Dalis Entusiaster - Side 389

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  33
Side 389 av 743 FørsteFørste ... 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 385 386 387 388 389 390 391 392 393 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 ... SisteSiste
Viser resultater 7,761 til 7,780 av 14842
    Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Kjøpte du den som lå på brukten her i dag? Du har jo noen feite blokker så det burde holde til det meste.

Kjøpte brukt på torget ja.
    Har hatt lyst til å prøve denne en stund nå, så når det dukket opp 2 til på brukten idag klarte jeg ikke la være

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MindWaste
    Kjøpte brukt på torget ja.
    Har hatt lyst til å prøve denne en stund nå, så når det dukket opp 2 til på brukten idag klarte jeg ikke la være
    Jeg har denne selv og savner ikke no spes for å si det sånn, veldig god pre som har utrolig med muligheter så dette blir nok en forandring. Er 2 sub innganger, mp3, muligheter for å koble mot receiver så bruke den i surround oppsett til stereo med en effekt. Masse å by på så her er det bare å leke seg med de finessene som finnes.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst til å prøve Parasound P7 og, men den blir rett og slett for dyr...
    20K for en stereo preamp godtar ikke lommeboka :-P

NC2100 går jo for å være en knallgod preamp, og prisen er jo slettes ikke avskrekkende.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MacPhisto
    hei, det holder som regel med en kabel, du bør ha en sub utgang på forsterkeren som du setter i den som har mono eller lfe merke på subben.
    Bass flyter veldig og har lite stereoeffekt.

Når det gjelder spikes skal du ha fått med alternative spikes eller matter med i kittet til subben. Du kan også kjøpe metallskiver som spikesene kan stå ned på å beskytte gulvet med. Husk å sjekke at forsterkeren du har sender lfe signal ut på subkanalen. Evn rekalibrer hvis du har forsterker med kalibreringsmikrofon. Da bør du få et korrekt oppsett.
    Hei, har ikke en sub utgang på forsterkeren, har bare pre ut (Nad c372) når jeg satte den i lfe fikk jeg ikke med delefilteret i suben så den kan ikke brukes..

prøvde å skifte mellom venstre og høyre på lyden på balanse, og jeg fikk kun subben med på venstre når jeg brukte de andre inngangene.. går det an å sette pre-out i mono eller bør jeg bare skaffe en til kabel? virker litt tungvindt men..

Den ser sånn ut bak:
    http://avforum.no/forum/attachments/...te-nadc372.jpg

Edit; Ser ut som jeg burde hatt et såkalt Y-ledd på forsterkeren, men hvorfr er det to innganger på sub og??

ang spikes, noen som har disse rett i parkettgulv? Blir det merker eller går det bra? prøvde gummikottene, men hjalp ikke så veldig.. mulig jeg må feste ting i veggen litt bedre men følte at hele leiligheten spillte mer enn suben under basstest.. de som ble linket til så veldig bra ut, men noe dyrt å legge ut 1200 kr på spikes når jeg allerede har..

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har veldig lyst til å prøve Parasound P7 og, men den blir rett og slett for dyr...
    20K for en stereo preamp godtar ikke lommeboka :-P

NC2100 går jo for å være en knallgod preamp, og prisen er jo slettes ikke avskrekkende.
    P7 er en 7.1 kanalers amp vel, JC2 er vel mere veien å gå om 2 kanalern er i fokus mener jeg.

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    P7 er en 7.1 kanalers amp vel, JC2 er vel mere veien å gå om 2 kanalern er i fokus mener jeg.
    Jo den har 2 stk 7.1 innganger, og er en multikanal pre.
    Men siden jeg bruker samme anlegg til musikk og film må jeg ha en pre med theater bypass.
    I Halo serien må man opp på P7 for å få theater bypass og sub output, P3 har en prosessor loop (men jeg er litt usikker på hvordan denne funker), JC2 har ikke noen bypass mode i det hele tatt og dermed uaktuell

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo den har 2 stk 7.1 innganger, og er en multikanal pre.
    Men siden jeg bruker samme anlegg til musikk og film må jeg ha en pre med theater bypass.
    I Halo serien må man opp på P7 for å få theater bypass og sub output, P3 har en prosessor loop (men jeg er litt usikker på hvordan denne funker), JC2 har ikke noen bypass mode i det hele tatt og dermed uaktuell
    Da er P7 veien å gå.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...det var da veldig til skryt som Dali Mentor Menuet fikk i siste utgave av Fidelity....

Utmerket at selv "kabelnisser" setter pris på disse småtassene

DALI MENTOR MENUET Høyttalere - Stativhøyttaler - Høyttalere | Hi-Fi Klubben

Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av da-ty@online.no
    Da er P7 veien å gå.
    I know, men lommeboka er ikke enig

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei! Vurderer å skaffe meg en Dali Ikon Vokal 2 senter Noen som har noen referanser til denne? Eller kan si litt om den?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ahasvold
    Hei! Vurderer å skaffe meg en Dali Ikon Vokal 2 senter Noen som har noen referanser til denne? Eller kan si litt om den?
    Det er en meget god senterhøytaler. Punktum.
    Hehe, dersom du har Dali fra før, eller liker Dali-lyden, får du mye for pengene i en Vokal 2. Den kan nok ikke sammenlignes med Mentor Vokal, desverre har ikke Dali noen modell som går inn mellom de to.

Er ganske stor prestasjonsforskjell på de to, det samme er prisforskjellen desverre. Men igjen, Vokal 2 passer godt til samtlige Ikon og godt opp på Mentor serien.

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det som kanskje er litt spesielt er at den skal spille sammen med en Harman Kardon avr255 receiver og Harman Kardon "store" satelitt høytalere rundt. Også henter jeg inn en Ikon 12" subwoofer. Har egentlig ikke hørt så mye av lyden til dali....

Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Det er en meget god senterhøytaler. Punktum.
    Hehe, dersom du har Dali fra før, eller liker Dali-lyden, får du mye for pengene i en Vokal 2. Den kan nok ikke sammenlignes med Mentor Vokal, desverre har ikke Dali noen modell som går inn mellom de to.

Er ganske stor prestasjonsforskjell på de to, det samme er prisforskjellen desverre. Men igjen, Vokal 2 passer godt til samtlige Ikon og godt opp på Mentor serien.

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nesten aldri hørt på noe fra H/K, så det kan jeg ikke uttale meg om, men Dali lyden er desverre ikke for alle. Jeg har hatt Ikon tidligere, og jeg savner fortsatt bånddiskanten de hadde, den er rett og slett herlig (i mine ører)

Har du planer om å konvertere helt til Dali, eller blir det en kombinasjon av flere merker?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg syns de satelitt høytalerne spiller fantastisk. eneste er subben kunne vært bedre. har hørt en del på b&w og litt dali idet siste. Uten å gjøre meg opp noen nevneverdig favoritt. forskjellen er vel at b&w er litt mer trykk i. men nå skal det vel ikke være trykk i en senterhøytaler? det er det jo nok av i ikon subben. Sånn det er nå hjemme vil jeg ha små høytalere. men tenker at det er et utgangspunkt til senere og. Har ikke noe imot stort men det er plass det går på. Jeg liker klar og fin tone og ordentlig trykk. kommer til å spille 5ch stereo når jeg skal høre på musikk. og da vil vel subben levere nok trykk tror du ikke? Hvordan vil du forklare Dali lyden da?

Sitat Opprinnelig postet av Adium
    Har nesten aldri hørt på noe fra H/K, så det kan jeg ikke uttale meg om, men Dali lyden er desverre ikke for alle. Jeg har hatt Ikon tidligere, og jeg savner fortsatt bånddiskanten de hadde, den er rett og slett herlig (i mine ører)

Har du planer om å konvertere helt til Dali, eller blir det en kombinasjon av flere merker?

Active
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forklare Dali lyden ja, hehe, enklere sagt enn gjort
    Det kan nok noen andre her inne forklare bedre enn meg, men diskanten blir litt unik i forhold til mange andre merker da Dali har bånddiskant på flere av sine modeller. Vil anbefale deg å ta en tur på HFK og prøvehøre, gjerne flere ganger for å kunne gjøre seg opp et inntrykk.

Dersom alle de andre høytalerne du skal bruke ikke har bånddiskant kan du jo eventuelt høre om de på HFK kan sette opp en demo til deg med Vokal 2 senter og noen andre uten b.diskant som fronter, så kan du prøve å lytte deg frem til om du liker komboen.

B&W lager noen meget fete høytalere, var like før jeg gikk over til B&W 803s da jeg solgte mitt tidligere oppsett, men kravet B&W stiller til elektronikken er skyhøy, så jeg ble nesten litt skremt bort fra den modellen.

Dersom du har liten plass og liker Vokal 2 og Ikon Sub, hvorfor ikke lukte litt mer på Ikon 5 & Ikon W2?

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor mye bedre funker C8 i forhold til C6 i et fullt 7.1 Concept oppsett? Vurderer ev å bytte ut frontene.

Expert da-ty@online.no sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    5,595
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Hvor mye bedre funker C8 i forhold til C6 i et fullt 7.1 Concept oppsett? Vurderer ev å bytte ut frontene.
    Du vil neppe merke store forskjellen.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå lyttet mye på musikk i det siste. Mark Knopfler ruler nabolaget med fine toner som siger ut gjennom Daliene! Bassen slår som bare det, og dybden på de virker endeløs. Parasoundene trykker på med effekt, eneste de tenker er Mer Power, Mer Power! Daliene tar imot og sender godtonene ut i rommet. Fyldig og rund lyd svirrer rundt, dette er noe annet enn hva Denon 3808 presterte!

Kan hende det er mer å hente med å bruke en CD-spiller i stedet for dagens Xbox 360 løsning ;P Har ikke fått koblet opp blu-rayen pga jeg bare har optisk kabel. Tror den kan hjelpe på litt.

Litt av erfaringene jeg har fått etter at jeg gikk over til Parasound Nc2100 og Parasound Halo a21 :grin:

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kekka
    Gå heller over på Lektor, mye bedre på diskantområdet og bedre høytaler all the way.

Intermediate Kekka sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,353
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå heller over på Lektor, mye bedre på diskantområdet og bedre høytaler all the way.
    Ja, er jo det.. men spørs litt på pengene her da hadde jeg hatt litt mer penger så ville jeg nok gått for M8 akk. som deg

Side 389 av 743 FørsteFørste ... 249 259 269 279 289 299 309 319 329 339 349 359 369 379 385 386 387 388 389 390 391 392 393 399 409 419 429 439 449 459 469 479 489 499 509 519 529 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •