Dalis Entusiaster - Side 387

Sponsorer:
Takk Takk:  4
Like Like:  40
Side 387 av 743 FørsteFørste ... 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 383 384 385 386 387 388 389 390 391 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 ... SisteSiste
Viser resultater 7,721 til 7,740 av 14851
    Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Spectos
    Gjor alle trinna og FY F**N FOR EN LYD! Fyldig og deilig :twisted:
    Nesten all støy er vekke og smilet er =

Tror jeg lager meg mat og legger meg ned å hører på musikk resten av kvelden!

Takk for alle svar!
    Bra det ordna seg

Moderator Roger Waters sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali pleier å få seg en annen låt når parasound kommer på banen, er bare å gratulere nok engang med denne flotte A21 som spiller som en drøm.

Newcomer Spectos sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Roger Waters
    Dali pleier å få seg en annen låt når parasound kommer på banen, er bare å gratulere nok engang med denne flotte A21 som spiller som en drøm.

Så absolutt!
    Tusen takk igjen :P

Helga er reddet, så nå har jeg tatt helt av her med kjeks og godmusikk

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så absolutt!
    Tusen takk igjen :P

Helga er reddet, så nå har jeg tatt helt av her med kjeks og godmusikk
    Missunner deg den A21 og det er noe som er helt mega, det som er kult at den oser av skikkelig kvalitet og ser ut som en tanks. Det gav nok et godt løft fra det du hadde fra før tenker jeg, etter som du sier så er du overhappy på det området så det er ikke noe bedre enn det. Jeg jobber fortsatt med Mentor innspilling enda så det blir nok litt utover de sene timer......

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Missunner deg den A21 og det er noe som er helt mega, det som er kult at den oser av skikkelig kvalitet og ser ut som en tanks. Det gav nok et godt løft fra det du hadde fra før tenker jeg, etter som du sier så er du overhappy på det området så det er ikke noe bedre enn det. Jeg jobber fortsatt med Mentor innspilling enda så det blir nok litt utover de sene timer......

Er mer enn overlykkelig Denon 3808 kan ikke nevnes i samme settning engang .
    Ser ut som et nydelig stort monster som virkelig har lyst å jobbe :-D

Hva spiller du de inn med da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er mer enn overlykkelig Denon 3808 kan ikke nevnes i samme settning engang .
    Ser ut som et nydelig stort monster som virkelig har lyst å jobbe :-D

Hva spiller du de inn med da?
    Det hjelper veldig godt å kjøre rent stereoppsett når musikken er i fokus, da ser du selv hva premien ble til deg selv.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det hjelper veldig godt å kjøre rent stereoppsett når musikken er i fokus, da ser du selv hva premien ble til deg selv.

Hvilken musikk bruker du på å spille inn Mentorene med da?

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken musikk bruker du på å spille inn Mentorene med da?
    Jeg bruker alt mulig egentlig, Allan Taylor, Katthult, Return, LeAnn Rimes, Pink Floyd, Billy Idol, Kiss, Paris, Katy Perry, Eric Clapton og ellers alt annet jeg har i hyllene. Dvs de blir mata med alt jeg har samt litt anna snacks.

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker alt mulig egentlig, Allan Taylor, Katthult, Return, LeAnn Rimes, Pink Floyd, Billy Idol, Kiss, Paris, Katy Perry, Eric Clapton og ellers alt annet jeg har i hyllene. Dvs de blir mata med alt jeg har samt litt anna snacks.

Godmusikk det der Der fikk jeg noen gode tips til musikk å høre på og!

Det som er så uvandt med dette kjøpet jeg gjor nå er at jeg fortsatt har dialog med selger :P

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    7,048
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Godmusikk det der Der fikk jeg noen gode tips til musikk å høre på og!

Det som er så uvandt med dette kjøpet jeg gjor nå er at jeg fortsatt har dialog med selger :P
    Det er bare bra å ha støtte fra selger enda, jeg solgte en Denon 1940 til Stylus her på torget for en stund siden. Vi har blitt hifibuddies så det er bare positivt å ha en god dialog før og etter salg.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Det er så bra når man treffer på sånne selgere. Og ikke minst ærlige kjøpere

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Stylus
    Det er så bra når man treffer på sånne selgere. Og ikke minst ærlige kjøpere
    hehe, jepp. Når du nevner ærlig kjøper:
    Når jeg reiste på postkontoret for å hente forsterkeren måtte jeg bare skrive under på at jeg hadde fått pakken, ta den og gå. Hadde ikke jeg sagt at den var sendt i oppkrav hadde ikke selger fått penger. Skummelt å tenke på om du selger noe og kommer borti en person som ikke er så ærlig, at noe sånt kan skje :S .

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe, jepp. Når du nevner ærlig kjøper:
    Når jeg reiste på postkontoret for å hente forsterkeren måtte jeg bare skrive under på at jeg hadde fått pakken, ta den og gå. Hadde ikke jeg sagt at den var sendt i oppkrav hadde ikke selger fått penger. Skummelt å tenke på om du selger noe og kommer borti en person som ikke er så ærlig, at noe sånt kan skje :S .
    Jøsses! Ja da har posten vært sløve ja... Godt du gjorde opp som man skal Har brukt finn betalingsgaranti noen ganger, og det er også veldig ålreit. Trygt og greit for begge parter
    Ble du sittende lenge igår å høre på Ikon 8 med rå elektronikk?

Medlem siden
    Sep 2008
    Poster
    173
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jøsses! Ja da har posten vært sløve ja... Godt du gjorde opp som man skal Har brukt finn betalingsgaranti noen ganger, og det er også veldig ålreit. Trygt og greit for begge parter
    Ble du sittende lenge igår å høre på Ikon 8 med rå elektronikk?

Ble ikke lengre enn til kl 02.00 :S Var trøtt etter jobb og skulle opp tidlig i dag 8) Men jeg skal love deg at det blir mye lengre i dag!

Blir det oppgradering med deg i nærmeste fremtid?

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ble ikke lengre enn til kl 02.00 :S Var trøtt etter jobb og skulle opp tidlig i dag 8) Men jeg skal love deg at det blir mye lengre i dag!

Blir det oppgradering med deg i nærmeste fremtid?
    Høres bra ut

Vel, jeg er rimelig sikker på at jeg skal ha nye høyttalere. Har hørt litt forskjellig i det siste, og tror det står mellom Mentor 6 og MA GS20... Vanskelig å velge!
    Hva tror du jeg burde gå for?

Noen her som har hørt dem mot hverandre og kan hjelpe en stakkar i nød?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg er rimelig sikker på at jeg skal ha nye høyttalere. Har hørt litt forskjellig i det siste, og tror det står mellom Mentor 6 og MA GS20... Vanskelig å velge!
    Hva tror du jeg burde gå for?

Noen her som har hørt dem mot hverandre og kan hjelpe en stakkar i nød?
    Artig å høre! Da jeg i sin tid fikk tanker om å skifte ut mine Ikon 6, så var MA GS20 høyaktuelle. Sto øverst på listen for prøvelytt, sammen med Mentor 6 og Spendor A6. Så skjedde ting fort. Kom over et godt tilbud på særdeles pent brukte Mentor 6. Som du vet havnet disse her i stua. Har ikke angret, tvert om, men det førte til at jeg ikke gadd utforske MA GS20, som jeg fremdeles tror er et meget godt alternativ. Du har vel hørt begge, vil jeg tro, og kan oss gi en liten sammenligning? Blir spennende å høre hvilke du havner med.

Intermediate
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    1,069
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Artig å høre! Da jeg i sin tid fikk tanker om å skifte ut mine Ikon 6, så var MA GS20 høyaktuelle. Sto øverst på listen for prøvelytt, sammen med Mentor 6 og Spendor A6. Så skjedde ting fort. Kom over et godt tilbud på særdeles pent brukte Mentor 6. Som du vet havnet disse her i stua. Har ikke angret, tvert om, men det førte til at jeg ikke gadd utforske MA GS20, som jeg fremdeles tror er et meget godt alternativ. Du har vel hørt begge, vil jeg tro, og kan oss gi en liten sammenligning? Blir spennende å høre hvilke du havner med.
    Hehe takker!
    Har et sett med GS20 her nå som jeg har lånt hos hifihuset en ukes tid. Skal levere dem etterhvert. Har dessverre ikke fått hørt Mentor 6 i egen stue, men har fått en glitrende demo av dem i Moss for noen dager siden, og de frister veldig. Skal jeg skrive det så enkelt som mulig, så liker jeg den superpresise og silkemyke diskanten til Mentorene veldig godt! Med bittelitt vinkling gir de et stort og herlig lydbilde hvor man virkelig får frem detaljer på en lekker måte. Mentor har også en mellomtone som henger veldig godt sammen med resten av lydbildet. Bassen er presis, men mangler litt av punchen som bor i GS20. Uansett, noe jeg kan leve godt med. (har fått en liten ahaopplevelse siden sist jeg hørte dem tror jeg )

GS 20 opplever jeg i mitt rom som en tanke "hardere" i diskanten. Ikke på noen måte skrikete, men ikke fullt så silkemyk. Presist og kjapt, men kanskje litt mer "kantete". Ble mye rare ord her nå, men av mangel på noen bedre i øyeblikket får de stå hehe.
    GS besitter også en veldig god sammenheng i hele lydbildet, og bassgjengivelsen er noe av det mest presise, dype og kraftige jeg noensinne har hørt fra 6,5tommere. Intet mindre enn imponerende!

Jeg tror kanskje jeg må få prøvd disse Mentorene i egen stue før jeg tar noen avgjørelse, men foreløpig er jeg veldig i tvil. Føler at jeg ikke kan bomme med noen av dem, men det er koselig å treffe mest mulig riktig når man først skal velge

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    505
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Veldig bra beskrivelse, og du bekrefter helt mine fordommer mot GS20 som jeg har fått via andres omtale. Betenkelighetene jeg i sin tid hadde mot GS20 gjaldt nettopp diskanten.

Artig at du nevner vinkling av Mentorene. Ifølge boka skal disse ikke vinkles. Selv har jeg imidlertid fått best resultat med ganske kraftig vinkling, om enn ikke så kraftig som jeg hadde med Ikon 6.

Mentorene gir absolutt nok bass her i stua, men det skyldes kanskje at jeg ikke er så glad i stor og mektig bass som mange andre. Jeg mener dette også er ganske romavhengig. Jeg har en relativt liten stue, så det skal ikke så mye energi til i bassen før den dominerer over resten av spekteret. Sikkert smart av deg å prøve Mentor 6 i din egen stue, siden du ikke har falt pladask for GS20, men fremdeles har Mentor i søkeren. Presisjon og kraft i bassen, som er ankepunktene dine mot Mentor i forhold til GS20, er noe som er både rom- og plasseringsavhengig. I tillegg er det elektronikkavhengig. Hvis demoen av Mentor 6 i Moss var med annen elektronikk enn den du har hjemme, så må du ta dette i betraktning. Ikon 6 plassert i et mindre rom, rommet til guttungen, gir voldsomt mye mektigere og upresis bass her enn de gjorde nede i stua (med samme elektronikk i begge rommene).

En sterk kandidat som har kommet på banen siden jeg selv var i markedet for kjøp er Epos M 22i. Jeg har hørt et par eldre modeller fra denne fabrikanten, og maken til musikalsk tiltalende høyttalere har jeg aldri hørt. Dessverre er ikke tiltalende musikk alt. Høyttalere må kunne gi litt ekstra punch og sting, også, fra musikk som faktisk er best med slikt (rock, blues). Ut fra hva jeg vet om dine preferanser, så vil jeg tro disse blir litt snille og polerte i toppen og litt veike i bunnen. Ypperlige til klassisk musikk, for å si det med andre ord. Nå hører jeg mye på klassisk, så jeg tror jeg selv ville kunne være lykkelig med disse, i det minste mesteparten av tiden.

Active kanakas sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Alef
    Artig at du nevner vinkling av Mentorene. Ifølge boka skal disse ikke vinkles. Selv har jeg imidlertid fått best resultat med ganske kraftig vinkling, om enn ikke så kraftig som jeg hadde med Ikon 6.
    Vinkling går jo litt inn under tweaking spør du meg... syns det er rart at noen kan fortelle deg hva du skal like jeg selv har fått ganske bra resultat av å heve høyttalerne fra gulvet så diskant kommer i min "ørehøyde" syns det ble kanonbra, andre ville nok flirt av det :P men som jeg sier hvordan de står er jo opp til hver enkelt person

Intermediate Rotja sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    3,460
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette med sparsom bass avenger av rom, elektronikk og ikke minst bruks område. Jeg bruker mye SACD-multikanal og DVDaudio. I tillegg til vanlig CD avlytting, og så film forstås8)

Når man hefter på en godt klalibrert subb med Mentorene kan jeg ikke forstå at bass savnes. Men ved dedikerte sterio avspillinger type CD kan det jo tenkes at man vil ha mer bass, når subb ikke er noe tema. Mentorene graver allikavel dybt er min erfaring. Men det tar grusomt lang tid å spille dem inn til de når denne bassen. I tillegg er den nok noe mer stram, oppløst og hard enn det man er vant til. Ingen pløsete buldre bass, nei. For å få kraft nok i bassen må man uansett betale mye mer både for høytalere og elektronikk til å drive den slaks, enn man er vant til.

Dali er forøvrig kjent for å ha en nærmest stein hard bass. Det gjør den mer oppløst, men passer kansje ikke alle.

Side 387 av 743 FørsteFørste ... 247 257 267 277 287 297 307 317 327 337 347 357 367 377 383 384 385 386 387 388 389 390 391 397 407 417 427 437 447 457 467 477 487 497 507 517 527 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •