stål kontroll helt opp i registeret. Dette er rett og slett veldig behagelig spør du meg, her finnes ikke noe annet enn trøkk og dynamikk. Det er god fyldighet i lyden og den kommer frem der du skal ha den om du spiller lavt eller høyt, jeg testa den ut i helga og jeg tør enda ikke å dra den på full guffe. Det er skremmende mye power ute og går, så her vil du ikke savne noe mere spør du meg.

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,046
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det to parasound forsterkere du har roger? tittet litt på bildene dine
    Det er Parasound NC 2100 forforsterker og NC 2250 Effektforsterker.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mener det ikke er forskjell i lydbildet når det gjelder klang på Denon, Yamaha, Onkyo og resten????? Hmm....skal ikke uttale meg så mye da jeg ikke har all verdens peiling, men har da snakket med mange som har forskjellige meninger om det. noen liker Denon, mens andre sier de ikke liker lydbildet den gir.
    Jeg liker forsterkeren meget godt på mange punkter, men har disse ankepunktene jeg nevnte.

Flere som har vært her har stusset over at dialogen er lav, og om jeg skrur centeren opp en god del db så er det ikke som det skal være. Og selv om dialoger skal være mye lavere enn effekter selvsagt, så er det så stor overgang fra rolige partier til høye. Dette må da gå ann å få gjort noe med?

Men, jeg skal ikke si at det ikke kan være ett eller annet jeg ikke har funnet ut ennå når det gjelder innstillinger, så tar i mot tips med glede=)
    Heisann!

Ser du nevner lavt volum på dialog igjen, og jeg må si jeg har merket det veldig på min 2808 og. Det har faktisk irritert meg en del, og jeg vurderer bytte. Digger jo surround, men det er litt teit å måtte justere volumet midt i filmen fordi det er så lavt når det snakkes... Når først effektene kommer, smeller det jo som rakkern!
    Samtidig lurer jeg litt på å gå over til stereo, for dit jeg flytter om et halvårs tid er det nesten umulig å få til surround.
    Vet du eller noen andre her om det er bedre å kjøpe rent stereooppsett, og heller bytte tilbake til surround senere? 2808 funker jo fint på stereo også, men det er kanskje finere lyd å hente med et rent stereooppsett?

Intermediate CavaleraRules sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjøp stereoanlegg med prosessorinngang, slik som Waters eller undertegnede. En smal sak å koble til receiver senere og da har man jo fremdeles et rent stereoanlegg. Og er det veldig liten avstand mellom frontene og senterhøyttaler hadde jeg heller kuttet den ut. Spesielt hvis frontene er av en høyere kvalitet enn senteren. Da vil en evt. receiver kun behøve å drive 2 små bakhøyttalere og man kan klare seg med en liten og rimelig receiver.

Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    2,548
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Heisann!

Ser du nevner lavt volum på dialog igjen, og jeg må si jeg har merket det veldig på min 2808 og. Det har faktisk irritert meg en del, og jeg vurderer bytte. Digger jo surround, men det er litt teit å måtte justere volumet midt i filmen fordi det er så lavt når det snakkes... Når først effektene kommer, smeller det jo som rakkern!
    Samtidig lurer jeg litt på å gå over til stereo, for dit jeg flytter om et halvårs tid er det nesten umulig å få til surround.
    Vet du eller noen andre her om det er bedre å kjøpe rent stereooppsett, og heller bytte tilbake til surround senere? 2808 funker jo fint på stereo også, men det er kanskje finere lyd å hente med et rent stereooppsett?
    Når du nevner det så satt jeg faktisk å tenkte på det igår når jeg så film på men 2807 også. Men det er ikke så ekstremt, og det varierer fra film til film men det ligger der ja og kontrasten blir ofte ganske stor......men jeg ser liksom ikke på det som et stort problem.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CavaleraRules
    Kjøp stereoanlegg med prosessorinngang, slik som Waters eller undertegnede. En smal sak å koble til receiver senere og da har man jo fremdeles et rent stereoanlegg. Og er det veldig liten avstand mellom frontene og senterhøyttaler hadde jeg heller kuttet den ut. Spesielt hvis frontene er av en høyere kvalitet enn senteren. Da vil en evt. receiver kun behøve å drive 2 små bakhøyttalere og man kan klare seg med en liten og rimelig receiver.
    Kanskje det som er løsningen ja! Lurer på det... Får ta en titt på økonomien og mulighetene fremover.
    Hvis jeg kjøper en Parasound NC2100, da har jeg muligheten for det? Vet jeg må ha en effektforsterker også da. Hvordan kobles det i såfall?? Har aldri vært borti det før, bare hørt at det går an

Side 39 av 742 FørsteFørste ... 9 19 29 35 36 37 38 39 40 41 42 43 49 59 69 79 89 99 109 119 129 139 149 159 169 179 539 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •